Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(183)
Forma i typ
Książki
(153)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(37)
Czasopisma
(25)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
Publikacje promocyjne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje informacyjne
(3)
Druki ulotne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(185)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(69)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(22)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(112)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(25)
Cap Piotr (1970- )
(3)
Nickels William G
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Begg David K. H
(2)
Belka Marek (1952- )
(2)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(2)
Cyrson Edward Franciszek
(2)
Czarny Bogusław
(2)
Czerkas Krzysztof
(2)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(2)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Fischer Stanley (1943- )
(2)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(2)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(2)
Kotowska Beata
(2)
Milewski Roman (1940-2001)
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Pastusiak Radosław
(2)
Popek Bogusław (budownictwo)
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Sarama Maria
(2)
Sitek Łukasz
(2)
Szewc-Rogalska Alina
(2)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(2)
Wojda Anna
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Zuboff Shoshana (1951- )
(2)
Aleksiejuk Piotr
(1)
Allen Marilyn
(1)
Andersen Jens (1955- )
(1)
Andrzejewska Agnieszka
(1)
Bala Izabela
(1)
Baszak Józef (1932- )
(1)
Bernatowicz Waldemar
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Biernat Kamil
(1)
Blas Javier
(1)
Bocheńska Urszula
(1)
Bocheński Roman
(1)
Bogacz-Miętka Olga
(1)
Bogdanow Aleksander
(1)
Borkowski Artur (1979- )
(1)
Borowska-Kwasik Zofia (1928- )
(1)
Broniecka Justyna
(1)
Brzoska Rafał (1977- )
(1)
Budner Waldemar
(1)
Cheliński Ryszard
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Chorób Roman
(1)
Chołaj Henryk (1927- )
(1)
Chudzik Bronisław
(1)
Cichoń-Sosnowska Maria
(1)
Ciepielewska Anna (polityka społeczna)
(1)
Czarkowski Jan (1910-1995)
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czekalska Joanna
(1)
Czekałowski Karol Konrad
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Dalrymple William (1965- )
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Daszyńska-Żygadło Karolina
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
De Jong David (1950- )
(1)
Dec Paweł (ekonomia)
(1)
Drzewicki Maciej
(1)
Duda Mikołaj
(1)
Duraj, Jan (1943- )
(1)
Dybała Anna
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dziok Witold
(1)
Dąbrowska Łucja (1954- )
(1)
Dąbrowski Andrzej (1954- )
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Ewing Jack
(1)
Farchy Jack
(1)
Fedorowicz Zdzisław (1922- )
(1)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(1)
Filip Paulina
(1)
Filipczak Szymon
(1)
Frenkel Sheera
(1)
Fura Barbara
(1)
Gajdka Jerzy
(1)
Garbal Łukasz (1976- )
(1)
Gardian Kazimierz
(1)
Gawlik Adam
(1)
Gelles David
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Grabiński Konrad
(1)
Grata Paweł (1971- )
(1)
Grzebyk Bogusław
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Grzegorzewski Piotr (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(2)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(113)
1901-2000
(10)
1945-1989
(6)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(181)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(174)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(19)
Przedsiębiorcy
(16)
Menedżerowie
(10)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Księgowi
(3)
Biegli rewidenci
(2)
Ekonomiści
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy banków
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. finansów
(1)
Specjaliści ds. kontrolingu
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści ds. rachunkowości zarządczej
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(103)
Innowacje
(27)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(27)
Gospodarka
(24)
Wzrost gospodarczy
(23)
Ekonomia
(22)
Rozwój regionalny
(19)
Zarządzanie
(19)
Nierówności społeczne
(17)
Klastry (ekonomia)
(16)
Konsumenci (ekonomia)
(15)
Globalizacja
(13)
Rynek
(13)
Banki
(12)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Pieniądz
(12)
Rynek pracy
(12)
Bezrobocie
(11)
Konkurencja
(11)
Marketing
(11)
Samorząd terytorialny
(11)
Konkurencyjność
(10)
Koszty
(10)
Przedsiębiorstwo społeczne
(10)
Płaca
(10)
Rachunkowość
(10)
Rozwój społeczny
(10)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Finanse
(9)
Finanse przedsiębiorstwa
(9)
Gospodarstwo domowe
(9)
Jakość życia
(9)
Produkcja
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Przemysł
(9)
Ceny
(8)
Inflacja
(8)
Kapitał ludzki
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Polityka gospodarcza
(8)
Polityka społeczna
(8)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(8)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Dochody indywidualne
(7)
Dochód
(7)
Dochód narodowy
(7)
Dług publiczny
(7)
Ekonomia społeczna
(7)
Inwestycje
(7)
Kapitał
(7)
Kształcenie
(7)
Popyt
(7)
Praca
(7)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(7)
Rolnictwo
(7)
Rozwój gospodarczy
(7)
Rozwój zrównoważony
(7)
Siła robocza
(7)
Społeczeństwo
(7)
Ubóstwo
(7)
Współpraca transgraniczna
(7)
Budżety rodzinne
(6)
Działalność gospodarcza
(6)
Fundusze strukturalne UE
(6)
Fuzja przedsiębiorstw
(6)
Handel zagraniczny
(6)
Instytucjonalizm
(6)
Internet
(6)
Kapitał społeczny
(6)
Korupcja
(6)
Nauka
(6)
Organizacja ucząca się
(6)
Podatek
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Przedsiębiorstwo prywatne
(6)
Rynek kapitałowy
(6)
Spółdzielczość
(6)
Służba zdrowia
(6)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Akcje (ekonomia)
(5)
COVID-19
(5)
Dostęp do oświaty
(5)
Ekonomia polityczna socjalizmu
(5)
Energetyka
(5)
Etyka biznesu
(5)
Gospodarka socjalistyczna
(5)
Handel
(5)
Informatyzacja
(5)
Integracja europejska
(5)
Inwestycje zagraniczne
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kobieta
(5)
Kredyt
(5)
Menedżerowie
(5)
Monopol
(5)
Państwo
(5)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Temat: czas
2001-
(70)
1901-2000
(26)
2001-0
(15)
1989-
(14)
1989-2000
(11)
1945-1989
(7)
1801-1900
(4)
1901-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(69)
Województwo podkarpackie (1999- )
(14)
Kraje Unii Europejskiej
(12)
Ukraina
(11)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Białoruś
(4)
Europa
(4)
Niemcy
(3)
Centralny Okręg Przemysłowy
(2)
Chiny
(2)
Dania
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Francja
(2)
Indie
(2)
Podlaskie, województwo
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Afryka Subsaharyjska
(1)
Albania
(1)
Bieszczady
(1)
Brzyście (woj. podkarpackie, pow. mielecki, gm. Gawłuszowice)
(1)
Czechy
(1)
Demokratyczna Republika Konga
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Gmina Biała Podlaska (woj. lubelskie, pow. bialski)
(1)
Gmina Goraj (woj. lubelskie, pow. biłgorajski)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Indie Brytyjskie (1858-1947)
(1)
Irlandia
(1)
Kraje OECD
(1)
Kraje europejskie
(1)
Królestwo Polskie
(1)
Księstwo Warszawskie
(1)
Kuba
(1)
Litwa
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Mielec (woj. podkarpackie)
(1)
Pakistan
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Powiat olkuski (woj. małopolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rakszawa (woj. podkarpackie, pow. łańcucki, gm. Rakszawa)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Tanzania
(1)
Tomaszów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Turcja
(1)
Warszawa
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
pyrzowice
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Opracowanie
(32)
Poradnik
(28)
Monografia
(19)
Podręcznik
(15)
Czasopismo ekonomiczne
(14)
Czasopismo naukowe
(14)
Podręczniki akademickie
(11)
Reportaż
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Raport z badań
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Informator
(3)
Dane statystyczne
(2)
Podręczniki
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografia
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Felieton
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publicystyka
(1)
Spis
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(125)
Zarządzanie i marketing
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Historia
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Transport i logistyka
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Psychologia
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
183 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Finanse)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[210].
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, osób przygotowujących się do egzaminów zawodowych biegłych rewidentów, księgowych, finansistów.
Dofinansowano ze środków Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
I. Analiza finansowa: 1. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji finansowej ; 2. Analiza wstępna sprawozdania finansowego ; 3. Analiza wskaźnikowa ; 4. Piramida Du Ponta ; II. Kapitał obrotowy: 1. Kapitał obrotowy netto ; 2. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. Strategie finansowania aktywów obrotowych ; 4. Cykl operacyjny i cykl konwersji gotówki ; 5. Zarządzanie zapasami ; 6. Zarządzanie gotówką ; 7. Zarządzanie należnościami ; 8. Faktoring ; 9. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi ; III. Wartość pieniądza w czasie: 1. Kapitalizacja i dyskontowanie ; 2. Wartość przyszła i wartość obecna ; 3. Płatność okresowa (renta) ; 4. Płatność dożywotnia (renta wieczysta) ; 5. Inflacja ; IV. Finansowanie działalności i koszt kapitału ; 1. Dźwignie finansowa, operacyjna i całkowita ; 2. Oczekiwana i wymagana stopa zwrotu ; 3. Koszt kapitału własnego ; 4. Koszt kapitału obcego ; 5. Średni ważony koszt kapitału i krańcowy koszt kapitału ; V. Metody oceny inwestycji: 1. Proces inwestycyjny ; 2. Okres zwrotu nakładów ; 3. Księgowa stopa zwrotu ; 4. Bieżąca wartość netto ; 5. Wewnętrzna stopa zwrotu ; 6. Wskaźnik zyskowności ; 7. Równoważna rata roczna ; 8. Ryzyko i niepewność w ocenie inwestycji ; VI. Wycena wybranych instrumentów finansowych: 1. Wycena akcji ; 2. Wycena praw poboru ; 3. Wycena obligacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt okł.: Ekonomia społeczna - wyzwanie dla instytucji pomocy społecznej. Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Rola ekonomii społecznej ; Partnerstwo społeczne, sieci i zintegrowane usługi jako wyzwanie nowej aktywnej polityki integracji społecznej ; Rola społeczeństwa obywatelskiego w ekonomii społecznej ; Etyka zawodowa w pracy socjalnej ; Sytuacja psychospołeczna grup marginalizowanych a zadania ekonomii społecznej ; Aktywizacja zawodowa 50+ ; Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw społecznych ; Lobbing i rzecznictwo na rzecz przedsiębiorstw społecznych - model skandynawski ; Ekonomia społeczna w praktyce na przykładzie przedsiębiorstwa społecznego "Gospoda Jaskółeczka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
1. Analiza wstępna sprawozdań finansowych ; 2. Analiza przyczynowa ; 3. Analiza wskaźnikowa: 3.1. Płynność finansowa, 3.2. Rentowność, 3.3. Zadłużenie, 3.4. Produktywność ; 4. Analiza piramidalna ; 5. Analiza dyskryminacyjna ; 6. Analiza wyniku finansowego ; Rozwiązania ; Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-657 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami / Andrzej Rutkowski. - Wydanie 4. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, opyright 2016. - 537 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [523]-528. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, kadr zarządzających przedsiębiorstw.
I. WPROWADZENIE DO FINANSÓW FIRMY: 1. Cele finansowe firmy ; 2. Decyzje finansowe w firmie ; 3. Grupy interesów w firmie ; 4. Zasady podejmowania decyzji finansowych ; II. ANALIZA STRUKTURALNA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH: 1. Zasady sporządzania sprawozdań finansowych ; 2. Rachunek zysków i strat ; 3. Bilans ; 4. Zestawienie zmian w kapitale własnym ; 5. Rachunek przepływów pieniężnych ; 6. Informacje dodatkowe ; III. ANALIZA WSKAŹNIKOWA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH: 1. Wskaźniki płynności ; 2. Wskaźniki sprawności (szybkości obrotu, aktywności) ; 3. Wskaźniki zadłużenia ; 4. Wskaźniki rentowności ; 5. Wskaźniki rynku kapitałowego ; 6. Przydatność analizy wskaźnikowej ; 7. Model zależności między wskaźnikami ; 8. Decyzja kredytowa - analiza przypadku ; Załącznik III A. Wskaźniki finansowe obliczane na podstawie rachunku przepływów pieniężnych ; Załącznik III B. Ekonomiczna wartość dodana w ocenie organizacji gospodarczej ; IV. ANALIZA PROGU RENTOWNOŚCI: 1. Próg rentowności dla jednego produktu ; 2. Ocena ryzyka w analizie progu rentowności ; 3. Próg rentowności dla wielu produktów ; 4. Analiza progowych przepływów pieniężnych ; V. DŹWIGNIA OPERACYJNA, FINANSOWA I CAŁKOWITA: 1. Dźwignia operacyjna ; 2. Dźwignia finansowa ; 3. Dźwignia całkowita ; VI. WARTOŚĆ PIENIĄDZA W CZASIE: 1. Wartość przyszła ; 2. Wartość bieżąca ; 3. Płatności annuitetowe ; 4. Wartość pieniądza dla zmiennej stopy procentowej i dyskontowej ; 5. Efektywna roczna stopa procentowa ; 6. Wartość pieniądza w warunkach inflacji ; Załącznik IV A. Funkcje finansowe Excela w kalkulacji wartości pieniądza w czasie ; VII. DECYZJE INWESTYCYJNE: 1. Wartość bieżąca netto ; 2. Wewnętrzna stopa zwrotu ; 3. Zależność między wartością bieżącą netto i wewnętrzną stopą zwrotu ; 4. Wskaźnik rentowności ; 5. Prosty okres zwrotu ; 6. Zdyskontowany okres zwrotu ; 7. Księgowa stopa zwrotu ; 8. Ocena projektów inwestycyjnych dla różnych okresów eksploatacji ; 9. Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu 7.10. Wielokrotna wewnętrzna stopa zwrotu ; 11. Ocena projektów inwestycyjnych w warunkach inflacji ; 12. Drzewa decyzyjne w ocenie projektów inwestycyjnych ; 13. Ocena projektu inwestycyjnego - analiza przypadku ; Załącznik VII A. Funkcje finansowe Excela w ocenie projektów inwestycyjnych ; VIII. DŁUGOTERMINOWE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA: 1. Kryteria wyboru źródeł finansowania ; 2. Kapitał własny zwykły ; 3. Kapitał własny uprzywilejowany ; 4. Obligacje ; 5. Kredyt bankowy ; 6. Wybór poziomu zadłużenia ; Załącznik VII A. Jakościowa (punktowa) metoda oceny ryzyka kredytowego ; IX. KOSZT KAPITAŁU: 1. Koszt długu ; 2. Koszt kapitału własnego uprzywilejowanego ; 3. Koszt kapitału własnego z zysków zatrzymanych ; 4. Koszt kapitału własnego z emisji akcji zwykłych ; 5. Średni ważony koszt kapitału ; 6. Optymalny plan inwestycyjny ; 7. Wycena stopy dyskontowej i przepływów pieniężnych w ocenie projektów inwestycyjnych ; 8. Średni ważony koszt kapitału - analiza przypadku ; Załącznik IX A. Kalkulacja współczynnika beta ; X. LEASING: 1. Istota i rodzaje leasingu ; 2. Decyzja leasingowa ; 3. Ocena decyzji leasingowej ; 4. Ocena kontraktu leasingowego - analiza przypadku ; XI. PLANOWANIE PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH: 1. Bezpośrednie i pośrednie ujęcie przepływów pieniężnych ; 2. Modele prognozowania przepływów pieniężnych ; 3. Czynniki ryzyka w planowaniu przepływów pieniężnych ; 4. Planowanie inwestycji krótkoterminowych ; 5. Przygotowanie budżetu gotówkowego - analiza przypadku ; XII. PLANOWANIE ZAPOTRZEBOWANIA NA ŚRODKI FINANSOWE: 1. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym netto ; 2. Okres obrotu gotówką ; 3. Planowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy netto ; 4. Zapotrzebowanie na zewnętrzne środki finansowe ; XII. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI: 1. Miejsce zapasów w zarządzaniu finansami firmy ; 2. Model ekonomicznej wielkości partii dostawy ; 3. Model ekonomicznej wielkości partii dostawy z uwzględnieniem dyskonta ; 4. Podejście inwestycyjne w zarządzaniu zapasami ; 5. Zarządzanie zapasami - analiza przypadku ; XIV. ZARZĄDZANIE KREDYTEM KUPIECKIM: 1. Istota kredytu kupieckiego ; 2. Podejście zyskowe w ocenie decyzji kredytowych ; 3. Podejście inwestycyjne w wyborze polityki kredytowej ; 4. Monitoring należności ; XV. ZARZĄDZANIE ZOBOWIĄZANIAMI KRÓTKOTERMINOWYMI: 1. Wybór krótkoterminowych źródeł finansowania ; 2. Krótkoterminowy kredyt bankowy ; 3. Krótkoterminowe papiery dłużne ; 4. Faktoring jako źródło krótkoterminowego finansowania ; 5. Zobowiązania wobec dostawców ; XVI. PLAN FINANSOWY: 1 Istota planu finansowego ; 2. Model powiązań między elementami planu finansowego ; 3. Budowa planu finansowego ; 4. Przygotowanie planu finansowego - analiza przypadku ; Tablice wartości pieniądza w czasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105772 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Made in Stalowa Wola : manufacturing capability index 2016 / directory editor Jan Złotek. - Stalowa Wola : Municipality of Stalowa Wola, 2016. - 78 stron : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie ; 28 cm.
Opis według okładki.
Tekst w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-11043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa / Magdalena K. Gąsowska. - Warszawa : Difin, 2018. - 313 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [265]-293.
Książka została dofinansowana ze środków MNiSW na utrzymanie potencjału badawczego (25065/E-561/S/2017)
Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych: 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych: 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne. 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw: 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych. 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3.1. Cele i przedmiot badań empirycznych. 3.3.2. Metody badawcze. 3.3.3. Charakterystyka próby badawczej. Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych: 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016. 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Co to jest Amazon FBA ; Firma i podatki ; Seller Central - konto sprzedawcy na Amazon ; Wyszukiwanie produktów do sprzedaży na Amazon.
Stwórz własną markę i zacznij sprzedawać na Amazon w modelu FBA (Realizacja przez Amazon) Książka „Sprzedawca na Amazon” to obszerny przewodnik pełen konkretnej wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu online, za którą sprzedawcy płacą niemałe pieniądze. Ta książka nie ma na celu przekonywać Cię, że warto prowadzić biznes, bądź że można żyć na własnych zasadach. Zależy mi na tym, abyś zaczął działać, dlatego w tej publikacji otrzymasz dużo rzetelnych i przydatnych informacji. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 146-[156].
Streszczenie w języku angielskim.
Teoretyczne ujęcie internacjonalizacji przedsiębiorstw ; Koncepcje teoretyczne procesu internacjonalizacji ; Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw ; MSP - znaczenie w gospodarce regionu i determinanty rozwoju ; Bariery a oczekiwania MSP w zakresie internacjonalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112431 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Okres przejściowy od kapitalizmu do socjalizmu 2. Podstawowe cechy socjalistycznych stosunków
produkcji - Socjalistyczna własność środków produkcji, cel
produkcji socjalistycznej i planowy charakter
gospodarki socjalistycznej, plan a rynek w
socjalizmie, socjalistyczne stosunki podziału,
rozwój socjalistycznych stosunków produkcji 3. Problemy planowego wzrostu i rozwoju gospodarki
socjalistycznej - Podstawowe pojęcia reprodukcji społecznej. Dochód
narodowy i czynniki wzrostu. Mierniki wzrostu
gospodarczego - Planowy proces wzrostu w gospodarce socjalistycznej.
Konkretyzacja celu produkcji. Równowaga we wzroście.
Przyspieszenie wzrostu - Planowanie gospodarcze jako podstawa funkcjonowania
gospodarki socjalistycznej. Planowanie a wzrost
optymalny - Efektywność inwestycji i jej rola we wzroście
gospodarczym - Rachunek ekonomicznej efektywności handlu
zagranicznego 4. Przedsiębiorstwo socjalistyczne - Przedsiębiorstwo socjalistyczne jako wyodrębniona
jednostka gospodarująca. Organizacje nadrzędne.
Specyfika przedsiębiorstw spółdzielczych
w rolnictwie - Płaca robocza w socjalizmie i jej formy - Koszty i ceny w gospodarce socjalistycznej - Funkcjonowanie przedsiębiorstwa socjalistycznego.
Rozrachunek gospodarczy, mierniki pracy
przedsiębiorstwa 5. Tworzenie się światowego systemu socjalistycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 26)
Bibliografia, netografia na stronach 214-[240].
Wstęp, R. I. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Konkurencja a konkurencyjność ; 2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 3. Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Elementy zasobowej teorii przedsiębiorstwa oraz jej modyfikacja ; 5. Priorytety konkurencyjne i geneza teorii granic wydajności ; 6. Istota teorii granic wydajności ; R. II. INICJATYWY ŚRODOWISKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO: 1. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – przegląd definicji i określeń ; 2. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w zrównoważonym rozwoju społeczno-gospodarczym ; 3. Realizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju na szczeblu przedsiębiorstwa ; R. III. METODYCZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Pomiar poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów Polski ; 2. Pomiar sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw ; 3. Metody i narzędzia analizy danych pierwotnych ; 4. Podstawy teoretyczne modelu interakcji z zastosowaniem analizy logarytmiczno-liniowej ; 5. Teoretyczne elementy modelowania równań strukturalnych ; R. IV. POZIOM INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW – OCENA ZRÓŻNICOWANIA: 1. Charakterystyka próby badawczej ; 2. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a poziom rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów ; 3. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – poziom inwestycji, stan zaawansowania, zróżnicowanie ; 4. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw ; 5. Logarytmiczno-liniowy model interakcji sytuacji finansowej przedsiębiorstw, poziomu inwestycji w inicjatywy środowiskowe oraz cech przedsiębiorstw ; R. V. SKŁADNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – WYNIKI SAMOOCENY: 1. Znaczenie czynników konkurencyjności w opinii przedsiębiorstw ; 2. Cele konkurencyjne badanych przedsiębiorstw ; 3. Mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw ; 5. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ; 6. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw a intensywność konkurencji ; R. VI. ZWIĄZKI INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH I PRIORYTETÓW KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Ocena trafności i rzetelności skal mierzących priorytety konkurencyjności oraz inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw ; 2. Zastosowanie konfirmacyjnej analizy czynnikowej (CFA) do zbadania relacji między inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw ; 3. Zastosowanie SEM do budowy i weryfikacji modeli relacji inicjatyw środowiskowych i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Wieloczynnikowy model relacji pomiędzy inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Polski Ład najprościej. Dodatek do Dziennika Gazety Prawnej.
R. 1. Czym jest Polski Ład? ; R. 2. Zmian kwoty wolnej od podatku ; R. 3. Nowe progi podatkowe ; R. 4. Składka zdrowotna - nowe zasady ; R. 5. Ulga dla klasy średniej ; R. 6. Nowe ulgi: Ulga na powrót ; Ulga dla rodziny 4+ ; Ulga dla pracujących seniorów ; Ulga sponsoringowa ; Ulga na terminal ; R. 7. Samochody służbowe - nowe zasady opodatkowania ; R. 8. Zmiana w odliczaniu zaliczek na podatek dochodowy wynikające z rozporządzenia Ministra Finansów z 7 stycznia 2022 r. ; R. 9. Umowa zlecenie ; R. 10. Polski Ład a samozatrudnienie - wybrane zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach, podrozdziałach i na stronach 303-305.
Dla studentów ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości oraz słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków.
R. 1. Analiza progu rentowności ; R. 2. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto: 1. Cykl kapitału obrotowego netto ; 2. Zarządzanie zapasami ; 3. Zarządzanie rozrachunkami z tytułu dostaw i usług ; 4. Zarządzanie środkami pieniężnymi ; R. 3. Wartość pieniądza w czasie ; R. 4. Zarządzanie kosztem kapitału: 1. Koszt kapitału własnego i obcego ; 2. Dźwignie i ryzyko ; 3. Średni ważony koszt kapitału ; 4. Model CAPM ; R. 5. Ocena projektów inwestycyjnych ; R. 6. Metody wyceny przedsiębiorstwa ; R. 7. Mierniki wartości przedsiębiorstwa ; Zadania powtórkowe ; Rozwiązania zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia polityczna socjalizmu / Jan Czarkowski, Józef Okuniewski. - Wyd. 4. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1973. - 369, [2] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
- Powstawanie socjalistycznego sposobu produkcji.
Okres przejściowy od kapitalizmu do socjalizmu - Teoria wzrostu i rozwoju gospodarki socjalistycznej - Teoria funkcjonowania gospodarki socjalistycznej - Światowy system gospodarki socjalistycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35049 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia polityczna socjalizmu / Bronisław Minc. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1973. - 922, [2] s. : tab. ; 20 cm.
Indeks Spis treści także ang., ros.
1. Przedmiot i metoda ekonomii politycznej socjalizmu 2. Własność środków produkcji w systemach
ekonomicznych krajów socjalistycznych 3. Cel produkcji socjalistycznej i sprzeczności
socjalistycznego sposobu produkcji 4. Planowanie gospodarki narodowej i towarowy
charakter produktu 5. Ogólne cechy produkcji socjalistycznej 6. Wydajność pracy i efektywność produkcji 7. Rozmieszczenie produkcji 8. Dochód narodowy, reprodukcja i wzrost ekonomiczny 9. Ekonomiczne prawidłowości wzrostu ludności 10. Pieniądz 11. Teoria kosztów produkcji 12. Tworzenie się cen 13. Teoria wartości 14. Handel, równowaga rynkowa i zjawiska inflacyjne 15. Rachunek ekonomiczny 16. Zarządzanie ekonomiczne i organizacja gospodarki
narodowej 17. Przedsiębiorstwo 18. Podstawy finansów 19. Płaca i inne dochody ludności 20. Produkt dla społeczeństwa 21. Amortyzacja a reprodukcja środków trwałych 22. Akumulacja 23. Socjalistyczny ustrój rolny 24. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne 25. Okres przejściowy 26. Klasy i warstwy społeczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [534]-562.
Współfinansowanie: Kolegium Zarządzania i Finansów (Szkoła Główna Handlowa ; Warszawa)
Wstęp ; DZIAŁ I. PODSTAWY NAUKI O FINANSACH ORAZ WYBRANE JEJ NURTY BADAWCZE: R.1. Istota, funkcje finansów oraz systematyka zjawisk finansowych, Zdzisław Fedorowicz, Michał Matusewicz ; R. 2. Wstęp do teorii finansów, Janusz Ostaszewski ; R. 3. Ekonomia głównego nurtu jako podstawa nauki o finansach, Ryszard Bartkowiak ; R. 4. Finanse behawioralne, Monika Czerwonka ; R.5. Finanse kulturowe, Monika Czerwonka ; R. 6. Inwestowanie społecznie odpowiedzialne (SRI), Monika Czerwonka ; R. 7. Neuroekonomia i neurofinanse, Magdalena Walczak ; R. 8. Mikrofinanse, Krzysztof Melnarowicz ; R. 9. Ekonomia i finanse współdzielenia, Renata Małkowska ; R. 10. Ekonomia finansowa, Michał Wrzesiński, Piotr Wiśniewski ; DZIAŁ II. FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW: R. 1. Zasada true and fair view jako imperatyw w analizie finansowej przedsiębiorstw, Janusz Ostaszewski, Agnieszka Tłaczała ; R. 2. Gestia ekonomiczna, finansowa i majątkowo-kapitałowa w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, Janusz Ostaszewski, Katarzyna Kreczmańska-Gigol, Tomasz Cicirko, Olga Mikołajczyk, Grzegorz Sobiecki ; R. 3. Mierniki oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw Janusz Ostaszewski ; R. 4. Analiza rentowności i płynności finansowej polskich przedsiębiorstw, Leszek Mosiejko ; R. 5. Długookresowe decyzje przedsiębiorstw, Paweł Felis ; DZIAŁ III. BANKOWOŚĆ I ZARZĄDZANIE BANKAMI: R. 1. Pośrednicy finansowi, Małgorzata Iwanicz-Drozdowska ; R. 2. Zarządzanie finansami banków, Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Agnieszka K. Nowak ; R. 3. Zarządzanie ryzykiem banków, Agnieszka K. Nowak ; DZIAŁ IV. FINANSE UBEZPIECZEŃ: R. 1. Zasady funkcjonowania zakładu ubezpieczeń, Renata Pajewska-Kwaśny ; R. 2. Gospodarka finansowa zakładu ubezpieczeń, Renata Pajewska-Kwaśny ; R. 3. Wypłacalność zakładu ubezpieczeń, Renata Pajewska-Kwaśny ; DZIAŁ V. RYNEK KAPITAŁOWY JAKO SEGMENT RYNKÓW FINANSOWYCH: R. 1. Podstawy funkcjonowania rynków finansowych, Olga Mikołajczyk, Grzegorz Sobiecki, Leszek Mosiejko ; R. 2. Istota, funkcje oraz narzędzia rynku kapitałowego, Michał Wrzesiński, Olga Mikołajczyk, Krzysztof Melnarowicz ; R. 3. Akcje i ich wycena, Michał Wrzesiński, Rafał Tuzimek ; R. 4. Obligacje i ich wycena, Michał Wrzesiński, Rafał Tuzimek ; R. 5. Inne instrumenty finansowe, Michał Wrzesiński, Rafał Tuzimek, Czesław Martysz, Grzegorz Sobiecki ; R. 6. Nadużycia na rynku finansowym i ich istota, Czesław Martysz ; R. 7. Charakterystyka wybranych nadużyć na rynku finansowym, Czesław Martysz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111467/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 305-316.
Dla osób pracujących w finansach, właścicieli przedsiębiorstw, kadry zarządzającej, a także osób pracujących w marketingu.
Monografia stanowi naukowe opracowanie, będące zwieńczeniem badań Autora nad rolą marki jako czynnika determinującego wartość przedsiębiorstwa. Przedstawia nieprezentowane wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu uporządkowane, interdyscyplinarne i kompleksowe podejście do roli marki w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Unikatowość zaprezentowanego w książce podejścia wynika z tego, że w przeciwieństwie do większości publikacji książkowych z obszaru brandingu, które koncentrują się na odpowiedzi na pytanie: „Jak zbudować markę?", niniejsza monografia koncentruje się na odpowiedzi na pytanie: „W jaki sposób marka buduje wartość przedsiębiorstwa i jak ją można wycenić?". Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa. Prezentowana monografia przedstawia markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych przez nią różnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaka jest istota marki i co się na nią składa? • Jak marka postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa? • Jak można wycenić markę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów? • Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla marki? • Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości? Książka prezentuje unikatowe spojrzenie na markę oczami właściciela firmy, akcjonariuszy oraz top managementu, którzy chcą przede wszystkim zrozumieć relację wykreowanego kapitału marki z wartością przedsiębiorstwa, a także umieć określić wartość finansową marki. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach, a także dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą też sięgnąć osoby pracujące w marketingu, aby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, również znajdą w książce wiele wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania marki, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym marki są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie. [CeDeWu, 2019]
Pojęcie i ewolucja znaczenia marki ; Perspektywa marketingowa marki ; Marka z perspektywy prawnej ; Marka w strategii przedsiębiorstwa ; Marka jako kategoria sprawozdawcza ; Marka a wartość przedsiębiorstwa i wartość dla akcjonariuszy ; Wycena marki ; Licencjonowanie marki w budowaniu wartości przedsiębiorstwa ; Przyszłość marek w globalnej gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka w biznesie międzynarodowym / Piotr Banaszyk, Elżbieta Gołembska. - Wydawnie 1. - 1. dodruk (PWN). - Warszawa : Wydawnictwo WNT - Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 164 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [151]-160. Indeks.
R. 1. Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym na tle ewolucji uwarunkowań konkurowania ; R. 2. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym ; R. 3. Zarządzanie z logistyką jako strategią w praktyce przedsiębiorstw - wyniki badań ; R. 4. Przedsiębiorstwo jako ogniwo łańcucha dostaw ; R. 5. Sieci dostaw jako odmiany sieci gospodarczych ; R. 6. Wpływ zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie na rozwój biznesu międzynarodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędnie przypisany ISBN.
Dot. m.in. Fundacji "SOS Życie" w Mielcu.
Założenia teoretyczne i metodologiczne projektu badawczego "Dobre praktyki polskiej gospodarki społecznej" ; Ośrodek Readaptacji Stowarzyszenia Solidarni "Plus" EKO "Szkoła Życia" w Wandzinie (woj. pomorskie) ; Stowarzyszenie "Emaus" w Krężnicy Jarej koło Lublina (woj. lubelskie) ; Stowarzyszenie "Niepełnosprawni dla Środowiska EKON" w Otrębusach koło Warszawy (woj. mazowieckie) ; Alternatywny Ośrodek Przedszkolny w Krężnicy Jarej koło Lublina (woj. lubelskie) ; Fundacja "SOS Życie" w Mielcu (woj. podkarpackie) ; Fundacja "Wieś w XXI wiek" w Pakoszach (woj. warmińsko-mazurskie) ; Spółdzielnia Socjalna "Pomocna Dłoń" w Bystrzycy Kłodzkiej (woj. dolnośląskie) ; Spółdzielnia Socjalna "Przystań" w Poznaniu (woj. wielkopolskie) ; Centrum Integracji Społecznej w Gorzowie Wielkopolskim (woj. lubuskie) ; Działdowska Agencja Rozwoju Spółka Akcyjna w Działdowie (woj. warmińsko-mazurskie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia [161]-173. Indeksy.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, naukowców, badaczy, doktorantów.
R. I. Przedsiębiorstwa zaawansowane technologicznie: 1.Branże high-tech według różnych klasyfikacji ; 2. Specyfika przedsiębiorstw high-tech ; 3. Przedsiębiorstwa high-tech jako przedsiębiorstwa oparte na wiedzy i jako organizacje „uczące się” ; 4. Przedsiębiorstwa high-tech a wzrost gospodarczy ; 5. Kierunki badań nad przedsiębiorstwami high-tech ; R. II. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw: 1. Wczesne teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw ; 2. Teorie neotechnologiczne ; 3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw ; 4. Modele etapowej internacjonalizacji ; 5. Podejście zasobowe ; 6. Podejście sieciowe ; 7. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej ; 8. Modele oparte na wiedzy ; 9. Holistyczne podejście do internacjonalizacji ; 10. Podejścia alternatywne ; 11. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw ; 12. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne (instrumenty internacjonalizacji) ; 13. Strategie internacjonalizacji ; 14. Pomiar poziomu internacjonalizacji przedsiębiorstw ; R. III. Wczesna i szybka internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech: 1. Definiowanie born globals (BGs) ; 2. Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia (INVs) ; 3. Ewolucja kierunków badań nad firmami born globals oraz INVs ; 4. Współczesne kierunki badań nad INVs i BGs ; 5. Wybrane modele internacjonalizacji born global ; 6. Czynniki internacjonalizacji born global ; 7. Orientacja przedsiębiorcza a teoria internacjonalizacji – koncepcja międzynarodowej orientacji przedsiębiorczej ; ROZDZIAŁ 4. Innowacje a internacjonalizacja przedsiębiorstw: 1. Pojęcie i typy innowacji ; 2. Innowacyjność ; 3. Proces innowacyjny ; 4. Innowacyjne modele internacjonalizacji ; 5. Internacjonalizacja a innowacyjność ; 6. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej ; R. V. Empiryczna analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech: 1. Założenia metodyczne badania ; 2. Znaczenie badania ; 3. Metodyka badania ; 4. Analiza internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw ; 5. Podsumowanie wyników badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111605 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej