Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(101)
Dostępność
dostępne
(103)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(21)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(69)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Kołodziej Jerzy (wychowanie fizyczne)
(6)
Konarzewski Krzysztof
(5)
Kołodziej Maria
(5)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(4)
Kwieciński Zbigniew
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(4)
Bajor Kazimierz (1931- )
(3)
Bednarek Józef
(3)
Kmieć Stanisław (1940- )
(3)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Cwejman Taisa
(2)
Galloway Charles
(2)
Grochowski Ludwik
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Koczy Karol
(2)
Kurczab Henryk (1930-2022)
(2)
Lubina Ewa
(2)
Majorek Czesław (1938-2002)
(2)
Maternicki Jerzy (1935- )
(2)
Maziarz Czesław (1921-1986)
(2)
Olechnowicz Mścisław (1905-1982)
(2)
Radzicki Józef
(2)
Torzecka Wiera
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Adamek Irena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Arends Richard
(1)
Bartkowski Tadeusz (1920-1992)
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(1)
Branna Danuta
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Desperak Jerzy
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Frejlak Sylwester
(1)
Frejman Stanisława Danuta
(1)
Galska-Krajewska Anna
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Grzybowska Violetta (1941- )
(1)
Gurycka Antonina (1920- )
(1)
Gębura Gustaw
(1)
Hejda Danuta
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaczor Stanisław (1924- )
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Klimczyk Leszek
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kozłowska Elżbieta
(1)
Kołodziej Jerzy
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Kunicki-Goldfinger Władysław
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Lindgren Henry Clay (1914- )
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Malko Dorota
(1)
Malko Dorota ( -2010)
(1)
Mazur Elżbieta (literaturoznawstwo)
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nagucka Ruta (1930-2009)
(1)
Olesiak Henryk (1932- )
(1)
Pachecka Jadwiga
(1)
Paterka Stanisław (1942- )
(1)
Patynek Józef
(1)
Pawlikowska Zoja
(1)
Pazdro Krzysztof Maciej
(1)
Peters B. Guy
(1)
Petlák Erich
(1)
Piskorz Sławomir
(1)
Piątkowska Anna
(1)
Pochanke Henryk
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Sałkiewicz Katarzyna
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierocka Halina
(1)
Sozańska-Czajkowska Teresa
(1)
Stawczyk Zdobysław ( -2005)
(1)
Stawiński Wiesław
(1)
Stawiński Wiesław (1928- )
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Subieta Romuald
(1)
Suchoński Adam
(1)
Suchoński Adam (1933- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szybiak Irena (1940- )
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(17)
Kraj wydania
Polska
(95)
Język
polski
(93)
rosyjski
(1)
Temat
Nauczanie
(35)
Wychowanie
(12)
Pedagogika
(10)
Uczenie się
(9)
Oświata
(8)
Język rosyjski
(7)
Kształcenie
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Szkolnictwo
(7)
Metody nauczania
(6)
Języki
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Język polski
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Szkolnictwo dla dorosłych
(4)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gry sportowe
(3)
Historia
(3)
Internet
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Biologia
(2)
Dziecko
(2)
Geografia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Język niemiecki
(2)
Lekkoatletyka
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Multimedia
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pedeutologia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Prawa dziecka
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technika
(2)
Twórczość
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Automatyka
(1)
Bakterie
(1)
Behawioryzm
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Chemia
(1)
Chemia fizyczna
(1)
Chemia kwantowa
(1)
Chemia organiczna
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dochody państwowe
(1)
Druki muzyczne
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziewczęta
(1)
Dług publiczny
(1)
Eksperyment
(1)
Elektrochemia
(1)
Emisja głosu
(1)
Fayol, Henri (1841-1925)
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fizyka
(1)
Fizyka doświadczalna
(1)
Fortepian
(1)
Geografia fizyczna
(1)
Gimnastyka
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Gulick, Luther Halsey (1892-1993)
(1)
Głos
(1)
Głusi
(1)
Immunologia
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język angielski
(1)
Kinetyka chemiczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Kształcenie politechniczne
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(47)
Podręcznik akademicki
(14)
Programy nauczania
(2)
Antologia
(1)
Literatura polska
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; 199)
Bibliogr. s. [429]-437. Indeks.
Streszcz. ang., niem.
I. Ewolucja nazewnictwa oświaty dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw ; II. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce ; III. Tradycje domów kultury w Polsce ; IV. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych ; V. Szkoły dla dorosłych ; VI. Oświata pozaszkolna ; VII. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych ; VIII. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji ; IX. Uniwersytet trzeciego wieku ; X. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje spoleczne edukacji dorosłych ; XI. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce ; XII. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku ; XIII. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92592 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych ; II. Średniowiecze ; III. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w. ; IV. Myśl pedagogiczna XVIII i XVIII w. ; V. Reforma edukacji w Polsce w XVIII w. ; VI. Uczelnie wyższe. Uniwersytety ; VII. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX w.): Europa ; VIII. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zastosowania geografii fizycznej / Tadeusz Bartkowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1986. - 397 s. : mapy, rys. ; 25 cm + [1] k. tabl. złoż. luz.
Bibliogr.
1. Geografia fizyczna jako nauka "akademicka" oraz
zagadnienie pragmatyki zawodu geografa 2. Niektóre zasadnicze pojęcia teorii wykorzystania
i oceny środowiska geograficznego 3. Dwa etapy oceny środowiska geograficznego. Analiza
i ocena właściwa 4. Podział opracowań z oceną środowiska geograficznego
według kryterium pola podstawowego oceny 5. Etapy planowania, skale opracowania i stopień
szczegółowości informacji a ocena środowiska
geograficznego 6. Udział i rola informacji fizyczno-geograficznej na
niektórych poziomach i etapach planowania 7. Badania analityczne i kompleksowe środowiska
geograficznego i ich przydatność do oceny środowiska
geograficznego 8. Zagadnienia podziału kraju dla potrzeb planisty-
cznych na mikroregiony 9. Ochrona przyrody jako ochrona środowiska
geograficznego i niektóre prawidłowości obiegu
substancji i energii w przyrodzie jako podstawa
ochrony środowiska 10.O podstawach prognozowania rozwoju środowiska
geograficznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42712 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Organizacja i zadania służby rolnej w Polsce - Struktura i funkcje społeczno-gospodarcze doradztwa
rolniczego - Sylwetka społeczno-zawodowa instruktora rolnego - Socjologiczne aspekty adaptacji i dyfuzji innowacji
rolniczych - Podstawy dydaktyczno-psychologiczne doradztwa
rolniczego - Gospodarstwa przykładowe jako baza dydaktyczna pracy
doradczej na wsi - Współdziałanie instruktora z rolnikami w podejmo-
waniu decyzji gospodarczych - Problematyka metod pracy instrukt. w rolnictwie - Metody pracy oświatowej na wsi - Metodologiczne podstawy oceniania działalności
upowszechnieniowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39097/cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika / red. nauk. Wiesława Ciechaniewicz ; aut. Wiesława Ciechaniewicz [et al.]. - Wyd. 2 uaktual. i rozszerz. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2008. - 377, [1] s. ; 24 cm.
Na okł.: pedagogika w pielęgniarstwie, praca z pacjentem, interdyscyplinarne zespoły opiekuńcze, środowisko wychowawcze, trudności wychowawcze, edukacja zdrowotna, dydaktyka, pielęgniarstwo, metody wychowania.
Bibliogr. przy rozdz.
I. PEDAGOGIKA - NAUKA O WYCHOWANIU: 1. Pedagogika jako nauka; 2. Wychowanie; 3. Środowisko wychowawcze; 4. Trudności wychowawcze; 5. Dydaktyka - teoria nauczania i uczenia się; 6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym. II. WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM: 7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych; 8. Pedagogika zdrowia - teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej; 9. Pedagogiczne aspekty z pacjentem i jego rodziną. III. PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE: 10. Pielęgniarstwo a pedagogika; 11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki; 12. Dydaktyka pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRACA Z POEZJĄ W SZKOLE: Lekcje z poezji w świetle metodologii teoretycznoliterackiej ; "Wędrowanie po klepsydrę i cmentarz" - wiersze senilne Czesława Miłosza. II. PROBLEMY TEKSTOLOGICZNE W KSZTAŁCENIU POLONISTYCZNYM: Tworzenie tekstów o różnej formie gatunkowej ; Kompetencje tekstotwórcze uczniów w kształceniu gatunków wypowiedzi (na wybranych przykładach) ; Kształtowanie kompetencji tekstotwórczych uczniów gimnazjum i liceum w procesie wypowiadania się w formie reportażu ; Zagadnienia tekstologiczne w nauczaniu języka polskiego. III. WARSZTAT NAUCZYCIELA POLONISTY WE WSPÓŁCZESNYCH UWARUNKOWANIACH KULTUROWO-CYWILIZACYJNYCH: Organizacja pracy lekcyjnej nauczyciela polonisty ; Współczesne determinanty kompetencji językowej uczniów w perspektywie pracy badawczej nauczyciela. IV. EDUKACJA W SZKOŁACH POLONIJNYCH: Nauczyciele szkół polonijnych wobec najnowszych zadań edukacji humanistycznej (na przykładzie Polskiej Szkoły Forum w Madrycie) ; O nauczaniu historii i języka polskiego w szkole polonijnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 44)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1267-5.
Wybrane ważne prace J. S. Brunera s. XIX.
Bibliogr. s. XX, nota bibliograficzna s. [255]-256. Indeksy.
Kultura, umysł i edukacja ; Pedagogika potoczna ; Złożoność celów kształcenia ; Nauczanie Teraźniejszego, Przeszłego i Możliwego ; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłow ; Narracje w nauce ; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości ; Wiedzieć jako działać ; Następny rozdział w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [476]-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
7. Metody badań pedagogicznych / Heinz-Hermann Krüger, Nicolle Pfaff ; 8. Pedagogika porównawcza / Miroslava Váňová ; 9. Dydaktyka szkolna / Michael Uljens ; 10. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; 11. Pedeutologia / Jan Průcha ; 12. Socjologia edukacji / Rob Moore ; 13. Podstawy prawa oświatowego / Maciej Osuch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej