Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(71)
Nuty
(3)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(54)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(4)
Janus-Sitarz Anna
(3)
Stachak Tatiana (1973- )
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Flis Małgorzata
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Anderson Gladys Lowe
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Berezowski Eustachy
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojecka Maria
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Faure Edgar (1908-1988)
(1)
Florek-Stokłosa Lidia
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzińska J
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Klisowska Małgorzata (1962- )
(1)
Kmieć Stanisław (1940- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kozłowski Władysław Mieczysław (1858-1935)
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Leja Leon
(1)
Loskot Kamila
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Maziarz Czesław (1921-1986)
(1)
Michalak Joanna
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Parafiniuk-Solińska Janina
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pilecka Barbara
(1)
Półtorak Małgorzata
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Rowid Henryk
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Schreiber Ignacy
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Starościak Jan
(1)
Susułowska Maria
(1)
Szulc Anna (nauczycielka)
(1)
Szybka Czesław
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- )
(1)
Tomera-Chmiel Ilona
(1)
Uberman Marta
(1)
Udałow Irena
(1)
Walker Timothy D
(1)
Wiatrowski Zygmunt
(1)
Wieczorek Stanisław (ergonomia)
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wosiński Marek
(1)
Wołczyk Jerzy
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Wróbel Maria
(1)
Wyrzykowska Irena
(1)
Yoakam Gerald Alan (1887- )
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Zandecki Aleksander
(1)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(1)
Zdunkiewicz Lech
(1)
Zielińska-Czopek Monika
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Łysek Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(31)
1960 - 1969
(3)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Ukraina
(1)
Język
polski
(70)
Odbiorca
Szkoły muzyczne I stopnia
(3)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Nauczanie
(43)
Nauczyciele
(17)
Uczniowie
(15)
Szkolnictwo
(13)
Metody nauczania
(11)
Kształcenie
(10)
Uczenie się
(8)
Pedagogika
(7)
Samokształcenie
(7)
Czytanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Dziecko
(4)
Muzyka
(4)
Oświata
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Oceny szkolne
(3)
Rodzina
(3)
Studenci
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Eksperyment
(2)
Fizyka
(2)
Gitara
(2)
Innowacje
(2)
Języki
(2)
Metoda problemowa
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Osobowość
(2)
Pisanie
(2)
Postawy
(2)
Postęp
(2)
Praca domowa ucznia
(2)
Szkolnictwo dla dorosłych
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Wsie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykształcenie
(2)
Zdolności
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analfabetyzm
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezrobocie
(1)
Biologia
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Chemia
(1)
Cybernetyka
(1)
Czudec (woj. podkarpackie, pow. strzyżowski, gm. Czudec)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dojazdy do szkoły
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół średnich
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita ekonomiczna
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gaz ziemny
(1)
Gazownictwo
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głuchota
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Herbart, Jan Fryderyk (1776-1841)
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Holdingi
(1)
Informatyka
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język angielski
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Temat: dzieło
Tygodnik Sanocki
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
1901-
(3)
2001-0
(3)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Euroregion Karpaty
(1)
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(2)
Biografie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Elementarze polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O postępie pedagogicznym / Wincenty Okoń. - Warszawa : Książka i Wiedza, 1970. - 281, [6] s. : tab ; 20 cm.
(Biblioteka Samokształcenia Nauczycieli)
Bibliogr.
1. Pojęcie postępu pedagogicznego 2. Postęp w rozwoju oświaty w Polsce Ludowej 3. Wyniki nauczania a postęp pedagogiczny 4. Wpływ nauk o wychowaniu na postęp pedagogiczny 5. Zagadnienia eksperymentu szkolnego 6. Zagadnienie wydajności pracy w szkole 7. Nauczyciel a postęp pedagogiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37643 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44970 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51063 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych mat. M.in. system edukacyjny jako czynnik rozwoju powiatu strzyżowskiego oraz rola i znaczenie realizacji programu "Czudec - mała Ojczyzna" dla rozwoju Szkoły Podstawowej w Czudcu Tekst częśc. ang., ukr.
I.Empiryczne egzemplifikacje ciągłości i zmiany rzeczywistości edukacyjnej i zadań nauczyciela. II. Próby innowacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym. III.Szanse i zagrożenia edukacji osób niepełnosprawnych.IV.Nauczyciel wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.V.Teoria i praktyka działań diagnostycznych, opiekuńczo-wychowawczych i profilaktyczno-terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tyt. grzb.: Równość czy jakość?
Bibliogr. s. 339-360.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
Tyt. grzb.: Równość czy jakość?
Mirosław J. Szymański - Współczesne nierówności społeczne a edukacja. I. OBLICZA NIERÓWNOŚCI EDUKACYJNYCH: Jerzy Nikitorowicz - Reakcje i interakcje w komunikacji społecznej z perspektywy edukacji międzykulturowej ; Roman Dolata - Międzyszkolne zróżnicowanie wyników nauczania w szkołach podstawowych i gimnazjach ; Iwona Ocetkiewicz - Selekcje społeczne a selekcje szkolne w gimnazjum ; Urszula Tyluś - Oczekiwania i aspiracje życiowe młodzieży wiejskiej w kontekście przemian społeczno-kulturowych ; Iwona Rudek - O przygotowaniu dzieci i młodzieży do spotkania z niepełnosprawnością. II. PROBLEMY I DYLEMATY SZKOŁY: Jolanta Sajdera - Instytucja wychowawcza miejscem tworzenia wspólnoty ; Danuta Opozda - Orientacja kolektywistyczna versus indywidualistyczna a dylematy edukacji szkolnej ; Aldona Kopik - Wsparcie sześciolatka w szkole ; Małgorzata Randak-Jezierska - Gestaltowskie spotkanie w dialogu Ja - Ty. Tworzenie bezpiecznej przestrzeni do dialogu w szkole ; Dagmara Łupicka-Szczęśnik - Doskonalenie zajęć psychoedukacyjnych. Propozycja warsztatu z wykorzystaniem narracji ; Janusz Sobiecki - Plebiscyt życzliwości i niechęci - wykorzystanie rozkładów teoretycznych w analizie socjometrycznej. III. KOMUNIKACJA W ŚRODOWISKU EDUKACYJNYM - ASPEKTY TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE: Magdalena Grochowalska - Doświadczenia indywidualne w przestrzeni edukacyjnej jako źródło kompetencji komunikacyjnej dziecka ; Wojciech Gulin, Katarzyna Stefanowicz-Zawiszewska - Rozwój wrażliwości moralnej dziecka w kontekście jakości komunikacji w rodzinie ; Karol Konaszewski - Specyfika układów komunikacyjnych na przykładzie internatu szkolnego ; Łukasz Skiba - Skuteczna komunikacja jedną z kluczowych umiejętności w pracy współczesnego menedżera ; Beata Bocian - Rozmowa jako technika badań pedagogicznych ; Ilona Błaszczyk - Relacje patron - klient według Marcjalisa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; 3)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [167]-176. Indeks.
Tygodniowy rozkład pracy - Wysiłek uczniów w zakresie poszczególnych przedmiotów - Kilka pierwszych wniosków - Warunki domowe pracy ucznia - O stosunku uczniów do przeszkód - Higiena życia młodzieży - Technika pracy umysłowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Proces wychowania 1. Charakterystyka pojęcia 2. Zależność procesu wychowania od właściwości
rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka 3. Całościowy charakter procesu wychowania 4. Proces wychowania umysłowego 5. Kierowanie rozwojem aktywności dzieci 6. Proces wychowania społeczno-moralnego II. Zasady wychowania i nauczania 1. Problematyka właściwej organizacji wychowania
i nauczania 2. Wyjaśnienie terminu: zasada wychowania i nauczania 3. Istota zasad wychowania i nauczania
socjalistycznego III.Metody nauczania i wychowania 1. Pojęcie metody i klasyfikacja metod nauczania 2. Charakterystyka metod nauczania 3. Charakterystyka metod wychowania 4. Poszukiwania w zakresie unowocześniania metod
nauczania i wychowania IV. Trudności wychowawcze i działalność zapobiegawcza 1. Pojęcie trudności wychowawczych 2. Przyczy i rodzaje trudności wychowawczych 3. Sposoby zapobiegania trudnościom wychowaczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45315 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Działalność i dorobek naukowy Profesora Wincentego
Okonia / Cz. Kupisiewicz I. Treść nauczania - Metody programowania dydaktycznego a dobór treści
kształcenia / Cz. Kupisiewicz - Uwagi o znaczeniu strukturalnego układu materiału
w nauczaniu historii (wstęp do badań) / J. Daabowa - Struktura operacyjna - jako kategoria dydaktyki
przedmiotów ścisłych / M. Sawicki - Z prac nad konstrukcją nowego programu nauczania
chemii / A. Bogdańska-Zarembina - Z badań nad unowocześnieniem kształcenia przyrodni-
czego w klasach początkowych / A. Rekłajtis-Zawada - Kierunki i warunki rozwoju kultury technicznej
młodzieży / Z. Dąbrowski - Kształcenie techniczne w nowoczesnym kształceniu
ogólnym / H. Pochanke II. Proces kształcenia - Treść materializmu funkcjonalnego i kształcenie
wielostronne / B. Komorowski - Unowocześnienie teorii samokształcenia /
J. Półturzycki - Proces uczenia się jako proces Markowa / B. Mazur - Z badań nad psychologicznymi podstawami uczenia się
języków obcych / H. Komorowska - Zadania poznawcze a problem kształtowania pojęć
w klasach niższych / T. Poznańska - Wpływ genezy pojęć na przebieg procesu nauczania /
K. Teofilewicz III. Metody nauczania - Z badań nad problemowym nauczaniem przedmiotów
rolniczych w zespołach uczniowskich / J. Szurek - Typy układu nerewowego uczniów a efektywność
strategii kształcenia / T. Lewowicki - Skuteczność i ekonomiczność metod nauczania
matematyki / S. Racinowski - Rodzaje problemów w nauczaniu chemii / J. Soczewka - Szkoła a wybór zawodu / I. Janiszowska IV. Formy nauczania - Z badań nad stylami poznawczymi / K. Kruszewski - Kontrola wyników nauczania w świetle koncepcji
wielostronnego uczenia się / S. Słomkiewicz - Szkolne koła zainteresowań - terenem kształtowania
naukowych i organizacyjnych talentów / D. Nakoneczna - Organizacja szkoły przedłużonego dnia na wsi (na
podstawie wstępnych badań eksperymentalnych) /
M. Oryl - W poszukiwaniu obiektywnych metod przeprowadzania
egzaminów wstępnych do technikum / G. Jocz V. Środki nauczania - Rola filmu społeczno-politycznego w wychowaniu
młodzieży / W. Zaczyński - Środki audiowizualne w wielostronnym uczeniu się /
E. Fleming VI. Inne - Współczesne teorie szkoły środowiskowej /
W. Łubniewski - Schematy rozumowań w procedurach eksperymentalnych
/ S. Pietuszko - Z zagadnień wdrażania teorii dydaktycznej do
praktyki / K. Kuligowska - Z problematyki poszukiwań optymalnego wieku dla
nauczania języków obcych / T. Woźnicki - Badania nad doborem treści nauczania w technikach
/ J. Bem-Dymecka - Zmiana motywacji i stosunku do nauki uczniów
dorosłych pod wpływem uczenia się problemowego
w grupach (na przykładzie chemii) / W. Polakowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35647 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Nauk Pedagogicznych / Polska Akademia Nauk. Oddział w Krakowie ; nr 15)
Bibliogr. s. [146]-151. Indeks.
Streszcz. ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t. 1)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-86099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teach like Finland : 33 simple strategies for joyful classrooms" 2017.
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który - kompletnie wypalony - wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie - mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów - ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele - w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą - to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno! [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Badania nad rozwojem zdolności II. Charakterystyka dzieci zdolnych III.Szkoły dla uzdolnionych IV. Próby kierowania uczeniem się uczniów zdolnych V. Wyniki przeprowadzonych badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. badań wśród sanockich uczniów (s. 112-117) i studentów Politechniki Rzeszowskiej (s. 137-140) oraz Zamiejscowej Sali Wykładowej Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie w Zespole Szkół Technicznych w Łańcucie (s. 227-230).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros.
Spis treści także ang.
Rozdz. I. EDUKACJA W DOBIE GLOBALIZACJI: Wychowanie wielokulturowe w szkołach wyższych ; Proces samokształcenia wobec wyzwań globalizacji ; Przynależność Polski do Europejskiego Konsorcjum Edukacji Arteterapeutów. Stan obecny i perspektywy ; Andragogika wobec wyzwań technologii informatycznej u progu XXI stulecia ; Kierunki współpracy prywatnych szkół wyższych Ukrainy i Polski u progu XXI stulecia ; Wychowanie do samodoskonalenia jako zadanie edukacji ; Zarządzanie jakością procesu dydaktycznego szkoły wyższej ; Izmenenie sistemy sociokul'turnyh proekcij nauki i transformacii obrazowaniâ na rubeže vekov ; Autoedukacja jako podstawowa forma aktywności edukacyjnej studentów w szkole wyższej na progu XXI wieku ; Mesto ideologii v studenčeskoj srede i stanovlenie graždanskogo obŝestva v Ukraine v XXI stoletii. Rozdz. II. EDUKACJA I RYNEK PRACY: Wartości młodzieży akademickiej w dobie integracji z UE ; Edukacja prorynkowa wobec współczesnych zmian cywilizacyjnych ; Procedura i przydatność opisowego potwierdzenia umiejętności nabytych przez uczestników edukacji zawodowej ; Konsument na rynku edukacyjnym ; Wykształcenie w strategiach życiowych młodzieży ; Dostosowanie kształcenia zawodowego do wymagań lokalnego rynku pracy na przykładzie Zespołu Szkół nr 4 w Hrubieszowie ; Wpływ szkół wyższych na rynek pracy ; Osobennosti formirovaniâ predprinimatel'stva u studentov èkonomičeskih fakul'tetov ukrainskih i pol'skih vuzov. Rozdz. III. EDUKACJA NAUCZYCIELSKA U PROGU XXI WIEKU: Nauczyciel w społeczeństwie informacyjnym, jego rola i funkcje w opinii studentów pedagogicznych studiów fakultatywnych AGH ; Przemiany kształcenia nauczycieli edukacji zawodowej w aspekcie wyzwań teraźniejszości i przyszłości ; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczycieli akademickich ; Modułowość w przygotowaniu pedagogicznym inżynierów do pracy w szkołach ; Przygotowanie nauczycieli do partnerstwa i współpracy w środowisku lokalnym ; Komunikacja interpersonalna nauczyciela a syndrom wypalenia zawodowego ; Kompetencje nauczyciela w kontekście zreformowania systemu edukacyjnego i wymagań współczesności ; Osobennosti obrazowaniâ v vuzah na rubeže XXI stoletiâ. Rozdz. IV. DOSKONALENIE EDUKACJI WYZWANIEM XXI WIEKU: Aktywizujące metody kształcenia w wyższym szkolnictwie ekonomicznym (na przykładzie akademii ekonomicznej w Poznaniu) ; Światowe przemiany gospodarcze wyzwaniem filozoficznych przemian oświatowych ; Kształcenie na odległość (2 lata funkcjonowania Zamiejscowej Sali Wykładowej Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie w Zespole Szkół Technicznych Centrum Kształcenia Praktycznego w Łańcucie) ; Informatyczne usprawnienia funkcjonowania firmy w kształceniu zawodowym ; Determinanty wyboru programów komputerowych wykorzystywanych w procesie kształcenia w szkołach ekonomicznych ; Motywacja a efektywność uczenia się uczniów szkoły średniej ; Doskonalenie edukacji w XXI wieku ; Kształtowanie się współczesnego modelu edukacji przedszkolnej i jego wpływ na rozwój osobowości człowieka dorosłego ; Problemy jakości edukacji w zarządzaniu bezpieczeństwem drogowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99159 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej