Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(20)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Bulaszewska Małgorzata
(1)
Cebo-Foniok Małgorzata (1959- )
(1)
Dobkowska Agata
(1)
Działowy Tomasz (1994- )
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Fedan Roman (1937- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Hales Colin F
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kinnear Nicola
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lenik Paweł
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marmola Małgorzata
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Paruit Marie
(1)
Ploch Leszek
(1)
Polański Grzegorz
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Sheldon Alice
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Supeł Barbara
(1)
Supeł Barbara. Co zrobi Frania?
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Warzocha Tomasz
(1)
Wańczyk-Welc Anna
(1)
Węgrzyn-Białogłowicz Krystyna
(1)
Zabrzewska Adrianna (1989- )
(1)
Zieliński Kamil (psychologia)
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(6)
Rodzice
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(24)
Relacje międzyludzkie
(5)
Internet
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stereotyp
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Klastry (ekonomia)
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pokolenie Y
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie
(2)
Asertywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Charakter
(1)
Choroby rzadkie
(1)
Controlling
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziewczęta
(1)
E-wizerunek
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Gender
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Katecheza
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje intrapersonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konkurencja
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Marzenia
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mądrość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Negocjacje
(1)
Netykieta
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Poradnik
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Książka-zabawka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Słuchowisko
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Amberek)
Piesek Bombik bawi się sam, choć nieraz myśli, że może dobrze byłoby mieć przyjaciół. Ale obawia się, że mogą przeszkadzać, coś popsuć, albo nawet się z niego śmiać. Bombik jest niezadowolony, gdy na jego wyspie pojawia się wesoła foczka Niusia. I koniecznie chce się z nim bawić. Nie odstępuje go na krok. We wszystkim go naśladuje. Bombik ma tego dość! Czy Bombik, który lubi być sam, i towarzyska, pogodna Niusia nauczą się bawić razem? A może nawet zostaną przyjaciółmi? Ta urocza, ciepła, zabawna, piękna książka o przezwyciężaniu oporów przed kontaktem z innymi pokazuje, że wspaniała przyjaźń jest możliwa, nawet jeśli bardzo się różnimy! [Amber, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [221]-227. Indeks.
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles - Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień - dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 18-19 maja 2016 r., Rzeszów.
M.in. dotyczy studentek i studentów z terenu Podkarpacia.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część referatów w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy referatach. Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ I ZAWODOWEJ WOMEN IN PUBLIC AND PROFESSIONAL FIELD: Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz, Kobiety i mężczyźni na rynku pracy i w polityce. Polska na tle Unii Eu¬ropejskiej / Women and Men on the Labor Market and in Politics. Poland on the Background of The European Union ; Renate Klein, Gender-Based Abuse Through the Prism of Higher Education Institutions ; Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman, Biographical Reflexivity of Women Serving in the Polish and Royal Air Forces ; Cz. II. ZDROWIE KOBIET I MĘŻCZYZN HEALTH IN WOMEN AND MEN: Elżbieta Trzęsowska-Greszta, Monika Kowalska-Dąbrowska, Grażyna Domanowska: Czy zaburzenie ma płeć? Różnice płciowe w zakresie rozpowszechnie¬nia, obrazu klinicznego i genezy zaburzeń psychicznych / Are Disorders Gender Related? Gender Differences in Prevalence, Symptomatology and Etiopathogenesis of Mental Disorders ; Danuta Ochojska, Jacek Pasternak, Czynniki ryzyka zaburzeń psychicznych wśród studentek i studentów z terenu Podkarpacia / Risk Factors for Mental Disorders Among Małe and Female Students from the Area of Podkarpacie ; Jacek Konrad Olszewski, Satysfakcja z życia, zdrowie emocjonalne i radzenie sobie ze stresem u kobiet i mężczyzn dotkniętych chorobami zagrażającymi życiu / Life Satisfaction, Emotional Health and Coping with Stress Among Women and Men Suffering from Life-Threatening Illnesses ; Joanna Piekarska, Inteligencja emocjonalna a stres: różnice międzypłciowe / Emotional Intelligence and Stress: Gender Differences ; Bogumiła Witkowska-Łuć, Różnice w samoocenie kobiet i mężczyzn chorujących na schizofrenię / The Differences in Self-Esteem of Women and Men Suffering from Schizophrenia ; Jan Bielecki, Monika Królikowska, Samoocena młodych kobiet z chorobami dermatologicznymi / Self- Esteem of Women with Dermatological Diseases ; Cz. III. ROLE I STEREOTYPY SPOŁECZNE SOCIAL ROLES AND STEREOTYPES: Maria Gablikova, Julia Halamova, Martin Kanovsky, Facial Expressions of Men and Women Analyzing Differences in Sad-ness and Anger ; Justyna Figas-Skrzypulec, Pomnażanie różnicy: różnorodność bohaterek jako znak egalitaryzmu w serialu Doktor Wlio / The Multiplication of Differences: Diversity of Female Characters as an Egalitarian Idea in Doctor Wlio ; Katarzyna Serafińska, Specyfika dobrotliwości wobec kobiet. Wpływ stereotypowości kobie¬cego wizerunku na seksizm wobec kobiet / Some Specifics of Benevo lence Towards Women. Influence of Sex-Stereotyping of Woman's Rep- resentation and Sexism Against Women ; Róża Szafranek, Odmienność kobiecego i męskiego spojrzenia na związki z dużą różnicą wieku / Differences in Female and Małe Perspective on the Relationships with a Large Age Gap ; Cz. IV. RODZINA I BLISKIE ZWIĄZKI EMOCJONALNE FAMILY AND CLOSE EMOTIONAL RELATIONSHIPS: Jacek Łukasiewicz, Katarzyna Bakan, Osobowościowe uwarunkowania braku partnera życiowego w okresie wczesnej dorosłości / Personality Determinants of Living without a Life Partner in Early Adulthood ; Małgorzata Marmola, Obraz dziecka u matek i ojców w wieku wczesnej dorosłości / The Im¬ age of a Child in Mothers and Fathers at the Age of Early Adulthood ; Jacek Pasternak, Katarzyna Pasternak, Retrospektywna ocena postaw rodziców a cechy osobowości i orientacja pozytywna u mężczyzn i kobiet / The Relation Between Retrospective Assessment of Parental Attitudes with The Big-Five Personality Model and Positive Orientation in Men and Women ; Krzysztof Wąż, Socjalizacja dziewcząt i chłopców do ról rodzicielskich w sytuacji nie¬planowanej prokreacji. Różnice i podobieństwa / Socialization of Girls and Boys to Their Parenthood Roles in the Aspect of Unintended Preg nancy. Differences and Similarities ; Kamil Janowicz, Współczesne ojcostwo w oczach młodych bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Today's Fatherhood in the Eyes of Young Childless Men and Women ; Cz. V. KOMPETENCJE EMOCJONALNE I SPOŁECZNE EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCES: Krzysztof Mudyń, Life Orientations and Explicit Values of Women and Men ; Małgorzata Pietras-Mrozicka, Reflections on Differences in Communication with a Caregiver of a Sick Child Depending on Gender in the Perception of Medical Staff ; Barbara Skawina, Różnice płciowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i ich znaczen¬ie dla procesu terapeutycznego / Gender Differences of Children with Autism and Asperger's Syndrome and Their Importance for the Thera peutic Process ; Katarzyna Tomaszek, Kobiety i mężczyźni z poczuciem humoru, czyli o relacji między poczuciem humoru a atrakcyjnością seksualną / Women and Men with Sense of Hu¬mor: The Relation Between Humor and Sexual Attractiveness ; Weronika Urban, Konsekwencje idei binaryzmu - męskie i kobiece style komunikacji / The Conseąuences of the Idea of Binarism - Małe and Female Commu¬nication Styles ; Cz. VI. RÓŻNICE PŁCIOWE W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEX DIFFERENCES IN THE CONTEXT OF EDUCATION: Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Sławomir Rębisz, Płeć a dynamika sieci rówieśniczych. Przykład drugiego etapu nauki w szkole podstawowej / Gender and Dynamics of Peer Networks: Case of the Second Stage of Education at Primary School ; Patrycja Cicha, Edukacja zróżnicowana (nauczanie rozdzielnopłciowe) w Polsce i na świecie / Single-Sex Education in Poland and in the Word ; Bożena Dusza, Sposoby bycia dziewcząt i chłopców w roli ucznia /Playing a Role of a Student by Girls and Boys in a High School ; Cz. VII. SEKSUALNOŚĆ KOBIET I MĘŻCZYZN MALE AND FEMALE SEXUALITY: Kamalini Mukherjee, Exploring Gender in the context of Identity, Ideology and Performance, through Transgender Narratives ; Tomasz Jakubowski, Różne oblicza transokobiecości. Studia przypadków osób transseksualnych typu M/K / Faces of Transfemininity: Case Studies of Mtf Transsexuals ; Tatiana Maciejewska, Somato-męskość a współczesne koncepcje męskości / Somato-Mascu- linity and the Modern Concepts of Masculinity Komitet Naukowy Międzynarodowej Konferencji Kobiety i mężczyźni. Ró¬żnice, podobieństwa / The Scientific Committee The International Scientific Conference Men And Women. Differences, Similarities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Onepress.
Bibliografia i netografia na stronach 227-[229] i bibliografie przy rozdziałach.
I. Asertywność ; II. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne ; III. Komunikacja ; IV. Kreatywność ; V. Krytyczne myślenie ; VI. Motywacja ; VII. Negocjacje ; VIII. Wywieranie wpływu i obrona przed manipulacją ; IX. Zarządzanie sobą w czasie ; X. Zarządzanie sobą w stresie.
Narzędziownik współczesnego człowieka Psychokompetencje? Bez nich trudno z powodzeniem radzić sobie we współczesnym świecie. Niestety, z jakiegoś powodu nie uczą ich w przedszkolu. Ani w szkole. Ba, takiego przedmiotu nie ma nawet na studiach. Oczywiście poza kierunkami związanymi z psychologią… Nie uczą? Trudno. W takim razie niezbędne kompetencje psychologiczne trzeba zdobyć samodzielnie. Szczęśliwie podręcznik do nauki jest już dostępny. Jak dobrze, że trzymasz go w ręku! Psychokompetencje to inaczej kompetencje miękkie. Należą do nich między innymi umiejętności: budowania relacji, komunikacyjne, negocjacyjne, myślenia kreatywnego i krytycznego, a także adaptacji do zmieniających się warunków czy rozwiązywania konfliktów. Bez ich opanowania trudno osiągnąć sukces w życiu zawodowym, a i życie prywatne osoby, która jest od nich "wolna”, prawdopodobnie nie będzie wyglądało różowo. Dlatego też na kolejnych stronach tej książki jej autor dzieli się wiedzą dotyczącą dziesięciu najważniejszych psychokompetencji i oferuje skuteczne narzędzia ich opanowania - zarówno na poziomie umiejętności, jak i odpowiednich postaw. [Helion & Company, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczerość / Barbara Supeł ; ilustracje Agata Dobkowska. - Wydanie I. - Warszawa : Świetlik, 2023. - 41 stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Co zrobi Frania? / Barbara Supeł)
Z cyklu "Co zrobi Frania?".
Poznajcie przesympatyczną Franię, która przybliży małym czytelnikom umiejętności społeczne takie jak: współpraca, życzliwość, asertywność czy akceptacja. W najnowszej części z serii „Co zrobi Frania?” dzieci dowiedzą się, czym jest szczerość. Przeczytajcie trzy ciekawe historie, których głównym tematem jest szczerość. Każde opowiadanie uzupełnia część interaktywna, w której dzieci próbują odgadnąć, co wydarzy się dalej. W książce zawarto kilka odpowiedzi do wyboru i rozwiązanie zagadki! Na końcu tomu znajdują się również „Porady Frani” – czyli praktyczne wskazówki dotyczące danej umiejętności. Dzieci dowiedzą się: czym jest szczerość, jak szczerze mówić o swoich potrzebach, jak wyrażać swoją opinię, aby nie urazić innych. Seria „Co zrobi Frania?” autorstwa Barbary Supeł to skarbnica wiedzy i cennych wskazówek dla wszystkich dzieci, które kształtują w sobie umiejętności społeczne przydatne na każdym etapie życia. Barbara Supeł Barbara Supeł pochodzi z Hajnówki – zielonego miasteczka położonego na skraju Puszczy Białowieskiej. Ukończyła studia na kierunku nauki o rodzinie; po studiach założyła własną praktykę. Kolekcjonuje codzienne absurdy i oprawia je w ramki. Pisze teksty do książek dla dzieci. Jest autorką bestsellerowej serii o Jadzi Pętelce. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [354]-365.
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
CZĘŚĆ I. ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ: Rozdział 1. Choroba Battena – ceroidolipofuscynoza – studium przypadku. Rozdział 2. Choroba De Vivo – studium przypadku. Rozdział 3. Choroba Gauchera – studium przypadku. Rozdział 4. Choroba Norriego – studium przypadku. Rozdział 5. Cystynoza – studium przypadku. Rozdział 6. Zespół Alagille’a – studium przypadku. Rozdział 7. Zespół Arnolda-Chiariego – studium przypadku. Rozdział 8. Zespół CCHS – wrodzonej centralnej hipowentylacji – studium przypadku. Rozdział 9. Zespół Cornelii De Lange – studium przypadku. Rozdział 10. Zespół Costello – studium przypadku. Rozdział 11. Zespół Dravet – studium przypadku. Rozdział 12. Zespół hiper-IgE – studium przypadku. Rozdział 13. Zespół Kallmanna – studium przypadku. Rozdział 14. Zespół Nijmegen – studium przypadku. Rozdział 15. Zespół Noonan – studium przypadku. Rozdział 16. Zespół Pfeiffera – studium przypadku. Rozdział 17. Zespół Pitta-Hopkinsa – studium przypadku. Rozdział 18. Zespół Silvera-Russella – studium przypadku. Rozdział 19. Zespół Smith-Magenis – studium przypadku. Rozdział 20. Zespół Sotosa – studium przypadku. CZĘŚĆ II. WIELOPŁASZCZYZNOWOŚĆ DOMINACJI ZAISTNIENIA OSÓB Z CHOROBĄ RZADKĄ – ANALIZA SEGMENTACYJNA: Rozdział 1. Metodologiczne podstawy analizy. Rozdział 2. Wielopłaszczyznowość dominacji zaistnienia osób z chorobą rzadką – analiza segmentacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Style charakteru / Stephen M. Johnson ; tłumaczenie Bogdan Mizia. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 414 stron ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Character styles" 1994.
Bibliografia na stronach [402]-414.
I. TEORIA KSZTAŁTOWANIA SIĘ CHARAKTERU: Teoria charakterologiczno-rozwojowa ; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi ; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju "self" ; Problematyka charakterologiczna "self" w systemie. II. STYLE CHARAKTERU: Dziecko znienawidzone: doświadczenie schizoidalne ; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne ; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny ; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne ; Dziecko pokonane: społeczny masochizm i wzorce samozniszczenia ; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna ; Dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna.
Co sprawia, że ludzie postępują tak, a nie inaczej? Dlaczego przejawiamy skłonności do destrukcyjnych zachowań? Jaka jest ludzka natura? Na te i inne pytania odpowiada autor tej książki, prezentując swój wielowymiarowy model osobowości człowieka. Jego opisowe nazwy poszczególnych stylów charakteru – na przykład dziecko znienawidzone, dziecko porzucone, dziecko wykorzystane – ukazują wpływ dziecięcych doświadczeń na późniejsze cechy osobowości i psychopatologię, a także ułatwiają właściwą diagnozę psychiatryczną. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Lubię być miły / [ilustracje: Marie Paruit ; tłumaczenie: Adrianna Zabrzewska]. - Warszawa : Harperkids, © copyright 2022. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 20x20 cm.
(Akademia Mądrego Dziecka. Poznaj Uczucia i Emocje)
Tytuł oryginału: "I like to be kind" 2020.
Opis według okładki. Okładka wliczona w paginację.
Na okładce: Dodatkowo porady dla rodziców. Rozmawiajmy o emocjach.
Wiek: +12 miesięcy.
Nowa seria książeczek „Poznaj uczucia i emocje” pomaga zrozumieć dziecku emocje i uczucia, które odczuwa. Książeczka Lubię być miły pokazuje czytelnikom co znaczy być miłym. Na każdej rozkładówce znajduje się przykład współpracy między dziećmi: brat pomaga siostrze znaleźć misia, dziewczynka na plaży dzieli się zabawkami z innymi, którzy ich nie mają. Książeczka pokazuje, że bycie miłym dla innych zbliża ludzi. Na jednej z ostatnich stron znajduje się ruchomy suwak, na którym czytelnik może zaznaczyć ile miłych rzeczy zrobił danego dnia. W książce znajdują się też porady dla rodziców dotyczące tego, jak rozmawiać z dziećmi o tym, co czują i jakie ćwiczenia robić, by rozładowywać negatywne emocje. Seria konsultowana przez eksperta. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: "The art of talking with children : the simple keys to nurturing kindness, creativity, and confidence in kids" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Dlaczego rozmowy są tak ważne ; Czym są wartościowe rozmowy i dlaczego tracimy okazje do nich ; Rozmowy dla uczenia się: rozbudzanie ciekawości dziecka na całe życie ; Rozmowy dla emapatii: ułatwianie dziecku zrozumienia innych ; Rozmowy dla pewności siebie i niezależności: zachęcanie dziecka do podejmowania wyzwań ; Rozmowy dla budowania relacji: rozwijanie umiejętności społecznych dziecka ; Rozmowy dla zabawy i przez zabawę: wspieranie radośc i kreatywności dzieci ; Rozmowy dla otwartości: wychowanie obywatela świata ; Rozmowy dla temperamentu: wydobywanie tego, co w dziecku najlepsze ; Nieprzemijająca istotność wartościowych rozmów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Successful Social StoriesTM for Young Children with Autism" 2016.
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych - opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci - opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania. [Wydawnictwo Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej