Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(46)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(39)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(3)
Kida Jan (1931- )
(3)
Grodecka Aneta
(2)
Kasprzak Barbara
(2)
Nagajowa Maria
(2)
Uryga Zenon
(2)
Baranowska Maria
(1)
Blicharska Felicja
(1)
Bryzek Renata
(1)
Chmielowski Piotr (1848-1904)
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Czarnecka Alojza
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(1)
Guzik Barbara
(1)
Jagoda Zenon (1931-1981)
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Jaworski Michał (1921- )
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan
(1)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(1)
Koblewska Janina
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Kowaliszyn Krystyna (1928-1995)
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Krupa Dorota
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kulpa Jan
(1)
Kunysz Antoni (1934-1991)
(1)
Landy-Tołwińska Joanna (1906-1993)
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Lausz Karol (1909-1987)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Matulka Zofia
(1)
Mikołajtis Ziemowit Jerzy (1921-1992)
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Myrdzik Barbara (1940- )
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Mórawska Zofia (?-1999)
(1)
Opacka Anna (1934-2017)
(1)
Ożóg-Winiarska Zofia
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Radwiłowiczowa Maria
(1)
Reimann Aleksandra
(1)
Rosner Edmund
(1)
Stroka Henryk
(1)
Szczepankiewicz-Battek Joanna (1963- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szews Jerzy
(1)
Szyszkowski Władysław
(1)
Słowiński Lech
(1)
Taras Bożena
(1)
Tułodziecka Irena (1920- )
(1)
Wesołowska Danuta Natalia
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Łuczkiewicz Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Temat
Język polski
(41)
Metody nauczania
(10)
Literatura
(9)
Literatura polska
(6)
Mowa
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Czytanie
(4)
Edukacja medialna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Lektura szkolna
(4)
Filologia polska
(3)
Języki
(3)
Matematyka
(3)
Muzyka
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Czytelnictwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Film
(2)
Historia
(2)
Internet
(2)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(2)
Matura
(2)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Administracja
(1)
Aktorstwo
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Analfabetyzm
(1)
Anderman, Janusz (1949- )
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Bracia czescy
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Chwin, Stefan (1949- )
(1)
Controlling
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dehnel, Jacek (1980- )
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziewczęta
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Edelman, Marek (1922-2009)
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Emisja głosu
(1)
Etnografia
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Facebook
(1)
Film animowany
(1)
Folklor
(1)
Galicja
(1)
García Márquez, Gabriel (1927-2014)
(1)
Geografia
(1)
Geografia historyczna
(1)
Geoinformacja
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Grochowiak, Stanisław (1934-1976)
(1)
Górnictwo
(1)
Góry
(1)
Głos
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Hutnictwo
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internaty
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje ekologiczne
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Temat: dzieło
Bieguni
(1)
Czary-mary
(1)
Dolina Issy
(1)
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku
(1)
Hanemann
(1)
Imię róży
(1)
Kinderszen
(1)
Księga Henrykowska
(1)
Księga henrykowska
(1)
Kłamczucha
(1)
Madame
(1)
Miłość w czasach zarazy
(1)
Moja pieszczotka
(1)
Na moje 88 urodziny
(1)
O krasnoludkach i o sierotce Marysi
(1)
Opowieści galicyjskie
(1)
Ostatnie historie
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Rzeźnia numer pięć
(1)
Senność
(1)
Szewcy
(1)
Traktat o łuskaniu fasoli
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1989-
(4)
1801-
(2)
1901-
(2)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Góra (woj. pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Galicja
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy
(1)
Mazury
(1)
Warmia
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Literatura polska
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Bajka i baśń
(1)
Blogi
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść polska
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Przysłowia
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 821.162.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Interpretacje i nowa matura / red. Anna Opacka. - Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2004. - 156, [2] s., [4] k. tabl. kolor. : il., rys. ; 24 cm.
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Dydaktyka Języka i Literatury Polskiej ; nr 28)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85801 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Moich Doświadczeń)
- Postulat kształcenia wrażliwości estetycznej
w programie nauczania - Przystępujemy do pracy - Lekcja wstępna - Poznajemy utwór literacki - Omawianie utworów literackich - Analiza języka utworu - Aktualizacja - Teatr - Do czego służy nam spotkanie z architekturą - Oglądamy film - Spacer do pomników - Rysunek, malarstwo - Audycje muzyczne i koncerty - Lekcje "stracone" - Wystawa sztuki ludowej w muzeum - Turnieje konopnicjańskie - Życie bieżące - Wnioski i postulaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37767 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40719 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Podstawy czytelnicze - Materiał nauczania języka polskiego - Dzieło literackie - Czytanie czynne a bierne - Rozwój postawy czytelniczej dziecka II. Czytanki - Organizacja pracy - Przykłady opracowań III.Lektura - Znaczenie książki dla samokształcenia - Lektura uzupełniająca beletrystyczna i popularno-
naukowa - Lektura prywatna uczniów IV. Sylwety twórców - Twórcy wskazani programem - Pisarze regionalni - Autorzy współcześni
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-38146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [9])
Bibliogr. s. 387-403. Indeks.
Streszcz. ang.
O STANIE NIECZYTANIA: Przywrócić przyjemność w czytaniu ; Kryzys lektury na tle innych kryzysów cywilizacyjnych. O PRZYJEMNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZYTANIA: Odzyskać czytelnika dla literatury ; Etyczne aspekty lektury a filozofia edukacji. O MODELACH CZYTANIA: Wolność i etyka czytania hermeneuty ; Odpowiedzialne odpowiadanie Innemu w dekonstrukcji ; Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze intertekstualnej ; Konieczność otwarcia na różnorodność praktyk czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliogr. przy pracach.
WOKÓŁ KANONU LEKTUR SZKOLNYCH: Kanon literacki: między potrzebą a buntem ; Klasyka w szkole - o modelach pracy z utworami z kanonu literackiego. LEKTURA INTERTEKSTUALNA: Dialogi międzytekstowe ; Polscy poeci współcześni przed obrazami mistrzów. Trzy warianty i dwa przykłady ; Film jako interpretant w szkolnym czytaniu literatury. JĘZYK LITERATURY: Od języka do literatury - od literatury do języka ; Uczeń wobec języka literatury najmłodszej ; Polonistyka szkolna wobec literackiego kiczu. POLONISTA I UCZEŃ WOBEC LITERATURY W DOBIE MULTIMEDIÓW: Przed monitorem i z książką. Polonistyczna edukacja w dobie multimediów ; Polonista wobec hipertekstów literackich. MIT I LITERATURA: Mit, literatura i mitologia nowa w szkolnej praktyce interpretacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [111]
Książka zawiera zbiór scenariuszy, które zostały wykorzystane podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. [Fragment wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101106 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język polski w szkolnictwie średnim Pomorza Gdańskiego w latach 1815-1920 / Jerzy Szews. - Gdańsk : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975. - 244, [1] s., [28] s. tabl., [1] k. tabl. złoż. : faks., il., portr., tab. ; 24 cm.
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Wydział I Nauk Społecznych i Humanistycznych ISSN 0433-230X ; nr 52)
Bibliogr. Indeksy Streszcz. niem., ros.
I.Walka o język polski w szkolnictwie średnim
Pomorza Gdańskiego w XIX i na początku XX w. II.Organizacja nauczania języka polskiego w szkołach
średnich III.Treści kształcące i środki nauczania IV.Nauczyciele języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Leksem "miłość'. Rozważania semantyczne i kulturowe / Kazimierz Ożóg. I. EMOCJE WE WSPÓŁCZESNYCH TEKSTACH KULTUROWYCH: 1. EMOCJE POZYTYWNE: "I była miłość w gettcieů" O definiowaniu emocji w prozie Marka Edelmana / Małgorzata Budzik ; Językowy obraz miłości w powieści: "Ostatni rok" Piotra Duraka / Monika Małopolska ; Konceptualizacja miłości w metaforach wizualnych - na materiale piosenek wykonywanych przez Michała Bajora ("Witraże" i "Nie trzeba mówić nic") / Monika Gryboś. 2. EMOCJE NEGATYWNE: Funkcje agresji werbalnej w tekstach piosenek rockowych / Piotr Ilasz ; wartościowanie negatywne w polskiej piosence punkrockowej / Marzena Matyka ; Piosenka w służbie propagandy. Językowe mechanizmy wzbudzania emocji, tworzenia więzi i aktywizacji ludzi młodych / Sławomir Ożóg. II. EMOCJE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ I POLITYCZNEJ: Życie po traumie. Sposoby wyrażania uczuć we wspomnieniach dzieci wołyńskich (na przykładzie wybranych tekstów historii mówionej) / Anna Niderla ; Rola emocji w populizmie (na przykładzie języka polskiej polityki po roku 1989) / Jadwiga Burda ; Polityczna emocjonalność na podstawie kampanii wyborczej 2006 roku / Małgorzata Kołacz ; Emocjonalne użycie składni w wypowiedziach polityków / Justyna Bogusz. III. EMOCJE W SFERZE MEDIALNEJ (PRASA, INTERNET): Sposoby wyrażania emocji w nagłówkach prasowych w "Fakcie" i "Gazecie Wyborczej" / Dorota Hukała ; Od zachwytu po pogardę. Językowa kreacja świata i człowieka w młodzieżowych gazetkach szkolnych / Agata Kurlej ; Leksykalne wyznaczniki ekspresji językowej na przykładzie blogu Janusza Palikota "Poletko Pana P." / Magdalena Dupel ; Językowe sposoby werbalizacji stanów emocjonalnych w blogu Szymona Hołowni / Magdalena Szczepankiewicz ; Rola operatorów metatekstowych w kreowaniu wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie w tekstach komunikacji elektronicznej / Barbara Misztal. IV. EMOCJE W KOMUNIKACJI OBCOJĘZYKOWEJ: "Gniew wymalowany na twarzy", czyli o językowych sposobach wyrażania emocji GNIEWU we współczesnym języku rosyjskim / Justyna Nasiek ; Emocje i ich wpływ na efektywność odbioru tekstu obcojęzycznego w procesie nauczania / Krystyna Kuca ; Metody aktywizujące jako czynnik pobudzający pozytywną motywację do nauki / Agnieszka Jakima.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ikoniczna diagnoza kondycji współczesnego społeczeństwa, czyli uczeń w pejzażu aksjologiczno-egzystecjalnym / Maria Jedrychowska ; Kultura i wartości we współczesnym świecie / Herryk Kurczab ; Zagrożenia polonistyki szkolnej w najbliższym ćwierćwieczu / Stanisław Bortnowski ; Wychowanie estetyczne w perspektywie współczesnych zasad edukacji literacko-kulturowej / Danuta Hejda ; Kompetencje komunikacyjne w obszarze podmiotowości / Dorota Amborska-Głowacka ; Od człowieka do celów kształcenia nauczycieli polonistów / Danuta Łazarska ; Uczeń jako autor kulturowy. Wstęp do antropologicznej metodyki literatury i języka polskiego / Marek Pieniążek ; Wartość i wartościowanie w dziele literackim - na przykładzie twórczości Jana Parandowskiego / Marzena Baran ; Problemy analizy i interpretacji poezji w edukacji polonistycznej / Elżbieta Mazur ; "Aktywne słuchanie" w procesie kształcenia kompetencji polonistycznych / Tadeusz Półchłopek ; Czy cel uświęca środki? O (nie)szkodliwym łamaniu normy językowej w filmach animowanych dla dzieci / Magdalena Trysińska ; Deprecjacje językowych wartości na przykładzie adaptacji komiksowej "Włatcy móch" / Izabela Łuc ; Czym jest podręcznik w dobie kultury polisensorycznej? Kilka uwag na podstawie wstępów, przedmów i odautorskich przesłań / Monika Kaźmierczyk ; Sacrum, historia, patriotyzm - teksty o profilu religijnym w polonijnych podręcznikach do kształtowania literacko-kulturowego / Wojciech Pelczar ; Twórczość Juliusza Słowackiego w świetle różnych tekstów kultury / Dorota Karkut ; Motyw Zmartwychwstania w aspekcie integracji o charakterze problemowym / Urszula Kopeć ; O próbach oswojenia obrazu na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Gajak-Toczek ; Różne sposoby odzwierciedlania echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki (na podstawie fragmentu "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery'ego i madrygału "Ola, o che bon echo!" Orlando di Lasso) / Agata Kucharska-Babula ; Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny - perspektywy / Bogusław Skowronek ; Wirtualne muzea w edukacji humanistycznej / Elżbieta Stoch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-239. Indeks.
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO: "O mediach, przez media, do mediów" - założenia edukacji medialnej ; Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej ; MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE: Historia - definicje - typologia ; Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? - media społecznościowe według nauczycieli ; Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych ; Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel - uczeń ; WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: Od C do Z - alfabet nowych pokoleń ; Mozaikowa tożsamość "globalnych nastolatków" ; Doświadczenia medialne mlodych ludzi ; Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów ; EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY: Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym ; Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo? ; LEKTURY NOWOMEDIALNE: Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży ; Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych - propozycje dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej