Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Aronson Joshua
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lawson Sarah
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Mastalerz-Migas Agnieszka
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pankiewicz Piotr
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Pietrzak Henryk (psychologia)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rumpf Joachim
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(1)
Sip Krystyna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sochacka Monika
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stone Jan
(1)
Stone Michel
(1)
Stromenger Zuzanna (1925- )
(1)
Stromenger Zuzanna (1925-2011)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Temat
Agresywność
(83)
Psychologia społeczna
(23)
Konformizm
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Młodzież
(13)
Przemoc
(12)
Miłość
(10)
Uprzedzenia
(10)
Wychowanie
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Uczniowie
(8)
Dziecko
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Zachowanie
(7)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Zło
(6)
Internet
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Postawy
(5)
Rodzina
(5)
Stereotyp
(5)
Uczucia
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Telewizja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ludobójstwo
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Automatyka
(1)
Banicja
(1)
Behawioryzm
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chóry
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Felieton polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Cz.I 1. Ocena własnych doświadczeń 2. Dwa rodzaje władzy 3. Siła Wewnętrzna 4. Agresor i agresja w związku 5. Skutki słownej agresji 6. Co czuje partnerka 7. Przeszkody i znaki ostrzegawcze Cz.II 8. Charakterystyka i rodzaje słownej agresji 9. Uzależniony od gniewu 10.Uwarunkowanie partnerki 11.Rozpoznawanie przejawów słownej agresji i żądanie zmian 12.Zdecydowana reakcja na słowną agresję 13.Rekonwalescencja ; 14.Spojrzenie wstecz ; 15.Ukryte przyczyny 16.O terapii - i dla terapeuty 17.Dzieci a słowna agresja 18.Najczęściej zadawane pytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-78130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 15)
Bibliogr. Streszcz. ang., ros.
1. Agresja skierowana na otoczenie a samoagresja I. Przedmiot reakcji agresywnych II. Problemy samoagresji III.Determinanty zróżnicowania kierunku agresji IV. Zagadnienie stałości zachowań agresywnych 2. Badania własne - problematyka oraz metoda pracy I. Założena i hipotezy II. Metoda pracy III.Kryteria doboru i charakterystyka badanych grup 3. Sytuacja stresu a kierunek reakcji agresywnej I. Sytuacje stresowe poprzedzające reakcje agresywne
kierowane na otoczenie i samoagresywne oraz ich
interpretacja II. Kierunek zachowania agresywnego a emocjonalna
reakcja na stres 4. Kierunek agresji fizycznej a sposób
funkcjonowania I. Funkcjonowanie w środowisku rodzinnym II. Funkcjonowanie badanych poza kręgiem rodzinny III. Koncepcja samego siebie badanych o różnym
kierunku agresji IV. Kierunek agresji a strefa dążeniowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. na podst. oryg. 5 wyd. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2006. - 510 s. : il. ; 26 cm.
Bibliogr. s. [456]-507.
Dziesięć lat temu ukazało się pierwsze polskie wydanie uznanej na całym świecie Psychologii społecznej autorstwa E. Aronsona, T. Wilsona i R. Alert. Wydawca był wtedy przekonany o niezwykłej wartości merytorycznej tej pozycji i konieczności zaprezentowania jej polskiemu czytelnikowi. Minione lata dowiodły, że przekonanie to podzielają zarówno wykładowcy, jak i studenci, a książka zajęła wiodące miejsce na listach lektur wszystkich kursów z psychologii społecznej. Jednak ta dziedzina nauki szybko się rozwija i we wszystkich jej obszarach dokonywane są fascynujące odkrycia. Dlatego też wydawca podjął decyzję o przygotowaniu kolejnej edycji Psychologii społecznej. Niniejsze wydanie zostało przetłumaczone na podstawie V wydania oryginalnego. Jest ono wzbogacone o najnowsze osiągnięcia tej gałęzi nauki i prezentuje najbardziej aktualny stan wiedzy. Czytelnik znajdzie tutaj prezentację najważniejszych badań z ostatnich kilku lat, fragmenty ponad dwadziestu artykułów wybranych z publikacji American Psychological Society, kilkaset dodanych pozycji bibliografii. Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie. Chociaż konstrukcja podręcznika uległa istotnym zmianom, autorom przyświeca cały czas ten sam cel: wzbudzenie zainteresowania studentów przez wskazanie praktycznego znaczenia materiału. Zawsze mają oni na uwadze, że zastosowania są integralną częścią psychologii społecznej i zasługują na odrębne potraktowanie, a preferowane przez nich podejście narracyjne sprawia, że podręcznik ten jest pasjonującą lekturą. [Zysk i S-ka, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3-Czyt.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Czyt.159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja : ujęcie narracyjne / redakcja naukowa Przemysław Piotrowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 205 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenia artykułów w języku angielskim.
Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy - stan badań, Stefan Florek, Przemysław Piotrowski ; O przemocy w filmie, Łukasz A. Plesnar ; Zjawisko patriotycznego rapu: agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej, Monika Kwiek ; "To nie ja jestem winien". Narracje osadzonych, Katarzyna Witek, Bożena Gulla ; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością, Krzysztof Gerc, Marta Jurek ; Małe wojny farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń, Przemysław Piotrowski, Stefan Florek ; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym "narysuj osobę w deszczu", Urszula Teresa Turyna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
1. Przedmiot, praktyczne zastosowania psychologii społecznej i sposoby badań Część I. Społeczne poznanie: rozumienie i odczuwanie siebie oraz społecznego świata: 2. Ja w świecie społecznym. Spostrzeganie i ocenianie siebie oraz autoprezentacja; 3. Rozumienie i odczuwanie społecznego świata; Część II. Wpływ społeczny: 4. Postawy a zachowania; 5. Perswazja; 6. Konformizm, uległość i opór; 7. Dynamika grupy; Część III. Interakcje w grupie: 8. Kulturowe zróżnicowanie ludzkich interakcji; 9. Płeć a zachowania społeczne; 10. Atrakcyjność interpersonalna; 11. Zachowania prospołeczne; Część IV. Problemy społeczne: 12. Agresja i przemoc; 13. Uprzedzenia i dyskryminacja 14. Społeczne konflikty i dylematy; 15. Psychologia społeczna a zdrowie; 16. Psychologia społeczna a zachowania konsumenta; 17. Psychologia społeczna a funkcjonowanie ludzi w przedsiębiorstwie;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Aggression - a new and dangerous taboo?" 2013.
Nie chcemy przemocy? ; Źródła agresji ; Radzenie sobie z agresją ; Moralność czy życie? ; pięć kroków ; Empatia - remedium na przemoc ; Gdy twoje dziecko staje się agresywne.
Zachowania agresywne u dzieci nie są przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Czasami wskazują na chwilową frustrację, innym razem na głębszy problem. Na dorosłych spoczywa obowiązek zrozumienia tego przekazu oraz nauczenie dzieci przekształcania agresji w konstruktywne działanie. [MiND, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru ; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania ; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji ; 4. Poniedziałek: bunt więźniów ; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści ; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli ; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia ; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością ; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch ; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości ; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu ; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo ; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności ; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności ; 15. System przed sądem: współudział dowództwa ; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło. [PWN, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zdefioniowanie problemu ; 2. Co sprzyja byciu ofiarą/prześladowcą ; 3. Czy moje dziecko jest ofiarą przemocy? ; 4. Co mogą zrobić rodzice ; 5. Dobry start ; 6. Przemoc w szkole i przedszkolu ; 7. Jak wspomóc szkołę w pomocy twojemu dziecki ; 8. Szkolna przemoc a prawo ; 9. Nauka samego siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86656 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Skorowidz nazw zwierząt i roślin.
Prolog w morskiej toni ; Ciąg dalszy w labolatorium ; Na co zło bywa dobre ; Spontaniczność agresji ; Nawyki, ceremoniały i czary ; Wielki parlament instynktów ; Sposoby zachowania się znieżne z moralnością ; Stado anonimowe ; Porządek społeczny bez miłosci ; Szczury ; Więź ; Kazania o pokorze ; Rcce homo ; Wyznanie nadziei.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-30671 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej