Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(129)
Katalog centralny
(98)
Forma i typ
E-booki
(129)
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(99)
wypożyczone
(19)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(57)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Grzybowski Przemysław Paweł
(4)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(4)
Murzyn Andrzej
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Cabalski Marian
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Drała Dorota
(3)
Dzierżanowski Jerzy
(3)
Janiuk Ewa
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Czykwin Elżbieta
(2)
Dziwisz Paweł
(2)
Gajda Janusz
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Holly Grażyna (ekolog)
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Winnicki Tomasz
(2)
Węglińska Maria (1936- )
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowska-Liese Alina
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Boruc Dagmara Maria
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bujanowicz Lech
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Bęczkowska Krystyna (1940-2016)
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dembiński Andrzej
(1)
Dernowska doktor Urszula
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frania Monika
(1)
Fudali Robert
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gardian Renata
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gierlich Regina
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grulkowski Bronisław
(1)
Grzegorz Całek
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Janczewska-Sołomko Katarzyna
(1)
Janczewski Michał
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kaczmarek Bogusława
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Klinik Anna
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Kobrzycka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(103)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(225)
Język
polski
(225)
Odbiorca
0-5 lat
(7)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Muzyka polska
(1)
Temat
Pedagogika
(10)
Autyzm
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Młodzież
(5)
Dziecko
(4)
Kobieta
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Więźniowie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Ścieżki edukacyjne
(3)
Adopcja
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Epidemiologia
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Lęk
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Animaloterapia
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antropozofia
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Arteterapia
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Budowniczowie instrumentów muzycznych
(1)
Ciąża
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Delfinoterapia
(1)
Doogoterapia
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etologia
(1)
Etyka
(1)
Felinoterapia
(1)
Film reklamowy
(1)
Filozofia kultury
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gerontologia
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipoterapia
(1)
Instrumenty dęte blaszane
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kalectwo
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konkursy i festiwale literackie
(1)
Kowalski, Stanisław (1904-1990)
(1)
Kryzys wieku średniego
(1)
Laureaci
(1)
Leczenie
(1)
Literatura polska
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mandala
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Miłość
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1989-
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Bieszczadzki Park Narodowy
(5)
Belgia
(1)
Berehy Górne (Polska ; wieś dawna)
(1)
Bukowe Berdo
(1)
Kanada
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Podręczniki akademickie
(3)
Przewodniki turystyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Informatory
(1)
Kolędy i pastorałki
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka patriotyczna
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka wojskowa
(1)
Nuty
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Partytura
(1)
Pieśń i piosenka harcerska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
227 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Wprowadzenie ; Beata Gordzelewska, Czesława Malinowska-Kenyeres, Przyczyny niepowodzeń szkolnych ; Elżbieta Kalinowska, Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny ; Anna Bielecka, Urszula Karska, Ewa Mytych, Zaburzenia percepcji słuchowej ; Katarzyna Gruber, Anna Darowska, Rodzaje zaburzeń artykulacji ; Wanda Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych ; Sylwia Weise, Dysgrafia ; Danuta Rogala-Kozubska, Małgorzata Raczykowska, Dysortografia – definicja, symptomy, terapia ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Zaburzenia orientacji przestrzennej ; Ewa Ampulska, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej ; Małgorzata Cyran-Prus, Elżbieta Matych, Zaburzenia lateralizacji ; Barbara Krempa, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka ; DorotaCzajkowska, Elżbieta Tymińska, Zaburzenia rozwoju ruchowego ; Renata Hływa, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania ; Alicja Zaręba, Iwona Rolińska, Nadpobudliwość psychoruchowa ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Dzieci zahamowane psychoruchowo ; Alina Grzegorczyk, Ewa Sadłowska, Mariola Kmiecik, Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku pliki w formacie pdf i PostScriptum zawierające rysunki.
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Lidia Kataryńczuk-Mania, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej ; Barbara Milczarek, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi ; Danuta Wróbel, Metoda Ruchu Rozwijającego ; Beata Gordzelewska, Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Renata Hływa, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Alicja Lisowska, Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale literowym ; Elżbieta Kalinowska, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Barbara Krempa, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Ewa Renke, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym ; Elżbieta Kozak, ; Ewa Zalewska, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji słuchowej ; Anna Mysiak, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy ; Anna Mysiak, Dzielenie wyrazów na sylaby ; Anna Bielecka, Podział na samogłoski i spółgłoski ; Żermana Sidorczuk-Brzozowska, Aneta Znajomska-Grochoła, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczarek, Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski sz ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczrek, Różnicowanie głosek sz - s ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa ; Marcin Łokciewicz, Kierowca ; Violetta Łoba, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych ; Eugenia Zarzyńska, Ćwiczenia utrwalające kierunki ; Jolanta Pilińska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Teresa Marciniak, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej ; Eugenia Zarzyńska, Usprawnianie lateralizacji ; Małgorzata Raczykowska, Herbata w hotelu ; Renata Hływa, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała ; Renata Hływa, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno - ruchowego ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi ; Alicja Grześ, Bożena Świercz, Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie ; Anna Szczęsna, Małgorzata Dąbrowy, Dziecko „zamknięte” („wycofane”) na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej ; Lidia Kataryńczuk-Mania, Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości ; Urszula Karska, W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Urszula Karska, Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Barbara Augustyniak, Monika Jędraszak, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Bajkoterapia.
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” - zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami - wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten Drugi to wzruszająca i skłaniająca do przemyśleń opowieść o pewnej rodzinie, w której życiu najpierw pojawia się długo wyczekiwana radość, a później znienacka nadchodzi niszcząca burza. Oczami pluszowego misia obserwujemy, jak po tej burzy w końcu wychodzi słońce, rany powoli się goją, a w sercach ponownie zaczyna gościć szczęście. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-378.
Streszcz. ang.
METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY: 1. Wybrane koncepcje człowieka ; 1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka ; 1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny ; 1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda ; 1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły ; 2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku ; 2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji ; 2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności ; 2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości. MORALNOŚĆ - ETYKA - LEGALNOŚĆ: 1. Moralność człowieka jako osoby ; 1.1. Człowiek jako osoba ; 1.2. Człowieczeństwo człowieka ; 1.3. Aksjologia personalna a norma moralna ; 1.4. Moralne uwarunkowania osoby ; 1.5. Ontologiczna triada: intencja - czyn - konsekwencja ; 2.Etyka człowieka jako istoty społecznej ; 2.1. Człowiek jako istota społeczna ; 2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna ; 2.3. Etyka w kolejnych epokach ; 2.4. Problem praw człowieka ; 3.Legalność człowieka jako obywatela ; 3.1. Człowiek jako obywatel ; 3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna ; 3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY: 1. Podstawowe dylematy wychowania ; 1.1. Źródła kryzysu wychowania ; 1.2. Semantyka słowa 'wychowanie' ; 1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa 'wychowanie' ; 2.Wychowanie moralne w rodzinie ; 2.1. Elementy nauk o rodzinie ; 2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego ; 2.3. Istota wychowania moralnego ; 3. Wychowanie etyczne w szkole ; 3.1. Kompetencje nauczyciela ; 3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego ; 3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego ; 4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.1. Ideologia postmodernizmu ; 4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny ; 4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [197]-207. Indeksy.
Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy ; Procesy społeczne - kontekst zmian w edukacji ; Jednostka w społeczeństwie ; Instytucje - ich znaczenie edukacyjne ; Społeczeństwo a edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki (nie)godne czytania? / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 240 stron : ilustracje kolorowe, 24 cm.
Spis książek (nie)godnych czytania według Bogusława Śliwerskiego na stronach [235]-240.
Ze Wstępu: "W niniejszej publikacji proponuję wycieczkę do świata książek, które są adresowane przede wszystkim do nauczycieli, nadzoru pedagogicznego, odpowiedzialnych za edukację samorządowców, pedagogów, refleksyjnych wychowawców, w tym także rodziców. Pragnę pokazać w swoich komentarzach do ukazujących się w ostatnich latach książek o edukacji czy wychowaniu sposób myślenia czy kreowania rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej, a nawet politycznej. Brakuje bowiem w procesie kształcenia i budowania przez nauczycieli czy profesjonalnych edukatorów krytycznego spojrzenia na literaturę z nauk społecznych i humanistycznych w sprawach, które bezpośrednio dotyczą także ich codziennego życia, aktywności społecznej, rodzicielskiej czy zawodowej. [...]. Układ treści został tak pomyślany, by przejść od publikacji traktujących o makropolitycznych, społecznych uwarunkowaniach szkolnictwa, poprzez książki opisujące różne podejścia do kształcenia, kreowania alternatyw czy innowacji pedagogicznych, do publikacji ukazujących zagrożenia pojawiające się w codziennym życiu dzieci i młodzieży, ale także świata dorosłych. [Autor]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia na stronach [356]-375. Indeksy.
Etymologia pojęcia "wychowanie" ; Systematyzowanie wiedzy o wychowaniu ; Teleologia wychowania ; Aksjonormatywny status wychowania ; Zasady wychowania ; Wychowanie jako działanie ; Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania - doznawania ; Wychowanie jako spotkanie ; Wychowanie w ujęciu systemowym ; Wychowanie jako pielęgnacja, piecza ; Wychowanie jako proces ; Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie, terapia) ; Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie ; Wychowanie jako formacja duchowa ; Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja ; Granice wychowania ; Pseudowychowanie. Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [325]-344.
I. Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej ; II. Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie - między fundamentalizmem a pleralizmem ; III. Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej ; IV. Studia porównawcze myśli pedagogicznej ; V. Egzemplifikacje badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 63-[64].
Kilka słów o tym, jak rozwija się funkcjonuje dziecko w wieku przedszkolnym ; Czy przedszkole jest dobrym miejscem dla mojego dziecka? ; Jakie przedszkole wybrać? ; W co wyposażyć dziecko do przedszkola? ; Trudne początki ; Pierwsze koty za płoty ; Przedszkole miejscem spotkań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. [Impuls, 2016]
Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia komunikacji dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspargera ; Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspargera: Gospodarka żetonowa - system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA ; Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspargera: Trening umiejętności społecznych ; Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźxów zmysłowych ; Terapia mowy ; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne ; Hipo- i dogoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108956 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-168.
MIEJSCE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Charakterystyka upośledzenia umysłowego ; Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się ; Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej ; Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji ; Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski ; Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; REWALIDACJA INDYWIDUALNA JAKO FORMA WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Rewalidacja indywidualna - cele i zadania ; Ramowy program rewalidacji indywidualnej ; Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej ; PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA WYKORZYSTYWANE NA ZAJECIACH REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ZGODNIE Z RAMOWYM PROGRAMEM REWALIDACJI: Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji ; ZAKRES CZYNNOŚCI I UPRAWNIENIA PEDAGOGA SPECJALNEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ ; PRZYKŁADOWE OPRACOWANIA NIEZBĘDNE W PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO: Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego ; Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C. ; Karta obserwacji ucznia klasy I ; Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV ; Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV ; Schemat konspektu ; Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III ; Przykładowe oceny opisowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Śpiewnik polski / [opracowanie, wybór] Maria Wacholc. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 273, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
Po każdej pieśni nota dotycząca twórców pieśni i okoliczności jej powstania.
Słowa także poza tekstem muzycznym.
Na głos i fortepian.
Indeks.
Zawiera: Bogurodzica ; Gaude Mater Polonia ; Idzie żołnierz borem, lasem ; Siedzi sobie zając pod miedzą ; Pojedziemy na łów ; Pochwała wesołości ; Kurdesz ; Lulajże Jezuniu ; Jezus malusieńki ; Wśród nocnej ciszy ; Bóg się rodzi ; Laura i Filon ; Wezmę ja kontusz (Ty pójdziesz górą) ; Hymn do miłości Ojczyzny ; Mazurek Trzeciego Maja ; Dalej chłopcy, dalej żywo (Śpiew włościan krakowskich z 1794 r.) ; Polski Hymn Narodowy (Mazurek Dąbrowskiego) ; Boże, coś Polskę ; Polonez rycerski ; Polak nie sługa ; Pieśń Filaretów (Użyjmy dziś żywota) ; Bywaj dziewczę zdrowe ; Tam na błoniu błyszczy kwiecie ; Polonez Kościuszki (Patrz, Kościuszko, na nas z nieba) ; Marsz obozowy z 1831 roku ; Grzmią pod Stoczkiem armaty (Mazur Dwernickiego) ; Warszawianka 1831 roku ; Walecznych tysiąc opuszcza Warszawę (Pułk Czwarty) ; Sadźmy róże ; Piękna nasza Polska cała ; Czerwony pas ; Chorał (Z dymem pożarów) ; Życzenie ; Kozak ; Złota rybka ; Pieśń wieczorna ; Ojcze z niebios, Boże Panie ; Z dawna Polski Tyś Królową ; Kalina ; Ostatni mazur (Jeszcze jeden mazur dzisiaj) ; Marsz, marsz Polonia ; W krwawym polu srebrne ptaszę ; Marsz żuawów ; Pieśń strzelców (Marsz strzelców z 1863 r.) ; Wisło moja, Wisło stara ; Płynie Wisła, płynie ; Na Wawel, na Wawel ; Wilija ; Zajączek ; Kukułeczka ; Rota ; Wszystko co nasze Polsce oddamy (Hymn harcerski) ; Święta miłości kochanej Ojczyzny (Pieśń młodych skautów) ; Cześć polskiej ziemi, cześć! ; Góralu, czy ci nie żal? (Za chlebem) ; Upływa szybko życie ; Hymn strzelecki (Naprzód, drużyno strzelecka) ; O mój rozmarynie ; Jak to na wojence ładnie ; Ułani, ułani, malowane dzieci ; Pożegnanie ze Lwowem (Marsz lwowskich dzieci) ; Pierwsza Kadrowa ; Przybyli ułani pod okienko (Pieśń Czwartego Szwadronu) ; Warczą karabiny (Po Kętach) ; Pieśń o wodzu miłym ; Pierwsza Brygada ; Wojenka (Legun na wojence) ; Piechota ; Białe róże (Rozkwitały pąki białych róż) ; Maki ; Jak dobrze nam zdobywać góry ; Płonie ognisko i szumią knieje ; Kiedy będzie słońce i pogoda ; Pociez, chłopcy, pociez zbijać ; Hej, od Krakowa jadę ; Trojak ; Hej, żeglujże, żeglarzu ; Hejze ino, fijołecku leśny ; Uśnijże mi, uśnij ; Uciekła mi przepióreczka ; Czerwone jabłuszko ; Nie będzie mnie głowisia bolała ; Hymn do Bałtyku ; Morze, nasze morze ; Marsz lotników ; Tylko we Lwowie! ; Dnia pierwszego września ; Serce w plecaku ; Kołysanka leśna (Dziś do ciebie przyjść nie mogę) ; Rozszumiały się wierzby płaczące ; Deszcz jesienny ; Marsz Pierwszego Korpusu (Spoza gór i rzek) ; Czerwone maki na Monte Cassino ; Nie było miejsca dla Ciebie ; Warszawskie dzieci ; Marsz Mokotowa ; Pałacyk Michla ; Walczyk Warszawy ; Piosenka o mojej Warszawie ; A tu jest Warszawa ; Polonez warszawski ; Ej, przeleciał ptaszek ; To i hola ; Kukułeczka kuka ; Karlik ; Karolinka ; Dzień dobry, Biały Ptaku ; Solidarni ; Barka (Pan kiedyś stanął nad brzegiem).
[Z Przedmowy do wydania pierwszego]: Zawiera wybór pieśni nie tylko patriotycznych i żołnierskich, ale także religijnych, harcerskich, ludowych i towarzyskich. Znalazło się w nim także kilka ulubionych pieśni naszych najwybitniejszych kompozytorów - łącznie 106 utworów. Pieśni opatrzone są akompaniamentem opracowanym w taki sposób, by mogły go wykonać osoby nawet mało biegłe w grze na fortepianie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 113-122.
I. Rodzina we współczesnych realiach społeczno-kulturowych ; II. Adopcja szczególną formą obdarowywania ; III. Ośrodki adopcyjno-opiekuńcze jako integralny element systemu opieki nad dzieckiem i rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 127-[128].
siążka składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych. Będą one pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy magisterskiej. Druga część ukazuje konstrukcję pracy jako całości. Część czwarta zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 128-[129].
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm. [w.bibliotece.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu ; Wpływ diety na zachowania autystyczne. Czy taka interwencja jest możliwa? ; Wczesne diagnozowanie autyzmu - perspektywy i dylematy ; To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci autystycznych ; Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem ; Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym? ; Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem ; Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu ; Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem ; Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem ; Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców - długa podróż przez nieznane ; Zrozumieć genialnych autystów - od Mozarta do Warhola ; O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem - z perspektywy etycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Na okładce: Książka z 2 płytami CD. Brak 1 płyty.
Tekst częściowo równolegle w języku francuskim i tłumaczenie polskie.
Śpiewnik zawiera wybór 57 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali nasi dziadkowie, kiedy byli mali. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [267]-294.
Czytelnicy znajdą w tej monografii omówienie wielowymiarowego obrazu niepełnosprawności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem podstawowych procesów poznawczych. Zostały w niej opisane zarówno czysto psychologiczne aspekty tej kategorii niepełnosprawności, jak i jej komponenty biologiczne, neuronalne i społeczne. [...] Oceniając wysoko warstwę metodologiczną książki, chciałbym wyrazić przekonanie, że będzie ona cennym źródłem wiedzy, zawierającym solidnie przygotowane, aktualne i dobrze udokumentowane informacje. Może być również doskonałym źródłem inspiracji do refleksji i dalszych poszukiwań takich rozwiązań badawczych i wdrożeniowych, które mogą przyczynić się do poprawy losu osób z niepełnosprawnością intelektualną. Z recenzji prof. dra hab. Tadeusza Gałkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [287]-302. Indeksy.
Streszcz. ang., niem.
1. Człowiek i edukacja w perspektywie humanistycznej ; 2. Podejście Gestalt w edukacji ; 3. Filozoficzne źródła inspiracji dla podejścia Gestalt w edukacji ; 4. Psychologiczne i psychoterapeutyczne źródła inspiracji ; 5. Pedagogika a psychoterapia i psychoedukacja ; 6. Rozwijanie potencjału człowieka w podejściu Gestalt. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych ; 7. Mandala jako kreatywna forma pracy i narzędzie badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92008 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej