Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(6)
Radzicki Józef
(5)
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Cybulko Anna
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krajewski Marek (socjolog)
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lemann Natalia
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Otręba Kinga
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Peisert Maria
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szwajcer Piotr (1959- )
(1)
Taras Bożena
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wawrzyniak Michał (1976- )
(1)
Wolińska Jolanta Maria
(1)
Wosińska Wilhelmina
(1)
Wrangham Richard (1948- )
(1)
Wróblewski Maciej (1968- )
(1)
Zatora Anna (1990- )
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Agresywność
(39)
Przemoc
(13)
Młodzież
(10)
Konformizm
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Dziecko
(6)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Internet
(4)
Miłość
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Postawy
(4)
Zachowanie
(4)
Dobro
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poznanie
(3)
Propaganda
(3)
Rodzina
(3)
Stereotyp
(3)
Telewizja
(3)
Uczniowie
(3)
Uprzedzenia
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zło
(3)
Alkoholizm
(2)
Język polski
(2)
Konflikt
(2)
Ludobójstwo
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Stalking
(2)
AIDS
(1)
Autodestruktywność
(1)
Automatyka
(1)
Bezradność
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Człowiek
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Ewolucja
(1)
Forum (informat.)
(1)
Genetyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenistwo
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Nienawiść
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedofilia
(1)
Praca
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera materiały z konferencji "Hejterstwo - nowy wymiar kultury?", zorganizowanej na Uniwersytecie Łódzkim w dniach 27-28 listopada 2014 roku.
Bibliografia przy artykułach. Indeks.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
I. HEJTERSTWO - GENEZA, OBLICZA I ISTOTA ZJAWISKA: Stanisław Stasiewicz, Hejt - zło odwieczne czy kulturowy nowotwór? ; Adam Olczyk, Czym jest hejt? Kilka słów o werbalnej nienawiści ; Agnieszka Więckiewicz, Wobec krzywdzących słów. Kilka uwag o niezmiennych mechanizmach mowy nienawiści ; Jakub Ławicki, Mowa nienawiści - problem odpowiedzialności karnej ; Marcin Garbowski, Szkodniki czy "partyzanci" cyberprzestrzeni? Próba typologizacji trolli internetowych ; Aleksandra Wysokińska, Hejtowanie hejterów, czyli jak radzimy sobie z mową nienawiści w Internecie ; II. LITERATURA I KULTURA: LUSTRO CZY ŹRÓDŁO HEJTU?: Anna Zatora, Kant i hejterzy. O krytycyzmie literackim i hejterstwie w oparciu o powieść Ciemno, prawie noc Joanny Bator ; Edyta Janiak, Jeszcze krytyka czy już hejterstwo, czyli kilka słów o recepcji pisarstwa kobiecego ; Zofia Ulańska, Czy odwilż sprzyja hejterom? Nienawiść ulicy w twórczości Marka Hłaski ; Jakub Musiałczyk, Co by było, gdyby Arystofanes miał Facebooka? ; Joanna Jatczak, Fan wars - hejterstwo w Korei Południowej ; III. SPOŁECZNO-POLITYCZNY PORTRET HEJTERA: Kamil Durajczyk, Hejterstwo w polityce - znak czasów czy odwieczny element gry politycznej? ; Patrycja Chrzanowska, Rola mowy nienawiści w zjawiskach dyskryminacji i stygmatyzacji ; Michał Przybylski, Hejterstwo: przejaw wiedzy czy niewiedzy? Analiza wypowiedzi internautów w odniesieniu do zjawiska ubóstwa ; Marta Banout, Anna Pyszkowska, Hejtera obraz moralny: postawy wobec uchodźców w kontekście przekonań i wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru ; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania ; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji ; 4. Poniedziałek: bunt więźniów ; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści ; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli ; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia ; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością ; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch ; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości ; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu ; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo ; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności ; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności ; 15. System przed sądem: współudział dowództwa ; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło. [PWN, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 101)
Bibliogr. przy niektórych art. Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
1. Przedmiot, praktyczne zastosowania psychologii społecznej i sposoby badań Część I. Społeczne poznanie: rozumienie i odczuwanie siebie oraz społecznego świata: 2. Ja w świecie społecznym. Spostrzeganie i ocenianie siebie oraz autoprezentacja; 3. Rozumienie i odczuwanie społecznego świata; Część II. Wpływ społeczny: 4. Postawy a zachowania; 5. Perswazja; 6. Konformizm, uległość i opór; 7. Dynamika grupy; Część III. Interakcje w grupie: 8. Kulturowe zróżnicowanie ludzkich interakcji; 9. Płeć a zachowania społeczne; 10. Atrakcyjność interpersonalna; 11. Zachowania prospołeczne; Część IV. Problemy społeczne: 12. Agresja i przemoc; 13. Uprzedzenia i dyskryminacja 14. Społeczne konflikty i dylematy; 15. Psychologia społeczna a zdrowie; 16. Psychologia społeczna a zachowania konsumenta; 17. Psychologia społeczna a funkcjonowanie ludzi w przedsiębiorstwie;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp / Piotr Stępniak ; Nieletni sprawcy czynów agresywnych. Analiza danych statystycznych oraz wyników badania akt spraw sądowych / Justyna Włodarczyk-Madejska, Maria Kopeć ; Agresja i przemoc wśród nieletnich a zaburzenia psychiczne / Wojciech Kosmowski ; Przeciwdziałanie zjawiskom agresji i przemocy w systemie postępowania z nieletnimi w świetle formalnoprawnych uwarunkowań / Katarzyna Jadach ; Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym nieletnich w zakładzie poprawczym. Refleksje z obserwacji uczestniczącej / Dorota Rondalska ; Programy oparte na społeczności lokalnej w profilaktyce agresji i przemocy wśród nieletnich / Magdalena Sadowska ; Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów jako zasób profilaktyki zachowań agresywnych i przemocowych wśród osób nieletnich / Agnieszka Nymś-Górna ; MAK – nowe oblicze alternatywnej metody komunikacji / Marek Pięta ; Profilaktyka wykluczenia rówieśniczego w pracy z młodzieżą / Sylwia Jaskulska ; Czynniki ryzyka przemocy i analiza instytucjonalna w placówkach dla nieletnich / Paulina Perska-Gradowska ; Interwencja fizyczna jako alternatywna forma komunikacji z agresywnym nieletnim / Michał Talaga ; Działania profilaktyczne Wielkopolskiej Policji – wpływ substancji odurzających na zachowania agresywne wśród osób nieletnich i przemoc elektroniczna / Andrzej Karpiński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przełożył Józef Radzicki. - Wydanie 11. (2 dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 481, [2] strony ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tytuł oryginału: "The Social animal" 1972.
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek istota społeczna / Elliot Aronson ; przełożył Józef Radzicki. - Wydanie 11. - 1. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 481, [2] strony ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tytuł oryginału: "The Social animal" 1972.
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii UJ CM)
Materiały z konferencji naukowej pt. "Natura i kultura. Psychoterapia wobec fenomenu agresji we współczesnym świecie", 20-22 października 2016 r., Warszawa.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Publikacja sfinansowana przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Streszczenie w języku angielskim przy referatach.
Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Wstęp ; Barbara Józefik, Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści ; Bogdan de Barbaro, Jakub Bobrzyński, Katarzyna Gdowska, Psychoterapeuta jako obywatel ; Mirosław Kofta, My kontra oni:: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych ; Krystyna Skorżyńska, Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata ; Bogusław Pawłowski, Biologiczne aspekty rywalizacji o status ; Irena Namysłowska, Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji? ; Krzysztof Szwajca, Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych ; Sławomir Murawiec, Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji ; Agnieszka Klimowicz, Agresja a narodziny dziecka - planowanie interwencji na podstawie Dynamie Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM) ; Anna Król-Kuczkowska, Wstyd, mentalizacja i agresja ; Maciej Pilecki, Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym ; Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia ; Krystyna Mierzejewska-Orzechowska, Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze ; Joanna Duchniewicz, Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP ; Leszek Jaworski, Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316-Czyt (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The social animal" 1992.
Indeksy.
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Poznanie społeczne ; 3. Uzasadnianie własnego postępowania ; 4. Konformizm ; 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość, zrozumienie ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania - oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
PROFILAKTYKA I RESOCJALIZACJA W ŚRODOWISKU OTWARTYM: Język agresji - pomiędzy normą a patologią ; Zjawisko autoagresji wśród młodzieży w Polsce ; Problem samouszkodzeń w percepcji nauczycieli ; Powszechność zachowań agresywnych wśród chorych psychicznie jako problem społeczny ; Przyczyny agresywnych zachowań uczniów w szkole - teoria i empiryczne egzemplifikacje ; Pozytywne i negatywne aspekty oddziaływania mediów na funkcjonowanie młodego pokolenia ; Uzależnienia a media ; Podejście motywujące w pracy z osobami uzależnionymi ; Czynniki ryzyka w kryminogenezie recydywistów penitencjarnych ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym ; Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym ; Wybrane instytucje resocjalizacji i wsparcia społecznego - podstawowe zadania i regulacje prawne ; Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych społecznych kuratorów sądowych w toku wykonywania dozorów probacyjnych ; Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą ; WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNO-METODYCZNE I PROBLEMY RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ: Wybrane aspekty nauczania Jana Pawła II jako wyzwanie dla więźniów i służb penitencjarnych ; Działalność i nauczanie Jana Pawła II jako inspiracja dla zmian w resocjalizacji i wykonywaniu kary pozbawienia wolności ; Rola resocjalizacyjnych programów penitencjarnych w resocjalizacji skazanych ; Seryjni mordercy - charakterystyka sprawców ; Przyczyny i przejawy zachowań autodestrukcyjnych w zakładach karnych ; Zjawisko subkultury występujące w warunkach izolacji penitencjarnej ; Problem korupcji w warunkach izolacji więziennej w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych a poczucie godności człowieka ; Problem używania alkoholu przez skazanych młodocianych ; Zjawisko bezrobocia wśród osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97736 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej