Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(228)
Forma i typ
Książki
(225)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(4)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(303)
wypożyczone
(38)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(45)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(33)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(133)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(14)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(5)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(12)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(11)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(19)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(7)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(6)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(14)
Filia 15 (Lwowska 60)
(10)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(5)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(8)
Filia 20 (Solarza 9a)
(6)
Autor
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(11)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(8)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(7)
Gordon Thomas (1918-2002)
(6)
Gurycka Antonina (1920- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Łopatkowa Maria (1927- )
(4)
Borzym Irena (1939- )
(3)
Debesse Maurice (1903-1998)
(3)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(3)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(3)
Matczak Anna
(3)
Newerly Igor (1903-1987)
(3)
Rowid Henryk
(3)
Stępniewska Danuta
(3)
Szmyd Kazimierz
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Ziembiński Zygmunt
(3)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Costetti Vilma
(2)
Czarniewicz Maria
(2)
Doleżal-Nowicka Irena (1923- )
(2)
Dżdża Joanna (1988- )
(2)
Figes Kate (1957- )
(2)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Hockuba Jadwiga
(2)
Hornby Garry (1949- )
(2)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(2)
Kuchta Jan
(2)
Mac Kenzie Robert J
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(2)
Miller Alice (1923- )
(2)
Nikodemska El Tairy Hanna
(2)
Poznański Adam
(2)
Richardson Jodi
(2)
Rinaldini Monica
(2)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(2)
Skucińska Anna
(2)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(2)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zawanowska Ksenia
(2)
Łapińska Regina (?-2008)
(2)
Adamska Helena
(1)
Aksarina Nina Michajlovna
(1)
Ancyferova Lûdmila Ivanovna
(1)
Aniszewska Katarzyna (1989- )
(1)
Augustyniak Karolina
(1)
Baran Bazyli (1944- )
(1)
Barankiewiczowa Halina
(1)
Barker Teresa
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Białecki Ireneusz (1944- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Birkenheim Eugenia
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blaustein Leopold (1905-1944)
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogoâvlenskij Dmitrij Nikolaevič
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Boole Mary Everest (1832-1916)
(1)
Borgenicht David
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Brachman Joachim
(1)
Branna Danuta
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Bukowska-Jóźwicka Anna
(1)
Burch Noel
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Chodak Edmund
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Clapare`de Édouard (1873-1940)
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Clero Claude
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Damour Lisa (1970- )
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(45)
1960 - 1969
(25)
1950 - 1959
(5)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(20)
1920 - 1929
(7)
1910 - 1919
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(15)
1945-1989
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(220)
Ukraina
(3)
Austria
(1)
Język
polski
(215)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Szkoły wyższe
(11)
Dzieci
(4)
Nauczyciele
(4)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 4.
(1)
Licea
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(3)
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia wychowawcza
(168)
Psychologia dziecka
(66)
Metody wychowawcze
(57)
Wychowanie
(44)
Dziecko
(37)
Wychowanie w rodzinie
(35)
Młodzież
(22)
Psychologia rozwojowa
(22)
Nauczanie
(20)
Nauczyciele
(19)
Uczniowie
(18)
Psychologia społeczna
(16)
Pedagogika
(14)
Rodzice
(14)
Uczucia
(14)
Osobowość
(13)
Rodzina
(13)
Dzieci
(12)
Metody nauczania
(11)
Uczenie się
(10)
Dziecko trudne
(8)
Lęk
(8)
Myślenie
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Wychowanie moralne
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Gry i zabawy
(7)
Nerwice
(7)
Psychologia
(7)
Rodzicielstwo
(7)
Szkolnictwo
(7)
Agresywność
(6)
Charakter
(6)
Nastolatki
(6)
Kształcenie
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Samowychowanie
(5)
Wartość
(5)
Zachowanie
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Bajkoterapia
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Kara (psychol.)
(4)
Kompetencje wychowawcze
(4)
Kłamstwo
(4)
Mowa
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pamięć
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoanaliza
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Wola
(4)
Wyobraźnia
(4)
Zainteresowania
(4)
Autorytet
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Etyka
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Interakcja wychowawcza
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura
(3)
Literatura młodzieżowa polska
(3)
Macierzyństwo
(3)
Motywacja
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poznanie
(3)
Praca
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Relacje międzypokoleniowe
(3)
Religia
(3)
Rodzeństwo
(3)
Rozmowa
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Spostrzeganie
(3)
Studenci
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Wychowawstwo
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Błędy wychowawcze
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czytanie
(2)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyscyplina (socjol.)
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziewczęta
(2)
Felieton polski
(2)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(2)
Internet
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt pokoleń
(2)
Książka
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Lenistwo
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(6)
1801-
(4)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1701-
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Hiszpania
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(34)
Podręcznik
(20)
Podręczniki akademickie
(9)
Poradniki
(7)
Szkice
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Raport z badań
(2)
Audycje radiowe
(1)
Bajka i baśń
(1)
Dramata filmowy
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(46)
Edukacja i pedagogika
(25)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Historia
(3)
Nauka i badania
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
228 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
O zabawce w ręku dziecka / Maria Dunin-Wąsowicz. - Wyd. 2. - Warszawa : Watra, 1977. - 71, [1] s., [4] s. tabl. : fot. kolor. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-29932 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. 1 pt. Obserwacja psychologiczna dziecka, wyd. 2 pt. Obserwacje i charakterystyki psychologiczne.
Bibliogr. s. 197-[199].
I. WPROWADZENIE DO METODY OBSERWACJI : 1. Przedmiot badań psychologicznych ; 2. Główne składniki zachowania się ; 3. Określenie metody obserwacji psychologicznej ; 4. Obserwacja psychologiczna a inne metody badań psychologicznych ; 5. Zarys rozwoju metody obserwacji psychologicznej ; II. PSYCHOLOGICZNA OBSERWACJA ZACHOWANIA SIĘ : 1. Zakres stosowalności metody obserwacji ; 2. Rodzaje obserwacji psychologicznych ; 3. Ogólne podstawy metodologiczne obserwacji psychologicznej ; 4. Obserwacje spontanicznego zachowania się ; 5. Obserwacje zachowania się w badaniach eksperymentalnych ; 6. Obserwacje zachowania się w badaniach klinicznych ; 7. Obserwacje zachowania się a szacowanie ; III. PSYCHOLOGICZNA INTERPRETACJA ZACHOWANIA SIĘ : 1. Przegląd różnych koncepcji psychologicznej interpretacji zachowania się ; 2. Czynniki determinujące zachowanie się dziecka ; 3. Cele działania oraz ich wpływ na zachowanie się ; 4. Zachowanie się a aktualne podniety zewnętrzne ; 5. Zachowanie się a procesy psychiczne ; 6. Zachowanie się a procesy fizjologiczne ; 7. Warunki środowiskowe a zachowanie się ; 8. Minione doświadczenia życiowe a zachowanie się ; 9. Fizjologiczne mechanizmy zachowania się ; 10. Psychiczne mechanizmy zachowania się ; 11. Związki zachodzące między różnymi rodzajami psychologicznej interpretacji zachowania się ; IV. CHARAKTERYSTYKI PSYCHOLOGICZNE : 1. Charakterystyki i ich rola w pracy wychowawczej ; 2. Zasady opracowania charakterystyk ; 3. Główne rodzaje charakterystyk ; 4. Charakterystyki zachowania się ; 5. Chatakterystyki osobowości ; 6. Charakterystyki swobodne ; 7. Charakterystyki opisowe opracowane według planu ; 8. Charakterystyki przyczynowe ; 9. Charakterystyki funkcjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
Indeks
1. Stosunki nauczyciel-uczeń : brakujące ogniwo 2. Ku efektywnym stosunkom uczeń-nauczyciel 3. Co może zrobić nauczyciel,gdy uczeń ma problem? 4. Różne sposoby aktywnego słuchania 5. Jak nauczyciel może ustosunkować się do problemów, jakie stwarza uczeń? 6. Jak zmienić otoczenie klasowe, by zapobiec różnym problemom? 7. Konflikty w klasie 8. Niezawodna metoda rozwiązywania konfliktów 9. Działanie metody bez porażek w praktyce : inne możliwości wykorzystania jej w szkole 10. Kolizje systemów wartości w szkole 11. Jak szkoła może stać się lepszym miejsce do nauki? Dodatek : Jak radzić sobie w domu z problemami nauczania? (stosunki rodzice-nauczyciel-uczeń)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria środków wychowania / Kazimierz Sośnicki. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1973. - 191, [4] s. : rys. ; 21 cm.
Indeksy
I. Pojęcia wstępne 1. Wychowanie i jego środki 2. Sytuacje wychowacze i obojętne dla wychowania 3. Pojęcie środków wychowania 4. Skuteczność i normy postępowania wychowaczego II. Rola uczuć w wychowaniu 1. Rozróżnienie uczuć według ich poznania 2. Problem klasyfikacji uczuć 3. Usposobienie i sumienie 4. Rozróżnienie uczuć wyższych i niższych III.Motywacja 1. Pojęcie motywacji 2. Niektóre teorie motywacji 3. Pojęcie wartości 4. Wartość i motywacja w wychowaniu IV. Środki wychowania w teoriach pedagogicznych 1. Trudności w określaniu środków wychowania 2. Środki wychowania w pedagogice tradycyjnej 3. Środki wychowania w pedagogice P. Bartha 4. Środki wychowania w teorii R. Lochnera 5. Środki wychowania u O. Vogelhubera i O. Kroha 6. Formy wychowania i jego istota 7. Rezygnacja z systematyzowania środków wychowania V. Podstawowe pojęcia związane z procesem wychowania 1. Pojęcie, normy, obowiązku i powinności 2. Przeżycia psychiczne w procesie motywacji
i wartości 3. Właściwości norm 4. Norma a obowiązek 5. Poczytywanie czynu 6. Odpowiedzialność 7. Sprawca czynu VI. Ogólne zasady wychowania 1. Pojęcie i podstawy zasad wychowania 2. Wywód zasad wychowania uważanych za prawidłowości
prakseologiczne 3. Wywód zasad wychowania z pojęcia kształcenia 4. Wywód zasad wychowania z psychologii i z życia
socjologiczno-historycznego 5. Wywód zasad wychowania z pojmowania istoty życia
człowieka 6. Uwagi o dotyczczasowych drogach ustalania zasad
wychowania VII. Struktura procesu wychowania a najogólniejsze
zasady wychowania 1. Proces wychowania i ogólny charakter zasad z niego
wywiedzionych 2. Główne treści zasad wychowania 3. Zasady psychologiczne, uczuciowe 4. Zasady decyzji i jej realizowania VIII. Szczegółowe środki wychowania 1. Zasady a środki wychowania 2. Środki intelektualistyczne: Kara i nagroda 3. Pochodne środki intelektualne 4. Środki szczegółowe drugiej grupy zasad: Słowo jako
środek wychowania 5. Środki uczuciowe: Współczucie 6. Środki uczuciowe: Kojarzenie uczuć 7. Środki uczuciowe : Poczucie wzrostu własnych sił
psychicznych 8. Środki decyzji: Zasada autorytetu 9. Środki zasady jednolitości treści norm i wartości 10.Środki zasady konsekwencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Wprowadzenie ; CZ. I. ZAGADNIENIA PODSTAWOWE: 1. Psychologia edukacyjna jako specjalność psychologiczna - Dorota Bednarek ; 2. Tożsamość zawodowa psychologa edukacyjnego - Dorota Bednarek ; 3. Organizacja pomocy psychologicznej w systemie edukacji w Polsce - Katarzyna Mazur ; 4. Różnorodność ram praktycznych w psychologii edukacyjnej - Dorota Bednarek ; 5. Psychologia edukacyjna jako praktyka oparta na dowodach - Dorota Bednarek ; 6. Etyczne i prawne aspekty praktyki psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; 7. Zdrowie psychiczne z perspektywy psychologii edukacji - Ewa Trzebińska, Tomasz Kuźmicz ; 8. Specjalne potrzeby edukacyjne, projektowanie uniwersalne i racjonalne usprawnienia - Dorota Bednarek ; 9. Modele diagnozy psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; CZ. II. Specjalne potrzeby edukacyjne - wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja): 10. Diagnozowanie inteligencji – trudności diagnostyczne oraz grupy specjalne – Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke ; 11. Bezpłatne narzędzia psychologiczne do badania rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i osobowościowego - Magdalena Kochańska ; 12. Zaburzenia rozwoju językowego DLD - Magdalena Kochańska ; 13. Wskazówki dla nauczycieli odnośnie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w zakresie języka i komunikacji - Magdalena Kochańska ; 14. Dysleksja z perspektywy specjalnych potrzeb edukacyjnych - Dorota Bednarek ; 15. Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - nowe standardy - Bartosz M. Radtke ; 16. Dyskalkulia - procesy poznawcze odpowiedzialne za operacje arytmetyczne, implikacje praktyczne - Monika Pudło ; 17. Terapia czy edukacja? Oddziaływania oparte na dowodach w zaburzeniach neurorozwojowych na przykładzie spektrum autyzmu - Anna Waligórska ; CZ. III. RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII EDUKACYJNEJ: 18. Czynniki poznawcze, społeczne i środowiskowe, obniżające osiągnięcia szkolne uczniów: szczególna rola pamięci roboczej, bezradności intelektualnej i zagrożenia stereotypem - Klara Rydzewska, Sylwia Bedyńska, Grzegorz Sędek ; 19. Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring - Joanna Szen-Ziemiańska, Bartłomiej Marszałek ; 20. Rzecz o mądrej informacji zwrotnej, czyli jak przekazywać konstruktywną krytykę - Joanna Roszak ; 21. Projektowanie doświadczeń, czyli zastosowanie metody design thinking w edukacji - Łukasz Tanaś, Aneta Duda-Jaśkiewicz ; 22. Edukacja seksualna – wspomaganie rozwoju psychoseksualnego - Dorota Kalka ; 23. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli - Lucyna Aleksandrowicz-Pędich ; 24. Wspieranie wybranych aspektów uczenia się: wskazówki praktyczne - Magdalena Przedniczek ; 25. Edukacja: antytwórcza pułapka czy inkubator twórczości? - Joanna Maria Kwaśniewska ; 26. Tradycyjne metody wspierania rozwoju dziecka - czy wytrzymały próbę czasu? - Dorota Bednarek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-112759 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych ; t. 7)
Bibliogr. s. [203].
Impulsy i odruchy ; Ważniejsze impulsy ; Uczucia złożone i kompleksy ; Ogólne dane o funkcjach systemu nerwowego ; Powstawanie nawyków i ich wytwarzanie ; Wzruszenie i sympatia ; Psychologia charakteru ; Kształcenie charakteru ; Praca i zabawa ; Specjalne zagadnienia, dotyczące wieku młodzieńczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78849 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-Podr.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instynkt walki : psychologja - wychowanie / Piotr Bovet ; tł. M. Górska. - Nowe wyd. przejrz. i uzup. wg 2 wyd. fr. / przez H. Dobrowolską. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1934 - 268, [1] s. ; 20 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 13)
Indeks.
Bójki dzieci - Przyczyny bójek - Walki dla zabawy a instynkt - Przekomarzanie - Okrucieństwo - Ewolucja instynktu walki - Przeobrażenia instynktu walki - Sublimacja - Instynkt walki a religia - Instynkt walki i zawody człowieka w społeczeństwie - Instynkt walki a ewolucja ludzkości - Zastoje i uwstecznienia - Rola przykładu - Instynkt walki a zagadnienia wychowawcze - Wychowanie militarne - Wychowanie moralne - Wychowanie pacyfistyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy naprawdę trudne dziecko? / Janina Dobrowolska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 155, [1] s. : il., tab., portr. ; 20 cm.
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40108 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 44)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1267-5.
Wybrane ważne prace J. S. Brunera s. XIX.
Bibliogr. s. XX, nota bibliograficzna s. [255]-256. Indeksy.
Kultura, umysł i edukacja ; Pedagogika potoczna ; Złożoność celów kształcenia ; Nauczanie Teraźniejszego, Przeszłego i Możliwego ; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłow ; Narracje w nauce ; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości ; Wiedzieć jako działać ; Następny rozdział w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-232.
R. I RENESANS ODPOWIEDZIALNOŚCI: Znaczenia słowa äodpowiedzialnośćö ; Odpowiedzialność w filozofii ; Odpowiedzialność w psychologii ; Odpowiedzialność ľ cecha człowieka XXI wieku ; Model odpowiedzialności podmiotowej ; R.II äTO JA PONOSZĘ KONSEKWENCJEö ľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A ROZUMIENIE SKUTKÓW WŁASNYCH DZIAŁAŃ: Tworzenie obrazu rzeczywistości ; Obraz rzeczywistości ľ fakty, interpretacje i opinie ; Skutki własnych działań z różnych punktów widzenia ľ przypadek Bartka ; Counseling jako sposób pokazywania skutków działań z różnych punktów widzenia ; Konsekwencja, kara a odpowiedzialność ; Zmiana zachowania przez konsekwencję, a nie przez karę ľ przypadek pierwszoklasistów Model kształtowania odpowiedzialności przez pokazywanie konsekwencji ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äWeekend na plantacjiö ľ fakty i interpretacje a przyjmowanie odpowiedzialności podmiotowej ; äPodział dochodów rodzinyö ľ skutki działań z różnych perspektyw a przyjmowanie odpowiedzialności podmiotowej ; äWydmuszkaö ľ skutki działań a odpowiedzialność za podmiot ; R. III äMOGĘ, ALE NIE MUSZĘö ľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A POCZUCIE WPŁYWU I MOŻLIWOŚĆ DOKONYWANIA WYBORÓW: Potrzeba wpływu a odpowiedzialność ; Poczucie skuteczności własnego działania a potrzeba granic ; Poczucie kontroli nad sytuacją a poczucie wpływu ; Wpływ i granice w różnych ideologiach edukacyjnych ; Wdrażanie standardów jako kryteriów granic ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äMiastoö ľ odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w sytuacji nieograniczonego wpływu ; äZakupy dla rodzinyö ľ odpowiedzialność za dokonywanie wyborów w imieniu grupy ; äZakupy dla osobyö ľ odpowiedzialność za dokonywanie wyborów w imieniu drugiej osoby ; äGazetaö ľ odpowiedzialność za kształtowanie poglądów innych ; R.IV äZNAM TE ZASADYöľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A ROZUMIENIE REGUŁ Z PERSPEKTYWY äJAö: Czynniki rozwojowe umożliwiające rozumienie reguł z perspektywy äJaö ; Sposoby ustalania reguł klasowych ; Pętla reguł ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äSejmö ľ wprowadzanie reguł klasowych, czyli kodeksu postępowania ; äZakłócające zachowaniaö ľ interwencyjne wprowadzanie reguł ; R.V äPORADZĘ SOBIE Z TYMöľ ODPOWIEDZIALNOŚĆ A AKTYWNA ORIENTACJA: Umiejętność przewidywania problemów ; Poszukiwanie sposobów osiągania celów ; Zaangażowanie we własny rozwój ; SCENARIUSZE ZAJĘĆ: äJagusia i Kruszekö ľ poszukiwanie możliwości a odpowiedzialność ; äPlany na przyszłośćöľ poszukiwanie możliwości a odpowiedzialność ; äOkresy przełomoweöľ czerpanie z doświadczeń a odpowiedzialność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100728 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej