Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Radzicki Józef
(4)
Materska Maria (1942- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Binder Marek
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Budd Malcolm (1941- )
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dąbrowski Piotr Zygmunt
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Hay Dale F
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jenkins Jennifer M
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Lewis Michael
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Murray J. Clark
(1)
Myers David G
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Oatley Keith
(1)
Ohme Rafał
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Rowid Henryk
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Suprewicz Jerzy
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Wernic Henryk (1829-1905)
(1)
White J. Noland
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Łukaszewski Wiesław (1940- )
(1)
Środa Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(3)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(27)
Ukraina
(1)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Uczucia
(27)
Pamięć
(15)
Psychologia
(14)
Motywacja
(13)
Osobowość
(13)
Uczenie się
(11)
Myślenie
(8)
Poznanie
(8)
Spostrzeganie
(7)
Dziecko
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Stres
(5)
Zmysły
(5)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Język
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Wola
(4)
Wrażenia
(4)
Wyobraźnia
(4)
Zachowanie
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Mowa
(3)
Mózg
(3)
Psychoterapia
(3)
Świadomość
(3)
Decyzje
(2)
Działanie
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Młodzież
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychopatologia
(2)
Sen
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wyobrażenia
(2)
Wzrok
(2)
Zdolności
(2)
Agresywność
(1)
Bajka i baśń
(1)
Charakter
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Czucie głębokie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dzieci
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Gender
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Instynkt
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kora mózgowa
(1)
Kłamstwo
(1)
Marzenia senne
(1)
Muzyka
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niemowlę
(1)
Nieświadomość
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Odżywianie
(1)
Oko
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia potoczna
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rozród
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Ruchy
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksualność
(1)
Smutek
(1)
Socjobiologia
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Słuch
(1)
Termoregulacja (fizjologia)
(1)
Ucho
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Więź społeczna
(1)
Wstyd
(1)
Wundt, Wilhelm (1832-1920)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zainteresowania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Podręczniki akademickie
(5)
Podręczniki
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Wstęp ; Podziękowania ; Cz. I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE: R. 1. Podejście do zrozumienia emocji ; R. 2. Ewolucja emocji ; R. 3. Kulturowe zrozumienie emocji ; Cz. II. ELEMENTY EMOCJI: R. 4. Komunikowanie emocji ; R. 5. Zmiany cielesne i emocje ; R. 6. Ocena, doświadczenie, regulacja ; R. 7. Mechanizmy mózgowe i emocje ; CZ. III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE: R. 8. Rozwój emocji w dzieciństwie ; R. 9. Emocje w relacjach społecznych ; R. 10. Emocje i myślenie ; CZ. IV. EMOCJE I CZŁOWIEK: R. 11. Różnice indywidualne w emocjonalności ; R. 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie ; R. 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości ; R. 14. Znaczące życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-109302, AF-109669 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. s. [408]-489. Indeksy.
DYNAMIKA EMOCJI - PODSTAWOWE ZAGADNIENIA: O dynamice emocji wzbudzanych automatycznie bądź refleksyjnie ; Regulacja emocji ; Fazowe zmiany emocji: konsekwencje nagłego wycofania emocji i wzbudzania emocji o kontrastowych znakach ; Dynamiczne związki: rola płynności przetwarzania w afekcie i procesach wartościowania ; Czy wspomnienia bledną afektywnie? ; Wpływ zegara biologicznego na emocje ; Mózgowe mechanizmy regulacji emocji ; Analiza przebiegu reakcji emocjonalnej w czasie ; PODMIOTOWE I SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA DYNAMIKI EMOCJI: Podmiotowe uwarunkowania regulacji nastroju ; Dynamika rozwoju emocjonalnego w dzieciństwie: doświadczanie, rozumienie i regulacja emocji ; Zmiany w regulacji stanów emocjonalnych na przestrzeni dorosłego życia ; Dynamika stanów emocjonalnych w bliskich związkach ; Dynamika dobrostanu psychicznego: rola "traktora szczęścia" i wydarzeń życiowych ; Procesy emocjonalne w aktywności twórczej ; DYNAMIKA EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH: Autyzm a emocje. Trudności w rozpoznawaniu i regulacji emocji u osób z zaburzeniami należącymi do spektrum autyzmu ; Stres to kwestia czasu. Temporalny aspekt stresu ; Dynamika emocji i mobbing ; Dynamika stanów emocjonalnych w opiece paliatywnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1. Czy emocje mogą zmieścić się w polu świadomości, I. WZBUDZANIE I WŁAŚCIWOŚCI NIEUŚWIADOMIONEGO AFEKTU: 2. Wzbudzanie nieuświadomionego afektu za pomocą podprogowego poprzedzania; 3. Wzbudzanie nieuświadomionego afektu za pomocą powtarzanej ekspozycji; 4. Łączenie nieuświadomionych afektów - próba interpretacji; 5. Specyfika nieuświadomionego afektu; 6. Ukierunkowanie wpływu nieuświadomionego afektu; 7. Zlateralizowane ekspozycje bodźców podprogowych; 8. Asymilacyjne i kontrastowe oceny względem nieuświadomionego afektu - próba interpretacji; 9. Nieuświadomiony afekt a idea markerów somatycznych, II. WPŁYWY NIEUŚWIADOMIONEGO AFEKTU: 10. Wpływ nieuświadomionego afektu na motoryczne reakcje dążenia - unikania; 11. Nieuświadomiony afekt a pamięć mimowolna; 12. Nieuświadomiony afekt a pamięć robocza; 13. O efektach odnoszenia do Ja afektu wzbudzanego poza świadomością; 14. Nieuświadomiony afekt a pewność wyboru; 15. Nieuświadomiony afekt a kształtowanie sądów interpersonalnych, III. NIEUŚWIADOMIONY AFEKT A UWARUNKOWANIA INDYWIDUALNE: 16. Różnice indywidualne w badaniach nad nieuświadomionym afektem; 17. Paradygmat afektywnego poprzedzania z zaangażowaniem i bez zaangażowania ego; 18. Czy postawy jawne mogą wyznaczać reakcje na płeć i rasę osób, których twarze prezentowano podprogowo?; 19. Rola refleksyjnego systemu wartościowania w ograniczaniu wpływu nieuświadomionego afektu; 20. O niektórych indywidualnych właściwościach ograniczjących wpływ nieuświadomionego afektu, IV. PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ NAD NIEUŚWIADOMIONYM AFEKTEM: 21. Czy można rozpoznać sens słowa eksponowanego podprogowo?; 22. Czy jawne emocje negatywne znoszą różnicowanie znaku podprogowych bodźców; 23. Poza efekty główne: próba nowego spojrzenia na wyniki badań w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 24. Psychofizjologiczne metody badania reakcji emocjonalnych, V. ANEKS: 25. Paradygmat podprogowego poprzedzania: przegląd procedur i materiałów bodźcowych; 26. Vademecum badacza pracującego w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 27. Pomiar czasów reakcji w paradygmacie podprogowego poprzedzania; 28. Badania w paradygmacie podprogowego poprzedzania obrazami a komputerowe narzędzia do ich obsługi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39414/cz.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
1. Główne kierunki i działy psychologii współczesnej 2. Pojęcie, zadania i zarys rozwoju psychologii
pedagogicznej 3. Metody badania stosowane w psychologii
pedagogicznej 4. System nerwowy jako organ życia psychicznego 5. O zmysłach i wrażeniach 6. Jak dziecko postrzega i jak sobie wyobraża świat
rzeczy i zjawisk 7. Prąd świadomości. Odnowa i kojarzenie wyobrażeń 8. Uwaga 9. Pamięć i uczenie się 10. O typach wyobrażeniowych i pamięciowych 11. Zagadnienie zmęczenia w szkole 12. Świadczenie dzieci i młodzieży 13. O kłamstwie 14. O fantazji i zabawach dzieci 15. Myślenie i rozumowanie dziecka 16. O inteligencji dziecka i metodach jej badania 17. O uczuciach i wzruszeniach 18. Wola i zdolność do dzialania 19. O zainteresowaniach dzieci i młodzieży 20. Indywidualność. Osobowość 21. Psychologia klasy jako grupy społecznej 22. Psychologia nauczyciela-wychowawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34498 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. ADF-33143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 231-[260]. Indeks.
I. MOTYWACJA I EMOCJE: Co nas motywuje? ; Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? ; Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? ; Jak motywują nas emocje? ; Jakie procesy sterują naszymi emocjami? ; Czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa? ; II. UCZENIE SIĘ I WYCHOWYWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowania klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? ; Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? ; III. PAMIĘĆ: Jaka jest natura pamięci? ; Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70705/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy psychologii / Tadeusz Nowacki. - Wyd. 4 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975. - 428 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Indeks
1. Przedmiot psychologii - Wiadomości wstępne - Człowiek jako przedmiot badań psychologicznych - Główne działy psychologii 2. Anatomiczno-fizjologiczne podstawy procesów psy-
chicznych - Budowa układu nerwowego - Budowa mózgu - Narządy zmysłowe - Budowa oka - Budowa ucha - Inne narządy zmysłowe 3. Teoria odruchów warunkowych - Odruchy bezwarunkowe - Odruchy warunkowe - Prawa powstawania i zanikania związków czasowych - Drugi układ sygnałowy - Typy wyższej czynności nerwowej 4. Metody badania zjawisk psychicznych - Określenie metody - Samoobserwacja i obserwacja - Eksperyment - Wywiady, ankiety, kwestionariusze - Analiza wytworów działalności - Psychometria i testy - Metody projekcyjne - Metody interpretacji 5. Główne szkoły i kierunki psychologii - Źródła psychologii - Psychologia kultury - Szkoła würzburska - Psychologia postaci - Psychoanaliza - Behawioryzm - Rozwój psychologii w Polsce 6. Podstawowe zagadnienia rozwoju psychicznego - Czynniki rozwoju psychicznego - Zagadnienie podziału na fazy rozwojowe - Rozwój psychiczny przed okresem dorastania - Okres dorastania 7. Analiza procesu poznawczego - Wrażenia - Wrażliwość i adaptacja - Wzajemne oddziaływanie wrażeń - Spostrzeżenia - Wyobraźnia - Pamięć - Uwaga - Myślenie i mowa 8. Uczucia - Określenie uczuć - Pochodzenie uczuć - Podstawowe właściwości uczuć i ich rodzaje - Podział uczuć ze względu na ich treść - Różnice indywidualne w przeżywaniu uczuć - Uczucie i działalność 9. Psychologiczne podłoże działalności - Określenie pojęcia działalności - Motywy postępowania i ich pochodzenie - Rodzaje motywów - Walka motywów, konsekwencja i wola w działaniu - Krótkie wnioski pedagogiczne 10.Działanie - Pojęcie i przejawy działania - Elementy działania - Działanie twórcze 11.Niektóre zagadnienia psychologii pracy produkcyjnej - Uwagi wstępne - Wpływ postępu technicznego na zmianę charakteru
pracy - Postęp techniczny i zmiany ideologii zawodowej - Problem selekcji i poradnictwa zawodowego - Zagadnienie motywacji w wyborze zawodu - Przygotowanie intelektualne pracownika i inne
zagadnienia psychologii pracy 12.Niektóre zagadnienia psychologii osobowości - Określenie pojęcia osobowości - Temperament - Zainteresowania i skłonności - Uzdolnienia i zdolności - Charakter - Niektóre zagadnienia rozwoju i badania osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-41773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka)
Tyt, oryg.: "Music and emotions. The philosophical theories" 1992.
Indeks.
1. Emocje; 2. Odrzucenie emocji ; 3. Ruch i emocje w muzyce ; 4. Emocje seksualne w ruchu idealnym ; 5. Świat jako wcielona muzyka ; 6. Muzyka jako niespełniony symbol ; 7. uzyka jako wyraz emocji ; 8. Znaczenie, emocje i przekaz informacji w muzyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Indeksy
Bibliogr.
1. Cele, założenia oraz zastosowanie psychologii 2. Psychologia ludzkiego rozwoju 3. Psychologia spostrzegania 4. Podstawowe procesy uczenia się 5. Rozwiązywanie problemów 6. Psychologia pamięci 7. Psychologia motywacji 8. Psychologia uczuć i radzenia sobie ze stresem 9. Psychologia procesów społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Piśmiennictwo przy rozdziałach. Indeks.
Część 1. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY Z ZAKRESU DIETETYKI: 1. Składniki pokarmowe ; 2. Normy żywienia ; 3. Rodzaje diet ; 4. Metody oceny sposobu żywienia i stanu odżywienia ; 5. Edukacja żywieniowa ; 6. Poradnictwo dietetyczne ; 7. Dietoprofilaktyka i dieto terapia ; 8. Wprowadzenie do prawa żywnościowego ; Część 2. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII: 9. Style jedzenia i ich charakterystyka ; 10. Emocje i ich regulacja a jedzenie:: wzajemne współzależności ; 11. Psychologia odchudzania ; 12. Niezdrowe nawyki żywieniowe i ich zmiana ; 13. Jak skutecznie zachęcać klientów/pacjentów do zmiany? Zastosowanie dialogu motywującego w psychodietetyce ; 14. Podstawy pomocy psychologicznej ; 15. Poradnictwo psychologiczne ; Część 3. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY Z ZAKRESU NUTRIGENETYKI, NAUK O LEKACH I O ZDROWIU: 16. Wprowadzenie do nutrigenetyki ; 17. Wpływ pożywienia na farmakoterapię ; 18. Suplementy diety ; 19. Zdrowie publiczne ; 20. Profilaktyka chorób i promocja zdrowia ; 21. Współczesne urządzenia w zakresie monitorowania zdrowia:: e-health i m-health ; Część 4. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY Z ZAKRESU KULTURY FIZYCZNEJ: 22. Promocja aktywności fizycznej ; 23. Wpływ wysiłku fizycznego na organizm człowieka ; Część 5. WYBRANE JEDNOSTKI NOZOLOGICZNE W PRACY PSYCHODIETETYKA: 24. Otyłość ; 25. Jadłowstręt i bulimia psychiczna ; 26. Zaburzenie z napadami objadania się:: aspekt psychologiczny ; 27. Choroby układu krążenia ; 28. Choroby tarczycy ; 29. Cukrzyca typu 2 ; 30. Wybrane choroby przewodu pokarmowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkie i te nieco mniejsze pytania psychologii / Wiesław Łukaszewski. - Wydanie nowe, rozszerzone. - Sopot : Smak Słowa, copyright 2015. - 560 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [497]-543. Indeksy.
Dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, nauczycieli, lekarzy, menedżerów, polityków i rodziców.
R. 1 Kim jest człowiek jako przedmiot badań psychologicznych? ; R. 2 Czy psychologia może być zgodna ze zdrowym rozsądkiem? ; R. 3 Czy można poznać człowieka? Czy można poznać siebie samego? ; R. 4 Świadomość czy nieświadomość? ; R. 5 Kto tu rządzi: soma czy psyche? ; R. 6 Czy wystarczy, aby było dobre i ważne? Zapomniany wymiar estetyczny ; R. 7 Doświadczenie gatunku czy doświadczenie indywidualne? ; R. 8 Czy jesteśmy tylko dziećmi doświadczenia? ; R. 9 Dlaczego wszyscy chcą być inteligentni? ; R. 10 Czy język jest obrazem duszy? ; R. 11 Rozum czy emocje? ; R. 12 Talenty czy praca? ; R. 13 Wolność czy konieczność? Pan swojego losu czy ofiara losu? ; R. 14 Czy człowiek ma wiele twarzy? ; R. 15 Czy ludzie się zmieniają?
Fascynującą cechą człowieka jest jego ciekawość. Dociekanie istoty rzeczy. Umiejętność zadawania pytań. I poszukiwanie odpowiedzi. Ta książka przypomina o wielkich pytaniach stawianych w psychologii. Wielkich, a także tych nieco mniejszych. Pytaniach, na temat człowieka i świata, w którym ten człowiek żyje. Pytania nieraz przez lata pozostają te same, lecz odpowiedzi ulegają nieuchronnym zmianom. Zmienia się świat, który nas otacza, zmieniają się również metody badawcze i sposób myślenia badaczy, a ich najważniejsze ustalenia dotyczące tego, kim jesteśmy i jacy jesteśmy, znajdują się właśnie tu w tym tomie. [Smak Słowa, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dostępny również w formie elektronicznej w Podkarpackiej Bibliotece Cyfrowej.
1. Pedologia 2. Rozwój fizyczny dziecka - Ogólny obraz rozwoju - Szczegółowy obraz rozwoju i najważniejsze pomiary szkolne - Wpływ różnych czynników na rozwój fizyczny dziecka - Sposoby oznaczania wyników 3. Rozwój psychiczny dziecka - Potrzeba i metody poznania duszy dziecka - Stosunek rozwoju fizycznego do psychicznego - Warunki społeczne a rozwój psychiczny - Zmysły u dzici - Dotyk - Zmysł mięśniowy - Wzrok - Słuch - Pobudliwość zmysłowa u dzieci - Jak dzieci spostrzegają - Strona motoryczna u dzieci i jej wychowawcze znaczenie - Rozwój mowy - Uwaga i zainteresowanie u dzieci - Wnioski pedagogiczne: nauczanie pociągające a wysiłek - Zmęczenie umysłowe i metody badań - Pamięć u dzieci - Wyobraźnia dziecka - Bogactwo wyobrażeń i kojarzenie u dzieci - Rozumowanie dziecka - Ogólna charakterystyka umysłowości dziecka - Typy indywidualne - Metody badań inteligencji 4. Uczucie i wola dziecka - Ogólne uwagi - Instynkty i popędy - Rozwój uczuć wyższych - Ogólna charakterystyka uczuciowości dziecka - Wola - Temperament, charakter, indywidualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys psychologji w związku z rozwojem psychiki dziecka / Stefan Baley. - Lwów ; Warszawa : Książnica - Atlas, [1935]. - 424 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab. ; 22 cm.
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 15)
I. Zjawiska psychiczne jako przedmiot psychologii II. Stopnie rozwoju psychicznego i główne rodzaje zjawisk psychicznych III. Uwagi o rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży IV. Szczegółowa analiza czynności psychicznych i ich rozwój u dziecka V. Zjawiska psychiczne anormalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Philip G. Zimbardo ; przekł. Ewa Czerniawska [i in.] ; red. nauk. Ida Kurcz, Bogdan Wojciszke. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - XIV, 819, [7] s. : il. (w tym kolor.), fot. (w tym kolor.), portr. (w tym kolor.), rys., wykr. ; 29 cm.
Bibliogr. Indeksy.
1.Badanie tajemnic psychiki i zachowania. 2.Badania psychologiczne. 3.Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym. 4.Psychika, świadomość i stany alternatywne. 5.Rozwijające się dziecko. 6.Rozwój w ciągu całego życia. 7.Wrażenia. 8.Spostrzeganie. 9.Uczenie się i analiza zachowania. 10.Pamiętanie i zapominanie. 11.Procesy poznawcze. 12.Motywacja. 13.Emocje, stres i psychologia zdrowia. 14.Rozumienie ludzkiej osobowości. 15.Różnice indywidualne. 16.Psychologia społeczna. 17.Psychopatologia. 18.Terapie mające na celu zmiany osobowościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-82440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
W OPRACOWANIU
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myślenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-Podr.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej