Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Buzan Tony (1942- )
(3)
Walota-Czekaj Grażyna
(3)
Włodarski Ziemowit
(2)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Lindgren Henry Clay (1914- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Rowid Henryk
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Wyrzykowska Irena
(1)
Yoakam Gerald Alan (1887- )
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Temat
Uczenie się
(14)
Nauczanie
(5)
Metody nauczania
(4)
Nauczyciele
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Czytanie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Pamięć
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Czytanie szybkie
(1)
Dziecko
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kłamstwo
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nagrody
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Podręcznik
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Testy
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wola
(1)
Wrażenia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wyobrażenia
(1)
Zachowanie
(1)
Zainteresowania
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Monografia
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Łódź : Ravi, 1999. - 246, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : rys., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-82203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 5. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1975. - 293, [3] s. : il., rys., wykr. ; 20 cm.
(Sygnały)
Bibliogr.
I. Strategia uczenia się 1. Optymalizacja celów uczenia się 2. Motywacja uczenia się 3. Znaczenie racjonalnych sposobów uczenia się II. Metody uczenia się 4. Uczenie się przez rozwiązywanie problemów i nauka
myślenia 5. Przyswajanie gotowych informacji i umiejętności 6. Pisanie referatów 7. Ergonomia uczenia się 8. Opanowywanie nawyków ruchowych III.Planowanie uczenia się 9. Planowanie uczenia się z książek 10. Przygotowywanie egzaminów konkursowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela. B: Treść i Metody Nauczania ; 1)
Bibliogr. s. 215-220.
1. Nauczanie "podające" a nauczanie programowane ; 2. Uczeń w szkole tradycyjnej i w szkole współczesnej ; 3. O samodzielności myślenia i działania ; 4. Uczenie się a badanie ; 5. Pojęcie problemowego uczenia się ; 6. Rozwiązywanie problemów matematycznych ; 7. Rozwiązywanie zagadnień przyrodniczych na trzech szczeblach szkoły ; 8. Problemy w uczeniu się treści humanistycznych ; 9. Rozwiązywanie problemów technicznych ; 10. Z historii nauczania problemowo-grupawego ; 11. Warunki społeczne problemowego uczenia się ; 12. Efektywność problemowo-grupowego uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wyd. 2 zm. - Łódź : "Ravi", 2003. - 248 s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Indeksy
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86689 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 333-[351].
Streszczenie równolegle w języku polskim i angielskim.
Wprowadzenie - podręcznik jako podstawa realizacji sytuacji edukacyjnych ; I. Sytuacje edukacyjne: 1. Pojęcie sytuacji edukacyjnej ; 2. Zadania jako działaniowa podstawa sytuacji edukacyjnych ; 3. Lekcje jako podstawa organizacyjna sytuacji edukacyjnych ; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnych ; 5. Sytuacje edukacyjne a podstawowe teorie uczenia się: Sytuacje edukacyjne a behawiorystyczne teorie uczenia się (pragmatyzm dydaktyczny) ; Sytuacje edukacyjne a poznawcze teorie uczenia się (metawiedza - „wyjść poza dostarczone informacje”) ; Sytuacje edukacyjne a humanistyczne teorie uczenia się (samoaktualizacja) ; Sytuacje edukacyjne a metaprogramowanie dydaktyczne (rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych) ; II. Podręcznik jako osnowa treściowa sytuacji edukacyjnych: 1. Pojęcie podręcznika szkolnego w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku ; 2. Rodzaje podręczników szkolnych ; 3. Edukacyjne role (zadania) i funkcje podręczników szkolnych: Funkcje podręczników stymulujące uczenie się ; Funkcje podręczników stymulujące nauczanie ; Funkcje podręczników stymulujące redagowanie ; Funkcje podręczników stymulujące wychowanie ; III. Planowanie tematycznych sytuacji edukacyjnych (TSE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Faza „przygotowawcza” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Określenie głównego celu tematycznej sytuacji edukacyjnej (tematu lekcji) ; Zidentyfikowanie wcześniejszych osiągnięć uczniów ; Analiza edukacyjna (dydaktyczno-wychowawcza) ; Sformułowanie celów operacyjnych - określenie pożądanych osiągnięć uczniów (wymagań programowych) ; 2. Faza „realizacyjna” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Opracowanie testów kontroli wstępnej ; Dobór strategii nauczania (strategii dydaktycznej) ; Analiza podręcznika i opracowanie materiałów dydaktycznych ; 3. Faza „kontrolna (ewaluacyjna)” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Kontrola i ocena czy ewaluacja? ; Ewaluacja bieżąca (korektywna, kształtująca) ; Ewaluacja sumująca - edukacyjny sukces etapowy i końcowy ; Ocenianie w procesie ewaluacji sytuacji edukacyjnych ; 4. Współpraca nauczycieli - systemowe planowanie TSE ; IV. Planowanie elementarnych sytuacji edukacyjnych (ESE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Elementarne sytuacje edukacyjne inicjujące uczenie się: Elementarne sytuacje edukacyjne uświadamiające cele nauczania i uczenia się ; Elementarne sytuacje edukacyjne komunikacyjne ; 2. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wiadomości: Elementarne sytuacje edukacyjne klasyfikacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne indukcyjne i dedukcyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne krytyczno-kreatywne (twórcze) ; 3. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się umiejętności: Elementarne sytuacje edukacyjne percepcyjno-odtwórcze ; Instruktażowo-ćwiczeniowe sytuacje edukacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne badawcze ; 4. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wartości: Elementarne sytuacje edukacyjne integrujące uczniów ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące ról społecznych ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące wartościowania ; 5. Elementarne sytuacje edukacyjne ewaluacyjne przeznaczone na informację zwrotną: Elementarne sytuacje edukacyjne powtórzeniowo-utrwalające ; Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na sprawdzanie i ocenę postępów edukacyjnych ; Samokształceniowe sytuacje edukacyjne (nie tylko praca domowa ucznia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[162].
I. Organizacja i higiena pracy umysłowej: Uczenie się, Poznanie samego siebie, Higiena pracy umysłowej, Relaks i koncentracja jako ważne czynniki w procesie uczenia się, Warsztat pracy umysłowej, Planowanie nauki własnej ; II. Uczymy się poprzez czytanie: Praca z tekstem, Cele i metody czytania, Jak się nauczyć czytać szybko?, Trening szybkiego czytania, Czytanie różnych rodzajów tekstów, Notowanie linearne, Notowanie graficzne, Mechanizmy pamięci, Usprawnianie pamięci, Jak zapamiętać? Strategie uczenia się ; III. Poszukiwanie i wybór źródeł informacji: Szukamy źródeł informacji, Rodzaje bibliotek, Rodzaje katalogów, Czego się dowiemy z karty katalogowej?, Korzystamy z katalogów systemu MOL, Co to jest bibliografia?, Opis bibliograficzny, Co to jest kartoteka zagadnieniowa?, Tworzymy bibliograficzne zestawienie tematyczne ; IV: Korzystanie ze źródeł informacji: Typy dokumentów, Typy wydawnictw współczesnych, Książka jako źródło informacji, Czasopismo jako źródło informacji, Normy, patenty i literatura firmowa, Słowniki i encyklopedie, Co to są multimedia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 31)
Bibliogr. s. [343]-351.
I. Doniosłość zadawania II. Potrzeba ulepszania zadawania III. Rodzaje zadawania i materiał pomocniczy przy zadawaniu IV. Cechy istotne dobrego zadawania lekcji V. Zasadnicze warunki dobrego zadawania lekcji VI. Motywowanie zadawania VII. Jak zadawać lekcję VIII. Wartość określonego zadawania IX. Zadawanie a różnice indywidualne X. Zadawanie nowego typu a program XI. Zadawnie lektury pomocniczej XII. Przygotowanie materiałów do zadawania nowego typu XIII. Zadawanie w szkole powszechnej XIV. Zadawanie i kierowanie uczeniem w szkole średniej XV. Zadawanie i kierowanie pracą jako czynnik nauczania na uniwersytecie i w kolegium XVI. Ocena zadawania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn Metodyczny / red. Stefan Depowski [i in.] ; Związek Nauczycielstwa Polskiego - Zarząd Główny, Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych, Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Katowicach)
Bibliogr.
I. Pedagogika ogólna: Pedagogika jako nauka i jej struktura ; Podstawowe pojęcia pedagogiczne w świetle wypowiedzi współczesnych pedagogów ; Metodologiczne podstawy pedagogiki ; Główne kierunki w pedagogice ; Organizacja pracy oświatowej. II. Organizacja procesu nauczania: Składniki procesu nauczania i uczenia się ; Systemy nauczania ; Organizacja lekcji ; Zasady nauczania ; Metody nauczania. III. Podstawy wychowania: Ogólne założenia wychowania moralnego ; Normy moralne jako treść wychowania ; Założenia metodyczne wychowania moralnego ; Organizacja wolnego czasu młodzieży ; Organizacja samorządu uczniowskiego ; Wychowanie estetyczne ; Wychowanie fizyczne ; Wychowanie dla przyszłości jako podstawowy cel pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71275 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
1. Główne kierunki i działy psychologii współczesnej 2. Pojęcie, zadania i zarys rozwoju psychologii
pedagogicznej 3. Metody badania stosowane w psychologii
pedagogicznej 4. System nerwowy jako organ życia psychicznego 5. O zmysłach i wrażeniach 6. Jak dziecko postrzega i jak sobie wyobraża świat
rzeczy i zjawisk 7. Prąd świadomości. Odnowa i kojarzenie wyobrażeń 8. Uwaga 9. Pamięć i uczenie się 10. O typach wyobrażeniowych i pamięciowych 11. Zagadnienie zmęczenia w szkole 12. Świadczenie dzieci i młodzieży 13. O kłamstwie 14. O fantazji i zabawach dzieci 15. Myślenie i rozumowanie dziecka 16. O inteligencji dziecka i metodach jej badania 17. O uczuciach i wzruszeniach 18. Wola i zdolność do dzialania 19. O zainteresowaniach dzieci i młodzieży 20. Indywidualność. Osobowość 21. Psychologia klasy jako grupy społecznej 22. Psychologia nauczyciela-wychowawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34498 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej