Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Radzicki Józef
(3)
Desmurget Michel
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Kaniowska Ewa
(1)
Kwiek Jadwiga
(1)
Machura Witold
(1)
Olak Antoni
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Wallner Grzegorz
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Łoch Eugenia (1926-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
Temat
Telewizja
(12)
Środki masowego przekazu
(6)
Agresywność
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Konformizm
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Zachowanie
(3)
Film
(2)
Internet
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Literatura
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Aborcja
(1)
Andreev, Leonid Nikolaevič (1871-1919)
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Ciąża
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberprzemoc
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka lekarska
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Garšin, Vsevolod Mihajlovič (1855-1888)
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Grabiński, Stefan (1887-1936)
(1)
Gruźlica
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Hašek, Jaroslav (1883-1923)
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Krzysztoń, Jerzy (1931-1982)
(1)
Kultura masowa
(1)
Lasswell, Harold Dwight (1902-1972)
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mazurkiewicz, Anna (1955- )
(1)
McLuhan, Marshall (1911-1980)
(1)
McQuail, Denis
(1)
Medycyna
(1)
Merton, Robert King (1910-2003)
(1)
Multimedia
(1)
Munthe, Axel (1857-1949)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nowotwór
(1)
Orzeszkowa, Eliza (1841-1910)
(1)
Parsons, Talcott (1902-1979)
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Perswazja
(1)
Petruševskaâ, Ludmila Stefanovna (1938- )
(1)
Poe, Edgar Allan (1809-1849)
(1)
Poeci ukraińscy
(1)
Pogrzeb
(1)
Politycy
(1)
Postman, Neil (1931- )
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Propaganda
(1)
Radiofonia
(1)
Rak (choroba)
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina
(1)
Samobójstwo
(1)
Sapieha (rodzina)
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Sens życia
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sologub, Fëdor (1863-1927)
(1)
Spożycie
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Telewizyjne programy informacyjne
(1)
Tytoń
(1)
Uczniowie
(1)
Urzędnicy
(1)
Wat, Aleksander (1900-1967)
(1)
Weyssenhoff, Józef (1860-1932)
(1)
Więźniowie obozów
(1)
Zesłańcy
(1)
Čehov, Anton Pavlovič (1860-1904)
(1)
Śmierć
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Druskieniki
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE: Krótki przegląd obiegowych niedorzeczności ; Nie ma gorszego ślepca nad tego, który nie chce widzieć ; Spód góry lodowej ; Grunt to nie dać się przyłapać ; Żyć bez telewizji ; ROZDZIAŁ 1: TELEWIZJA WSZĘDZIE I O KAŻDEJ PORZE: Telewizja, pani czasu i przestrzeni ; Od audycji dla dzieci do programów bez ograniczeń ; Napisać rzeczywistość na nowo ; Niedościgniony mit "jakości" ; Konkluzja ; ROZDZIAŁ 2: TELEWIZJA HAMUJE ROZWÓJ INTELEKTUALNY: Tym razem to pewne, poziom spada ; Poważna przeszkoda dla sukcesu szkolnego ; Wysiłek, inteligencja, czytanie, język, uwaga, wyobraźnia - telewizja uderza w nie wszystkie ; Konkluzja ; ROZDZIAŁ 3: TELEWIZJA ZAGRAŻA ZDROWIU: Więcej jedzenia, mniej ruchu ; Zrobić z dziecka palacza... albo zwinąć interes ; Pić więcej i wcześniej zacząć ; Seks, seks, seks i jeszcze więcej seksu ; Trzeba wybrać: sen albo Fabryka Gwiazd ; Konkluzja ; RODZIAŁ 4: TELEWIZJA RODZI LJJK I PRZEMOC: Przemoc sprzyja interesom ; Przemoc rodzi przemoc ; Przemoc przesuwa granice tego, co nieakceptowalne ; Przemoc jest pożywką dla strachu ; Konkluzja ; KONKLUZJA: TROCHĘ MNIEJ TELEWIZJI TO O WIELE WIĘCEJ ŻYCIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 118)
Tytuł okładkowy i grzbietowy: Obrona przed wpływem telewizji.
Bibliografia na stronach [193]-210.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. PERSWAZYJNE ODDZIAŁYWANIE TELEWIZJI: 1. Charakterystyka przekazów telewizyjnych ; 2. Przekaz telewizyjny jako komunikat perswazyjny ; 3. Peryferyjny tor kształtowania postaw wobec treści przekazów telewizyjnych ; R. II. OBRONA PRZED PERSWAZYJNYM WPŁYWEM TELEWIZJI: 1. Zjawisko obrony przed perswazją ; 2. Nieufność wobec telewizji i reaktancja psychiczna ; 3. Odporność na perswazję ; 4. Modyfikacja postaw ukształtowanych w kontakcie z przekazem telewizyjnym ; R. III. PROCESY MODYFIKACJI POSTAW WOBEC TREŚCI WIADOMOŚCI TELEWIZYJNYCH - BADANIA WŁASNE: 1. Założenia i hipotezy badawcze ; 2. Badania wstępne - przygotowanie eksperymentalnego materiału audiowizualnego ; 3. Eksperyment 1 - Modyfikacja postawy wobec treści wiadomości telewizyjnej jako korekta efektu asymilacji ; 4. Eksperyment 2 - Modyfikacja postawy wobec treści wiadomości telewizyjnej jako korekta efektu kontrastu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108404, A-92716 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. Celem tej książki - pisze autor - jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja. [Merlin, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 127)
Bibliogr. s. 193-[215].
Streszcz. ang.
I. TELENOWELA - ZARYS TEORII: Telenowela jako gatunek telewizyjny ; Telenowela jako narracja ; Telenowela w perspektywie aksjologicznej ; Telenowela wobec celu i środowiska edukacyjnego. II. TELENOWELA A EDUKACJA - BADANIA: Założenia metodologiczne ; Opis badań ; Wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 214-[236].
Wstęp ; R. I. Społeczna natura człowieka: 1. Społeczeństwo - człowiek - interakcja ; 2. Kształtowanie się osobowości społecznej w procesie socjalizacji ; 3. Transformacja relacji interpersonalnych w różnych typach społeczeństw ; 4. Prawidłowości rozwoju społecznego dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 5. Realia rozwoju społecznego dziecka w rzeczywistości cyfrowej ; R. II. Kompetencja vel umiejętność komunikacyjna: 1. Wybrane perspektywy ujmowania kompetencji społecznych ; 2. Kompetencja komunikacyjna - istotny komponent kompetencji społecznych ; 3. Rozwój kompetencji komunikacyjnej w świetle wybranych koncepcji ; 4. Komunikacja zapośredniczona przez media ; R. III. Język w relacjach społecznych: 1. Fenomen języka ; 2. Język - narzędzie socjalizacji ; 3. Rozwój mowy dziecka ; 4. Rozwój słownikowy dziecka ; 5. „Nowy język” pokolenia ery mediów ; R. IV. Emocje i gesty w komunikacji: 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej ; 2. Emocje jako jeden z elementów komunikacji niewerbalnej ; 3. Gest - element komunikacji niewerbalnej ; 4. Gesty w ewolucji języka ; 5. Koncepcja reprezentacji świata w systemie werbalnym i niewerbalnym Allana Paivio ; 6. Komunikacja „niewerbalna” w komunikowaniu online ; R. V. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1. Cel, problem, metoda, narzędzia ; 2. Charakterystyka badanej populacji, organizacja badań ; R. VI. Umiejętności komunikacyjne uczniów w medialnej rzeczywistości - analiza wyników badań własnych: 1. Komunikacja werbalna uczniów wczesnej edukacji: Wymowa uczniów ; Poziom mowy czynnej uczniów ; Poziom mowy biernej uczniów ; 2. Komunikacja niewerbalna uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozpoznawanie emocji przez uczniów ; Regulacja emocji przez uczniów ; Rozpoznawanie gestów przez uczniów ; Rozumienie sytuacji społecznych przez uczniów ; Odnajdywanie strategii społecznych przez uczniów ; 3. Aktywność medialna uczniów wczesnej edukacji: Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji werbalnej ; Aktywność medialna uczniów a poziom ich komunikacji niewerbalnej ; Aktywność medialna uczniów a rozpoznawanie i regulacja emocji: Aktywność medialna uczniów a poziom rozpoznawania gestów rąk ; Aktywność medialna uczniów a poziom rozumienia sytuacji i strategii społecznych ; R. VII. Wnioski z badań i implikacje pedagogiczne: 1. Wnioski z badań ; 2. Implikacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112059 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 22-24 listopada 2004 r., Lublin.
M.in. dot. rodziny Sapiehów.
Bibliogr. przy niektórych ref. Indeks.
I. LEKARZE WOBEC PSYCHICZNYCH KONSEKWENCJI LUDZI CIERPIĄCYCH: Próba klasyfikacji opisów relacji pacjent-lekarz; Zaburzenia psychiczne u chorych na cukrzycę; Cukrzyca chorobą cywilizacyjną XX wieku; Komfort widzenia - ocena jakości życia w chorobach ocznych; Problemy psychologiczne u ludzi z zaburzeniami słuchu; Zachowania samobójcze. II. LITERACKIE I MEDYCZNE OBRAZY BÓLU, CIERPIEŃ I DOŚWIADCZEŃ CHOROBOWYCH: Autobiografia bólu. Doświadczenie choroby w prozie Aleksandra Wata; Cierpienie więźniów a lekarze GUŁagu w świetle literatury łagrowej; Cierpienie i postawy poetów ukraińskich w więzieniach i łagrach sowieckich; Niektóre psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo; Problemy psychologiczne dzieci długo leczonych na przykładzie pacjentów ze skróconą kończyną; Psychologiczna sytuacja rodziców po stracie dziecka; Jadwiga i Leon Sapiehowie wobec choroby i śmierci swoich dzieci; Przeżycia dziecka-zesłańca na podstawie prozy Jerzego Krzysztonia; Jaki kolor ma cierpienie? Próba "przestrzennej" analizy ludzkiego cierpienia; Psychologiczne uwarunkowania ciąży; Aborcja i środki wczesnoporonne z perspektywy lekarskiego sumienia; Zespół stresu pourazowego w opisach literackich i diagnostyce psychologiczno-psychiatrycznej; Człowiek u kresu życia - postawa pacjenta wobec śmierci; Lekarz wobec cierpienia i śmierci chorego. III. PISARZE, BOHATEROWIE, LEKARZE, PACJENCI I ICH AUTOBIOGRAFICZNE ZWIERZENIA: Opisy stanów kataleptycznych i motywy przedwczesnego pogrzebu w opowiadaniach Edgara Allana Poego; Angielscy pacjenci w prozie i poezji Wielkiej Wojny 1914-1918; Wpływ czynników psychobiologicznych na funkcjonowanie jednostek i społeczeństw; Intuicja lekarska jako dar przenikania do dusz pacjentów w "Księdze z San Michele" Axela Munthe'a; Pięćdziesięcioletnie obserwacje konsekwencji zachorowania na gruźlicę; Gruźlica i jej konsekwencje psychiczne w świetle relacji dziennikarskich Stefana Żeromskiego; Tajemnicza choroba Fryderyka Chopina; Romantyczna podróż do litewskiego kurortu - Druskieniki Józefa Ignacego Kraszewskiego; Literackie ujęcie chorób somatycznych i zaburzeń psychicznych na podstawie powieści Elizy Orzeszkowej "Nad Niemnem"; Kreacja bohatera dotkniętego paraliżem w "Puszczy" Józefa Weyssenhoffa; Choroby psychiczne bohaterów Stefana Grabińskiego; Literacki obraz choroby psychicznej; Heteropatyczne stany uczuciowe Brunona Schulza w "Księdze listów"; Pokonać literaturą - konstrukacja artystyczna powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Naznaczenie nowotworem w powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Pacjent w rosyjskim szpitalu psychiatrycznym. Kreacja bohatera i semantyka przestrzeni szpitalnej (na przykładzie utworów W. Garszyna, A. Czechowa i L. Andriejewa); Przykłady patologii społecznych w naturalistycznej prozie Ludmiły Pietruszewskiej (nowela "Malieńkaja Groznaja"); Schizofrenia paranoidalna na przykładzie głównego bohatera powieści "Mały bies" F. Sołoguba; Problem leczenia w wybranych utworach Antoniego Czechowa i Jarosława Iwaszkiewicza; Między studium przypadku a opisem literackim. Bohaterowie i autorzy nowel neuropsychologicznych. IV. RÓŻNE WARIANTY BADAŃ NAD PSYCHOLOGICZNYMI ASPEKTAMI CIERPIENIA: Oblicza integracji; Wartość moralna osoby niepełnosprawnej psychicznie w konfrontacji z rzeczywistością; O terapeutycznej roli telewizji w świetle wybranych gatunków real-TV; Poczucie sensu życia u osób dorosłych będących w kryzysie. Prezentacja przypadków terapeutycznych; Rozważania o pozytywnym myśleniu inspirowane literaturą; Interpretacja "Przygód dobrego wojaka Szwejka" z medycznego punktu widzenia; Rehabilitacja sanatoryjna a rehabilitacja kliniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94182/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-251. Indeks.
Spis treści także ang.
I. PODEJŚCIA BADAWCZE W MEDIOZNAWSTWIE: 1. Komunikacja społeczna a komunikacja medialna. Zagadnienia terminologiczne ; 2. Komunikacja polityczna ; 3. Filozofia mediów ; 4. Nauka o komunikowaniu. Przedmiot, cel i zakres ; 5. Prasoznawstwo ; 6. Polski wkład w badania nad mediami ; 7. Przekaz w mediach ; 8. Komunikacja masowa ; 9. Analiza tekstów medialnych ; 10. Podejście psychoanalityczne ; 11. Filmoznawstwo ; 12. Teoria literatury. II. DYSCYPLINY NAUKOWE BADAJĄCE MEDIA: 1. Socjologia prasy ; 2. Studia nad propagandą ; 3. Radioznawstwo ; 4. Socjologia filmu ; 5. Socjologia telewizji ; 6. Studia feministyczne a media ; 7. Socjologia wizualna ; 8. Pedagogika medialna ; 9. Brytyjskie studia kulturowe nad mediami ; 10. Psychologia mediów. III. TEORETYCY I BADACZE KOMUNIKOWANIA: 1. Harold Lasswell i amerykańska szkoła badań nad mediami ; 2. Robert Merton i rozwój mass media resarch ; 3. Teoria mediów Dennisa McQuaila ; 4. Rola mediów w rozwoju cywilizacji. Koncepcja Harolda Innisa ; 5. Medialne utopie Marshalla McLuhana ; 6. Filozofia mediów Derrica de Kerkhove'a ; 7. Interakcjonizm Ervinga Goffmana a badania mediów ; 8. Semiotyczny model komunikowania Umberto Eco ; 9. Krytyka telewizji Neila Postmana ; 10. Jeana Baudrillarda koncepcja rozumienia mediów ; 11. Talcott Parson i amerykański funkcjonalizm w nauce o komunikowaniu ; 12. Teoria działania komunikacyjnego Jürgena Habermasa ; 13. Socjologia Internetu. Badania Manuela Castellsa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93925 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej