Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(24)
Czasopisma
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(15)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Górzyński Michał (1973- )
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Szewc-Rogalska Alina
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamczyk Jan (1933-2021)
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna Gabriela
(1)
Anklewicz Marcin
(1)
Baj Beata
(1)
Cioch Henryk
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Fura Barbara
(1)
Hales Colin F
(1)
Hall Hanna
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kowalik-Bańczyk Krystyna
(1)
Król Mieczysław (matematyka)
(1)
Kröger Fritz
(1)
Kwiatkowski Aleksander (finanse)
(1)
Lubas Barbara
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Miron Jacek
(1)
Piasny Beata
(1)
Sarama Maria
(1)
Smoleń Marek
(1)
Stankiewicz Marek Jacek
(1)
Stankiewicz Marek Jacek (1948- )
(1)
Teczke Janusz
(1)
Urbanek Grzegorz (ekonomia)
(1)
Vizjak Andrej
(1)
Walińska Ewa
(1)
Wierzbiński Bogdan (1971- )
(1)
Woodward Richard
(1)
Woodward Richard (1967- )
(1)
Woźniak Leszek (1955- )
(1)
Woźniak Marian (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(36)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(30)
Innowacje
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(15)
Konkurencyjność
(13)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Wzrost gospodarczy
(12)
Nierówności społeczne
(11)
Rynek pracy
(10)
Gospodarka
(9)
Rozwój regionalny
(9)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(9)
Konkurencja
(8)
Inwestycje zagraniczne
(7)
Klastry (ekonomia)
(7)
Siła robocza
(7)
Zarządzanie wiedzą
(7)
Kobieta
(6)
Polityka gospodarcza
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(6)
Współpraca transgraniczna
(6)
Bezrobocie
(5)
Energetyka
(5)
Instytucjonalizm
(5)
Internet
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kapitał ludzki
(5)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Kształcenie
(5)
Polityka innowacyjna
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Turystyka
(5)
Dochody indywidualne
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarstwo domowe
(4)
Handel zagraniczny
(4)
Kapitał
(4)
Kapitał społeczny
(4)
Kredyt
(4)
Pieniądz
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Specjalna strefa ekonomiczna
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Transfer technologii
(4)
Wykształcenie
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Banki
(3)
Budżety rodzinne
(3)
Controlling
(3)
Dług publiczny
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Ekonomia
(3)
Ekorozwój
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Euroregiony
(3)
Finanse
(3)
Fuzja przedsiębiorstw
(3)
Gospodarka terenowa
(3)
Informatyka
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Inwestycje
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marketing
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Nieruchomości
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Podatek
(3)
Polityka podatkowa
(3)
Polityka regionalna
(3)
Polityka rolna
(3)
Polityka społeczna
(3)
Produktywność pracy
(3)
Płaca
(3)
Rodzina
(3)
Rolnictwo
(3)
Rolnicy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Rynek
(3)
Samorząd gminny
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Strefa euro
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(3)
Usługi
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
Agroturystyka
(2)
Alokacja
(2)
Banki spółdzielcze
(2)
Budżet państwowy
(2)
Decyzje
(2)
Demografia
(2)
Temat: dzieło
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Książę
(1)
Temat: czas
2001-0
(18)
1989-
(11)
2001-
(5)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Ukraina
(8)
Województwo podkarpackie (1999- )
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Białoruś
(2)
Europa
(2)
Bieszczady
(1)
Czechowice-Dziedzice (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Demokratyczna Republika Konga
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Kraje europejskie
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Tanzania
(1)
Tomaszów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Czasopismo naukowe
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki akademickie
(2)
Audycje radiowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska 2. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa 3. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa 4. Instrumenty konkurowania 5. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa 6. Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
1. Konkurencyjność i jej uwarunkowania ; 2. Konkurencyjność wyrobów i jej ocena ; 3. Procesy i ich znaczenie dla organizacji ; 4. Doskonalenie konkurencyjności z pomocą standardów zarządzania ; 5. Znaczenie działalności normalizacyjnej w polepszaniu konkurencyjności organizacji ; 6. Technologiczne uwarunkowania konkurencyjności ; 7. Konkurencyjność systemu maszyn technologicznych (SMT) ; 8. Innowacje i ich znaczenie dla konkurencyjności ; 9. Problemy doskonalenia konkurencyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [433]-457, wykaz aktów prawnych s. 458-459.
Konkurencja rynkowa i konkurencyjność przedsiębiorstw ; Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności z uwzględnieniem podejścia rynkowego ; Uwarunkowania zewnętrzne konkurencyjności przedsiębiorstw ; Uwarunkowania wewnętrzne konkurencyjności przedsiębiorstw ; Konkurencyjność przedsiębiorstw na tle procesów globalizacji konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. finansowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
INNOWACJE W ZARZĄDZANIU: Środki Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w finansowaniu innowacji w przedsiębiorstwach z regionu Warmii i Mazur ; Aktywność Innowacyjna instytucji administracji publicznej ; Park Naukowo-Technologiczny jako forma wspierania innowacyjności w województwie podlaskim ; Innowacje a konkurencyjność litewskich przedsiębiorstw - wynkiki badań ; Determinanty innowacyjnej działalności przedsiębiorstw ; Projekty innowacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej organizacji ; Finansowanie innowacji szansą rozwoju podkarpackich przedsiębiorstw MŚP ; Budowa innowacyjnego regionu przygranicznego na przykładzie województwa zachodniopomorskiego ; Rola innowacji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach z sektora MŚP ; Zdolność innowacyjna jednostki wobec natłoku wiedzy ; Potencjał ludzki jako determinanta innowacyjności organizacji ; Innowacyjność a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw ; Innowacje produktowe a przewaga konkurencyjna na rynku środków ochrony roślin ; Luka innowacyjna pomiędzy gospodarką polską a gospodarkami wysoko rozwiniętych krajów UE ; Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce ; TRENDY W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI: Problemy i wyzwania pomiaru wartości kapitału ludzkiego organizacji ; Lean Production jako źródło konkurencyjności w firmach produkcyjnych ; Strategiczne wyzwania w kontekście przedsiębiorczości ; Wpływ entropii na zarządzanie ryzykiem oraz stabilność finansową banku ; Tajemniczy mistrzowie współczesnej gospodarki jako przykład przedsiębiorstw osiągających sukcesy na niszowych rynkach ; Wpływ restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego na kształtowanie się wybranych kosztów procesów logistycznych ; W kierunku nowoczesnego przedsiębiorstwa i zarządzania ; Partnerstwo publiczno-prywatne jako instrument zarządzania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego ; Rozwój przedsiębiorstwa w koncepcji Positive Organizational Scholarship. Doświadczenia przedsiębiorstw polskich ; Małe przedsiębiorstwa usługowe wobec problemu niedostatku wiedzy ; Ekspansja polskich sieci franchisingowych za granicę ; Atuty i bariery funkcjonowania firm rodzinnych ; Przedsiębiorstwo usługowe na rynku zagranicznym (w świetle badań europejskich MŚP) ; Partycypacja pracowników jako determinanta skutecznego zarządzania strategicznego ; Pracoholizm jako zagrożenie działalności przedsiębiorców ; Pracownik jako klient wewnętrzny przedsiębiorstwa ; Wpływ technologii informacyjnych na proces wdrażania informatycznego systemu zarządzania zasobami ludzkimi ; Instrumenty konkurowania stosowane przez tejemniczych mistrzów polskiej gospodarki ; Strategie współpracy w organizacjach pozarządowych ; Determinanty skutecznego stosowania benchmarkingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98585 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-84582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Technologia i jej uwarunkowania ; 2. Strategia rozwoju technologii ; 3. Efektywność technologii ; 4. Technologia a produkt ; 5. Pozyskiwanie i transfery technologii ; 6. Samoocena stanu i poziomu technologii ; 7. Wspomaganie rozwoju technologii ; 8. Systemowe zarządzanie technologią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 26)
Bibliografia, netografia na stronach 214-[240].
Wstęp, R. I. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Konkurencja a konkurencyjność ; 2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 3. Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Elementy zasobowej teorii przedsiębiorstwa oraz jej modyfikacja ; 5. Priorytety konkurencyjne i geneza teorii granic wydajności ; 6. Istota teorii granic wydajności ; R. II. INICJATYWY ŚRODOWISKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO: 1. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – przegląd definicji i określeń ; 2. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w zrównoważonym rozwoju społeczno-gospodarczym ; 3. Realizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju na szczeblu przedsiębiorstwa ; R. III. METODYCZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Pomiar poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów Polski ; 2. Pomiar sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw ; 3. Metody i narzędzia analizy danych pierwotnych ; 4. Podstawy teoretyczne modelu interakcji z zastosowaniem analizy logarytmiczno-liniowej ; 5. Teoretyczne elementy modelowania równań strukturalnych ; R. IV. POZIOM INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW – OCENA ZRÓŻNICOWANIA: 1. Charakterystyka próby badawczej ; 2. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a poziom rozwoju społeczno-gospodarczego makroregionów ; 3. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw – poziom inwestycji, stan zaawansowania, zróżnicowanie ; 4. Inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw a sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw ; 5. Logarytmiczno-liniowy model interakcji sytuacji finansowej przedsiębiorstw, poziomu inwestycji w inicjatywy środowiskowe oraz cech przedsiębiorstw ; R. V. SKŁADNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – WYNIKI SAMOOCENY: 1. Znaczenie czynników konkurencyjności w opinii przedsiębiorstw ; 2. Cele konkurencyjne badanych przedsiębiorstw ; 3. Mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw ; 5. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ; 6. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw a intensywność konkurencji ; R. VI. ZWIĄZKI INICJATYW ŚRODOWISKOWYCH I PRIORYTETÓW KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Ocena trafności i rzetelności skal mierzących priorytety konkurencyjności oraz inicjatywy środowiskowe przedsiębiorstw ; 2. Zastosowanie konfirmacyjnej analizy czynnikowej (CFA) do zbadania relacji między inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw ; 3. Zastosowanie SEM do budowy i weryfikacji modeli relacji inicjatyw środowiskowych i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw ; 4. Wieloczynnikowy model relacji pomiędzy inicjatywami środowiskowymi a konkurencyjnością przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa / Magdalena K. Gąsowska. - Warszawa : Difin, 2018. - 313 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [265]-293.
Książka została dofinansowana ze środków MNiSW na utrzymanie potencjału badawczego (25065/E-561/S/2017)
Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych: 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa. 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych: 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne. 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw: 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych. 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. 3.3.1. Cele i przedmiot badań empirycznych. 3.3.2. Metody badawcze. 3.3.3. Charakterystyka próby badawczej. Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych: 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016. 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016. 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 17 kwietnia 2012 r., Stalowa Wola.
Dot. m.in. przedsiębiorstw podkarpackich (s. 59-76, 97-111) oraz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-Rzeszów" (s. 211-230).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
Spis treści równol. pol., ang.
Streszcz. ang.
Maria Borowska - Przedsiębiorstwo wczoraj, dziś i jutro ; Anna Jabłońska-Mazur - Rachunkowość instrumentów finansowych w obliczu globalnego kryzysu ; Waldemar Zadworny - Funkcjonowanie firm rodzinnych na Podkarpaciu w warunkach kryzysu gospodarczego - badania empiryczne ; Jarosław W. Przybytniowski - Zarządzanie ryzykiem w ekorozwoju. Wybrane zagadnienia ; Tomasz Dziechciarz, Mariusz Iskra - Zmiany strukturalne podmiotów gospodarczych Podkarpacia ; Paweł Dziekański - Analiza dyskryminacji w ocenie stanu finansowego przedsiębiorstw ; Roman Chorób - Strategie rozwojowe, marketingowe i promocyjne w innowacyjnych formach powiązań integracyjnych w agrobiznesie na tle procesów globalizacji ; Wiktor Reutow - Monopolizacja kapitałowa w korporacjach globalnych [w jęz. ang.] ; Rafał Marcin Borkowski - Kompetencje organizacji determinantą innowacyjności sektora MSP w warunkach globalizacji ; Judyta Jędrzejczak, Aleksandra Łopatka - Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw jako czynnik wpływający na koncentrację produkcji oraz siłę rynkową przedsiębiorstw ; Wiktor Czepurko, Larysa Czepurko - Wybór modelu zarządzania w regionalnych jednostkach firmy [w jęz. ang.] ; Jan Dzierga - Strategia rozwoju przedsiębiorstwa ; Michał Piekutowski - Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce ; Weronika Gryszel - Przedsiębiorstwa jako partnerzy brandingu narodowego ; Wincenty Kulpa - Wybrane metody zarządzania ryzykiem bankowym we współczesnym banku komercyjnym ; Barbara Lubas, Beata Piasny - Kapitał ludzki jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw ; Maria Borowska - Przedsiębiorczość kobiet w Polsce na początku XXI w. ; Katarzyna Słomiany - Agencje zatrudnienia formą wsparcia przedsiębiorstw ; Karolina Urban - Zarządzanie talentami, jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy ; Maria Klonowska-Matynia, Anna Trzebińska - Rozwój wiedzy w sektorze msp na przykładzie przedsiębiorstwa branży energii wiatrowej ; Beata Pater - Społeczna odpowiedzialność biznesu w służbie ochrony przyrody w polskich parkach narodowych ; Grażyna Mańczak - Proces kierowania działalnością reklamową w przedsiębiorstwie ; Anna Irena Szymańska - Wybrane instrumenty promocyjne oraz ich oddziaływanie w badaniach empirycznych ; Iwona Codogni - Społeczna odpowiedzialność biznesu jako metoda budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry obwol.: Gazeta Prawna poleca.
Bibliogr. s. 183.
1. Sukces w niszy - czy to w ogóle możliwe? 2. Pożegnanie z niszą - koniec tradycyjnych strategii 3. Endgame - rozgrywka końcowa otwiera niszom okna czasowe 4. Nisze - części większych rynków 5. Wielkie problemy małych nisz 6. Elementy strukturalne prosperującej niszy 7. Dziewięć strategii niszowych 8. Jak się tworzy i rozbudowuje nisze rozgrywek końcowych 9. Niewykorzystany potencjał nisz rozgrywek końcowych 10. Sukces w niszach ekonomicznych w warunkach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [197]-222.
Współfinansowanie: Wydział Zarządzania (Uniwersytet Warszawski)
Rozdział 1. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem we współczesnych uwarunkowaniach: Współczesne kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem ; Pojęcie i istota logistyki w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem ; Koncepcje zarządzania systemami logistycznymi przedsiębiorstw. Rozdział 2. Zarządzanie procesami logistycznymi jako determinanta wyników współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym: Istota procesów logistycznych ; Procesy logistyczne w systemach logistycznych przedsiębiorstw ; Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa. Rozdział 3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w świetle badań empirycznych: Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej ; Logistyka w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, handlowymi i usługowymi – wybrane aspekty ; Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w optyce wyników badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 305-316.
Dla osób pracujących w finansach, właścicieli przedsiębiorstw, kadry zarządzającej, a także osób pracujących w marketingu.
Monografia stanowi naukowe opracowanie, będące zwieńczeniem badań Autora nad rolą marki jako czynnika determinującego wartość przedsiębiorstwa. Przedstawia nieprezentowane wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu uporządkowane, interdyscyplinarne i kompleksowe podejście do roli marki w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Unikatowość zaprezentowanego w książce podejścia wynika z tego, że w przeciwieństwie do większości publikacji książkowych z obszaru brandingu, które koncentrują się na odpowiedzi na pytanie: „Jak zbudować markę?", niniejsza monografia koncentruje się na odpowiedzi na pytanie: „W jaki sposób marka buduje wartość przedsiębiorstwa i jak ją można wycenić?". Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa. Prezentowana monografia przedstawia markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych przez nią różnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaka jest istota marki i co się na nią składa? • Jak marka postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa? • Jak można wycenić markę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów? • Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla marki? • Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości? Książka prezentuje unikatowe spojrzenie na markę oczami właściciela firmy, akcjonariuszy oraz top managementu, którzy chcą przede wszystkim zrozumieć relację wykreowanego kapitału marki z wartością przedsiębiorstwa, a także umieć określić wartość finansową marki. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach, a także dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą też sięgnąć osoby pracujące w marketingu, aby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, również znajdą w książce wiele wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania marki, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym marki są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie. [CeDeWu, 2019]
Pojęcie i ewolucja znaczenia marki ; Perspektywa marketingowa marki ; Marka z perspektywy prawnej ; Marka w strategii przedsiębiorstwa ; Marka jako kategoria sprawozdawcza ; Marka a wartość przedsiębiorstwa i wartość dla akcjonariuszy ; Wycena marki ; Licencjonowanie marki w budowaniu wartości przedsiębiorstwa ; Przyszłość marek w globalnej gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Monografie i Opracowania ; nr 25)
Bibliografia, netografia na stronach 252-[303].
R. I. KONCEPCJA TWORZENIA PRZEWAG KONKURENCYJNYCH W TEORII ZARZĄDZANIA: 1. Konkurencyjność w teoriach organizacji ; 2. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa ; 3. Zdolność przedsiębiorstw do osiągnięcia przewag konkurencyjnych ; 4. Proces tworzenia przewag konkurencyjnych a przedsiębiorczość strategiczna ; R. II. ZASOBY NIEMATERIALNE A ZASOBOWA KONCEPCJA BUDOWY I UTRWALANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Zasobowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa ; 2. Zasoby niematerialne przedsiębiorstwa w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ; 3. Przegląd koncepcji budowy przewag konkurencyjnych w oparciu o zasoby niematerialne ; 4. Wiedza oraz zaufanie jako kluczowe zasoby niematerialne tworzące przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw ; 5. Więzi międzyorganizacyjne w procesie utrwalania i budowy przewag konkurencyjnych ; R. III. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA PRZYGRANICZNEGO: 1. Konceptualizacja pojęcia przygraniczności oraz trans graniczności ; 2. Charakterystyka oraz możliwości tworzenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw przygranicznych ; 3. Zasoby niematerialne a zdolność dostosowania się przedsiębiorstw sfery MSP do uwarunkowań środowiskowych ; R. IV. BUDOWA PRZEWAG KONKURENCYJNYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA MSP NALEŻĄCE DO INTELIGENTNYCH SPECJALIZACJI NA OBSZARACH PRZYGRANICZNYCH: 1. Podstawy metodyczne prowadzenia badań: Założenia badawcze ; Model badawczy ; Narzędzia badawcze, operacjonalizacja ; Przebieg badań ; 2. Charakterystyka badanego przedmiotu i obszaru badań ; 3. Niematerialne zasoby MSP w procesie podejścia strategicznego do realizacji procesów gospodarczych ; 4. Wiedza jako kluczowy zasób niematerialny przedsiębiorstw MSP a zdolność kreowania przewag ; 5. Potencjał konkurencyjny zasobów niematerialnych przedsiębiorstw przygranicznych MSP w procesie internacjonalizacji i budowy przewag konkurencyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107581 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Ryszard Borowiecki - Przedsiębiorstwo w obliczu wyzwań współczesnej gospodarki ; Kazimierz Jaremczuk - Przesłanki skuteczności zachowań organizacyjnych ; Zbigniew Zioło - Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w strukturze regionu - zarys modelu ; Anna Mazurkiewicz - Sprawność działania - interpretacja teoretyczna pojęcia ; Marek Smoleń - Sprawność procesów gospodarczych w Polsce w warunkach globalnego kryzysu ; Dorota Bargieł - Stosowanie narzędzi biznesu odpowiedzialnego społecznie w dążeniu do rozwoju społeczno-ekonomicznego ; Kazimierz W. Krupa - Forsite kwantyfikacji wartości rynkowej korporacji ; Anna Mazurkiewicz, Paweł Frączek - Kluczowe kompetencje a konkurencyjność przedsiębiorstw ; Mariola Grzebyk, Zdzisław Kryński - Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne ; Kazimierz Górka - Postępowanie upadłościowe w procesach restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw ; Martin Mizla, Petra Pešáková - Factors of pro-innovation environment in Slovak and Polish business units ; Veronika Orlovs'ka - The convergence of Ukrainian mega-economic city's management with European model ; Krzysztof Zięba - Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw preprzedsiębiorczych ; Josef Vodák - Mentoring - Performance Management Tool ; Lidia Kaliszczak, Lesław Urban - Zachowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach spowolnienia gospodarczego w Polsce ; Roman Fedan - Zarządzanie publiczne w procesie kreowania rozwoju lokalnego i regionalnego ; Katarzyna Dyjach - Innowacyjność przedsiębiorstw jako czynnik konkurencyjności regionu ; Małgorzata Stec - Uwarunkowania rozwojowe województw w Polsce - analiza statystyczno-ekonometryczna ; Jan Dzierga - Funkcjonowanie klasteringu jednym z warunków rozwoju regionu ; Edward Malisiewicz - Dylematy zagospodarowania przestrzennego kraju w kontekście spójności terytorialnej ; Agnieszka Sobala-Gwosdz, Krzysztof Gwosdz - Polska wschodnia w strategiach lokalizacji sieci hipermarketów ; Sylwester Makarski - Fundusze unijne czynnikiem stymulującym realizację celów terytorialnych (na przykładzie woj. podkarpackiego) ; Anna Michalska - Dofinansowania dla bezrobotnych na uruchomienie działalności gospodarczej ; Aneta Sokół - Kulturowe uwarunkowania rozwoju wiedzy w regionach Polski ; Mariusz Dudek - Edukacja menedżera ; Agata Pierścieniak - Efektywność rozwiązań organizacyjnych w instytucjach publicznych ; Katarzyna Szara - Ewaluacja jako badanie osądu wartości interwencji publicznej - założenia teoretyczne ; Adriana Kaszuba-Perz - Wzrost małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście stosowanych narzędzi rachunkowości zarządczej i controllingu ; Kateryna Nykoniuk - Creation and commercialization of medical product (comparative analysis of Polish and Ukrainian markets) ; Halina Stańdo-Górowska - Funkcja kosztów operacyjnych szpitala i jej zastosowanie w procesie zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.20 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi ogólne na temat konkurencyjności technologicznej i innowacyjnej polskich MŚP 2. Przegląd potrzeb technologicznych polskiego sektora MŚP w branżach : tworzyw sztucznych, produkcji mebli oraz aparatury medycznej a) Prezentacja wskaźników charakteryzujących sytuację ekonomiczno-finansową MŚP wybranych branż b) Jakościowa prezentacja MŚP w wybranych trzech branżach c) Wnioski : koszty i korzyści wynikające z członkostwa Polski w UE dla MŚP w wybranych branżach 4. Programy wspierające podniesienie poziomu technologicznego polskich MŚP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 347-348.
Dot. m.in. woj. podkarpackiego, mieleckiej strefy ekonomicznej, powiatu leżajskiego, Rzeszowa, Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, Cukrowni "Ropczyce" S.A., gminy Trzebownisko i Banku Spółdzielczego w Stalowej Woli (s. 219-225).
Bibliogr. s. 331-346.
Streszcz. ang. przy pracach.
Jan Wołoszyn - Przedsiębiorstwa i ich otoczenie we wzajemnych relacjach współ- działania ; Zbigniew Makiela, Mirosław Karapyta - Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w świetle teorii ; Kazimierz Krupa - Zastosowanie algorytmów genetycznych w nowej ekonomii ; Stanisław Galata - Moralny aspekt ludzkiego działania ; Krystyna Dziworska, Lucjan Czechowski, Anna Górczyńska - Współpraca przedsiębiorstw z samorządem lokalnym w Trójmieście ; Artur Jan Kukuła - Wsparcie Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw w latach 2007-2013 ; Katarzyna Puchalska, Katarzyna Przepióra - Pozycja konkurencyjna i sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym ; Marek Smoleń - Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce Podkarpacia ; Barbara Ćwioro - Konkurencyjność jako element rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie podkarpackim ; Ewa Siudyka - Zakres i przedmiot oraz wielkość i struktura pomocy publicznej dla sektora MSP w Polsce ; Alicja Urban, Lesław Urban - Funkcjonowanie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu w aktualnych warunkach rynkowych ; Martin Mizla, Patrycja Pudło - Ewidencja i analiza kosztów jakości w polskich i słowackich przedsiębiorstwach ; Ewa Malinowska, Joanna Sadkowska-Bień - Skuteczność środowiskowa innowacji proekologicznych na przykładzie przemysłu piekarniczego ; Dorota Pupka, Waldemar Zadworny - Efektywność cukrowni "Ropczyce" S.A. w kontekście wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru ; Bożena Wysocka - lnstrumenty wspierania przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny ; Małgorzata Wilczyńska - Instrumenty pobudzania przedsiębiorczości w jednostkach samorządu terytorialnego ; Jolanta Zawora, Paweł Zawora - Ekonomiczno-finansowe instrumenty kształtowania rozwoju gospodarczego przez samorząd gminny ; Rafał Klimek - Lotnisko regionalne w Kamieniu Śląskim jako przykład współpracy samorządu terytorialnego z sektorem prywatnym ; Mariola Grzebyk, Lidia Kaliszczak - Kredyt bankowy jako źródło finansowania działalności samorządu terytorialnego ; Zdzisław Kryński, Beata Baj - Stan i możliwości rozwoju turystyki i agroturystyki w powiecie leżajskim ze szczególnym uwzględnieniem działań samorządów gminnych na rzecz jej rozwoju ; Katarzyna Szara, Katarzyna Puchalska - Przedsięwzięcia inwestycyjne w systemie zadań samorządu terytorialnego ; Luiza Mańkowska-Wróbel - Ewolucja zarządzania i finansowania inwestycji w działalności wodociągowo-kanalizacyjnej ; Justyna Kędra - Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju regionu na przykładzie województwa podkarpackiego ; Piotr Lutek - Kapitał marki miasta a strategiczne decyzje marketingowe przedsiębiorstw ; Antoni Olak - Rola marketingu terytorialnego w rozwoju miast ; Edward Malisiewicz - Rozwój funkcji metropolitalnych miasta Rzeszowa szansą regionu podkarpackiego ; Doniesienia z praktyki: Włodzimierz Rząsa, Marcin Potoczny - Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi ; Józef Fedan - Wpływ czynników endogenicznych samorządu lokalnego na efektywny rozwój społeczno-gospodarczy gminy Trzebownisko ; Władysław Uchman - Wpływ inwestycji w Porcie Lotniczym Rzeszów na rozwój społeczno-gospodarczy regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i gospodarka ; t. 2)
Materiały z konf., 8-9 listopada 2010 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
KOMERCJALIZACJA BADAŃ NAUKOWYCH: 1. Źródła finansowania projektów badawczo-rozwojowych / Beata Domańska-Szaruga; 2. Instrumenty prawne umożliwiające komercjalizację badań naukowych / Magdalena Frańczuk; 3. Innowacyjna współpraca sfery naukowo-badawczej z sektorem przemysłu w zakresie komercjalizacji wyników badawczych na przykładzie Politechniki Śląskiej i PWiK Rybnik Sp. z o.o. / Janusz Karwot; 4. Współpraca nauki i biznesu w kontekście komercjalizacji wyników badań naukowych - wymiar krajowy i międzynarodowy / Marek Makowiec, Tomasz Kusio; 5. Rola parków technologicznych i inkubatorów przedsiębiorczości jako koordynatorów współpracy pomiędzy sektorem MŚP a ośrodkami naukowo-badawczymi / Tomasz Ochwat; 6. Przedsiębiorczość akademicka źródłem innowacji dla regionu / Łukasz Ozimek; 7. Rola uczelni i klastrów wiedzy w promowaniu komercjalizacji rezultatów prac badawczych, wiedzy i technologii / Ewa Stawiarska; 8. Współpraca sfery nauki i biznesu źródłem innowacji przedsiębiorstw / Maciej Tokarski; 9. Inkubator technologiczny - Model wspierania przedsiębiorczości technologicznej na przykładzie "Inqbatora" (Inkubatora Technologicznego Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM) / Anna Tórz. WYBRANE KONCEPCJE I INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA: 1. Ewolucja sieci www - semantyczna reprezentacja danych / Marcin Białek; 2. Polski model Metody Hoshin Kanri w świetle badań własnych / Marek Ćwiklicki, Hubert Obora; 3. Rosnące znaczenie Incentive Travel jako narzędzia motywowania w Polsce / Agnieszka Dybizbańska; 4. Rola koncepcji ekonomicznej wartości dodanej w procesie wyceny przedsiębiorstwa / Jagoda Gola; 5. Idea social lending na rynku polskim - zagrożenia oraz perspektywy rozwoju / Robert Jeżewski; 6. Outsourcing jako kluczowy element gospodarki opartej na wiedzy / Łukasz Kołodziejczyk, Mariusz Wasiak; 7. Kryteria oceny efektywności przedsiębiorstw / Katarzyna Krawczyk; 8. Wykorzystanie Balanced Scorecard w controllingu na przykładzie przedsiębiorstw amerykańskich i niemieckich / Anna Kujawa; 9. Granice odpowiedzialności prawnej e-przedsiębiorców w świetle najnowszej praktyki orzeczniczej Stanów Zjednoczonych / Joanna Kulesza; 10. Model regulacyjny Corporate Governance w spółkach Skarbu Państwa - praktyczne implikacje dla zarządzania / Igor Postuła, Tomasz Wołowiec; 11. Analiza zależności między stopami zwrotu z indeksów rynku akcji a tempem wzrostu PKB w Stanach Zjednoczonych / Tomasz Schabek; 12. Implementacja Balanced Scorecard w zarządzaniu na przykładzie przedsiębiorstwa sektora chemicznego / Małgorzata Siemionek; 13. Zasady wyboru metody rozliczania połączenia w Polsce / Joanna Toborek-Mazur; 14. Wykorzystanie modeli procesów biznesowych w działalności operacyjnej przedsiębiorstwa / Paweł Wieszała, Przemysław Jarocki; 15. Komunikacyjne wyzwania w dobie internacjonalizacji współpracy / Renata Winkler. Z TEORII I PRAKTYKI ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM I WIEDZĄ: 1. Aktywność uczniów szkół średnich w olimpiadach ekonomicznych jako motywator przedsiębiorczości / Krzysztof Aszkowski, Jerzy Kaźmierczyk, Damian Nowak; 2. Stres zawodowy a relacje interpersonalne we współczesnym przedsiębiorstwie / Agnieszka Izabela Baruk; 3. Rola edukacji menedżerskiej pracowników samorządowych w rozwoju regionalnym / Bernard Bińczycki; 4. Gospodarka oparta na wiedzy w polskich województwach. Wieloaspektowa analiza porównawcza województwa pomorskiego / Wojciech Bizon; 5. Badania rynku pracy w kontekście potrzeb informacyjnych pracodawców - perspektywa systemowa / Maciej Frączek, Stanisław Mazur; 6. Asymetria w oczekiwaniach pracodawców i pracobiorców na rynku pracy - studium analityczne / Janusz Fudaliński; 7. Szanse rozwoju kapitału ludzkiego w Małopolsce i jego znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej / Maciej Jagódka; 8. Wartości we współczesnych przedsiębiorstwach / Monika Olszewska; 9. Uwarunkowania psychologiczne w procesie szkoleniowym pracowników / Alicja Szczygieł; 10. Rola kompetencji kadry menedżerskiej w kreowaniu efektywności organizacyjnej / Małgorzata Tyrańska; 11. Przykłady inicjatyw z zakresu zarzadzania talentami we współczesnych organizacjach / Marta Uznańska; 12. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce działalności gospodarczej jako źródło rozwoju gospodarki narodowej / Sebastian Weber; 13. Wybrane instrumenty wspomagające rozwój wiedzy w przedsiębiorstwie / Kamil Wiśniewski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96092 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyt / Centrum Europejskie Natolin ; z. 39)
Tekst równol. pol., ang.
I. Przedsiębiorstwo jako podmiot praw podstawowych. II. Charakter unijnych postępowań o ochronę konkurencji: 1. Charakter postępowań antymonopolowych ; 2. Charakter postępowań w sprawie kontroli koncentracji. IV. Źródła praw podstawowych w unijnych postępowaniach o ochronę Konkurencji: 1. Zasady ogólne prawa ; 2. Europejska Konwencja Praw Człowieka i Podstawowych Wolności ; 3. Karta Praw Podstawowych UE ; 4. Prawa podstawowe w orzecznictwie dotyczącym prawa konkurencji - zarys ; 5. Uprawnienia "skodyfikowane" w aktach prawa wtórnego. V. Konsekwencje decentralizacji wykonywania unijnego prawa ochrony konkurencji dla ochrony prawnej przedsiębiorstw: 1. Podział spraw między KE a organy krajowe ; 2. Współpraca między organami ochrony konkurencji ; 3. Zasada "ne bis in idem" a równoległe postępowania ; 4. Równoległe kompetencje a programy "leniency".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95956 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej