Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(35)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(26)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Bellow Saul (1915-2005)
(2)
Bloom Allan David (1930-1992)
(2)
Legowicz Jan (1909-1992)
(2)
Szczucki Lech
(2)
Ziemnowicz Mieczysław (1882-1971)
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Barnes Julian (1946- )
(1)
Baudouin de Courtenay Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Bieroń Tomasz
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bieńkowska Barbara (1934-2022)
(1)
Bieńkowski Tadeusz (1932-2015)
(1)
Bukovs'kij Vitalij (1980- )
(1)
Chmura-Klekotowa Maria
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Dupanloup Félix (1802-1878?)
(1)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajda Małgorzata
(1)
Grzymała-Moszczyńska Halina
(1)
Hartman Jan (1967- )
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Majchrowicz Franciszek (1858-1928)
(1)
Majchrowski Jacek Maria (1947- )
(1)
Nowicki Andrzej (1919-2011)
(1)
Osińska Wanda
(1)
Reale Giovanni (1931-2014)
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Schumacher Michele M. (1964- )
(1)
Starościak Jan
(1)
Steiner George (1929- )
(1)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(1)
Stera Teodor
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szoblik Mateusz
(1)
Słowikowski Tadeusz
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Twardowski Kazimierz
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zborski Bartłomiej (1953- )
(1)
Łoziński Jerzy (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Ukraina
(2)
Francja
(1)
Język
polski
(32)
francuski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczanie
(18)
Wychowanie
(12)
Filozofia
(9)
Pedagogika
(9)
Szkolnictwo
(6)
Młodzież
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(4)
Kształcenie
(4)
Metody nauczania
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauka
(3)
Oświata
(3)
Wartość
(3)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(2)
Demokracja
(2)
Dialektyka
(2)
Dziecko
(2)
Filozofia chrześcijańska
(2)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(2)
Historia
(2)
Język
(2)
Kobieta
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Teoria poznania
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Wolność
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie polityczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adam z Bochynia (?-1514)
(1)
Akademia Zamojska
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antropozofia
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.). Etyka nikomachejska
(1)
Arystoteles (384-322 a.C.). Etyka nikomachejska
(1)
Arystotelizm
(1)
Astronomia
(1)
Autorytet
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927- )
(1)
Biblioterapia
(1)
Bielski, Marcin (ca 1495-1575)
(1)
Bioetyka
(1)
Buddyzm
(1)
Budny, Szymon (ca 1530-1593)
(1)
Burski, Adam (ca 1560-1611)
(1)
Bóg
(1)
Charakter
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Cicero, Marcus Tullius (106-43 a.C.). Fragmenty
(1)
Corvinus, Laurentius (ca 1462-1527)
(1)
Coxe, Leonard (?-1549)
(1)
Cyceron, Marek Tulliusz (106-43 a.C.). Fragmenty
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Doskonałość chrześcijańska
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dłuski, Mikołaj (ca 1540-1584)
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Energetyka
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia religii
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fischer, Karol Józef (1847-1931)
(1)
Fizyka
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Galilei, Galileo (1564-1642)
(1)
Galileusz (1564-1642)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gimnazjum Akademickie (Toruń)
(1)
Glaber, Andrzej (ca 1500-ca 1572)
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gostomski, Anzelm (ca 1508-1588). Gospodarstwo
(1)
Gostyński, Andrzej (1540-1571)
(1)
Gosławski, Adam (ca 1577-ca 1642)
(1)
Goślicki, Wawrzyniec (ca 1530-1607)
(1)
Grupy nacisku
(1)
Gry i zabawy
(1)
Górski, Jakub (ca 1525-1585)
(1)
Herbart, Jan Fryderyk (1776-1841)
(1)
Temat: dzieło
Astrologia
(1)
Biblia
(1)
Temat: czas
1801-
(6)
1901-
(6)
1701-
(2)
2001-0
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Kazania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Szkice
(1)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wykład 1, Stuttgart, 21 sierpnia 1919 * Wprowadzenie; * Potrzeba obudzenia w dziecku wrażliwości artystycznej [i inne] 2. Wykład 2, Stuttgart, 22 sierpnia 1919 * O procesach, na których opiera się mówienie [i inne] 3. Wykład 3, Stuttgart, 23 sierpnia 1919 * Co dzieje się, gdy do dziecka podchodzimy tylko z aktywnością intelektualną? [i inne] 4. Wykład 4, Stuttgart, 25 sierpnia 1919 * Pierwsze lekcje [i inne] 5. Wykład 5, Stuttgart, 26 sierpnia 1919 * Formę litery wyprowadzamy zawsze z obrazu [i inne] 6. Wykład 6, Stuttgart, 27 sierpnia 1919 * Banalność współczesnej psychologii eksperymentalnej [i inne] 7. Wykład 7, Stuttgart, 28 sierpnia 1919 * Nauczanie w dziewiątym roku życia [i inne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Pedagogiki. Pisarze Obcy)
Indeksy
I. Wychowanie jako proces konieczny do życia II. Wychowanie jako funkcja społeczna III. Wychowanie jako kierowanie IV. Wychowanie jako rozwój V. Przygotowywanie, rozwijanie i kształcenie
formalne VI. Wychowanie postępowe i wychowanie konserwatywne VII. Idea wychowania demokratycznego VIII. Cele wychowania IX. Naturalny rozwój i społeczna użyteczność jako
cele X. Zainteresowanie i zdyscyplinowanie XI. Doświadczenie i rozumowanie XII. Rola myślenia w wychowaniu XIII. Istota metody XIV. Istota materiału nauczania XV. Elementy zabawy i pracy w obrębie programu
szkolnego XVI. Funkcja geografii i historii w programie
nauczania XVII. Rola naukowego poznania w programie nauki
szkolnej XVIII.Wartości wychowawcze XIX. Praca i czas wolny XX. Studia teoretyczne i praktyczne XXI. Kształcenie w naukach przyrodniczych i społecz-
nych. Natura et homo XXII. Jednostka a świat XXIII.Zawodowe aspekty wychowania XXIV. Co to jest filozofia wychowania? XXV. O teoriach poznania XXVI. Teorie moralności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauki Mistrzów / George Steiner ; tł. Jerzy Łoziński. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2007. - 193, [2] s. ; 20 cm.
(Antropos)
Na s. przedtyt.: "Wykłady na katedrze im. Charlesa Eliota Nortona 2001-2002".
1. Nieprzemijające początki ; 2. Ognisty deszcz ; 3. Magnificus ; 4. Maîtres a penser ; 5. Na rodzinnym gruncie ; 6. Intelekt nieznający starości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92183 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61156 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45315 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele / Andrzej Nowicki. - Lublin : Wydaw. Lubelskie, 1981. - 333, [3] s. : il., portr. ; 20 cm.
Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56453 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cel wychowania w ogóle 1. Rządzenie dziećmi 2. Wychowanie właściwe - Wielostronność zainteresowania 1. Pojęcie wielostronności 2. Pojęcie zainteresowania 3. Przedmioty wielostronnego zainteresowania 4. Nauczanie 5. Tok nauczania 6. Rezultat nauczania -Siła moralna charakteru 1. Co to jest charakter w ogóle? 2. Pojęcie moralności 3. W czym się objawia charakter moralny 4. Naturalny bieg kształcenia charakteru 5. O kierownictwie 6. Myśli o stronie szczegółowej kierownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia Biblioteka Nauczyciela Akademickiego / Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego)
Streszcz. ang., ros.
Filozofia i teoria-praktyka pedagogiczna I. Nauczyciel w swych dziejowo-ideowych postawach II. Dialektyka nauczania i wychowania III.Pedagogiczna osobowość nauczyciela IV. Współosobowościowy podmiot młodzieży V. Intelektualny autentyzm dialogu dydaktycznego VI. Ideologiczno-moralna sprawność wychowawcza
nauczyciela W filozoficzno-pedagogicznej perspektywie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
1. Utwierdzenie arystotelesowsko-scholastycznego
przyrodoznawstwa w szkołach 2. Przenikanie elementów nowej wiedzy do tradycyjnego
systemu (1600-1650) 3. Załamanie arystotelesowsko-scholastycznego systemu
szkolnej wiedzy o przyrodzie (1650-1700) - Praktyka i teoria elektyzmu szkolnego (1700-1750) - Praktyka i teoria elektyzmu (1700-1750) 4. Ku nowożytnemu przyrodoznawstwu (1750-1773) - Ogólna charakterystyka recepcji nowożytnego
przyrodoznastwa w szkołach polskich (1600-1773)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37733/cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Elizabeth Finch" 2022.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Elizabeth Finch to nauczycielka, myślicielka i inspiracja – niezmiennie rygorystyczna, lecz zawsze życzliwa. Obdarzona pełną troski empatią, nakłaniała uczniów, by rozwijali konstruktywne idee i odkrywali źródła autentyczności. Nie jest to jednak tylko książka o wyjątkowej postaci ze świata nauki. Autor tak zestawia fakty, że poznając jej niezwykle wnikliwy umysł, pasję do logicznego myślenia i filozoficzne wywody – zadajemy sobie pytania o współczesne priorytety. To coś więcej niż powieść. To pełen miłości hołd dla filozofii, uważna ocena historii, zaproszenie do samodzielnego myślenia. To chwila refleksji i zachęta do przyjrzenia się założeniom, które czynimy w życiu. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teologia Ciała)
Bibliogr. s. 431-438. Indeksy.
CZĘŚĆ I. ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA : Filozofia relacji w nowym feminizmie Jana Pawła II ; Różnice płciowe. Krytyczne pytania pod adresem "gender studies" ; Natura natury w nowym wydaniu i dawnym feminizmie. Od dualizmu do komplementarnej jedności ; Nowy feminizm. Powtórne połączenie płci biologicznej i płci społeczno-kulturowej ; Potrójne powołanie kobiety według Edyty Stein. CZĘŚĆ II. ANTROLOLOGIA TEOLOGICZNA: Nowy feminizm. Podstawy biblijne i niektóre kierunki rozwoju ; Doświadczenie feministyczne a doświadczenie wiary ; Jedność dwojga. Ku sakramentalności ciała według nowego feminizmu ; Nauczycielki mężczyzny - aby Kościół był oblubienicą. CZĘŚĆ III. KONSEKWENCJE ETYCZNE I PRAKTYCZNE: Równość i zróżnicowanie. Praktyczne problemy nowego feminizmu ; Równość etyczna w nowym feminizmie ; Twórcze zróżnicowanie. Edukacja kobiet ; Czy feminizm może być humanizmem?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-272-732.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101281 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-2 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak s. tyt.
Nazwa aut. na grzbiecie.
Katalog CCFr (http://www.ccfr.bnf.fr).
Tekst w jęz. fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-94985/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac Waldemara Furmanka s. 327-[368].
CZ. I. LAUDACJE JUBILEUSZOWE. CZ. II. DOKTORZY O SWOIM PROMOTORZE: Odkrywanie własnej drogi naukowo-badawczej związanej z teorią i praktyką książki szkolnej ; Efektywność kształcenia wspomaganego komputerowymi programami graficznymi w szkole podstawowej ; Znaczenie kompetencji informatycznych nauczycieli w kształceniu zawodowym ; Pedagogiczne problemy edukacji technicznej w wyższych uczelniach wojskowych w kontekście wyzwań współczesności ; Zastoswanie metod semiprogramowania w optymalizacji praktycznego nauczania zawodu (na przykładach wybranych szkół zawodowych) ; Postulowane i rzeczywiste funkcje dyrektora szkoły polskiej (na przykładzie placówek niepublicznych) ; Uczelnia - mentoring - praca. Wybrane aspekty działalności Profesora Wlademara Furmanka na przełomie społeczeństw industrialnego i informacyjnego ; Moja droga do "świątyni wiedzy" ; Profesor Waldemar Furmanek moim mistrzem ; W poszukiwaniu mądrości przez badanie kompetencji językowych dzieci i młodzieży ; Od praktycyzmu do teoretycznych rozważań naukowych ; Kompetencje multimedialne nauczycieli średnich szkół plastycznych. CZ. III. OBSZARY TEMATYCZNE BADAŃ NAUKOWYCH JUBILATA: Publiczne dobro i egzystencja jednostki w epoce przemian (pytania bez autorytatywnych odpowiedzi) ; Filozofia wartości dla edukacji w nacjonalizmach kulturowych i cywilizacji informacyjnej ; Kilka uwag o wartości języka ; Postmedia a zmiany w języku polskiej młodzieży ; Autorytet jako źródło kształtowania się systemu wartości - wyzwania dla aksjologii i pedagogiki ; Ewaluacja systemu wartości w społeczeństwie demokratycznym wobec globalnych wyzwań współczesnego świata ; Kryzys autorytetów - niepokoje i optymizm. WYCHOWANIE: Zaufanie, zwątpienie i nadzieja w kontekście procesów edukacji i globalizacji - szkic problemu ; Wychowanie jako wspomaganie aktualizacji osoby ; Spotkanie dwóch powołań, czyli tajemnica przenikania religii i sztuki w osobowości Jana Pawła II ; Jakość życia a aktywność turystyczna i rekreacyjna ; Możliwości edukacyjnych zastosowań hipermediów. PRACA :Profesor Waldemar Furmanek - współtwórca współczesnych teoretycznych podstaw humanistycznej pedagogiki pracy ; Pedagogiczny wymiar pracy człowieka ; Istota Uniwersytetu i jego powinności. CZ. IV. AUTOREFERAT JUBILATA: Charakterystyka badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 7)
Podręcznik dla wychowawców.
I. Pionierzy wychowania przedszkolnego II. Rozmowy i pogadanki z dziećmi III. Ćwiczenia mowy IV. Gry i ćwiczenia ruchowe V. Ćwiczenia zmysłów VI. Ćwiczenia rachunkowe VII. Zajęcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa.
Bibliogr. s. 11-50.
I. TEOLOGICZNO-ANTROPOLOGICZNE PODSTAWY ŚWIĘTOŚCI: Trynitarne podstawy świętości ; Antropologiczne podstawy świętości ; Eschatologiczne podstawy świętości ; II. ISTOTA ŚWIĘTOŚCI: Powołanie do świętości ; Pojęcie do świętości ; Chrystus fundamentem świętości ; Uzdolnienia nadprzyrodzone ; Łaska Boża ; Błogosławieństwa drogą świętości ; III. FORMACJA ŚWIĘTOŚCI CHRZEŚCIJANINA: Określenie formacji ; Praca nad sobą ; Rozwój cnót teologalnych ; Rozwój cnót moralnych ; Formacja eklezjalna ; Wychowanie do dojrzałości osobowej ; Wychowanie do chrześcijańskiej dojrzałości ; Kształtowanie pobożności stanowej ; Przeszkody w rozwoju świętości ; R. IV. ŹRÓDŁA I ŚRODKI ROZWOJU ŚWIĘTOŚCI: Życie sakramentalne ; Modlitwa ; Pismo Święte ; Rekolekcje ; Naśladowanie Maryi ; Wzory świętych ; Świątynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101404 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej