Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(4)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Dyk Maria
(3)
Kokoszczyński Ryszard
(3)
Czerwiński Zbigniew (ekonomia)
(2)
Hartman Stephen W
(2)
Krzak Maciej
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Shim Jae K
(2)
Siegel Joel G
(2)
Taleb Nassim (1960- )
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Cwynar Wiktor (ekonomia)
(1)
Czerewko Georgij
(1)
Dumińska Katarzyna
(1)
Flanders Cait (1985- )
(1)
Grabowski Wojciech
(1)
Grzegorczyk Justyna
(1)
Hendriksen Eldon S
(1)
Idzikowska Gabriela
(1)
Jajuga Teresa (1954- )
(1)
Jedynak Zdzisław (energetyka)
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- ). Bogaty ojciec
(1)
Komar Zenon M
(1)
Lechter Sharon L
(1)
Lechter Sharon L. Bogaty ojciec
(1)
Sarama Maria
(1)
Siara Olga
(1)
Sieczkowski Wojciech
(1)
Soros George
(1)
Sunstein Cass R. (1954- )
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Taleb Nassim Nicholas (1960- )
(1)
Thaler Richard H. (1945- )
(1)
Van Breda Michael F
(1)
Wdowiński Piotr
(1)
Zielonka Piotr
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żółkiewski Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Decyzje
(21)
Przedsiębiorstwo
(10)
Inwestycje
(6)
Rynek finansowy
(5)
Decyzje finansowe
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(4)
Ekonomia behawioralna
(3)
Gospodarka
(3)
Innowacje
(3)
Motywacja
(3)
Niepewność
(3)
Polityka społeczna
(3)
Rynek pracy
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zaufanie
(3)
Asymetria informacji
(2)
Bogactwo
(2)
Ekonomia
(2)
Finanse
(2)
Fundusz emerytalny
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Instytucjonalizm
(2)
Internet
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitał
(2)
Młodzież
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Pomoc publiczna
(2)
Postawy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Ryzyko
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(2)
Wiedza
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agrobiznes
(1)
Aktywa finansowe
(1)
Amortyzacja
(1)
Analiza wielokryterialna
(1)
Biegi
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Bilans księgowy
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Demografia
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Domy kultury
(1)
Dotacje unijne
(1)
Dług
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Energetyka odnawialna
(1)
Energia elektryczna
(1)
Euroregiony
(1)
Ewaluacja
(1)
Finansjalizacja
(1)
Flanders, Cait (1985- )
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Handel detaliczny
(1)
Heurystyka
(1)
Identyfikacja biometryczna
(1)
Imprezy sportowe
(1)
Informacja
(1)
Informatyzacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Insourcing
(1)
Jakość informacji
(1)
Kadry
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kariera
(1)
Katastrofy
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja strategiczna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Konwencja o Dostępie do Informacji, Udziale Społeczeństwa w Podejmowaniu Decyzji oraz Dostępie do Sprawiedliwości w Sprawach Dotyczących Środowiska (1998)
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Białoruś
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Czechy
(1)
Indie
(1)
Kanada
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Słowacja
(1)
Tanzania
(1)
Ukraina
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77353 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczna Edukacja)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wartość spółki i jej kreacja; 2. Koszt kapitału spółki; 3. Struktura kapitału spółki; 4. Wypłaty dla akcjonariuszy: dywidenda i wykup akcji; 5. Program motywacyjnego wynagradzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74854/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74854/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74854/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76222 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bogaty ojciec / Robert T. Kiyosaki i Sharon L. Lechter)
Tytuł oryginału: "Rich dad's guide to investing" 2000.
Czy jesteś psychicznie przygotowany, aby być inwestorem? ; W co powinienem zainwestować? ; Budowanie fundamentów bogactwa ; Pierwsza lekcja inwestora ; Druga lekcja inwestora. Który swiat dostrzegasz? ; Trzecia lekcja inwestora. Dlaczego inwestowanie staje się tak zagmatwane? ; Czwarta lekcja inwestora. Inwestowanie jest planem, a nie produktem czy procedurą ; Piata lekcja inwestora. Planujesz być bogatym czy biednym? ; Szósta lekcja inwestora. Bogacenie odbywa się automatycznie..., jeśli masz dobry plan i się go trzymasz ; Siódma lekcja inwestora. Jak utworzyć plan, który będzie dobry dla ciebie? ; Ósma lekcja inwestora. Zdecyduj teraz, kim chcesz być, kiedy dorośniesz ; Dziewiąta lekcja inwestora. Każdy plan ma swoją cenę ; Dziesiąta lekcja inwestora. Dlaczego inwestowanie nie jest ryzykowne? ; Jedenasta lekcja inwestora. Po której stronie stołu chcesz siedzieć? ; Dwunasta lekcja inwestora> Podstawowe zasady inwestowania ; Trzynasta lekcja inwestora. Zmniejsz ryzyko, poznając finansowy alfabet ; Czternata lekcja inwestora. Uproszczony finansowy alfabet ; Piętnasta lekcja inwestora. magia błędów ; Szesnasta lekcja inwestora. Jaka jest cena zostania bogatym? ; Zagadka 90/10 ; Jakiego rodzaju inwestorem chcesz zostać? ; Rozwiązywanie zagadki 90/10 ; Kategorie inwestorów - według bogatego ojca ; Inwestor akredytowany ; Inwestor kwalifikowany ; Inwestor doswiadczony ; Inwestor wewnętrzny ; Inwestor ostateczny ; Jak się szybko wzbogacić? ; Zachowaj swoją pracę etatową i wzbogać się pomimo tego ; Duch przedsiębiorczości ; Jak zbydować solidny biznes? ; Po co budować biznes? ; Trójkąt B-I ; Zarządzanie przepływem pieniężnym ; Zarządzanie komunikacją ; Zarządzanie systemami ; Zarządzanie prawne ; Zarządzanie produktami ; Kto jest inwestorem dośwoadczonym? ; Jak myśli inwestor doświadczony? ; Analizowanie inwestycji ; Inwestor ostateczny ; Czy jesteś następnym milionerem? ; Dlaczego ludzie bogaci bankrutują? ; Oddawanie ; Czy jesteś przygotowany, aby oddawać? ; Dlaczego już nie potrzeba pieniędzy, aby je zdobyć?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w województwie podkarpackim.
Bibliografia, netografia na stronach 153-[159].
I. TEORETYCZNE I METODYCZNE PODSTAWY BADANIA CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA DECYZJE FINANSOWE KONSUMENTÓW: 1.1. Pojęcie konsumenta i istota decyzji finansowych konsumenta w naukach ekonomicznych, 1.2. Typy i modele zachowania konsumenta, 1.3. Potrzeby konsumenta jako podstawa jego zachowania i bariery przy podejmowaniu decyzji finansowych, 1.4. Czynniki wpływające na proces decyzyjny konsumentów, 1.5. Metoda badania naukowego czynników wpływających na decyzje finansowe konsumentów ; II. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE MIEJSCEM PODEJMOWANIA DECYZJI O CHARAKTERZE FINANSOWYM PRZEZ KONSUMENTA W SKALI REGIONALNEJ: 2.1. Ogólna charakterystyka województwa podkarpackiego, 2.2. Rozwój społeczno-gospodarczy Podkarpacia, 2.3. Warunki regionalne jako czynniki determinujące podejmowanie decyzji finansowych przez konsumenta na Podkarpaciu ; III. ANALIZA I OCENA CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA DECYZJE O CHARAKTERZE FINANSOWYM PRZEZ KONSUMENTA NA PODKARPACIU W ŚWIETLE BADAŃ: 3.1. Organizacja badań własnych i charakterystyka respondentów, 3.2. Identyfikacja hierarchii potrzeb podkarpackich konsumentów w świetle wyników badań ankietowych, 3.3. Klasyfikacja czynników postępowania konsumentów na Podkarpaciu w procesie podejmowania decyzji - wyniki badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12374 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 21 godz. 31 min.
Tytuł oryginału "Antifragile: things that gain from disorde". 2012.
Czyta Jacek Dragun.
Nagranie w formacie mp3.
Antykruchość pokazuje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długookresowe strategie obecnie już nie działają - taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co nieznane, przypadkowe i zmienne, co autor błyskotliwie opisał w swoim bestsellerze „Czarny Łabędź”. Jak więc przetrwać w tej niepewności, oswoić nieobliczalność zjawisk i chaos, a nawet na tym wygrać? W swojej wnikliwej i zabawnej książce Taleb dotyka najważniejszych dylematów gospodarki, biznesu i życia społecznego w XXI wieku. Po potężnych kryzysach ostatnich lat Taleb uspokaja: „Niektórym rzeczom służą wstrząsy; rozwijają się i rozkwitają pod wpływem zmienności, przypadkowości, nieładu i stresu; przygody, ryzyko i niepewność to ich żywioł”. Te rzeczy nazywa antykruchymi. Potem wykorzystuje pojęcie antykruchości do wyjaśnienia, jak dziś postrzegać rzeczywistość, istnieć w świecie, podchodzić do podejmowania decyzji. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3083 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 10 godz. 5 min.
Tytuł oryginału "Skin in the game. Hidden asymmetries in daily life" 2018.
Czyta Jacek Dragun.
Nagranie w formacie mp3.
W swojej najbardziej prowokacyjnej książce jeden z czołowych myślicieli naszych czasów definiuje na nowo, co to znaczy zrozumieć świat, odnieść sukces, współtworzyć odpowiedzialne i sprawiedliwe społeczeństwo, umieć zauważać bezsens pewnych zjawisk. Powołując się na przykłady od Hammurabiego do Seneki, od mitycznego Anteusza po Donalda Trumpa, Taleb pokazuje, jak gotowość do zaakceptowania ryzyka stanowi niezbędny atrybut bohaterów, świętych i ludzi odnoszących sukcesy we wszystkich dziedzinach życia. Autor, w sposób jak zawsze przystępny, ale i obrazoburczy, rzuca wyzwanie wielowiekowym przekonaniom na temat cnót tych, którzy stoją na czele militarnych działań, inwestycji finansowych oraz religijnych ruchów. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-168.
Książka jest adresowana do środowiska naukowego i praktyków gospodarczych.
SFERA MOTYWACYJNA: 1. Teoria perspektywy ; 2. Efekt status quo ; 3. Efekt posiadania ; 4. Efekt utopionych kosztów ; 5. Efekt sformułowania, czyli ten sam problem ukazany w różnych perspektywach ; 6. Efekt punktu odniesienia ; 7. Efekt dyspozycji ; 8. Księgowanie mentalne ; 9. Efekt „na koszt firmy" ; 10. Dyskontowanie odroczonych wypłat ; SFERA POZNAWCZA: 11. Nadmierna pewność przekonań i umiejętności ; 12. Złudzenie formacji, korelacji i przyczynowości ; 13. Heurystyka zakotwiczenia ; 14. Heurystyka dostępności ; 15. Nadmierny optymizm ; 16. Pułapka potwierdzania ; 17. Złudzenie kontroli ; 18. Podstawowe strategie prognozowania ; 19. „To było do przewidzenia", czyli efekt myślenia wstecznego ; 20. Efekt aureoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 373-[377]. Indeks.
Intrygująca książka jednego z najbardziej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swojej najbardziej jak dotąd prowokacyjnej książce jeden z czołowych myślicieli naszych czasów definiuje na nowo, co to znaczy zrozumieć świat, odnieść sukces w zawodzie, współtworzyć rzetelne i sprawiedliwe społeczeństwo, umieć wykrywać nonsensy i wpływać na innych. Powołując się na przykłady od Hammurabiego do Seneki, od giganta Anteusza po Donalda Trumpa, Nassim Nicholas Taleb pokazuje, jak gotowość do zaakceptowania ryzyka własnego stanowi niezbędny atrybut bohaterów, świętych i ludzi odnoszących sukcesy we wszystkich dziedzinach życia. Autor, w sposób jak zawsze jednocześnie przystępny i obrazoburczy, rzuca wyzwanie wielowiekowym przekonaniom na temat cnót tych, którzy stoją na czele wojskowych interwencji, dokonują inwestycji finansowych oraz promują religijne wyznania. „Głos najbardziej proroczy ze wszystkich. . . Taleb jest prawdziwie wybitnym filozofem. . . kimś, kto jest w stanie zmienić nasz sposób postrzegania struktury świata - dzięki sile, oryginalności i prawdziwości swoich idei". John Gray, GQ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107895 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Impuls : wydanie finalne / Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein ; przełożyła Justyna Grzegorczyk. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2023. - 438 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Indeks.
Nagroda Nobla, 2017
PRZEDMOWA DO WYDANIA FINALNEGO ; WPROWADZENIE ; CZ. I. Ludzie i ekoni: 1. Błędy poznawcze i wpadki ; 2. Odporność na pokusę ; 3. Pójście za stadem ; CZ. II. Narzędzia architekta wyboru: 4. Kiedy potrzeba nam zachęty? ; 5. Architektura wyboru ; 6. Czekaj, jest coś jeszcze ; 7. Inteligentne ujawnianie ; 8. #Szlam ; CZ. III. Pieniądze: 9. Jutro oszczędzaj więcej ; 10. Czy impulsy trwają wiecznie? Może w Szwecji ; 11. Dzisiaj pożyczaj więcej: hipoteki i karty kredytowe ; 12. Ubezpieczenia: nie przejmuj się drobiazgami ; CZ. IV. Społeczeństwo: 13. Dawstwo narządów: iluzja rozwiązania domyślnego ; 14. Ratowanie planety ; CZ. V. Departament zażaleń: 15. Wiele hałasu o impulsy.
Przełomowa książka o wykorzystaniu zdobyczy nowej nauki – architektury wyboru – do podejmowania lepszych życiowych decyzji Impuls zmienił sposób, w jaki patrzą na świat poszczególni ludzie, spółki i rządy - i dzięki temu stał się jedną z najważniejszych książek XXI wieku. Aktualne wydanie finalne oferuje bogactwo nowych spostrzeżeń na takie tematy, jak pandemia Covid-19, dieta, finanse osobiste, oszczędności emerytalne, opieka zdrowotna, dawstwo narządów i zmiana klimatu. Codziennie podejmujemy decyzje dotyczące tego, co kupujemy i co jemy, jakich dokonujemy inwestycji i w jaki sposób spędzamy czas, jak dbamy o swoje zdrowie i naszą planetę. Niestety, często te wybory są nietrafione. Poznając jednak to, w jaki sposób myślą ludzie, możemy im ułatwić podejmowanie najlepszych dla nich decyzji. Autorzy z przenikliwą bystrością i wysmakowanym dowcipem demonstrują, jak można najlepiej popchnąć nas we właściwym kierunku, nie ograniczając absolutnie naszej wolności wyboru. „O niewielu książkach można powiedzieć, że zmieniły świat, ale Impuls faktycznie to zrobił. Najnowsze wydanie jest zachwycające: zabawne, pożyteczne i mądre”. Daniel Kahneman, autor Pułapek myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym Zmienione i uaktualnione wydanie jednej z najbardziej wpływowych książek XXI wieku NAGRODA NOBLA 2017 [www.znak.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-330.
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. PODSTAWY TEORETYCZNE: 1. Nośniki energii – podstawowe pojęcia: Energia ; Klasyfikacja nośników energii ; Cechy nośników energii ; Jednostki miar w gospodarce paliwowo-energetycznej ; System paliw i energii ; 2. Struktura przedsiębiorstwa handlu detalicznego wielko powierzchniowego: Przedsiębiorstwo ; Handel detaliczny w dystrybucji towarów ; Płaszczyzna podmiotowa, przedmiotowa i procesowa ; 3. Metody i kryteria wyboru dostawcy: Zaopatrzenie ; Strategia współpracy z dostawcami ; Metody oceny dostawców ; Kryteria oceny dostawców ; CZ. II. ROZPOZNANIE WARUNKÓW STOSOWANIA PALIW I ENERGII: 1. Charakterystyka nośników energii: Paliwa ciekłe ; Paliwa gazowe ; Paliwa stałe ; 2. Światowy bilans paliwowo-energetyczny: Energia pierwotna ; Ropa naftowa ; Gaz ziemny ; Węgiel ; Energia elektryczna ; 3. Krajowy rynek paliw i energii: Energia pierwotna i wtórna ; Paliwa ciekłe ; Gaz ziemny ; Węgiel kamienny i brunatny ; Energia elektryczna i ciepło ; Prognoza do 2040 r. ; CZ. III. OPIS SYTUACJI DECYZYJNEJ: 1. Człowiek i jego praca ; 2. Przedmiot pracy ; 3. Środki pracy ; 4. Procesy ; CZ. IV. OPRACOWANIE ZAŁOŻEŃ I ZASAD REALIZACJI POSTĘPOWANIA W ZAKRESIE OCENY I WYBORU DOSTAWCY W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1. Cel, etapy, metoda ; 2. Kryteria oceny ; 3. Dokumenty ; 4. Mapa procesu ; CZ. V. OPRACOWANIE STUDIUM PRZYPADKU: OCENA I WYBÓR DOSTAWCY NOŚNIKÓW ENERGII W PRZEDSIĘBIORSTWIE HANDLU DETALICZNEGO: Zadanie projektowe: Sprawozdanie nr 1. Charakterystyka przedsiębiorstwa i jego otoczenia ; Sprawozdanie nr 2. Identyfikacja i opis struktury przedsiębiorstwa ; Sprawozdanie nr 3. Opracowanie procedury oceny i wyboru dostawcy ; Sprawozdanie nr 4. Ocena i wybór dostawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Wprowadzenie i metodologia rachunkowości ; 2. Cztery tysiąclecia rachunkowości ; 3. Era biegłego rewidenta ; 4. W poszukiwaniu zasad ; 5. Założenia koncepcyjne ; 6. Ekonomiczne środowisko rachunkowości ; 7. Podejmowanie decyzji ; 8. Kształtowanie polityki rachunkowości ; 9. Pieniądz, kapitał i zysk; 10. Koncepcje zysku w sprawozdawczości finansowej ; 11.Przychody i koszty, zyski i straty ; 12. Przedstawianie skutków zmian w sprawozdaniach finansowych ; 13. Sprawozdanie z sytuacji finansowej : bilans ; 14. Aktywa i ich wycena ; 15. Amortyzacja i odtworzenie majątku ; 16. Majątek obrotowy ; 17. Rzeczowy majątek trwały : zakup i leasing ; 18. Wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje średnio i długoterminowe ; 19. Uznawanie zobowiązań 20. Podatki odroczone ; 21. Fundusze emerytalne ; 22. Prawa własności ; 23. Zmiany w kapitale akcyjnym ; 24. Ujawnianie informacji w sprawozdaniach finansowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
I. KONSUMENT ORAZ PROCES DECYZYJNY W WARUNKACH GLOBALIZACJI (Agata Linkiewicz, Małgorzata Bartosik-Purgat): 1. Konsument, zachowanie konsumenta - ujęcie definicyjne ; 2. Konsument w świetle zmian w otoczeniu ; 3. Zmiany w procesie decyzyjnym konsumenta ; II. TRENDY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW (Urszula Grzega, Ewa Kieżel): 1. Trendy globalne w otoczeniu konsumenta ; 2. Innowacje społeczne w konsumpcji (potrzebą XXI wieku) ; 3. Konsumpcjonizm a dekonsumpcja i ekokonsumpcja ; 4. Inne trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów - wybrane przykłady ; III. ETNOCENTRYZM I EFEKT KRAJU POCHODZENIA W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW I PRZEDSIĘBIORSTW (Małgorzata Bartosik-Purgat, Katarzyna Wysocka): 1. Postawy etnocentryczne w zachowaniach konsumentów ; 2. Efekt Kraju Pochodzenia a zachowania konsumentów ; 3. Czynniki określające kraj pochodzenia produktów ; 4. Identyfikacja pochodzenia produktu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw: Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii produktu - marka, opakowanie ; Korzystne/niekorzystne dopasowanie – marka ; korzystne/niekorzystne dopasowanie - opakowanie ; Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii promocji – kampanie reklamowe ; 5. Efekt Kraju Pochodzenia Marki efektem hybrydyzacji produktowej ; IV. WIEDZA O KONSUMENTACH Z PERSPEKTYWY EKONOMII BEHAWIORALNEJ (Henryk Mruk, Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek): 1. Zmiany w otoczeniu i metodyce badań ; 2. Racjonalne a emocjonalne przesłanki zachowań ; 3. Wiedza o procesach decyzyjnych konsumenta ; 4. Emocjonalne przesłanki wyborów konsumenta ; 5. Nowa wiedza wsparciem dla wspólnego dobra ; V. E-COMMERCE A ZACHOWANIA KONSUMENTÓW (Bogdan Gregor, Beata Gotwald-Feja, Anna Łaszkiewicz): 1. Rozwój e-commerce w Polsce i na świecie na tle ekspansji internetu ; 2. E-konsument -jego profil i zachowania rynkowe ; 3. Od e-commerce do mobile i social commerce ; 4. Omnicommerce - odpowiedź na nowy profil konsumenta hybrydowego ; VI. MEDIA SPOTECZNOŚCIOWE W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW (Marcin Awdziej, Jolanta Tkaczyk): 1. Istota i rodzaje mediów spolecznościowych ; 2. Uwarunkowania korzystania z mediów społecznościowych przez konsumentów ; 3. Motywacje do korzystania z mediów społecznościowych ; 4. Model zachowań nabywców w mediach społecznościowych – AISAS ; 5. Rodzaje aktywności konsumentów w mediach społecznościowych ; 6. E-WOM jako szczególny obszar zastosowania mediów społecznościowych w zachowaniach konsumentów ; VII. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W OBLICZU KRYZYSU (Tomasz Zalega): 1. Kryzys gospodarczy: Kryzys gospodarczy - podstawowe pojęcia ; Przyczyny kryzysu gospodarczego lat 2008-2011 ; Skutki kryzysu gospodarczego dla gospodarki światowej ; 2. Sytuacja dochodowa i zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w świetle kryzysu gospodarczego lat 2008-2011 ; Zmiany w zachowaniach konsumentów w okresie kryzysu gospodarczego lat 2008-2011 ; VIII. SENIORZY I SINGLE JAKO PRZYKŁADY SEGMENTÓW KONSUMENTÓW CHARAKTERYSTYCZNYCH DLA WSPÓŁCZESNYCH SPOŁECZEŃSTW (Julita Czernecka, Tomasz Zalega): 1. Zachowania konsumenckie seniorów: Pojęcie osoby starszej ; Styl życia seniorów ; Styl życia a zachowania konsumenckie seniorów ; Wybrane alternatywne trendy konsumenckie a zachowania konsumenckie seniorów ; Wirtualizacja konsumpcji jako wyznacznik zachowań konsumenckich seniorów ; Domocentryzm a zachowania konsumenckie seniorów ; Sprytne zakupy a zachowania konsumenckie seniorów ; Świadoma konsumpcja a zachowania konsumenckie badanych seniorów ; Konsumpcja współpracująca a zachowania nabywcze seniorów ; Etnocentryzm konsumencki a zachowania konsumenckie seniorów ; Zachowania konsumenckie singli: Definicja pojęcia singiel ; Styl życia singli ; Charakterystyka singli jako konsumentów ; IX. ZNACZENIE I ROZWÓJ USŁUG A ZACHOWANIA WSPÓŁCZESNEGO KONSUMENTA (Jadwiga Berbeka, Agata Niemczyk): 1. Rola usług w kształtowaniu zachowań konsumentów ; 2. Konsument na rynku usług kulturalnych ; 3. Konsumpcja usług turystycznych w Polsce i na świecie ; 4. Usługi na rynku sportowym a zachowania konsumentów ; 10. SEGMENTACJA RYNKU - ANALIZA KRYTYCZNA (Anna Olejniczuk-Merta, Lechostaw Garbarski): 1. Segmenlacja rynku jako podstawa działań marketingowych ; 2. Zmiany w zachowaniu konsumentów na rynku oraz ich uwarunkowania ; 3. Segmentacja tradycyjna i jej niedoskonałości ; 4. Segmentacja rynku bazująca na wartościach ; 5. Inne źródła informacji o konsumentach i ich zachowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105125 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej