Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(84)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(6)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(17)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(34)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(31)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(20)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Autor
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(5)
Deutsch Stacia
(4)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(4)
Garliński Wiktor
(4)
Henson Mike
(4)
Wainewright Max
(4)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Świć Anna
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Figus Valentina
(2)
Hutt Sarah
(2)
Meryk Radosław
(2)
Payne Bryson
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sikorski Witold (informatyk)
(2)
Thor Mirosław
(2)
Turowski Piotr
(2)
Turski Władysław M
(2)
Wołek Stanisław
(2)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(2)
Adzic Gojko
(1)
Althoff Cory
(1)
Annuzzi Joseph
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Banachowski Lech (1948- )
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barteczko Krzysztof (1965- )
(1)
Begier Barbara
(1)
Bentley Jon Louis
(1)
Bielecki Jan (?-2001)
(1)
Bird Andrew
(1)
Brandt Siegmund
(1)
Brewer Charles
(1)
Buczek Bogdan
(1)
Burd Barry A
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Colin Andrew John Theodore (1936- )
(1)
Conder Shane (1975- )
(1)
Cuttle G
(1)
Czapnik Janusz
(1)
Darcey Lauren (1977- )
(1)
Dijkstra Edsger Wybe (1930-2002)
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Doros Marek
(1)
Drałus Grzegorz
(1)
Dąbrowski Marian (?-2002)
(1)
Dąbrowski Robert
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fischer Ulrich E
(1)
Foster John Michael
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Gonera Paweł
(1)
Grządka Łukasz
(1)
Guest Chris
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Górczyński Robert
(1)
Hocking Joseph
(1)
Horstmann Cay S. (1959- )
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kałkus Arkadiusz
(1)
Kniat Jan
(1)
Kolin Konstantin Kanstantinovič
(1)
Kowalik Małgorzata (ekonomia)
(1)
Kowalski Robert (informatyka)
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur (1974- )
(1)
Kącki Edward (1925- )
(1)
Lancaster G. T
(1)
Langa Sebastian
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Lipaev Vladimir Vasil'evič
(1)
Lippman Stanley B
(1)
Liukas Linda
(1)
Lubanovic Bill
(1)
Luboński Paweł
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Marston Mick
(1)
Martin Robert C
(1)
Matwin Stanisław
(1)
McConnell Steve (1962- )
(1)
Michalski Antoni
(1)
Miller Dean (1969- )
(1)
Mizerska Anna
(1)
Miś Bogdan
(1)
Moch Wojciech
(1)
Mueller John (1958- )
(1)
Ostrowski Adrian
(1)
Osuchowska Barbara
(1)
Perry Greg M
(1)
Pełka Piotr (programista)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(49)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(84)
Odbiorca
9-13 lat
(18)
Dzieci
(18)
Programiści
(15)
6-8 lat
(13)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Dziewczęta
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci systemów
(1)
Młodzież
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura fińska
(1)
Temat
Kobieta
(5262)
Literatura polska
(4588)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Programowanie (informatyka)
(-)
Rodzina
(3682)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2129)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1877)
Pisarze polscy
(1788)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1302)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(858)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(844)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Policjanci
(796)
Sekrety rodzinne
(796)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(706)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(669)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(615)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(34)
Poradnik
(10)
Powieść obyczajowa
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Biografia
(1)
Komiks
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(45)
Edukacja i pedagogika
(12)
Historia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-29427 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komputer dla wszystkich / Bogdan Miś. - Warszawa : Iskry, 1974. - 212, [4] s. ; 17 cm.
(Życie i Nowoczesność)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Software architecture with C++ : design modern systems using effective architecture concepts, design patterns, and techniques with C++ 20" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualne trendy projektowe i uczą, jak za pomocą C++ krok po kroku, element po elemencie budować aplikacje i systemy na dowolnym poziomie zaawansowania. W trakcie lektury dowiesz się, jakie warunki powinna spełniać efektywna architektura oprogramowania i jak sprawić, by gwarantowała wysoki poziom bezpieczeństwa, skalowalności i wydajności. Liczne przykłady, zrozumiałe objaśnienia i przyjazny język pozwalają na efektywne i szybkie przyswajanie wiedzy dotyczącej tworzenia rozproszonych, skomplikowanych aplikacji w C++. [Helion, 2022]
Cz. I. KONCEPCJE I SKŁADNIKI ARCHITEKTURY OPROGRAMOWANIA: 1. Znaczenie architektury oprogramowania i zasady dobrego projektowania, 2. Style architektoniczne, 3. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne ; Cz. II. PROJEKTOWANIE I WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA W JĘZYKU C++: 4. Projektowanie architektur i systemów, 5. Wykorzystywanie cech języka C++, 6. Wzorce projektowe a język C++, 7. Budowanie i pakowanie ; Cz. III. ARCHITEKTONICZNE ATRYBUTY JAKOŚCIOWE: 8. Pisanie testowalnego kodu, 9. Ciągła integracja i ciągłe wdrażanie, 10. Bezpieczeństwo kodu i wdrażania, 11. Wydajność ; Cz. IV. ZASADY PROJEKTOWANIA NATYWNEGO DLA CHMURY: 12. Architektura zorientowana na usługi, 13. Projektowanie mikrousług, 14. Kontenery, 15. Projektowanie rozwiązań natywnych dla chmury ; Dodatek A, Dodatek B. Odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zgodne z Java 8 i 9. Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
R. I. Pierwsze kroki ; R. II. Budowanie aplikacji zgadywanki! ; R. III. Tworzenie GUI dla naszej zgadywanki ; R. IV. Tworzenie pierwszej aplikacji w systemie Andriod ; R. V. Udoskonalanie aplikacji poprzez dodanie menu i preferencji ; R. VI. Odszyfrowanie sekretnych wiadomości ; R. VII. Tworzenie zaawansowanych interfejsów GUI i udostępnianie aplikacji ; R. VIII. Przekształcenie Secret Message w aplikację mobilną do udostępniania znajomym! ; R. IX. Rysowanie kolorowych bąbelków przy użyciu myszy! ; R. X. Dodawanie animacji i wykorzystanie kolizji przy użyciu timerów ; R. XI. Przekształcenie BubbleDraw w wielodotykową aplikację systemu Android ; Dodatek. Dublowanie i unikanie typowych błędów w języku Java.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Dla dzieci 9+ i ich rodziców.
"Uczymy się programowania" to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM. Objaśnienia tekstowe "krok po kroku" pozwalają dzieciom chwycić obliczeniowy tok myślenia, a graficzne, przypominające przykłady skupiają ich uwagę. Przystępne opisanie podstawowych zagadnień programistycznych, takich jak zmienne, pętle i funkcje, pomoże nawet najmłodszym programistom zdobyć umiejętności potrzebne do tworzenia wciągających gier i aplikacji. Niezależnie od tego, czy kodujesz już od lat, czy jest to dla ciebie zupełna nowość, przewodnik pomoże ci wyjaśnić młodym programistom, jak: - Poznać geometrię, rysując kolorowe kształty za pomocą grafiki żółwia ; - Pisać programy do kodowania i dekodowania wiadomości, zagrać w "Kamień, papier, nożyce", czy obliczyć wzrost użytkownika w ... piłeczkach pingpongowych ; - Tworzyć fajne gry, takie jak wojna, kości i Pong ; - Wprowadzić do aplikacji interaktywność, animację i dźwięk. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sams teach yourself beginning programming in 24 hours" 2014.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. [Helion, 2017]
Cz. I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ: 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania ; 2. Proces i techniki ; 3. Projektowanie programu ; 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych ; 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów ; 6. Sterowanie programami ; 7. Narzędzia do debugowania. Cz. II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA: 8. Techniki programowania strukturalnego ; 9. Pisanie algorytmów ; 10. Radość z programowania ; 11. Zaawansowane techniki programowania. Cz. III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY: 12. Programowanie w Javie ; 13. Szczegółowe omówienie Javy ; 14. Java ma klasę ; 15. Aplety i strony internetowe. Cz. IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 16. HTML5 i CSS3 ; 17. JavaScript i AJAX ; 18. Skrypty w PHP ; 19. Programowanie w językach C i C++ ; 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 ; 21. C# i platforma .NET. Cz. V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA: 22. Programowanie w firmach ; 23. Rozpowszechnianie aplikacji ; 24. Przyszłość programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Informatyki / Krajowe Biuro Informatyki)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pascal : wprowadzenie do programowania / Wiesław Porębski. - Wyd. 6 zmodyfik. i uzup. o zwięzły opis pakietu Borland/Turbo Pascal. - Michałowice : Help, cop. 2002. - 239 s. : rys. ; 23 cm.
(Książki Komputerowe dla Nieinformatyków Programowanie)
Indeks
Bibliogr.
1. Wiadomości wstępne 2. Struktura i elementy programu pascalowego 3. Definicje stałych i deklinacje zmiennych 4. Wyrażenia 5. Instrukcje wejścia - wyjścia 6. Instrukcje strukturalne 7. Typy danych definiowane przez użytkownika 8. Podprogramy: funkcje i procedury 9. Zbiory 10. Rekordy 11. Pliki 12. Dynamiczne struktury danych 13. Turbo Pascal 14. Odpowiedzi do ćwiczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do mikrokontrolerów AVR : od elektroniki do programowania / Filip Sala, Marzena Sala-Tefelska. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 503 strony : ilustracje, fotografie, rysunki ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 499-502. Indeks.
Interesujesz się elektroniką? Marzysz o konstruowaniu zaawansowanych urządzeń, w których migają wyświetlacze, furkoczą serwomechanizmy i silniki krokowe? Dopiero zaczynasz przygodę w tej dziedzinie, a może jesteś weteranem, który chce poszerzyć swoją wiedzę? Ta książka jest właśnie dla Ciebie! Dla kogoś, kto chce się rozwijać, kto zamierza od podstaw, gruntownie poznać i opanować jedną z najważniejszych umiejętności XXI wieku, jaką jest programowanie mikrokontrolerów. Dziś niemal wszystkie urządzenia bazują na układach programowalnych. Należą do nich 8-bitowe mikrokontrolery AVR, które w ostatnich latach zyskały sporą popularność. To o nich opowiadamy w tej książce. [Helion, 2021]
1. Wprowadzenie ; 2. Podstawy elektroniki ; 3. Elektronika mikrokontrolerów ; 4. Programowanie ; 5. Przykłady zastosowań ; A. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-621.3 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 3 godz. 43 min.
Tytuł oryginału: "Girls who code. Learn to code and change the world" 2017.
Czyta Paulina Raczyło.
Nagranie w formacie mp3.
Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę. John Legend. Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii. Malala Yousafzai Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn. Melinda Gates, filantropka i bizneswoman. [Biblioteka Akustyczna, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. km-560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Girls who code : learn to code and change the world" 2017.
Indeks.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Książka szczególnie poszukiwana przez rodziców, którym zależy na wszechstronnej edukacji dzieci. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-0 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język C / Herbert Schildt ; przeł. Robert Dąbrowski. - Warszawa : LTP, 2002. - 572, [1] s. ; 23 cm.
Indeks.
1. Krótka historia języka C 2. Podstawy języka C 3. Wprowadzenie do intrukcji sterujących programem w języku C 4. Więcej o instrukcjach sterujących programem 5. Typy danych, zmienne i wyrażenia 6. Wprowadzenie do napisów i tablic 7. Używanie wskaźników 8. Więcej o funkcjach 9. Konsola wejścia-wyjścia 10.Operacje wejścia-wyjścia na plikach 11.Struktury i unie 12.Rozbudowane operatory i typy danych 13.Preprocesor języka C i inne zagadnienia - Wybrane funkcje biblioteczne języka C - Słowa kluczowe języka C - Szkielet programu w środowisku Windows
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A beginner's guide to coding" 2016.
Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Indeks.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. [Nasza Księgarnia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Web development with Django : learn to build modern web applications with a Python-based framework" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Django zaskarbił sobie uznanie wielu programistów. Jest to platforma, która udostępnia wszystkie narzędzia potrzebne do tworzenia aplikacji internetowych w Pythonie. To również narzędzie pozwalające na sprawne rozpoczęcie pracy i rozwijanie solidnego i bezpiecznego kodu. Aby jednak zapewnić sobie satysfakcję, a tworzonym projektom profesjonalną jakość, trzeba przyswoić koncepcje i zasady pracy z Django. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi po Django zdobędziesz wiedzę i pewność siebie potrzebne do budowania rzeczywistych aplikacji w Pythonie. W przystępny sposób opisano tu podstawowe koncepcje i funkcje Django, a następnie pokazano poszczególne etapy cyklu rozwoju rzeczywistej aplikacji internetowej. Dla celów dydaktycznych ten dość złożony projekt został podzielony na zbiór mniejszych zadań, dzięki czemu Twoja nauka będzie przebiegała w sposób efektywny i przemyślany. W trakcie wykonywania ćwiczeń zdobędziesz praktyczne umiejętności, niezbędne do budowy przyjemnych w użytkowaniu aplikacji WWW. Przekonasz się, że Django pozwala na efektywne i satysfakcjonujące budowanie nawet bardzo ambitnych projektów! [Helion, 2022]
1. Wprowadzenie do Django ; 2. Modele i migracje ; 3. Mapowanie URL, widoki i szablony ; 4. Wstęp do witryny administracyjnej Django ; 5. Zwracanie plików statycznych ; 6. Formularze ; 7. Zaawansowana walidacja formularzy i formularzy modeli ; 8. Zwracanie multimediów i przesyłanie plików ; 9. Sesje i uwierzytelnianie ; 10. Zaawansowane aspekty aplikacji administracyjnej Django i jej dostosowywanie ; 11. Zaawansowane aspekty szablonów i widoki oparte na klasach ; 12. Tworzenie API REST-owego ; 13. Generowanie plików CSV, PDF i innych plików binarnych ; 14. Testowanie ; 15. Zewnętrzne biblioteki Django ; 16. Używanie frontendowej biblioteki JavaScriptu z Django ; Dodatek A.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-30769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville ; przekład Marek Włodarz. - Wydanie 10. (1 w WN PWM). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - XVII, [2], 845 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1. WPROWADZENIE DO INŻYNIERII OPROGRAMOWANIA: Wprowadzenie ; Procesy wytwarzania oprogramowania ; Zwinne wytwarzanie oprogramowania ; Inżynieria wymagań ; Modelowanie systemu ; Projekt architektoniczny ; Modelowanie systemu ; Testowanie oprogramowania ; Ewolucja oprogramowania ; 2. RZETELNOŚĆ I ZABEZPIECZENIA: Rzetelne systemy ; Inżynieria niezawodności ; Inżynieria bezpieczeństwa ; Inżynieria zabezpieczeń ; Inżynieria odporności ; 3. ZAAWANSOWANA INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA: Ponowne użycie oprogramowania ; Komponentowa inżynieria oprogramowania ; Inżynieria oprogramowania rozproszonego ; Usługocentryczna inżynieria oprogramowania ; Inżynieria systemów ; Systemy systemów ; Inżynieria oprogramowania czasu rzeczywistego ; 4. ZARZĄDZANIE OPROGRAMOWANIEM: Zarządzanie projektem ; Planowanie projektu ; Zarządzanie jakością ; Zarządzanie konfiguracją.
X wydanie kultowego podręcznika „Inżynieria oprogramowania” autorstwa Iana Sommervilla. Jest to nie tylko podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki, to publikacja, z której skorzystają również architekci systemów, projektanci, programiści i wdrożeniowcy oraz kierownicy tych przedsięwzięć, od których zależy organizacja pracy. W publikacji omówiono proces wytwarzania wielkich systemów informatycznych. Czytelnik znajdzie tam wyjaśnienie, na czym polega inżynieria oprogramowania, po czym przejdzie do zagadnień związanych z analizą wymagań i specyfikacjami. W książce znalazły się też informacje o projektowaniu i systemach krytycznych. Autor opisał także: etap weryfikacji i zatwierdzania systemu, proces zarządzania ludźmi, szacowanie kosztów, kontrolę jakości, ulepszenie procesów, etap pielęgnacji i modyfikacji systemu po udostępnieniu go użytkownikom. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie, opis zalecanej literatury i zestaw ćwiczeń. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zaprogramować robota : zastosowanie Raspberry Pi i Pythona w tworzeniu autonomicznych robotów / Danny Staple ; przekład Anna Mizerska. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 516, [4] strony : ilustracje, fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Learn robotics programming : build and control AI-enabled autonomous robots using the Raspberry Pi and Python" 2021.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Książka przeznaczona głównie dla osób, które mają niewielkie doświadczenie z programowaniem.
Ta książka stanowi przystępne wprowadzenie do świata projektantów i budowniczych robotów. Dzięki niej dowiesz się, jak wybrać potrzebne podzespoły, jak je ze sobą połączyć i jak wykorzystywać poszczególne urządzenia wejścia i wyjścia. Posłużysz się w tym celu płytką Raspberry Pi i kompatybilnymi z nią podzespołami. Następnie napiszesz w Pythonie kod, dzięki któremu wzbogacisz swojego robota o sztuczną inteligencję i połączysz się z nim przez Wi-Fi za pomocą smartfonu. Zdobędziesz również wiedzę, w jaki sposób realizować bardziej złożone projekty z zakresu robotyki, a także przygotujesz się, aby zwizualizować, zaprojektować, zbudować i zaprogramować robota według własnego pomysłu. [Helion, 2022]
Cz. I. PODSTAWY ROBOTYKI: 1. Wprowadzenie do robotyki, 2. Odkrywanie elementów robota - kod i elektronika, 3. Odkrywanie Raspberry Pi, 4. Przygotowanie Raspberry Pi pod robota, 5. Tworzenie kopii zapasowej kodu za pomocą Gita i karty pamięci SD ; Cz. II. BUDOWANIE AUTONOMICZNEGO ROBOTA - PODŁĄCZANIE CZUJNIKÓW I SILNIKÓW DO RASPBERRY PI: 6. Podstawy budowania robota - koła, zasilanie i połączenia, 7. Jazda do przodu i skręcanie - wprawianie silników w ruch za pomocą Pythona, 8. Programowanie czujników odległości za pomocą Pythona, 9. Programowanie pasków LED RGB za pomocą Pythona, 10. Sterowanie serwomotorami za pomocą Pythona, 11. Programowanie enkoderów za pomocą Pythona, 12. Programowanie IMU za pomocą Pythona ; Cz. III. SŁYSZENIE I WIDZENIE - WYPOSAŻENIE ROBOTA W INTELIGENTNE CZUJNIKI: 13. System wizyjny robota z wykorzystaniem bibliotek PiCamera i OpenCV, 14. Śledzenie linii z wykorzystaniem kamery i Pythona, 15. Komunikacja głosowa z robotem za pomocą programu Mycroft, 16. Więcej o IMU, 17. Sterowanie robotem za pomocą telefonu i Pythona ; Cz. IV. KONTYNUACJA PRZYGODY Z ROBOTYKĄ: 18. Rozwijanie umiejętności z zakresu robotyki, 19. Projekt kolejnego robota - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-007 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
1. Wprowadzenie do programowania 2. Wprowadzenie do języka C++ 3. Podejmowanie decyzji w programie 4. Organizacja obliczeń cyklicznych 5. Tablice 6. Wskaźniki 7. Funkcje 8. Rekurencja 9. Struktury i unie 10.Dynamiczne struktury danych 11.Podstawy programowania obiektowego 12.Operacje na plikach 13.Techniki systematycznego projektowania programów 14.Testowanie i uruchamianie programów 15.Analiza problemu i projektowanie programu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beyond the basic stuff with Python : best practices for writing clean code" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona. [Helion, 2022]
Cz. I. PIERWSZE KROKI: 1. Obsługa błędów i poszukiwanie pomocy, 2. Konfiguracja środowiska i wiersz polecenia ; Cz. II. NAJLEPSZE PRAKTYKI, NARZĘDZIA I TECHNIKI: 3. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Black, 4. Wybieranie zrozumiałych nazw, 5. Wyszukiwanie cuchnącego kodu, 6. Pisanie "pythonicznego" kodu, 7. Programistyczny żargon, 8. Znane pułapki Pythona, 9. Ezoteryczne osobliwości Pythona, 10. Pisanie skutecznych funkcji, 11. Komentarze, docstringi i wskazówki typu, 12. Organizowanie projektów kodu z wykorzystaniem systemu Git, 13. Mierzenie wydajności algorytmów i analiza Big O, 14. Praktyczne projekty ; Cz. III. PYTHON OBIEKTOWY: 15. Klasy i programowanie obiektowe, 16. Programowanie obiektowe i dziedziczenie, 17. Pythoniczny paradygmat OOP: właściwości i metody dunder.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej