Mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(136)
Forma i typ
Książki
(134)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(142)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(30)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(82)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(14)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Blau Melinda (1943- )
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Gałka-Jadziewicz Joanna
(3)
Grodziński Eugeniusz (1912- )
(3)
Kos Barbara
(3)
Loebl-Wysocka Agnieszka
(3)
Martinsen Harald
(3)
Piaget Jean (1896-1980)
(3)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Sroka-Mucha Bogna
(3)
Tetzchner Stephen von
(3)
Ziembiński Zygmunt
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Brzyska Maria
(2)
Czekański Marek
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Demel Genowefa
(2)
Grabowska Anna (1948- )
(2)
Górska Teresa (neurofizjolog)
(2)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Kądzielawa Danuta
(2)
McMinn Jill
(2)
Mussen Paul Henry
(2)
Mystkowska Halina
(2)
Myszka Agnieszka
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Stanosz Barbara (1935-2014)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Vygotskij Lev Semenovic
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Zagrodzka Jolanta (biologia)
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Antos Danuta
(1)
Atys Paulina
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Banach Jurand (1950-1980)
(1)
Baudouin de Courtenay Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Bielicki Tadeusz (1932-2022)
(1)
Bieńkowska Ewa (1943- )
(1)
Binder Marek
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brodacki Michał
(1)
Buszkiewicz Anna
(1)
Byrne Renée
(1)
Chaika Larysa
(1)
Chmielewska Elżbieta (lekarz)
(1)
Chmura-Klekotowa Maria
(1)
Chub Natalia
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichowicz Stanisław (1939-2000)
(1)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Colapinto John (1958- )
(1)
Dalcher Christina
(1)
David Edward Emil
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Deslex A
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Dunbar Robin Ian MacDonald (1947- )
(1)
Fleszner Edda ( -1999)
(1)
Fleszner Józef
(1)
Frączek Zofia
(1)
Garczyński Stefan (1920-1993)
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Godlewski Grzegorz (1955- )
(1)
Gorczyca Barbara
(1)
Grajewski Wincenty (1942- )
(1)
Grell Barbara
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Havelock Eric Alfred (1903-1988)
(1)
Hogan Martina
(1)
Homa Barbara
(1)
Hołówka Teresa (1944- )
(1)
Hunger Christiana
(1)
Jankowski Bogusław A
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jassem Wiktor (1922- )
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Jerzykowska Kalina
(1)
Kacprzyk Janusz (1947- )
(1)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kamińska Urszula (literatura dziecięca)
(1)
Karłowicz Jan (1836-1903)
(1)
Kassjanowicz Dorota (1968- )
(1)
Kassjanowicz Dorota (1968- ). Dago i Lo
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(33)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(3)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(132)
Ukraina
(3)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Dzieci
(11)
0-5 lat
(10)
Logopedzi
(5)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5261)
Literatura polska
(4588)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Mowa
(-)
Rodzina
(3682)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2128)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1877)
Pisarze polscy
(1788)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1302)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(858)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(844)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Sekrety rodzinne
(796)
Policjanci
(794)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(668)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(615)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Wydawnictwa popularne
(5)
Książki dla małych dzieci
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(3)
Poradniki
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Wiersze
(2)
Zagadnienia
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dystopia
(1)
Fantastyka
(1)
Felieton polski
(1)
Ilustracje
(1)
Książka zabawka
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
136 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: Moi rodzice mnie rozumieją!
Tytuł oryginału: "Secrets of the baby whisperer for toddlers" 2002.
Jeden z najwyżej cenionych poradników dla rodziców, którzy pragną lepiej zrozumieć swoje dziecko. Okazuje się, że każde niemowlę już w chwili narodzenia jest äjakieśö. Kod genetyczny określa temperament, silne i słabe strony charakteru oraz skłonności i upodobania. Na co więc mają wpływ rodzice? Na zachowanie dziecka oraz rozwój jego zdolności i umiejętności. Znajdź w książce test, który pozwoli Ci ocenić charakter i temperament Twojego dwulatka. Musisz dobrze poznać swojego berbecia, aby potem mieć z nim mniej kłopotów. Autorka znakomicie tłumaczy sposoby postępowania z różnymi dziećmi oraz podaje rozwiązania rozmaitych codziennych problemów. Dowiesz się, jaka jest metoda na złośnika tupiącego nogami w sklepie, co robić, gdy dziecko marudzi, jak wychowywać aniołka lub energicznego urwisa! [www.azymut.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-61 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Secrets of the baby whisperer for toddlers" 2002.
U góry okładki: Moi rodzice mnie rozumieją!.
Jeden z najwyżej cenionych poradników dla rodziców, którzy pragną lepiej zrozumieć swoje dziecko. Okazuje się, że każde niemowlę już w chwili narodzenia jest „jakieś”. Kod genetyczny określa temperament, silne i słabe strony charakteru oraz skłonności i upodobania. Na co więc mają wpływ rodzice? Na zachowanie dziecka oraz rozwój jego zdolności i umiejętności. Znajdź w książce test, który pozwoli Ci ocenić charakter i temperament Twojego dwulatka. Musisz dobrze poznać swojego berbecia, aby potem mieć z nim mniej kłopotów. Autorka znakomicie tłumaczy sposoby postępowania z różnymi dziećmi oraz podaje rozwiązania rozmaitych codziennych problemów. Dowiesz się, jaka jest metoda na złośnika tupiącego nogami w sklepie, co robić, gdy dziecko marudzi, jak wychowywać aniołka lub energicznego urwisa! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moi Rodzice Mnie Rozumieją!)
Tytuł oryginału: "Secrets of the baby whisperer for toddlers" 2002.
Wstęp - SZEPTANIE DO USZEK DWULATKÓW: Wyzwania drugiego roku życia ; Dostrajanie się do dziecka podstawą dobrego rodzicielstwaMoje intencje - droga do harmonii ; Układ książki ; R. I - KOCHAJMY NASZE „CHODZIACZKI”: Znajome niemowlaczki ; Delikatna równowaga cech wrodzonych i nabytych ; Kim jest nasz dwulatek? ; Witaj, dwulatku! ; Zaakceptujmy naszego kochanego dwulatkaPlanowanie zmian ; R. II - STRATEGIA CZTERECH CZYNNIKÓW - S.Z.O.P: Opowieść o dwóch matkachZasady ogólneSpokojna obserwacjaZachęta do badania rzeczywistościTworzenie zachęcających środowisk ; Ograniczenia Niech żyją pochwały ; Czy naprawdę dziecku pomagam?Gdzie się plasujemy ; R. III - PORZĄDKOWANIE I RYTUALIZACJA - ŁATWIEJSZE ZMAGANIA ZDWULATKIEM: Po co nam organizacyjne schematy? ; O co chodzi w tym rozdziale? ; Dlaczego dzieciom potrzebne są rytuały? ; Dzień wypełniony rytuałami ; Rytuały na specjalne okazjeSiła rodzinnych rytuałów ; R. IV - ŻEGNAJCIE PIELUSZKI - DROGA DO SAMODZIELNOŚCI: Szybciej nie zawsze znaczy lepiej ; Uwaga!!! ; Dwulatek na wolności! ; Samodzielne zabawy ; Chodziaczkowy „trójkąt i liczenia” ; Od karmienia do jedzeniaRadość ubieraniaRadykalna zmiana - koniec z pieluszkami ; Uwagi końcowe o samodzielności ; R. V - WITAJ MAMO - PODTRZYMYWANIE DIALOGU POPRZEZ M S W: Kontynuujmy dialog ; Co to jest M S W? ; Narodziny mowy ; Mówić czy nie mówić ; R. IV - ŚWIAT PRAWDZIWY - POMOC W DOSKONALENIU ŻYCIOWYCHUMIEJĘTNOŚVCI: Pomóż mi, Pomóż mi działać ; Wypróbujmy to w domu - generalne próby zmian ; Pierwsze lęki - identyfikowanie emocji i trening samo uspokajania ; Trening zachowań w miejscach publicznych ; Pierwsze przyjaźnie - trening zachowań społecznych ; Przekazywanie umiejętności społecznych ; Organizowanie spotkań indywidualnych i grupowychTeoria w zderzeniu z praktyką ; R. VII - ŚWIADOMA DYSCYPLINA - UCZYMY DZIECI SAMOKONTROLI: Dwie mamy - dwie różne lekcje ; Dwanaście składników świadomej dyscypliny ; Reguła trzech kroków ; Interwencja pełna szacunku ; Podstępy dwulatków ; Opanowywanie złych zachowań ; R. VIII - ZŁODZIEJE CZASU - PROBLEMY DWULATKÓW KRADNĄCE NAM CENNE GODZINY: Łapać złodzieja - opowieść o Neilu ; Przyjęcie odpowiedzialnościLeanne - chroniczne kłopoty przed spaniemCody: „Mamusiu.... nie zostawiaj mnie” ; Rozstajemy się ze smoczkami ; Chroniczne wybryki FilipkiShannon - szaleństwa przy jedzeniu ; R. IX - NOWY PASAŻER - KIEDY RODZINA SIĘ POWIĘKSZA: Wielki dylemat ; Zachodzić czy nie zachodzić w ciąże - oto jest pytanie ; Oczekiwanie ; Małe dzieci - wielkie oczekiwaniaWejście „intruza” ; Konflikty między partnerami ; Czas dla nas i dla naszych związków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Moja mama mnie rozumie.
Tytuł oryginału: "Secrets of the baby whisperer for toddlers" 2002.
Wstęp - SZEPTANIE DO USZEK DWULATKÓW: Wyzwania drugiego roku życia ; Dostrajanie się do dziecka podstawą dobrego rodzicielstwaMoje intencje - droga do harmonii ; Układ książki ; R. I - KOCHAJMY NASZE „CHODZIACZKI”: Znajome niemowlaczki ; Delikatna równowaga cech wrodzonych i nabytych ; Kim jest nasz dwulatek? ; Witaj, dwulatku! ; Zaakceptujmy naszego kochanego dwulatkaPlanowanie zmian ; R. II - STRATEGIA CZTERECH CZYNNIKÓW - S.Z.O.P: Opowieść o dwóch matkachZasady ogólneSpokojna obserwacjaZachęta do badania rzeczywistościTworzenie zachęcających środowisk ; Ograniczenia Niech żyją pochwały ; Czy naprawdę dziecku pomagam?Gdzie się plasujemy ; R. III - PORZĄDKOWANIE I RYTUALIZACJA - ŁATWIEJSZE ZMAGANIA ZDWULATKIEM: Po co nam organizacyjne schematy? ; O co chodzi w tym rozdziale? ; Dlaczego dzieciom potrzebne są rytuały? ; Dzień wypełniony rytuałami ; Rytuały na specjalne okazjeSiła rodzinnych rytuałów ; R. IV - ŻEGNAJCIE PIELUSZKI - DROGA DO SAMODZIELNOŚCI: Szybciej nie zawsze znaczy lepiej ; Uwaga!!! ; Dwulatek na wolności! ; Samodzielne zabawy ; Chodziaczkowy „trójkąt i liczenia” ; Od karmienia do jedzeniaRadość ubieraniaRadykalna zmiana - koniec z pieluszkami ; Uwagi końcowe o samodzielności ; R. V - WITAJ MAMO - PODTRZYMYWANIE DIALOGU POPRZEZ M S W: Kontynuujmy dialog ; Co to jest M S W? ; Narodziny mowy ; Mówić czy nie mówić ; R. IV - ŚWIAT PRAWDZIWY - POMOC W DOSKONALENIU ŻYCIOWYCHUMIEJĘTNOŚVCI: Pomóż mi, Pomóż mi działać ; Wypróbujmy to w domu - generalne próby zmian ; Pierwsze lęki - identyfikowanie emocji i trening samo uspokajania ; Trening zachowań w miejscach publicznych ; Pierwsze przyjaźnie - trening zachowań społecznych ; Przekazywanie umiejętności społecznych ; Organizowanie spotkań indywidualnych i grupowychTeoria w zderzeniu z praktyką ; R. VII - ŚWIADOMA DYSCYPLINA - UCZYMY DZIECI SAMOKONTROLI: Dwie mamy - dwie różne lekcje ; Dwanaście składników świadomej dyscypliny ; Reguła trzech kroków ; Interwencja pełna szacunku ; Podstępy dwulatków ; Opanowywanie złych zachowań ; R. VIII - ZŁODZIEJE CZASU - PROBLEMY DWULATKÓW KRADNĄCE NAM CENNE GODZINY: Łapać złodzieja - opowieść o Neilu ; Przyjęcie odpowiedzialnościLeanne - chroniczne kłopoty przed spaniemCody: „Mamusiu.... nie zostawiaj mnie” ; Rozstajemy się ze smoczkami ; Chroniczne wybryki FilipkiShannon - szaleństwa przy jedzeniu ; R. IX - NOWY PASAŻER - KIEDY RODZINA SIĘ POWIĘKSZA: Wielki dylemat ; Zachodzić czy nie zachodzić w ciąże - oto jest pytanie ; Oczekiwanie ; Małe dzieci - wielkie oczekiwaniaWejście „intruza” ; Konflikty między partnerami ; Czas dla nas i dla naszych związków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skoro psy rozumieją, co do nich mówimy, dlaczego nie miałyby nam odpowiedzieć? Kiedy logopedka Christina Hunger przyniosła do domu szczeniaka imieniem Stella, wpadła na pomysł, by w kontakcie z nim wykorzystać swoje doświadczenia z pracy z dziećmi, u których zdiagnozowano opóźnienia w rozwoju mowy. Chcąc pomóc małym pacjentom, Christina korzystała z urządzeń do komunikacji, tak zwanych mówików. Czy psy mogłyby komunikować się z ludźmi za pomocą podobnych urządzeń? Christina postanowiła sprawdzić swoją teorię na Stelli. „Jak Stella uczyła się mówić” to wciągająca opowieść o tajnikach międzygatunkowej komunikacji oraz inspirujący poradnik. Dzięki tej książce poznasz techniki, które każdy opiekun czy miłośnik psów może bez trudu powtórzyć, by zacząć porozumiewać się ze swoim czworonożnym przyjacielem na zupełnie innym poziomie. [Wydawnictwo Agora, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sygnały)
Indeks
Streszczenie ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mowa a nauka o łączności / Wiktor Jassem. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1974. - 259, [1] s., [2] k. tabl. złoż. : il., rys., tab., wykr. ; 20 cm.
(Biblioteka Problemów ; t. 194)
1. Pojęcia podstawowe 2. Schemat łączności przy pomocy mowy 3. Sygnał mowy 4. Modelowanie artykulacji i synteza mowy 5. Informacja i kodowanie 6. Przekazywanie sygnału mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36229 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Na Końcu Języka)
Na s. red. i okł.: książka polecana przez Polskie Towarzystwo Logopedyczne. Oddział Dolnośląski.
Na s. tyt. i okł.: Radio las.
Na okł. Książka z płytą CD ; na etykiecie płyty: na dźwiękowych ścieżkach, podpowiedzi plastyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-791/792 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski. - Wyd. 2. - Warszawa : WSziP, 1986. - 231 s. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ISSN 0239-6203 ; 4)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 231, [2] s. : rys., tab. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologiczna / red. Maria Przetacznikowa ; 4)
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43822 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk ; t. 15, z. 2)
Bibliogr. Indeksy Streszcz. niem.
- Okres melodii - Okres wyrazu - Okres zdania - Okres swoistej mowy dziecięcej - Ogólny obraz kształtowania się i rozwoju mowy
dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; redakcja naukowa Jan Kaiser ; tłumacze Marek Binder, Anna Jarmocik, Michał Kuniecki. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017. - XXIII, [1], 606, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, rysunki, wykresy ; 28 cm.
Bibliografia strony 502-570. Indeksy.
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Relacja mózg-umysł ; 2. Genetyka zachowania ; 3. Wykorzystanie zwierząt w badaniach naukowych ; 4. Możliwości kariery w biopsychologii. 2. KOMÓRKI NERWOWE I PRZEWODNICTWO NERWOWE: 1. Komórki układu nerwowego ; 2. Impuls nerwowy. 3. WYMIANA INFORMACJI W SYNAPSACH: 1. Pojęcie synapsy ; 2. Zjawiska chemiczne w synapsie. 4. ANATOMIA UKŁADU NERWOWEGO: 1. Metody badawcze ; 2. Budowa układu nerwowego kręgowców ; 3. Kora mózgowa. 5. ROZWÓJ I PLASTYCZNOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO: 1. Rozwój układu nerwowego ; 2. Plastyczność po uszkodzeniu mózgu. 6. WZROK: 1. Kodowanie wzrokowe a receptory siatkówkowe ; 2. Neuronalne podłoże percepcji wzrokowej ; 3. Rozwój układu wzrokowego. 7. INNE UKŁADY SENSORYCZNE I UWAGA: 1. Słuch ; 2. Zmysły mechaniczne ; 3. Zmysły chemiczne ; 4. Uwaga. 8. RUCH: 1. Sterowanie ruchem ; 2. Mózgowe mechanizmy kontroli ruchowej ; 3. Zaburzenia ruchowe. 9. SEN I CZUWANIE: 1. Cykle snu i czuwania ; 2. Fazy snu i ich mechanizmy mózgowe ; 3. Po co nam sen? Po co nam faza REM? Po co nam marzenia senne?10. REGULACJA WEWNĘTRZNA: 1. Regulacja temperatury ; 2. Pragnienie ; 3. Łaknienie. 11. ZACHOWANIA REPRODUKCYJNE: 1. Oddziaływanie hormonów płciowych na organizm ; 2. Zróżnicowanie zachowań seksualnych. 12. ZACHOWANIA EMOCJONALNE: 1. Co to jest emocja? ; 2. Stres i zdrowie ; 3. Zachowania agresywne i obronne. 13. BIOLOGICZNE ASPEKTY UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI: 1. Uczenie się, pamięć, amnezja a funkcja mózgu ; 2. Przechowywanie informacji w układzie nerwowym. 14. ASYMETRIA MÓZGU I JĘZYK: 1. Asymetria funkcjonalna mózgu ; 2. Rozwój ewolucyjny i fizjologia języka. 15. ZABURZENIA PSYCHICZNE: 1. Uzależnienia ; 2. Zaburzenia nastroju ; 3. Schizofrenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-93514 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Wiersze logopedyczne na każdą głoskę! Przedstawimy wyjątkową książkę, która zawiera starannie opracowane przez logopedów wiersze, pomocne w dynamicznym procesie nabywania mowy. Każdy wiersz opatrzony jest wskazówkami, jak należy ćwiczyć narządy artykulacyjne, by wymowa stała się poprawna. Książka będzie idealną pomocą dla rodziców, logopedów i terapeutów. Jama gębowa ćwiczy słowa to książka dedykowana dla dzieci już od 2. roku życia do 5. roku życia. Zawiera wiersze z onomatopejami dla maluszków, jak i utwory dla starszych dzieci na każdą głoskę, a nawet utwory do terapii jąkania. Wszystko z dużą dozą humoru, opatrzone genialnymi ilustracjami Artura Gulewicza. Książka dla każdego rodzica i logopedy! [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Smoczek / tekst Dorota Kassjanowicz ; ilustracje Robert Romanowicz. - Warszawa : Tashka, copyright 2019. - [28] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Dago i Lo / Dorota Kassjanowicz ; 1)
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Z cyklu "Dago i Lo".
Wiek 1-5.
Dago musi wreszcie odkryć, że smoczki są tylko dla smoczków. Dla małych smoków. A on, jeśli chce dorosnąć, powinien w końcu się z takim smoczkiem rozstać. W tym pomoże mu jego niezawodny przyjaciel Lo. Dago. Daleki krewny smoka wawelskiego i bazyliszka. Bohater, który wraz ze swoim przyjacielem Lo - żółtym balonikiem - zmienia się na oczach czytelnika. Wyjątkowe pióro Doroty Kassjanowicz i charakterystyczna kreska Roberta Romanowicza stworzyły dziewięć historyjek, składających się jak w puzzle w jedną kolorową całość, która wspiera rodziców w wychowywaniu. Dzięki zadaniom typu "porównaj obrazki" książeczki rozwijają spostrzegawczość maluchów, a słowniczek tłumaczący język Lo zachęca je do poprawnego mówienia. Wszystkie części spaja również bliźniaczy początek i koniec, a także obraz tej samej ulicy, na której zachodzą zmiany wymagające uważności czytelnika. [Tashka, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 43)
Bibliogr. s. 144-156
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opieka rodziny nad mową dziecka / Zenon Klemensiewicz. - Lwów ; Warszawa : Książnica-Atlas, [1933]. - 31, [1] s. ; 20 cm.
(Współpraca Domu i Szkoły w Dziele Wychowania Młodzieży : bibljoteczka dla domu i szkoły ; nr 10)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-17212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obrazy rentgenograficzne głosek rosyjskich / H. Koneczna, W. Zawadowski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1956. - Teka (105, [1] s. ; [262] k. tabl.) : rys. ; 24 cm.
(Prace Językoznawcze \ Polska Akademia Nauk. Komitet Językoznawstwa ; 9)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88388 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej