Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(6)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(2)
Brudnik Edyta
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Gajewski Bogdan
(2)
Adler Feliks (1851-1933)
(1)
Andrzejewska Jadwiga (1923-2010)
(1)
Artero Roberto
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Caban Remigiusz (1957- )
(1)
Cebula Urszula
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Clariana Anna
(1)
Czerwiński Paweł (pedagog)
(1)
Czyrek Katarzyna
(1)
Denisiuk Ludwik
(1)
Eigner Wilhelm
(1)
Eisler Jerzy (1952- )
(1)
Faber Adele
(1)
Fiszer-Szczepańska Małgorzata
(1)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Garms Harry
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gorajczyk Dariusz
(1)
Grochowski Ludwik
(1)
Haffner Debra
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hońdo Leszek
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Jaczyńska Agnieszka
(1)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(1)
Janowski Witold (1912-1972)
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Kalinowski Adam (metodyka nauczania)
(1)
Kiełczykowska Aleksandra
(1)
Klimowicz Anna. To nie na darmo
(1)
Knothe Maria
(1)
Koszyńska Monika. Czarny czwartek
(1)
Kowalski Paweł (muzealnictwo)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krakowiak Kazimiera
(1)
Krzanowski Wiktor (1859-1924)
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kubicka Lucyna
(1)
Libionka Dariusz (1963- )
(1)
Maciaszkowa Janina
(1)
Majda Aleksander Józef
(1)
Mastej Bogusław (1930- )
(1)
Mazek Dorota
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Mańdziuk Jan
(1)
Millán Julia
(1)
Młynarczyk Wiesława. Czarny czwartek
(1)
Nieto Montserrat
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Ossowski Artur
(1)
Pallan Stanisław
(1)
Pamrów Barbara. Czarny czwartek
(1)
Pazur Barbara
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Puławski Adam
(1)
Rulka Janusz (1936- )
(1)
Ruszała Mirosław
(1)
Siciński Jacek (1950- )
(1)
Siciński Jan T
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922- )
(1)
Szukiewicz Wojciech (1867-1944)
(1)
Tarnowska Barbara
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Tokarski Mariusz
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Tomkowska Joanna
(1)
Vidal José A
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wieteska Elżbieta
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zawistowski Andrzej (1973- )
(1)
Zielecki Alojzy (1933- )
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zonn-Pasternak Katarzyna (1952- )
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Temat
Historia
(7)
Młodzież
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Dziecko
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Holocaust
(2)
Język polski
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Rytmika
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Botanika
(1)
Choroba von Willebranda
(1)
Cyganie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Egzekucja polskich oficerów w Katyniu
(1)
Etyka
(1)
Gordon, Edwin Elias (1927-2015)
(1)
Grudzień 1970 r. w Polsce
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hemofilia
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Holokaust
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Język rosyjski
(1)
Kolonie letnie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura
(1)
Matematyka
(1)
Miłość
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Propaganda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Skazy krwotoczne
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawa katyńska
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Taniec ludowy polski
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trygonometria płaska
(1)
Trygonometria sferyczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zoologia
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
1939-
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Jasło (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Limanowa (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Gatunek
Powieść
(11112)
Dokumenty dźwiękowe
(8655)
Opracowanie
(8579)
Powieść obyczajowa
(8400)
Opowiadania i nowele
(7299)
Poradniki dla nauczycieli
(-)
Wiersze
(7003)
Powieść amerykańska
(5868)
Powieść polska
(4983)
Wydawnictwa popularne
(4708)
Kryminał
(3700)
Poezja polska
(3664)
Poradnik
(3627)
Biografia
(3394)
Film fabularny
(3296)
Publikacja bogato ilustrowana
(3090)
Fantastyka
(2907)
Podręczniki akademickie
(2778)
Powieść przygodowa
(2675)
Powieść angielska
(2607)
Podręcznik
(2550)
Literatura dziecięca polska
(2486)
Thriller
(2388)
Album
(2372)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2336)
Pamiętniki i wspomnienia
(2232)
Biografie
(2217)
Dokumenty audiowizualne
(2160)
Pamiętniki polskie
(2108)
Fantasy
(2083)
Antologia
(2053)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1827)
Powieść obyczajowa polska
(1812)
Książki mówione
(1748)
Literatura polska
(1687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1658)
Praca zbiorowa
(1595)
Romans
(1545)
Powieść historyczna
(1526)
Druki muzyczne
(1473)
Przewodniki turystyczne
(1467)
Opowiadanie polskie
(1435)
Materiały konferencyjne
(1405)
Dramat filmowy
(1404)
Przewodnik turystyczny
(1350)
Poradniki
(1329)
Antologie
(1316)
Encyklopedie
(1268)
Wydawnictwa dla dzieci
(1257)
Sensacja
(1255)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(1253)
Adaptacja filmowa
(1197)
Reportaż
(1186)
Publicystyka polska
(1148)
Monografia
(1146)
Książka obrazkowa
(1131)
Publicystyka
(1125)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1124)
Powieść sensacyjna amerykańska
(1118)
Literatura młodzieżowa polska
(1116)
Bajki i baśnie
(1104)
Piosenka polska
(1078)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1077)
Film amerykański
(1076)
Komiks
(1055)
Muzyka instrumentalna
(1050)
Powieść francuska
(1027)
Książki dla małych dzieci
(1017)
Adaptacja literacka
(982)
Powieść psychologiczna
(955)
Publikacje dla dzieci
(953)
Nuty
(942)
Poezja dziecięca polska
(924)
Powieść obyczajowa angielska
(884)
Powieść młodzieżowa przygodowa
(872)
Film animowany
(831)
Romans historyczny
(821)
Saga rodzinna
(805)
Dramat polski
(792)
Podręczniki
(764)
Fotografia polska
(762)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(751)
Dane statystyczne
(724)
Science fiction
(724)
Mapa turystyczna
(712)
Literatura
(704)
Lektura z opracowaniem
(692)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(669)
Esej
(661)
Przepisy kulinarne
(657)
Źródła historyczne
(657)
Mapa topograficzna
(655)
Film przygodowy
(650)
Powieść kryminalna amerykańska
(650)
Powieść młodzieżowa fantastyczna
(630)
Szkice literackie polskie
(630)
Książka zabawka
(610)
Literatura dziecięca angielska
(604)
Powieść niemiecka
(600)
Jazz
(598)
Literatura dziecięca amerykańska
(590)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Teki Edukacyjne IPN)
Opis wg teki.
Bibliogr. w: Materiały dla ucznia s. 107, Materiały dla nauczyciela s. 20.
Zawiera: Materiały dla ucznia : historia, słownik pojęć, biogramy, schematy, wybór źródeł, bibliografia ; Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, ćwiczenia źródłowe, tematy esejów, bibliografia. Karty : plakaty, rysunki satyryczne, zdjęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.94(438).083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do JA i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy ; 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne ; 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi ; 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami ; 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem ; 6. Zabawy dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. adnot. podręczników dla szkolnictwa polonijnego
Bibliogr. literatury dla nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56530 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.123-124.
W książce znajdziemy [...] metody, gry, zabawy i ćwiczenia podzielone na cztery grupy. Głównym kryterium ich przyporządkowania jest zastosowanie w konkretnej części lekcji (wprowadzenie, część właściwa, podsumowanie) oraz cel (zmotywowanie do pracy, przyswojenie treści lekcji, utrwalenie i sprawdzenie wiedzy). Pozycja ta [...] to nie tylko źródło inspiracji i ciekawych metod pracy z uczniem, które [...] można dowolnie modyfikować, stosować zamiennie w zależności od celu i tematu lekcji. To również [...] wartościowe informacje dla nauczycieli, możliwe do zastosowania w każdej klasie i na każdej lekcji w określonych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67815 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zatwierdz. przez Ministerstwo Oświaty do działów nauczycielskich bibliotek szkolnych.
UWAGI OGÓLNE: 1. Elementy programu wychowania seksualnego ; 2. Zadania oświatowe i wychowawcze szkoły w zakresie życia seksualnego ; 3. Dostosowanie programu wychowania seksualnego do poziomu rozwoju uczniów ; 4. Psychologiczne tło rozwoju seksualnego a omawianie zagadnień seksualnych ; 5. Kiedy nalezy rozpocząć omawianie zagadnień seksualnych ; 6. Wstydliwość, pruderia, wulgarność - trzy postawy młodzieży w dziedzinie płci ; 7. Wstrzemięźliwość płciowa jako norma postępowania ; 8. Argumenty biologiczne i fizjologiczne na rzecz wstrzemięźliwości płciowej w wieku młodzieńczym ; 9. Argumenty społeczne i moralne na rzecz wstrzemięźliwości płciowej w wieku młodzieńczym ; 10. Argumenty psychologiczne na rzecz wstrzemięźliwości płciowej w wieku młodzieńczym ; 11. Wstrzemięźliwość jako metoda ochrony przed chorobami wenerycznymi ; 12. Alkohol i taniec a wstrzemięźliwość płciowa ; 13. Dyskusja z uczniami na temat swobody seksualnej ; 14. Zagadnienia małżeństwa i rodziny ; 15. Problem małżeństw rozbitych i związków rodzinnych niemałżeńskich ; 16. Planowanie rodziny. Świadome macierzyństwo i ojcostwo ; 17. Zapobieganie ciąży. Środki antykoncepcyjne ; 18. Zjawiska fizjologiczne wieku pokwitania: menstruacja, polucje nocne ; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu pokwitania. Onanizm ; 20. Zapobieganie niebezpieczeństwu zagrażającemu dzieciom ze strony osób seksualnie zboczonych ; 21. Kto powinien prowadzić lekcje poświęcone omawianiu zagadnień seksualnych ; 22. W ramach jakich godzin lekcyjnych mają być omawiane zagadnienia seksualne ; 23. Metodyka prowadzenia lekcji ; 24. Problem koedukacji ; 25. Omawianie zagadnień seksualnych dzieci w środowisku miejskim i wiejskim ; 26. Współpraca szkoły z rodzicami w dziedzinie wychowania seksualnego ; 27. Jak wprowadzono omawianie zagadnień seksualnych do szkół w Wielkiej Brytanii. "Eksperyment walijski" ; 28. Pomoce naukowe w nauczaniu seksuologii w szkole ; PROGRAM WYCHOWANIA SEKSUALNEGO MŁODZIEŻY PO UKOŃCZONYM OKRESIE DOJRZEWANIA PŁCIOWEGO (WIEK 17-20 LAT): 1. Zakres tematyczny ; 2. Wskazówki metodyczne ; 3. Wykaz materiałów lekcyjnych ; 4. Materiały lekcyjne ; 5. Lekcja przykładowa dla młodzieży starszej (wiek 17-20 lat) na temat: Wychowanie seksualne w domu ; ZAGADNIENIA PŁCI W WIEKU POKWITANIA (14-16 LAT): 1. Zakres tematyczny ; 2. Wskazówki metodyczne ; 3. Lekcja przykładowa dla młodzieży w wieku 14-16 lat (A). (Płeć w życiu młodzieży. Aspekty moralne życia płciowego. Znaczenie wstrzemięźliwości w okresie młodzieńczym) ; 4. Lekcja przykładowa dla młodzieży w wieku 14-16 lat (B). (Środki antykoncepcyjne. Sterylizacja. Niepłodność. Poronienia. Choroby weneryczne) ; ZAGADNIENIA PŁCI W WIEKU POPRZEDZAJĄCYM POKWITANIE (11-13 LAT): 1. Zakres tematyczny ; 2. Wskazówki metodyczne ; 3. Lekcja przykładowa dla dzieci w wieku 11-13 lat (A). (Treść lekcji: Menstruacja) ; 4. Lekcja przykładowa dla dzieci w wieku 11-13 lat (B). (Różnica płci. Budowa i funkcje narządów płciowych. Pokwitanie. Menstruacja. Polucje nocne. Onanizm. Zapłodnienie. Rozwój płodu i ciąża. Poród. Co decyduje o płci dziecka. Bliźnięta) ; 5. Lekcja uzupełniająca. (O niebezpieczeństwie zagrażającym dzieciom ze strony osób seksualnie zboczonych) ; ZAGADNIENIA PŁCI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (4-6 LAT) I W OKRESIE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO (7-10 LAT): 1. Zakres tematyczny i wskazówki metodyczne dotyczące omawiania spraw płci z dziećmi w wieku przedszkolnym ; 2. Zakres tematyczny i wskazówki metodyczne dotyczące omawiania spraw płci z dziećmi w okresie nauczania początkowego ; 3. Przykładowa rozmowa przepowadzona przez matkę (wychowawczynię) z dzieckiem 5-6-letnim na temat płci ; 4. Lekcja przykładowa dla dzieci w wieku 7-8 lat (A) ; 5. Lekcja przykładowa dla dzieci w wieku 9-10 lat (B) ; POSTĘPOWANIE SZKOŁY W WYPADKACH STWIERDZENIA WŚRÓD UCZNIÓW PRAKTYK SEKSUALNYCH I ZWIĄZANYCH Z TYM KONFLIKTÓW: 1. Uwagi ogólne na temat praktyk seksualnych, zdarzających się w szkole wśród młodszych uczniów ; 2. Uwagi ogólne na temat praktyk seksualnych, zdarzających się w szkole wśród starszych uczniów. Ujawnienie współżycia seksualnego między uczniem i uczennicą ; 3. "Epodemie" onanizmu ; 4. Czynności o charakterze seksualnym i rozmaite poufałości w tej dziedzinie wśród młodszych uczniów ; 5. "Brzydkie zachowanie się" ; 6. "Brzydkie słowa" ; 7. Wypadki kontaktów seksualnych pomiędzy dorosłymi i dziećmi ; 8. Ciąża uczennicy ; 9. Stwierdzenie choroby wenerycznej u ucznia lub uczennicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8950/9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zbrodnia katyńska / [aut. Dariusz Gorajczyk et al. ; red. Dorota Mazek, Katarzyna Zonn]. - Kraków ; Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, 2010. - Teka (99, [1] s. ; 54, [1] s. ; 44 k. tab. luz.) : il. ; 29 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Teki Edukacyjne IPN)
CD-ROM zawiera mat. ikonograficzne.
Bibliogr. w: Materiały dla ucznia s. 97, Materiały dla nauczyciela s. 48-50.
Zawiera: Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, ćwiczenia, projekt edukacyjny wyprawy katyńskiej, przykładowe tematy esejów, bibliografia ; Materiały dla ucznia : wprowadzenie, tablica synchronistyczna, biogramy, słownik pojęć, wybór tekstów, bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.4(438).082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Wyd. 2. - Kraków : Impuls, 2013. - 149 s. : il. ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Mam nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika. Książkę polecam wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ćwiczenia ortograficzne ; Ćwiczenia gramatyczne ; Ćwiczenia stylistyczne ; Ćwiczenia w układaniu pism najczęściej używanych w sprawach potocznych, gospodarskich i przemysłowych dla 4, 5, 6, r. n.: listy, świadectwa, poświadczenia, kwity, rachunki, podania i prośby, rozmaitości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-126.
Cz. I. WROWADZENIE W TEORIĘ UCZENIA SIĘ MUZYKI EDWINA E. GORDONA: 1.1. Edwin Elias Gordon, 1.2. Rozwój zdolności muzycznych, 1.3. Audiacja wstępna, 1.4. Audiacja właściwa, 1.5. Struktura teorii uczenia się muzyki ; Cz. II. KIEROWANIE MUZYCZNYM ROZWOJEM CZŁOWIEKA: 2.1. Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci, 2.2. Kształcenie poczucia rytmu i tempa, 2.3. Solfeż rytmiczny Edwina. E. Gordona: Najważniejsze zasady solfeżu rytmicznego E. E. Gordona, Przykłady sylab rytmicznych opartych na funcjach pulsu, Enrytmia, 2.4. Solfeż tonalny ; Cz. III. IMPROWIZACJA: 3.1. Kroki w nauce improwizacji, 3.2. Praktyczne przykłady nauki improwizacji: Nauka improwizacji na przykładzie piosenki "Przyszła pani Wiosna", Nauka improwizacji na przykładzie piosenki "Nie chcę cię", Piosenka "Bandoska" w nauce improwizacji, Piosenka "Siedzi sobie zając" w nauce improwizacji, Piosenka "Przyleciał ptaszek" w nauce improwizacji ; ANEKS: 4.1. Przykłady motywów rytmicznych w różnych rodzajach metrum: Zwykłe metrum dwudzielne, Zwykłe metrum trójdzielne, 4.2. Przykłady motywów tonalnych w różnych tonacjach: Tryb majorowy, Tryb minorowy ; Słowniczek terminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teki Edukacyjne IPN)
Opis wg teki.
Bibliogr. w: Materiały dla ucznia s. 86, Materiały dla nauczyciela s. 34-35.
Zawiera: Materiały dla ucznia : historia, słownik pojęć, biogramy, kalendarium, wybór źródeł, bibliografia ; Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, tematy esejów, bibliografia ; Karty : dokumenty, zdjęcia, mapy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.94(438).082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Noty biogr.
Indeks
1. Nowe media i ich wpływ na teorię dydaktyki historii i wiedzy o społeczeństwie 2. Komputer, Internet - nowe media w nauczaniu historii 3. Film, prasa, przezrocza, telewizja i wideo na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie 4. Głosy w dyskusji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapy także na okł.
Dot. Rzeszowszczyzny i ziemi limanowskiej.
Bibliogr. s. 2.
Historia programu "Wyprawy w poszukiwaniu Ekolandii" ; Do kogo adresujemy tę książeczkę ; Cel wycieczek ; Przygotowanie do wycieczek ; Opis gier i zabaw edukacyjnych do wykorzystania w trakcie "Wyprawy w poszukiwaniu Ekolandii" ; Wykaz materiałów na jedną wyprawę ; Opis tras planowanych na rok 2002 ; Opis tras na Podkarpaciu ; Opis tras na ziemi limanowskiej ; Pytania i odpowiedzi do "Turnieju wiedzy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
BN-P.2/2014
POZNAJ SWOJE UCZUCIA Wszystkie dzieci odczuwają emocje. Będą szczęśliwe, jeśli potrafią je zaakceptować i rozpoznać ich ukryty sens. Dzięki tej mądrej książeczce, obfitującej w zabawne i pouczające ćwiczenia rysunkowe, mali czytelnicy nauczą się, że uczucia są dobre i pożyteczne. Czasem motywują do działania, a czasem przestrzegają przed niebezpieczeństwem. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje trzeba szanować i nie można się ich bać. Wspólne rysowanie z dziećmi to świetna, pouczająca zabawa także dla dorosłych! Dzięki niej lepiej poznają swoje dziecko, jego ukryte niepokoje i radość z przeżywania świata. MNÓSTWO ĆWICZEŃ I GOTOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ Książka jest tak skonstruowana, że każdy jej rozdział to gotowy scenariusz zajęć. Stanowi znakomitą pomoc edukacyjną dla nauczycieli w przedszkolach i w młodszych klasach szkolnych. Pomysłowe scenariusze pomogą rozwinąć wyobraźnię, kreatywność, samodzielność myślenia dziecka, jak również podbudują jego wiarę w siebie. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 183-193.
1. Adolescencja. Czas sensytywny dla ekspresji zachowań autodestruktywnych ; 2. Autodestruktywność ; 3. Zaburzenia odżywiania ; 4. Samouszkodzenia ; 5. Podstawy prewencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [274]- 278.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA I PROBLEMY PUBLIKACJI: Zarys problematyki badawczej ; Ustalenie terminologii ; ORGANIZACJA BADAŃ NAD UKŁADEM I STRUKTURĄ HISTORII NAUCZANEJ W SZKOLE ORAZ MYŚLENIEM HISTORYCZNYM UCZNIÓW: Badania wstępne ; Ustalenie metodą grafów systemu materiału historycznego w szkole ponadpodstawowej i średniej ; Metody i narzędzia zastosowane w badaniach procesu myślenia historycznego uczniów ; Organizacja i przebieg badań ; UCZENIE SIĘ HISTORII: Główne kierunki psychologii uczenia się ; Uczenie się jako proces ; Warunki uczenia się ; Uczenie się jako działanie ukierunkowane ; Uczenie się jako rozwiązywanie problemów ; Uczenie się jako odbiór i przetwarzanie informacji ; STRUKTURA WIADOMOŚCI A MYŚLENIE: Układ i struktura wiadomości ; Badania nad układem i strukturą wiadomości historycznych jako przedmiot nauczania szkolnego ; Struktura historii nauczonej w szkole wyrażona grfem ; Struktura uczenia się historii ; PROCESY MYŚLENIA W UCZENIU SIĘ HISTORII: Proces myślenia ; Rodzaje myślenia, myślenie historyczne ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale spostrzeżeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale wyobrażeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale pojęciowym ; KIEROWANIE PROCESEM MYŚLENIA: Tworzenie racjonalnych warunków uczenia się historii ; Samodzielne kierowanie myśleniem historycznym w uczeniu się ; Teza główna w świetle badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100234 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej