Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(598)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(494)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
May Karol
(232)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(214)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(5)
Szczęście
(4)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Pewność siebie
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Powieść angielska
(3)
Powieść kryminalna angielska
(3)
Psychoterapia
(3)
Samorealizacja
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Wrażliwość
(3)
Ból psychiczny
(2)
Morse (postać fikcyjna)
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Asertywność
(1)
Chłopcy
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Mentoring
(1)
Osobowość
(1)
Osoby zaginione
(1)
Poczucie straty
(1)
Policjanci
(1)
Pracoholizm
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Profilowanie kryminalne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Teoria ram relacyjnych
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zasoby osobiste (psychologia)
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Kryminał
(1)
Powieść
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109439 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Abnormal psychology" 2014.
Bibliografia, netografia na stronach [769]-877. Indeksy.
1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-113019 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Tytuł oryginału: "Last seen wearing" 1976.
Z cyklu "Inspektor Morse".
W wypadku samochodowym ginie policjant prowadzący na własną rękę śledztwo w sprawie zaginionej dwa lata wcześniej siedemnastoletniej Valerie Taylor. Sprawę przejmuje inspektor Morse, który jest przekonany, że dziewczyna nie żyje, mimo iż do jej rodziców docierają dwa listy od córki. Wśród podejrzanych jest były chłopak zaginionej, jej nauczyciele, a nawet matka i ojczym. Według sierżanta Lewisa inspektora jak zwykle ponosi fantazja. Wkrótce zabity nożem zostaje jeden z dawnych nauczycieli Valerie. By zakończyć śledztwo sukcesem Morse zmierzyć się musi z wieloma pokusami. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Stanowi cz. cyklu "Inspektor Morse".
Zamiast jechać do Grecji, jak planował, inspektor Morse spędza urlop, próbując wyjaśnić okoliczności dwóch tajemniczych zgonów w jednym z oksfordzkich kościołów. Wraz z sierżantem Lewisem przejmuje śledztwo, które lokalna policja uznała już za zamknięte. Sprawa okazuje się dużo trudniejsza, niż ktokolwiek by przypuszczał - Morse musi walczyć nie tylko z lękiem wysokości i strachem przed ciemnymi labiryntami, ale także z narastającym pożądaniem, jakie wywołuje w nim jedna z parafianek. Na dodatek okazuje się, że wspomniane zgony mogą być początkiem dłuższej serii zabójstw... [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-lit.ang./K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-krym. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik Doskonały)
1. Czym jest asertwyność 2. Zachowanie nieasertywne i ich następstwa 3. Czy znajdziesz w tym coś dla siebie ? 4. Jesteś odpowiedzialny 5. Stań się swoim najlepszym przyjacielem 6. Idź naprzód, odpuść sobie 7. Radzenie sobie z konfliktem 8. Asertywny konsument 9. Odmawianie i wyznaczanie granic 10.Etapy osiągania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej