Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Okuniewski Juliusz
(4)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bailey Anna
(1)
Bramham Jessica
(1)
Briere John
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bąk Ewa (psychoterapeutka)
(1)
Campbell Donald (psychoterapeuta)
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dora Marta
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabski Bartosz (1975- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hale Rob
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Iniewicz Grzegorz
(1)
Jarzombkowska Dominika
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Klosko Janet S
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Magryta-Wojda Iwa
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mijas Magdalena
(1)
Mojs Ewa
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Morgan David (psychoterapeuta)
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pickering Judith (1959- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pniewska Karolina
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Porges Stephen W
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Rogers Julia (1962- )
(1)
Rosenberg Stanley (1940- )
(1)
Ruszczynski Stanley
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Shield Benjamin (1964- )
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Skowrońska Joanna
(1)
Stallard Paul (1955- )
(1)
Stanisławska-Kubiak Maja
(1)
Stefaniak Izabela (psychiatra)
(1)
Stefaniak Wojciech (psychoterapeuta)
(1)
Suchańska Barbara
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Teusz Grażyna
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Turopolski Witold
(1)
Verduyn Chrissie
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Weishaar Marjorie E
(1)
Wood Alison (1960- )
(1)
Young Jeffrey E. (1950- )
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zelenay Ewa
(1)
Łodej-Sobańska Wiesława
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Dzieci
(19110)
6-8 lat
(11584)
0-5 lat
(9539)
9-13 lat
(8289)
Młodzież
(4043)
Psychoterapeuci
(35)
14-17 lat
(3149)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(563)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(357)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Psychoterapia
(6)
Dziecko autystyczne
(4)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dzieci
(3)
Leczenie
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia par i małżeństw
(3)
Uczucia
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Lęk
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychopatologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Alimenty
(1)
Analityczna psychoterapia grupowa
(1)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Farmakoterapia
(1)
Filozofia
(1)
Fizjoterapia
(1)
Halucynacje
(1)
Instytut Analizy Grupowej "Rasztów"
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Miłość
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nerw błędny
(1)
Odruchy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Podział majątku wspólnego małżonków
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia
(1)
Psychomotoryka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozwód
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokontrola
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Trauma
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uzależnieni
(1)
Wina (prawo)
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Communicating better with people on the autism spectrum" 2016.
Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? ; Unikaj protekcjonalnego tonu ; Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy ; Stosuj neutralny język ; Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! ; Zrezygnuj ze słowa "normalny" ; Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu ; Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu" ; Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby ; Mów do rodziców po imieniu ; Przystosowanie języka i sposobu mówienia ; To, co mówisz, traktujemy dosłownie ; Sarkazm ; Etykietowanie związane z funkcjonowaniem ; Niewerbalny i prewerbalny ; Schematy myślowe ; Pozory mogą mylić ; Triada upośledzeń ; Nie każdy ma wyjątkowy talent ; Autyzm to schorzenie neurologiczne ; Osoba, a nie pacjent z autyzmem ; Nie ma powodu do rozpaczy ; Autysta jako zagadka ; Wyraz twarzy ; Mowa ciała ; Otoczenie ; Kontakt fizyczny ; Określ czas sesji terapeutycznej ; Proponuj przerwy podczas sesji ; Wyjaśnij plan spotkania ; Trzymaj się planu ; Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych ; Nie mów za szybko ; Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej ; Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Lectures on violence, perversion and delinquency" 2007.
Bibliografia na stronach [275]-288.
W książce tej zgromadzono artykuły napisane przez pracujących w Klinice Portman specjalistów - psychiatrów, psychoterapeutów pracujących z osobami dorosłymi lub z dziećmi i młodzieżą, a także psychoterapeutów sądowych. W Klinice Portman w Londynie, od momentu jej założenia na początku lat 30. XX wieku, stosuje się podejście psychoanalityczne w celu zrozumienia i leczenia pacjentów agresywnych, perwersyjnych oraz popełniających przestępstwa. Wszyscy pacjenci kliniki przekroczyli wcześniej granicę między fantazją i impulsywnym rozegraniem w działaniu, odrzucając tym samym zasady prawne i moralne oraz fizycznie raniąc swoje ofiary. Przemoc, będąca elementem wszystkich zachowań agresywnych, perwersyjnych i przestępczych, wprowadza zamęt nie tylko w umyśle ofiary (czy to będzie nią jednostka, czy społeczeństwo), lecz także sprawcy. [Oficyna Ingenium, 2020]
Książka ta powstała nie tylko po to, by zaprezentować następstwa przemocy, której ofiarą padły umysły naszych pacjentów, albo szczegółowo skatalogować popełnione przez nich lub na nich przestępstwa. Pragniemy wskazać na ważną rolę osoby zajmującej się leczeniem. W książce omawiamy trudności wpisane w tego rodzaju pracę, chcemy też dać nadzieję tym, którzy niekiedy odnoszą wrażenie, że zajmują się przypadkami beznadziejnymi. Ci pacjenci czują się niczym zbłąkane dusze, a jedyną szansę odnajdują w przekonywaniu samych siebie, że z mistrzowską precyzją zdołają przejąć kontrolę nad sytuacją i zapanować nad swoimi przeżyciami, dlatego stale dążą do wyprowadzenia z równowagi osoby, która stara się im pomóc. Mimo tak niesprzyjających warunków pracy otuchy dodaje myśl, że wzajemna pomoc oraz dzielenie się doświadczeniami okaże się inspirujące. Żywimy nadzieję, że lektura niniejszej książki będzie elementem tego procesu". (fragment "Wprowadzenia")
Wprowadzenie / David Morgan i Stanley Ruszczynski ; 1. Klinika Portman. Rys historyczny / Carlos Fishman i Stanley Ruszczynski ; 2. Problematyka niektórych zjawisk psychicznych. Agresja i przemoc jako rozwiązania perwersyjne / Stanley Ruszczynski ; 3. Wewnętrzna para i kompleks Edypa w przypadkach perwersji / David Morgan ; 4. Wkład teorii psychoanalitycznej w ocenę ryzyka i zarządzanie nim / Jessica Yakeley ; 5. Psychoanalityczne aspekty ryzyka w procesie pomieszczania niebezpiecznych pacjentów leczonych w warunkach maksymalnego zabezpieczenia / Carine Minne ; 6. Kobiety perwersyjne - ich unikalna psychopatologia / Dorothy Lloyd-Owen ; 7. Od gryzienia do kąśliwości. Prawidłowy rozwój agresji / Marianne Parsons ; 8. Sygnały znad krawędzi. Psychoterapia trudnych nastolatków / Ann Horne ; 9. Kompulsywne korzystanie z seksu wirtualnego i pornografii internetowej. Uzależnienie czy perwersja? / Heather Wood ; 10. Transseksualizm. Nowe szaty cesarza / Az Hakeem ; 11. Wykorzystywanie przez osoby perwersyjne ciała - własnego i innych osób / David Morgan ; 12. Problemy etyczne dotyczące leczenia pacjentów z pedofilią / John Woods ; 13. System sądowy a świat wewnętrzny przestępcy. Rozważania o pracy konsultanta sądowego / Richard Davies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapii Małżeńskiej)
Tytuł oryginału: "Being in love : therapeutic pathways through psychological obstacles to love" 2008.
Bibliografia na stronach 431-[452]. Indeks.
Czym jest miłość? James S. Grotstein ; Podziękowania ; CZ. I - KOCHAĆ: Preludium - zastrzelić albatrosa ; Wprowadzenie: kwestia prawdziwej miłości? ; R. 1 - Wiele twarzy miłości ; R. 2 - Małżeństwo odmienności i altruizmu ; R. 3 - Relacje podmiotowe ; R. 4 - Zakochanie, egzogamiczna inicjacja ; CZ. II - ŚCIEŻKA MIŁOŚCI: ŚCIEŻKA PEŁNA PRZESZKÓD: R. 5 - Lecząca miłość ; R. 6 - Niesamowite wybory miłości ; R. 7 - Zasłony projekcji ; R. 8 - Różne konfiguracje w relacjach ; R. 9 - Zazębiające się sceny: dręczące dziedzictwo ; R. 10 - Gabinet luster ; R. 11 - Narcyzm Echa ; R. 12 - Progi: Zamek Sinobrodego ; R. 13 - Nie odwracaj się: Orfeusz i Eurydyka ; CZ. III - PRZEKSZTAŁCENIA W MIŁOŚCI: R. 14 - Egzogamia: mariaż wszystkich miłości ; R. 15 - Obrazoburcza radość ; R. 16 - Laetitia, żywotność i miłość ; R. 17 - Alétheia: stawanie się w miłości.
Szukanie prawdziwej miłości to podróż przekształcająca, jednak zakłóca ją cały szereg psychologicznych przeszkód. ”Kochać” poszerza tradycyjny obszar psychoanalitycznej terapii par i bada metody terapeutycznego przepracowywania przeszkód na drodze do prawdziwej miłości. Stawanie się tym, kim jesteśmy, to podróż nieodłącznie związana z relacjami. To poprzez zanurzenie się w trudnych i budzących strach tyglach, przekształcających jednak doświadczenia naszych intymnych relacji, odkrywamy swą prawdziwą naturę, stajemy się bardziej realni. W swojej książce Judith Pickering porównuje koncepcję stawania się w „O” Biona z miłością. Szuka ścieżek odchodzących od zamieszania związanego z byciem w relacji, a prowadzących bardziej do odkrywania prawdziwych relacji i stara się znaleźć lepsze drogi do bycia w związkach z innymi. Czyni to, zachęcając pary do cieszenia się rzeczywistą obecnością, człowieczeństwem, innością i wyjątkowością każdej osoby. Jednocześnie podaje w wątpliwość kierowanie do partnera oczekiwań podporządkowania się naszym oczekiwaniom, projekcjom, pragnieniom i powziętym z góry założeniom. Pickering korzysta z materiału klinicznego, współczesnej psychoanalizy, wątków kulturowych zaczerpniętych ze świata mitologii i literatury oraz z bogactwa technik terapeutycznych dopasowanych do jej nowatorskiego podejścia do terapii par. Dzięki temu ”Kochać” będzie interesującą lekturą dla osób szkolących się w psychoanalizie, psychologii oraz terapii par i tych już praktykujących, a także dla wszystkich, którzy chcą być autentyczniejsi w swoich relacjach. [Oficyna Wydawnicza Fundament, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia poznawczo-behawioralna : teoria i praktyka / Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska. - Wydanie II rozszerzone - 8 dodruk. - Warszawa : PWN, 2023. - XXXII, 647, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie opublikowane w Wydawnictwie Naukowym PWN Warszawa 2023.
Bibliografia, netografia na stronach 595-626. Indeksy.
Od Autorek - słowo do wydania drugiego Eduardo Keegan - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego ; Bogdan Zawadzki - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego Od Autorek - słowo do wydania pierwszego ; Przedmowa do wydania pierwszego ; Cz. I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce: R. 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna - wyjaśnienia terminologiczne ; R. 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza, behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych a psychoterapia poznawczo-behawioralna ; R. 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Cz. II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej: R. 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; R. 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie ; R. 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów ; R. 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć ; R. 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego ; Cz. III. Weryfikacja empiryczna: R. 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112668 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Indeks.
Dla osób zmagających się z przewlekłym stresem.
Przedmowa doktora Stephena W. Porgesa ; Przedmowa doktora Benjamina Shielda ; Podziękowania ; Wstęp ; Wprowadzenie: autonomiczny układ nerwowy ; CZ. I.: STARE I NOWE FAKTY ANATOMICZNE. TEORIA POLIWAGALNA: Poznaj swój autonomiczny układ nerwowy ; Teoria poliwagalna ; Neurocepcja i błędna neurocepcja ; Badanie części brzusznej nerwu błędnego ; Teoria poliwagalna nowy paradygmat opieki zdrowotnej? ; Problemy somatopsychologiczne ; Zaburzenia ze spektrum autyzmu ; CZ. II.: ĆWICZENIA PRZYWRACAJĄCE ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE.
Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem, przekonuje, że stany psychiczny i emocjonalny człowieka zależą przede wszystkim od prawidłowego działania nerwu błędnego. Opierając się na teorii poliwagalnej, autor udowadnia, że liczne powszechnie występujące problemy psychiczne i fizyczne – od lęku przez depresję po migreny i ból pleców – świadczą o nieprawidłowym funkcjonowaniu tego nerwu. Terapeutyczna moc nerwu błędnego zawiera proste ćwiczenia do samodzielnego wykonywania, które umożliwiają regulację działania nerwu błędnego w celu osiągnięcia stanu głębokiego odprężenia, poprawy jakości snu i regeneracji po urazie lub traumie. Proponowane przez autora metody pracy z ciałem można również z powodzeniem stosować w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rosenberg pokazuje, jak dobre funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego pozwala uzyskać wewnętrzny spokój i równowagę oraz pozytywnie wpływa na relacje z innymi. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113555 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [308]-315.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Bankowa (Poznań)
Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej: Zasady porozumiewania się w rodzinie ; Rodzina jako system wzajemnej komunikacji ; Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie. Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych: Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych ; Wzbudzanie sympatii ; Atrakcyjność interpersonalna ; Sygnały głosowe ; Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych ; Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka. Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie: Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie ; Relacje szkodliwe dla dzieci ; Komunikacja zaniedbująca dzieci. Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną: Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin ; Metafory problemów rozwojowych rodziny ; Metafory relacji wewnątrzrodzinnych. Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych: Kamienie milowe w życiu rodziny ; Dynamika relacji w rodzinie ; Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości ; Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie. Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie: Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne ; Style wadliwej komunikacji w rodzinie ; Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny. Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych: Symbole genogramu ; Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej ; Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie. Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych: Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie ; Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny ; Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-198. Indeks.
Dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców.
Tytuł oryginału: "Think good, feel good : a cognitive behaviour therapy workbook for children and young people" 2002.
Pionierska książka z materiałami do praktycznego wykorzystania w terapii dzieci i młodzieży. Autor poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo-behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych. Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców, którzy dzięki tej książce poznają praktyczne narzędzia wykorzystywane w pracy terapeutycznej. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Met-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O słyszeniu "głosów" : omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej / Izabela Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN 2023. - XI, [1], 230, [3] strony : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-[226]. Indeks.
Wstęp ; CZ. I. PRZEWLEKŁE OMAMY SŁUCHOWE W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Zaburzenia spostrzegania: Halucynacje słuchowe ; Definicja halucynacji słuchowych ; Pseudohalucynacje ; Definicja pseudohalucynacji ; Iluzje słuchowe (złudzenia) ; 2. Różne perspektywy rozumienia omamów słuchowych: Modele rozumienia omamów słuchowych ; Podejście fenomenologiczne ; Podejście psychopatologiczne: Miejsce omamów w diagnostyce psychiatrycznej ; Myśli wtrącone a omamy słuchowe ; Omamy słuchowe a myśli obsesyjne (natrętne) ; Podejście psychologiczne: Percepcja i błędy poznawcze ; Hipoteza kontinuum ; Podejście neurobiologiczne: Modele poznawczo-percepcyjne ; Teorie neuroprzekaźnikowe ; Badanie elektroencefalograficzne ; Genetyka ; Badania neuroobrazowe i zmiany anatomiczne w ośrodkowym układzie nerwowym ; 3. Wybrane zagadnienia terapeutyczne dotyczące utrwalonych omamów słuchowych: Przekonania metapoznawcze a halucynacje ; Wpływ doświadczeń traumatycznych na omamy słuchowe: Dysocjacja a halucynacje ; Psychoterapia pacjentów z PTSD i zaburzeniami psychotycznymi ; Wpływ schematów poznawczych na omamy słuchowe ; Personifikacja werbalnych omamów słuchowych ; Pozytywne doświadczenia związane ze słyszeniem „głosów” ; Rodzaje pozytywnych konsekwencji ; Podsumowanie ; CZ. II. PRAKTYKA TERAPEUTYCZNA: 4. Kierunki rozwoju terapii omamów słuchowych: Przegląd podejść psychoterapeutycznych ukierunkowanych na pracę z „głosami” ; Szczegółowe omówienie wybranych podejść terapeutycznych: Terapia poznawczo-behawioralna omamów słuchowych ; Modele oparte na relacji między „głosem” a pacjentem ; Teoria poznawczo-behawioralna „głosów nakazujących” ; Terapia omamów słuchowych oparta na akceptacji i zaangażowaniu ; Terapia przewlekłych omamów słuchowych oparta na samowspółczuciu ; Podejście integrujące, ukierunkowane na terapię z „głosami” (hallucination focused integration therapy, HIT) ; Ruch osób słyszących „głosy” ; Terapia z użyciem nowych technologii ; Rozmowa z „głosami” ; Farmakoterapia i elektroterapia ; 5. Krótki podręcznik dla terapeuty: Omówienie głównych zasad terapii poznawczo-behawioralnej ; Wzór wywiadu i konceptualizacji dotyczący „głosów” ; Opisy przypadków ; Przykład zastosowania terapii z użyciem nowych technologii – terapia z użyciem awatara ; Zakończenie ; Aneks 1 - Skala Oceny Objawów Psychotycznych - PSYRATS (Psychotic Rating Symptom Scale) ; Aneks 2 - Opis i ilustracja „głosów” autorstwa pacjentki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia odczytana na nowo : konteksty filozoficzne / Wojciech Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - 325, [2] strony ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 281-[312]. Indeks.
Wstęp ; CZ. I. FILOZOFIA W PSYCHOTERAPII, CZYLI DLACZEGO BEZ FILOZOFII NIE DA SIĘ UPRAWIAĆ PSYCHOTERAPII: 1. Ile filozofii jest w psychoterapii?: Dostrzec ważność filozofii z perspektywy psychoterapii? ; Wyjaśnianie filozoficzne i wyjaśnianie psychologiczne ; 2. Zbieżne i rozbieżne drogi dialogu filozofii, psychologii i psychoterapii ; Psychologia na drodze ku naukowości ; Dylematy wyboru drogi naturalistycznej i antynaturalistycznej w psychologii ; 3. Paradygmaty filozoficzne w psychologii i psychoterapii: Czym jest paradygmat filozoficzny? ; Historyczne tło kształtowania się paradygmatów uprawiania sztuki pomagania ; Paradygmaty filozoficzne naturalistycznej i antynaturalistycznej koncepcji naukowego uprawiania psychologii ; Dziedzictwo paradygmatów filozoficznych psychologii obecne we współczesnej psychoterapii ; Kryzys paradygmatyczny w psychoterapii? ; 4. Filozofia psychoterapeutów: Światopogląd filozoficzny psychoterapeutów ; Neutralność światopoglądowa psychoterapeutów a zajmowanie neutralnej postawy podczas terapii ; Kłopoty z kodeksami etycznymi ; Obiektywność wyników badań i subiektywne wybory w psychoterapii ; Trendy współczesnej kultury a światopogląd filozoficzny psychoterapeutów ; Emotywizm w światopoglądzie filozoficznym psychoterapeutów ; 5. Psychoterapia filozoficzna jako koncepcja bezpośredniego włączenia filozofii w proces pomagania: Charakterystyka metodologiczna psychoterapii filozoficznej ; Psychoterapia filozoficzna a psychoterapia kliniczna ; CZ. II. FILOZOFIA PSYCHOTERAPII, CZYLI CZYM W ISTOCIE JEST PSYCHOTERAPIA: 6. Status metodologiczny psychoterapii: Klasyfikacje psychoterapii ; W poszukiwaniu sensu definiowania ; Jakiej definicji potrzebuje psychoterapia? ; Zawartość i charakter definicji psychoterapii ; Transteoretyczna definicja psychoterapii? ; 7. Kontrowersje wokół celu psychoterapii: Zasadniczy cel psychoterapii ; Zastosowanie filozoficznego rozumienia pojęcia „cel” w psychoterapii ; Fenomen niezgodności celów w procesie terapeutycznym ; Perspektywa osobowa i podmiotowa w formułowaniu celów w psychoterapii ; Perspektywa aksjologiczna w formułowaniu celów w psychoterapii ; 8. Kontrowersje wokół metody psychoterapii - praktyka wspierania czy leczenie?: Być terapeutą paradygmatu? ; A może jednak dwie psychoterapie? ; Wieloaspektowość pomocy psychoterapeutycznej ; 9. Kontrowersje wokół przedmiotu psychoterapii: Przyczyny filozoficzne wyodrębniania leczniczego i wsparciowego paradygmatu psychoterapii ; Człowiek jako przedmiot materialny psychoterapii ; W kierunku integracji psychoterapii wokół podmiotu ludzkiego ; 10. Psychoterapia - teoria, nauka czy sztuka?: Czego potrzebowałaby psychoterapia, aby być nauką? ; Specyficzne kryteria naukowości dla psychoterapii? ; Osobliwość poznania w psychoterapii ; Prymat praktyki w psychoterapii ; 11. Psychoterapia jako techne: Czym jest techne? ; Cechy techne obecne w charakterystyce psychoterapii ; Pojetyczny charakter działań psychoterapeutycznych ; Definicja psychoterapii oparta na analizie natury procesu terapeutycznego ; Fakt cierpienia pacjenta jako warunek konieczny zaistnienia procesu psychoterapeutycznego ; Konstytutywne znaczenie nadziei dla procesu psychoterapeutycznego ; Uwarunkowania procesu terapeutycznego płynące ze strony osoby terapeuty ; Warunki konieczne zaistnienia psychoterapii ; Zamiast zakończenia, czyli jakiej filozofii potrzebuje psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [226]-233.
Depresja w okresie dojrzewania ; Terapia poznawczo-behawioralna: wprowadzenie i przegląd ; Ocena poznawczo-behawioralna i formułowanie przypadku ; Rozpoczęcie terapii ; Wczesne etapy terapii ; Metody poznawcze ; Ogólne techniki poznawczo-behawioralne ; Zakończenie terapii ; Współpraca z szerszym systemem ; Zagadnienia specyficzne: znęcanie się, żałoba, trauma i samobójstwo ; Typowe problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: "Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok".
Bibliografia na stronach [464]-470. Indeksy.
R. 1. Terapia schematów: model pojęciowy ; R. 2. Ocena schematów i edukacja pacjenta ; R. 3. Strategie poznawcze ; R. 4. Strategie doświadczeniowe ; R. 5. Behawioralne przełamywanie wzorców ; R. 6. Relacja terapeutyczna ; R. 7. Szczegółowe strategie leczenia schematów ; R. 8. Praca z trybami schematów ; R. 9. Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline ; R. 10. Terapia schematów w leczeniu narcystycznego zaburzenia osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Wstęp (Bartosz Zalewski, Hanna Pinkowska-Zielińska): I. KIEDY TERAPIA PARY JEST POMOCNA? (Bartosz Zalewski, Hanna Pinkowska-Zielińska) ; Powody zgłaszania się par na terapię ; Konflikty ; Rozczarowanie relacją i pragnienie jej poprawy ; Impas, brak porozumienia, wyczerpanie związkiem ; Brak pożycia ; Podjęcie decyzji o rozstaniu lub trwaniu związku ; Trudność w wyodrębnieniu się z rodzin pochodzenia ; Niewierność ; Trudność w byciu razem po opuszczeniu domu rodzinnego przez dorosłe dzieci ; Podjęcie terapii pary na skutek terapii indywidualnej jednej z osób ; Skuteczność psychoterapii par ; Bibliografia ; 2. PARA I TERAPEUCI PODCZAS KONSULTACJI – PRZEŻYCIA, MYŚLI, RELACJA (Bartosz Zalewski, Hanna Pinkowska-Zielińska) ; Droga par do gabinetu psychoterapeutycznego ; Para w gabinecie ; Poziom gotowości do zmiany ; Wstęp do mentalizowania relacji ; Relacja z terapeutami na etapie konsultacji ; Budowanie sojuszu diagnostycznego ; Przeżycia terapeutów podczas pierwszych konsultacji ; BHP terapeuty w czasie konsultacji ; Podsumowanie ; Bibliografia ; III. SYSTEMOWA DIAGNOZA PARY (Bernadetta Janusz): Kontekst i podsystemy ; Obserwowane ciało w interakcjach ; Osobowość w interakcjach: problem diagnozy jednostki w systemie ; Jak prowadzić spotkania diagnostyczne z parą ; Diagnozowanie: problem w kontekście, problem w interakcjach ; Od diagnozy do kontraktu ; Podsumowanie ; Bibliografia ; IV. DIAGNOZOWANIE PAR W PSYCHOTERAPII PSYCHOANALITYCZNEJ (Mary Morgan): Podstawy teoretyczne ; Co diagnozujemy? ; Wskazania do terapii par ; Metody i struktura diagnozowania ; Kontrakt/cele ; Trudne tematy ; Inne tematy ; Podsumowanie ; Bibliografia ; V. DIAGNOZA W NARRACYJNEJ TERAPII WIĘZI, CZYLI O WENDY I PIOTRUSIU PANIE (Szymon Chrząstowski): Nieporozumienia wokół diagnozy ; Fundamenty narracyjnej terapii więzi ; Podstawa teoretyczna diagnozy i jej cel ; Metody diagnozy ; Zakończenie, czyli o Lizbonie i możliwościach jej sportretowania ; Bibliografia ; VI. DIAGNOZA DO TERAPII PAR SKONCENTROWANEJ NA EMOCJACH (EFT) (Katarzyna Moneta-Spyra): Założenia teoretyczne podejścia ; Przedmiot diagnozy ; Metody diagnozy ; Cele terapii i kontrakt terapeutyczny ; Skuteczność i ograniczenia – przeciwwskazania ; Podsumowanie ; Bibliografia ; VII. DIAGNOZA W POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ TERAPII PAR (Joanna Michałowska, Wojciech Stefaniak): Obszary diagnozy w CBCT ; Techniki i narzędzia diagnostyczne ; Model postępowania diagnostycznego w CBCT ; Problemy i trudności w procesie diagnostycznym ; Skuteczność podejścia poznawczo-behawioralnego w pracy z parami ; Bibliografia ; VIII. RACJONALNOŚĆ I INTUICJA W UMYŚLE DIAGNOSTY (Bartosz Zalewski): Materiał diagnostyczny: złożoność danych i mała przewidywalność ; Błędy poznawcze jako sposoby upraszczania złożoności danych ; Motywowane poznanie – głębsze źródło błędów ; Prywatna teoria kliniczna ; Blaski i cienie intuicji ; Wspieranie dobrego myślenia ; Bibliografia ; IX. DIAGNOZA DO PSYCHOTERAPII PAR ONLINE (Hanna Pinkowska-Zielińska, Bartosz Zalewski, Bartosz Szymczyk): Niepokoje i wątpliwości psychoterapeutów wobec pracy online ; Sytuacje, w których diagnozujemy pary online ; Kwestie techniczne - sprzęt, połączenie, kamery ; Motywacja terapeuty do pracy online ; Budowanie kontaktu w diagnozie online ; Bibliografia ; ZAŁĄCZNIK 1. Dobre praktyki w pracy z parami i rodzinami online.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111403/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Wstęp (Hanna Pinkowska-Zielińska, Bartosz Zalewski) ; Bibliografia ; Cz. 1. SPECYFICZNE ZJAWISKA W DIAGNOSTYCE ZWIĄZKÓW: I. PŁYNNE GRANICE LECZENIA – O PRZECIWWSKAZANIACH DO TERAPII PAR (Bartosz Zalewski, Hanna Pinkowska-Zielińska): Dodatkowe propozycje przeciwwskazań do terapii pary ; Załącznik. Opis badania ; Bibliografia ; II. STANDARDY DIAGNOZOWANIA – WOKÓŁ PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI W KONSULTACJACH (Hanna Pinkowska-Zielińska, Barbara Smolińska, Bartosz Zalewski): Wskazówki realizacji standardów ogólnych prowadzenia procesu diagnostycznego w diagnostyce par i rodzin do psychoterapii ; Bibliografia ; III. PRACA W KOTERAPII PODCZAS KONSULTACJI PARY. ZAPROSZENIE DO (WSPÓLNEGO) TAŃCA (Anna Dziubińska Starska): Miejsce koterapii w terapii par ; Charakterystyka pary koterapeutycznej – podstawowe wymiary ; Taniec w parze koterapeutycznej – rozwój pary ko terapeutycznej ; Język opisu – uwspólnianie diagnozy ; Rama koterapeutycznej przestrzeni konsultacyjnej ; Wspólny taniec – dwie pary w gabinecie ; Zakończenie ; Bibliografia ; IV. SUPERWIZJA DIAGNOSTYCZNA W TERAPII PAR (Monika Misiec, Bogdan de Barbaro): Część teoretyczna – przegląd literatury ; Część praktyczna – doświadczenia własne ; Punkt wyjścia – relacja między osobą superwizowaną a osobą superwizującą ; Obszary wrażliwości superwizora na etapie konsultacji diagnostycznej pary ; Kontrakt jako klucz do powodzenia w terapii ; Podsumowanie ; Bibliografia ; V. TRUDY POCZĄTKUJĄCYCH TERAPEUTEK I TERAPEUTÓW PAR (Hanna Pinkowska-Zielińska, Bartosz Zalewski): Motywy podejmowania pracy terapeutycznej z parami ; Trudne przeżycia i sposoby radzenia sobie ; Uczucia pozytywne ; Wybrane cechy terapeutów ; Kształcenie i samokształcenie ; Podsumowanie ; Bibliografia ; Cz. 2. KONTEKSTY DIAGNOZOWANIA ZWIĄZKÓW: VI. MENTALIZACJA W DIAGNOZIE PAR – MOŻLIWE ZASTOSOWANIA (Anna Król-Kuczkowska): Wprowadzenie ; Teoria przywiązania i rozwój zdolności do mentalizowania ; Mentalizacja – zarys pojęcia ; Typy załamywania się zdolności do mentalizowania ; Podstawowe typy załamywania się zdolności do mentalizowania ; Kliniczne manifestacje pozamentalizacyjnych modułów doświadczania rzeczywistości w procesie psychoterapii i możliwe interwencje nakierowane na wspólną, docelową konceptualizację obszaru do pracy ; Struktura i zasady MBT – CO w kontekście diagnozy pary ; Etapy diagnozy i przygotowywania do terapii MBT – CO ; MBT – CO w praktyce klinicznej i procesie diagnozy ; Typy interwencji w procesie diagnozy MBT – CO ; Podsumowanie ; Bibliografia ; VII. ZNACZENIE I FUNKCJA POSIADANIA OBIEKTU WEWNĘTRZNEJ PARY PRZEZ KAŻDEGO Z PARTNERÓW A RZECZYWISTOŚĆ EMOCJONALNA RELACJI (Hanna Pinkowska-Zielińska) ; Wewnętrzna para rodzicielska jako obiekt ; Omówienie etapów przepracowania kompleksu Edypa ; Podsumowanie ; Bibliografia ; VIII. DIAGNOZA PARY JEDNOPŁCIOWEJ (Grzegorz Iniewicz): Kilka słów wstępu ; Kształtowanie się tożsamości i pierwsze związki ; Dylematy życiowe i problemy w terapii ; Stres mniejszościowy w kontekście problemów pary ; Wiek i płeć ; Ujawnianie się ; Problemy seksualne ; Przygotowanie terapeuty i specyfika relacji terapeutycznej ; Podsumowanie ; Bibliografia ; IX. DIAGNOZA PARY MIĘDZYKULTUROWEJ (Stefan Baker, Hanna Pinkowska-Zielińska, Bartosz Zalewski): Wprowadzenie ; Kultura i jednostka ; Konteksty migracji ; System projekcyjny w związku międzykulturowym ; Diagnoza związków międzykulturowych ; Podsumowanie ; Bibliografia ; X. DIAGNOZA W NIEWOLONTARYJNEJ TERAPII PAR (Krzysztof Szwajca): Wprowadzenie ; Opis praktyk ; Skuteczność ; Niewolontaryjność ; Obszary problemowe ; Inicjowanie terapii - podejmowanie decyzji ; Proces diagnostyczny - wiedza ; Proces diagnostyczny - postępowanie ; Podsumowanie ; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111403/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-II/B (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej