Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(269)
Legimi
(129)
Forma i typ
Książki
(267)
E-booki
(129)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Muzyka
(2)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Nuty
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(322)
wypożyczone
(30)
tylko na miejscu
(29)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(59)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(29)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(143)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(17)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(8)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(10)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(29)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(6)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(15)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(11)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(10)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Winnicki Tomasz
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Gajdzica Zenon
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(4)
Fuks Agata
(4)
Grzybowski Przemysław Paweł
(4)
Jaworska Anetta
(4)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Murzyn Andrzej
(4)
Prędki Ryszard
(4)
Szybist Joanna
(4)
Cabalski Marian
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Drała Dorota
(3)
Dymara Bronisława ( -2013)
(3)
Dzierżanowski Jerzy
(3)
Hoffmann Beata (1964- )
(3)
Holly Grażyna (ekolog)
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Janiuk Ewa
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(3)
Kucharzyk Stanisław
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Leń Adam
(3)
Marzec Anna
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Stawowy Ewa
(3)
Szkudlarek Tomasz
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Baranowicz Krystyna
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940-2016)
(2)
Chmura-Rutkowska Iwona
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Czykwin Elżbieta
(2)
Drabik-Podgórna Violetta (1970- )
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Dziwisz Paweł
(2)
Gajda Janusz
(2)
Hanuszkiewicz Adam
(2)
Kaczmarek Bogusława
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kurnicka Anna
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Leppert Roman
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Majda Jan (1932- )
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(2)
Oelszlaeger Beata
(2)
Ostrouch Joanna
(2)
Pawłowski Jerzy Stefan (1932-2018)
(2)
Probucka Dorota
(2)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(2)
Staniek Marzena
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Szary Adam (biolog)
(2)
Szary Beata
(2)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(2)
Wiśniak Kazimierz (1931- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria (1936- )
(2)
Zemanek Bogdan (1947- )
(2)
Ćwikowska Barbara
(2)
Ćwikowski Cezary
(2)
Żurakowski Bogusław
(2)
Adamek Irena
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowska-Liese Alina
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Boruc Dagmara Maria
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Bujanowicz Lech
(1)
Burnicka-Kalischewska Sylwia
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(175)
1990 - 1999
(73)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(380)
Francja
(1)
Język
polski
(379)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(8)
0-5 lat
(7)
6-8 lat
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Muzyka polska
(1)
Temat
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(18)
Dziecko
(16)
Bieszczadzki Park Narodowy
(9)
Metody wychowawcze
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Ścieżki edukacyjne
(9)
Autyzm
(8)
Młodzież
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Szkolnictwo
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Innowacje
(6)
Język polski
(6)
Literatura polska
(6)
Muzyka
(6)
Więźniowie
(6)
Mowa
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Uczniowie
(5)
Kobieta
(4)
Kultura masowa
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Etyka
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura
(3)
Lektura szkolna
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Lęk
(3)
Metody nauczania
(3)
Mężczyzna
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Poezja polska
(3)
Prawa człowieka
(3)
Rytmika
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Subkultura
(3)
Twórczość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Adopcja
(2)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(2)
Arteterapia
(2)
Bezkręgowce
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Epidemiologia
(2)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(2)
Hagiografia
(2)
Harcerstwo
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kryzys wieku średniego
(2)
Kształcenie
(2)
Las
(2)
Logopedia
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metodologia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(2)
Nieśmiałość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Personalizm
(2)
Plato (427-347 a.C.)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Poznanie
(2)
Praca
(2)
Temat: dzieło
Austeria
(1)
Cudzoziemka
(1)
Dolina Issy
(1)
Dwa księżyce
(1)
Dziady
(1)
Faraon
(1)
Ferdydurke
(1)
Kamień na kamieniu
(1)
Nad Niemnem
(1)
Panny z Wilka
(1)
Pożegnanie z Marią
(1)
Sanatorium pod Klepsydrą
(1)
Tańczący jastrząb
(1)
Wierna rzeka
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(8)
1989-
(8)
1901-
(6)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Bieszczadzki Park Narodowy
(16)
Polska
(3)
Tarnica
(2)
Wołosate (woj. podkarpackie)
(2)
Wołosaty (dolina)
(2)
Belgia
(1)
Berehy Górne (Polska ; wieś dawna)
(1)
Bukowe Berdo
(1)
Kanada
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Połonina Caryńska
(1)
Szeroki Wierch
(1)
Słowacja
(1)
Ustrzyki Górne (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Poradnik
(9)
Przewodniki turystyczne
(9)
Opracowanie
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Informatory
(6)
Materiały konferencyjne
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Nuty
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Druki muzyczne
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura polska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja polska
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Antologie
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Film polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kalendarium
(1)
Kolędy i pastorałki
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Literatura
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka patriotyczna
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Muzyka wojskowa
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Partytura
(1)
Pieśń i piosenka harcerska
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Słowniki
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Teksty
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
398 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [421]-459. Indeks.
Współfinansowanie: Akademia Pomorska w Słupsku.
Streszcz. w jęz. ang.
R. I GENEZA I ROZWÓJ TENDENCJI INTEGRACYJNYCH W EDUKACJI: 1. Prekursorzy tendencji integracyjnych w edukacji: Idea integracji w myśli pedagogicznej okresu odrodzenia ; Idea integracji w poglądach pedagogicznych XVII i XVIII wieku ; Tendencje integracyjne w edukacji w poglądach pedagogicznych XIX i XX wieku ; 2. Rozwój podstaw teoretycznych kształcenia integracyjnego w XX wieku: Podstawy teoretyczne kształcenia integracyjnego w XX wieku – założenia wstępne ; Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w poglądach i działalności papieża Jana Pawła II ; Początki teorii kształcenia integracyjnego na świecie ; Teoria kształcenia integracyjnego w poglądach polskich pedagogów, socjologów i psychologów w XX wieku ; 3. Modele edukacji integracyjnej we współczesnym świecie: Modele kształcenia integracyjnego – wprowadzenie ; Przykłady rozwiązań w kształceniu osób niepełnosprawnych na świecie ; 4. Koncepcje integracyjne w teorii i doświadczeniach w Polsce współczesnej: Koncepcje kształcenia integracyjnego w Polsce – zagadnienia ogólne ; Koncepcja pełnej integracji w kształceniu ; Koncepcja integracji niepełnej w kształceniu ; Koncepcja integracji częściowej w kształceniu ; Inne koncepcje integracyjne w kształceniu osób niepełnosprawnych – podstawy teorii i doświadczeń ; Edukacja włączająca jako koncepcja kształcenia integracyjnego – główne założenia ; R. II NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W LATACH 1989–2014 W ASPEKCIE PSYCHOMEDYCZNYM I PRAWNO-SPOŁECZNYM: 1. Niepełnosprawność w świetle statystyki ; 2. Rodzaje niepełnosprawności: Pojęcie niepełnosprawności ; Niepełnosprawność fizyczna ; Niepełnosprawność sensoryczna ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby psychiczne ; Autyzm ; Schizofrenia dziecięca i zespoły borderline ; 3. Prawa osób niepełnosprawnych: Prawa osób niepełnosprawnych w nauce Kościoła katolickiego ; Międzynarodowa ochrona praw osób niepełnosprawnych ; Podstawowe prawa osób niepełnosprawnych w Polsce ; 4. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności – aspekt etyczny: Relacje społeczne z człowiekiem niepełnosprawnym – zagadnienia ogólne ; Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności ; R. III POLSKIE DOŚWIADCZENIA W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO: 1. Podstawy prawne, organizacyjne i instytucjonalne kształcenia i wychowania w systemie integracyjnym w Polsce ; 2. Sieć placówek integracyjnych w Polsce i jej zmiany ; 3. Specyfika organizacji pracy w placówkach integracyjnych ; R. IV PRAKTYKA KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO W POLSCE W LATACH 1989–2014: 1. Integracyjne placówki wychowania przedszkolnego ; 2. Edukacja integracyjna na poziomie szkoły podstawowej ; 3. Edukacja integracyjna na poziomie gimnazjum ; 4. Ponadgimnazjalne szkoły integracyjne ; 5. Kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie szkół wyższych ; 6. Instytucje i organizacje wspierające oświatowe działania integracyjne w Polsce: Działalność instytucji, organizacji i stowarzyszeń publicznych na rzecz edukacji integracyjnej ; Organizacje pozarządowe, stowarzyszenia i fundacje ; R. V SPECYFIKA PRACY NAUCZYCIELA W EDUKACJI INTEGRACYJNEJ: 1. Kompetencje nauczyciela w edukacji integracyjnej ; 2. Rola nauczyciela – wychowawcy w organizowaniu ¬codziennych zajęć edukacyjnych ; 3. Rola nauczyciela jako opiekuna – wychowawcy w integracyjnej grupie wychowawczej ; 4. Współpraca z rodzicami uczniów jako ważny aspekt pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ; 5. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
Dwulatek - jego rozwój i emocje ; "Wszędzie go pełno" - czy tak powinno być? ; Nasze dziecko nie mówi - czy już należy się martwić? ; Normy rozwoju mowy dla dwulatka ; "Nie jestem blamkaziem, tylko kapitaziem", czyli monologi i dialogi małej Ani ; Od gryzienia do mówienia ; Pobudzamy zmysły ; Dźwięki i ich znaczenie ; Proste zabawy i dobór odpowiednich pomocy ; A co z telewizją i komputerem? ; Miłość dobra na wszystko!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104461 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
Dwulatek - jego rozwój i emocje ; "Wszędzie go pełno" - czy tak powinno być? ; Nasze dziecko nie mówi - czy już należy się martwić? ; Normy rozwoju mowy dla dwulatka ; "Nie jestem blamkaziem, tylko kapitaziem", czyli monologi i dialogi małej Ani ; Od gryzienia do mówienia ; Pobudzamy zmysły ; Dźwięki i ich znaczenie ; Proste zabawy i dobór odpowiednich pomocy ; A co z telewizją i komputerem? ; Miłość dobra na wszystko!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-[156].
1. Wprowadzenie ; 2. Epodemiologia autyzmu ; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne ; Autyzm w koncepcjach etologicznych ; Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych ; 4. Charakterystyka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych ; Komunikacja osób autystycznych ; Rozwój poznawczy ; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii ; Terapia "Holding" ; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmnie wczesnodziecięcym ; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu ; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne ; Terapia behawioralna ; Model TEACCH jak program kompleksowej pomocy osobom autystycznym. ANEKS: Diagnoza w autyzmie dziecięcym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-[156].
1. Wprowadzenie ; 2. Epidemiologia autyzmu: Częstość występowania zaburzeń autystycznych ; Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych ; Badania longitudinalne nad autyzmem ; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne ; Autyzm w koncepcjach etologicznych ; Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych ; 4. Charakterystyka osób z autyzmem: Funkcjonowanie osób autystycznych ; Komunikacja osób autystycznych ; Rozwój poznawczy ; 5. Wybrane formy terapii: Niedyrektywne formy terapii ; Terapia "Holding" ; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym ; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu ; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne ; Terapia behawioralna ; Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym ; ANEKS: Diagnoza w autyzmie dziecięcym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [173]-189.
R. 1 Analiza teoretyczna problematyki przestępczości ; R. 2 Analiza teoretyczna problematyki i empiryczne badania zadowolenia z życia ; R. 3 Analiza teoretyczna problematyki i empiryczne badania inteligencji emocjonalnej ; R. 4 Związek między poziomem zadowolenia z życia a poziomem inteligencji emocjonalnej – badania własne ; R. 5 Wyniki badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ryngraf : pamięć i tradycja / Lech Bujanowicz. - Wyd. 2. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016. - 354, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm.
(Symbole Przynależności Narodowej)
Bibliogr. s. [357].
Ryngraf ; Ryngraf rycerstwa ; Konfederacja barska ; Ryngrafy z okresu Królestwa Kongresowego ; Ryngrafy z okresu powstania styczniowego ; Ryngrafy patriotyczno-religijne ; Ryngrafy patriotyczno-wojskowe ; II wojna światowa i okupacja ; Ryngrafy współczesne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [529]-556.
Cz. I. PRZEMOC STOSOWANA PRZEZ KOBIETY JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE R. 1 Wprowadzenie ; R. 2 Pojęcie i definicje zjawiska przemocy ; R. 3 Etiologia zjawiska przemocy i jego rodzaje ; R. 4 Kobiety - sprawczynie przestępstw i aktów przemocy w świetle teorii naukowych ; R. 5 Badania nad przemocą kobiet na świecie ; R. 6 Badania nad przemocą kobiet w Polsce ; Cz. II. SYMPTOMATOLOGIA PRZEMOCY STOSOWANEJ PRZEZ KOBIETY: R. 7 Rodzina jako środowisko występowania przemocy ; R. 8 Przejawy przemocy stosowanej przez kobiety wobec członków rodzin ; R. 9 Przemoc z punktu widzenia ruchu obrońców praw ojców i dzieci ; Cz. III. PRZEMOC STOSOWANA PRZEZ KOBIETY W MAŁŻEŃSTWIE (ZWIĄZKU PARTNERSKIM) NA PODSTAWIE BADAŃ WŁASNYCH: R. 10 Metodologia badań własnych ; R. 11 Analiza i ocena wyników badań własnych ; Cz. IV. WNIOSKI: R. 12 Wnioski w zakresie dotyczącym przemocy jako zjawiska społecznego ; R. 13 Wnioski w zakresie symptomatologii przemocy ; R. 14 Wnioski w zakresie badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc stosowana przez kobiety : studium kryminologiczne / Marian Cabalski. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 579 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [529]-556.
Cz. I. PRZEMOC STOSOWANA PRZEZ KOBIETY JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE R. 1 Wprowadzenie ; R. 2 Pojęcie i definicje zjawiska przemocy ; R. 3 Etiologia zjawiska przemocy i jego rodzaje ; R. 4 Kobiety - sprawczynie przestępstw i aktów przemocy w świetle teorii naukowych ; R. 5 Badania nad przemocą kobiet na świecie ; R. 6 Badania nad przemocą kobiet w Polsce ; Cz. II. SYMPTOMATOLOGIA PRZEMOCY STOSOWANEJ PRZEZ KOBIETY: R. 7 Rodzina jako środowisko występowania przemocy ; R. 8 Przejawy przemocy stosowanej przez kobiety wobec członków rodzin ; R. 9 Przemoc z punktu widzenia ruchu obrońców praw ojców i dzieci ; Cz. III. PRZEMOC STOSOWANA PRZEZ KOBIETY W MAŁŻEŃSTWIE (ZWIĄZKU PARTNERSKIM) NA PODSTAWIE BADAŃ WŁASNYCH: R. 10 Metodologia badań własnych ; R.11 Analiza i ocena wyników badań własnych ; Cz. IV. WNIOSKI: R. 12 Wnioski w zakresie dotyczącym przemocy jako zjawiska społecznego ; R. 13 Wnioski w zakresie symptomatologii przemocy ; R. 14 Wnioski w zakresie badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 287-299.
1. Między domem a pracą. 2. Relacje interpersonalne. 3. Ojciec - ojcostwo i relacje z dziećmi. 4. Syn - zięć - relacje z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliogr. s. [651]-696. Indeksy.
CZ. I. WOKÓŁ ZNANYCH KATEGORII I ROZWAŻAŃ W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: R. 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy ; Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia "niepełnosprawność" ; R. 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: Niepełnosprawność wzroku ;Uszkodzenia słuchu ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu ; Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży ; CZ. II. WSPÓŁCZESNE ZAGADNIENIA PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: R. 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej ; R. 4. Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność ; ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych ; Uczeń zdolny - uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi ; Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem ; R. 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością - zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej ; R. 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością ; Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia ; Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [307]-321 oraz przy rozdz.
ŹRÓDŁA i POCZĄTKI: Teoretyczne podstawy pedagogiki społecznej - kontekst wybranych założeń i koncepcji z przełomu XIX i XX wieku ; Polska Macierz Szkolna ; Wolna Wszechnica Polska ; Praca społeczna i praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych ; Wychowanie pozaszkolne, pozalekcyjne oraz edukacja równoległa - rozwój i przemiany ; Pedagogika społeczna po drugiej wojnie światowej - inspiracje marksistowskie ; INICJATORZY, TWÓRCY - PEDAGODZY SPOŁECZNI: Pedagogika społeczna - narodowa - oświatowa w ujęciu Heleny Radlińskiej ; Animacja społeczno-kulturalna. Twórcy i przedstawiciele - rozwój koncepcji ; Ryszard Wroczyński o pedagogice społecznej ; Środowiskowe uwarunkowania rozwoju człowieka w perspektywie pedagogiki społecznej i andragogiki w poglądach Adama Olgierda Uziembły ; Funkcjonowanie systemu wychowawczego w środowisku w ujęciu Stanisława Kowalskiego ; Kontynuacje i nowe perspektywy ; ROZSTRZYGNIĘCIA I KONCEPCJE: Tryptyk o pedagogice społecznej - rozważania na przełomie wieków ; Założenia filozoficzne - pola poszukiwań ; Podstawy metodologiczne - kontekst przyjmowanych założeń ; Diagnoza społeczna - środowiskowa. Wybrane koncepcje ; Rodzina w toku przemian - badania nad rodziną ; Środowisko i środowisko wychowawcze ; W poszukiwaniu wartości ; Aksjologiczne inspiracje w pracy socjalnej - kontekst przemian cywilizacyjnych ; INSTYTUCJONALIZACJA: O instyttucjonalizacji w nauce - rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej ; Szkoły polskiej pedagogiki społecznej ; Promocje naukowe ; Historia pewnej katedry, czyli rzecz o rozwoju bydgoskiej pedagogiki społecznej ; AUTOBIOGRAFIA NAUKOWA: Praca naukowa - moja droga do pedagogiki społecznej ; Spotkanie z Mistrzem. Wspomnienia o Edmundzie Trempale.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstyd / Elżbieta Czykwin. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. - 259 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [245]-259.
Cz. I EMOCJE I WSTYD - WSTĘPNE KONCEPCJE: 1. Prekursorzy problematyki w myśli społecznej ; 2. Ujęcie interakcjonistów symbolicznych: Wczesny interakcjonizm ; Wkład Goffmana ; Teorie emocji Susan Shott ; 3. Wstyd a kontrola społeczna: Mechanizmy zawstydzania według Johna Braithwaite'a ; Nathan Harris i egzemplifikacja empiryczna ; Cz. II THOMAS J. SCHEFF I KONCEPCJA INTERAKCJONISTYCZNO-PSYCHOANALITYCZNA: 4. Inspiracje i ustalenia teoretyczne: Charles Cooley: duma "versus" wstyd ; Odniesienia psychoanalityczne: Helen Lewis ; Represjonowanie wstydu w społeczeństwie nowoczesnym ; 6. Wstyd i agresja: Spirala wstydu-gniewu ; Konflikt, agresja i przemoc ; 6. Inne egzemplikacje empiryczne: Wstyd a obraz siebie ; Wstyd a depresja ; Metody badań wstydu ; Cz. III ILUSTRACJE LITERACKIE I BIOGRAFICZNE ORAZ INNE PRZYKŁADY: 7. Wstyd na ścieżkach biografii: Casus Adolfa Hitlera ; Albert Speer: wstyd i przeprosiny ; 8. Literackie tropy wstydu: Wstyd Wertra: upokorzenie i klasa społeczna ; Bohaterowie Tółstoja: "gender" ; 9. Inspiracje chrześcijańskie: Upadek ; Spowiedź ; Cz. IV PRZEMIANY WIĘZI I WYBRANE KORELATY WSTYDU: 10. Więź społeczna. Charakterystyki w kontekście wstydu: Więź społeczna. Charakterystyki ; Współczesna dystrofia więzi. Nierówności ekonomiczne ; Trybalizm i neotrybalizm jako wyraz pragnienia więzi ; 11. Wybrane korelaty wstydu: Kulturowe aspekty wstydu ; Poziom zaufania a wstyd ; Ruchliwość społeczna ; Cz. V ZAKOŃCZENIE: 12. W kierunku imponderabiliów: TMT ; Wstręt ; 13. Niektóre pedagogiczne aspekty wstydu: Przemiany więzi ; "Post-shame society" ; Karty szkolne ; Hipokryzja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [183]-202.
I. Pomiędzy wpływem, manipulacją a poznaniem ; II. Medialne ośrodki perswazji ; III. Elementarne figury perswazji na przykładzie filmu reklamowego ; IV. Uwiedź mnie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Zmiany bio-psycho-społeczne zachodzące w organizmie kobiety, wynikające z poczęcia dziecka / Emilia Lichtenberg-Kokoszka. Granice między fizjologią a patologią ciąży – wybrane zagadnienia / Wojciech Guzikowski. Położna z kobietą i rodziną od poczęcia do narodzin / Ewa Janiuk. Zmiany w statyce ciała kobiety warunkowane poczęciem dziecka / Gabriela Eliasz-Łukasiewicz. Stan błogosławiony czy ciężar (?) – z psychopedagogicznej problematyki postaw wobec „wczesnego rodzicielstwa”. Uwagi wybrane / Danuta Opozda. Oczekiwania i wyobrażenia rodziców wobec poczętego dziecka i rodzicielstwa / Magdalena Kosno. Uciemiężony czy szczęśliwy, czyli dziewięć miesięcy oczekiwania na narodziny dziecka z perspektywy męża / Mirosław Hanulewicz. Rozwój więzi z dzieckiem w prenatalnym okresie życia / Maria Wojaczek. Prenatalne korzenie przywiązania w psychoterapii / Barbara Jakel. Specyfika trudności przeżywanych przez rodziców poczętego dziecka wobec niepomyślnej diagnozy lekarskiej / Jerzy Dzierżanowski. Ciąża czy stan błogosławiony / Maria Nowak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [145]-148
XX wiek, który niedawno się skończył, miał przynieść, jeśli nie ostateczne, to przynajmniej znaczące rozstrzygnięcia w zakresie poznania świata i odpowiedzieć na dręczące ludzi pytania dotyczące przyczyn ich losów. Tak się nie stało. Nauki ścisłe, empiryczne oraz teoretyczne nie dostarczyły wiedzy, która pozwoliłaby skutecznie radzić sobie z codziennymi problemami. Ludzie zaczęli poszukiwać pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów za pomocą metod niekonwencjonalnych ? wróżb, przepowiedni. Fenomen upowszechniania się Tarota w życiu publicznym zbiegł się z zainteresowaniami religioznawczymi Autora. Głównym celem pracy było wykazanie związków, jakie zachodzą między Tarotem a religią i udzielenie odpowiedzi na pytania: w jakim stopniu geneza Tarota ma swoje źródła w religii? W jakiej mierze literatura i praktyka związana z Tarotem wiąże go z religią w tradycyjnym i współczesnym tego słowa znaczeniu? Jaki związek z religią i religijnością ma Tarot dla ludzi posługujących się nim oraz jaki wpływ wywiera na ich światopogląd? Prezentowana publikacja posiada część praktyczną, w której Czytelnik znajdzie prezentacje przykładowych kart najbardziej znanych talii kart Tarota oraz wróżebne znaczenie symboliki kart. Dodano także praktyczny kurs wróżenia, opisujący technikę wróżenia z Tarota oraz wróżebne znaczenie kart wraz z powiązaniem ich w układy. W części praktycznej zawarto również ćwiczenia i testy sprawdzające wiedzę teoretyczną. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukaci i Pedagogiki)
Bibliogr. s. [347]-376. Indeksy.
Natura rezerwatu w życiu osoby z niepełnosprawnością. Wprowadzenie do książki ; TWORZENIE (SIĘ) REZERWATÓW: Rezerwaty znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych ; Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej ; Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów ; O niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych ; Reorganizacja sieci szkół specjalnych - oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? ; Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. O realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej ; (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru ; MIESZKANIEC REZERWATÓW. EGZEMPLIFIKACJE: Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni ; Kontrolująca funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością - palący, nierozwiązany problem ; Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej ; Założone a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną ; POZA REZERWATEM: Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby - niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie ; Próba wyjscia z rezerwatu. O paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99148 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [163] - 166.
SPIS TREŚCI: Definicje, rys historyczny i podział prostytucji * Pojęcie prostytucji * Prostytucja w świetle przepisów prawnych * Historia prostytucji * Etiologia i skutki prostytucji oraz próba przybliżenia zjawiska sponsoringu * Teorie rozwoju prostytucji. Nurt biologiczno-psychologiczny. Nurt społeczno-ekonomiczny. Nurt kulturowo-środowiskowy * Prostytucja a AIDS * Prostytucja a zjawisko sponsoringu * Metodologia badań własnych * Przedmiot i cele badań * Problemy i pytania badawcze * Opis narzędzia badawczego * Dobór próby, organizacja i przebieg badań * Charakterystyka badanych kobiet Charakterystyka badanych mężczyzn * Obraz siebie * Inicjacja seksualna * Relacje z rodziną i znajomymi * O sponsorze i sponsoringu * Marzenia (plany na przyszłość) Etiologia uwarunkowań sponsoringu * Badania internetowe ľ klienci * Prezentacja danych wszystkich mężczyzn, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie * Prezentacja osób, z którymi nawiązałam kontakt * Podsumowanie * Odpowiedzi na pytania szczegółowe Odpowiedzi na pytania główne * Wnioski i wskazówki dla działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej