Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(18)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(38)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(14)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(7)
Pąchalska Maria (1949- )
(4)
Brown Jason W
(3)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(3)
Beisert Maria (1951- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Aneta (psycholog)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Ciechanowicz Anna
(2)
Czarnawski Tomasz Agaton
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Jakoby Bernard (1957- )
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kondáš Ondrej
(2)
Kropotov Juri D
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Sanocki Włodzisław
(2)
Benesch Hellmuth (1924- )
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Black Dale
(1)
Bogacka Irena
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Doleżal-Nowicka Irena (1923- )
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Ewart Ewa (1956- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gire Ken (1950- )
(1)
Grzegorczyk Anna
(1)
Górska Dominika
(1)
Herman Elżbieta
(1)
Hooley Jill M
(1)
Jaślarowa Bibiana
(1)
Klimkowski Marceli (1937- )
(1)
Kopycki Paweł (1972- )
(1)
Kottas Alicja
(1)
Kowalczuk Rajmund
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Lewicka Maria (psychologia)
(1)
Lewicki Andrzej (1910-1972)
(1)
Luriâ Aleksandr Romanovič (1902-1977)
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Marciszewska Anna
(1)
Mineka Susan
(1)
Moody Raymond A
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Oleś Maria (1956- )
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Penar-Zadarko Beata
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Saalfeld Hermann von (1928- )
(1)
Saalfeld Katharina von
(1)
Salmon Peter
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Siniugina Larysa
(1)
Socci Antonio (1959- )
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- )
(1)
Turska Emilia
(1)
Wallen Richard W
(1)
Walsh Kevin
(1)
Wiener Jerry M. (1933- )
(1)
Zaborowska Hanna
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zejgarnik Blûma Vul'fovna (1900-1988)
(1)
Zielińska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Temat
Psychologia kliniczna
(50)
Osobowość
(9)
Neuropsychologia
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Śmierć kliniczna
(6)
Psychologia dziecka
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Śmierć
(5)
Mózg
(4)
Psychoterapia
(4)
Chorzy
(3)
Dziecko
(3)
Młodzież
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Parapsychologia
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia
(3)
Schizofrenia
(3)
Stres
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Choroby mózgu
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychopatologia
(2)
Spirytyzm
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Black, Dale
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eschatologia
(1)
Etnopsychologia
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Frustracja
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lecznictwo
(1)
Lewicki, Andrzej (1910-1972)
(1)
Lotnicy
(1)
Lęk
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Nerwice
(1)
Nerwice wojenne
(1)
Niebo
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Ofiary katastrof i wypadków
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Padaczka
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Praca
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przestępczość
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Psychopatia
(1)
Reanimacja
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Reinkarnacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Sen
(1)
Społeczeństwo
(1)
Tłum
(1)
Więźniowie
(1)
Współzawodnictwo pracy
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawód
(1)
Śmierć dziecka
(1)
Śpiączka
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(14)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Bibliogr.
Cz.I. Wykorzystanie psychologii w opiece zdrowotnej : 1.Wiedza psychologiczna : jej znaczenie i ograniczenia 2.Teorie, modele i cele opieki zdrowotnej Cz.II. Choroba i jej przebieg : 3.Wyzwanie, stres i radzenie sobie ; 4.Psychobiologia procesów chorobowych : choroby serca i nowotwory ; 5. Psychologia a objawy fizyczne ; 6.Pacjent : przekonania i intencje ; 7. Wpływ psychiki na choroby somatyczne ; 8. Choroba przewlekła, umieranie i żałoba Cz.III.Leczenie : 9.Zalecenia klinicystów i respektowanie ich przez pacjentów ; 10. Relacja lekarz - pacjent : partnerstwo i opozycja ; 11. Wzmacnianie pacjenta : informacja, wybór i kontrola ; 12. Hospitalizacja i operacja ; 13. Psychologiczna terapia niewyjaśnionych objawów fizcznych ; 14. Psychologiczna terapia chorób somatycznych ; 15. Wykorzystanie perspektywy pacjentów w ocenie opieki zdrowotnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zaburzenia osobowości w modelach medycznych i psychologicznych ; Schizotypowe zaburzenia osobowości ; Schizoidalne zaburzenia osobowości ; Osobowość paranoiczna ; Zaburzenia osobowości borderline ; Histrioniczne (histeryczne) zaburzenia osobowości ; Antyspołeczne zaburzenia osobowości ; Narcystyczne zaburzenia osobowości ; Osobowość zależna ; Osobowość unikająca ; Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96550 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / redakcja naukowa Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wydanie 1. - 3. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 854, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
Bilbiografia na stronach 755-[820] i przy rozdziałach. Indeksy.
Cz. I. PODSTAWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 3. Pojęcie normy, normalności i zdrowia (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 4. Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 5. Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce (J.M. Brzeziński). Cz. II. KIERUNKI I PODEJŚCIA W PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej (L. Cierpiałkowska) ; 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej (D. Górska, A. Jasielska) ; 8. Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej (H. Sęk) ; 9. Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej (B. Józefik). Cz. III. PSYCHOLOGICZNA DIAGNOZA KLINICZNA: 10. Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne (L. Cierpiałkowska, E. Soroko, H. Sęk; 11. Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy (L. Cierpiałkowska, H. Sęk, E. Soroko) ; 12. Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej (E. Soroko) ; 13. Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania (E. Soroko, L. Cierpiałkowska). Cz. IV. PSYCHOLOGIA ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH CZŁOWIEKA DOROSŁEGO: 14. Psychologia zaburzeń osobowości (L. Cierpiałkowska, D. Górska) ; 15. Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych (L. Cierpiałkowska, D. Górska) ; 16. Psychologia schizofrenii (S. Steuden, H. Sęk) ; 17. Psychologia zaburzeń nastroju (H. Sęk) ; 18. Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych (N. Ogińska-Bulik) ; 19. Psychologia uzależnień (L. Cierpiałkowska) ; 20. Psychologia zaburzeń odżywiania (B. Ziółkowska) ; 21. Psychologia zaburzeń seksualnych (M. Beisert). Cz. V. DZIEDZINY ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 22. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży (I. Grzegorzewska, E. Pisula, A.R. Borkowska) ; 23. Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki (A. Herzyk) ; 24. Kliniczna psychologia zdrowia (I. Heszen) ; 25. Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna (S. Kowalik) ; 26. Psychologia kliniczna seniorów (S. Steuden) ; 27. Psychologia sądowa a psychologia kliniczna (B. Pastwa-Wojciechowska, J. Groth). Cz. VI. TYPY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH: 28. Psychoterapia indywidualna i grupowa (L. Cierpiałkowska, Cz. Czabała) ; 29. Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne (L. Cierpiałkowska, Cz. Czabała) ; 30. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń (H. Sęk, Ł. Kaczmarek) ; 31. Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu (D. Kubacka-Jasiecka, M. Ziarko) ; 32. Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej (M. Sawicka, P. Bronowski) ; 33. Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna (J. Chodkiewicz) ; 34. Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii (L. Cierpiałkowska). ZAŁĄCZNIK: Praktyka psychologiczna oparta na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9:616 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy. Bibliogr.
13. Psychologia osobowości; 14. Psychologia rozwojowa; 15. Psychologia społeczna; 16. Psychologia tłumu; 17. Psychologia ekologiczna (ekopsychologia); 18. Psychologia zwierząt; 19. Psychodiagnostyka; 20. Psychologia kliniczna; 21. Psychologia stosowana; 22. Psychologia kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [489]-520. Indeksy.
Urazy mózgu w historii neuropsychologii ; Udary mózgu w praktyce klinicznej neuropsychologa ; Zarys neuroanatomii i neurofizjologii układu nerwowego ; Teoria mikrogenetyczna ; Podstawy teoretyczne procesu diagnozy neuropsychologicznej ; Podstawy teoretyczne procesu rehabilitacji neuropsychologicznej ; Problematyka przytomności i świadomości ; Zaburzenia orientacji ; Percepcja i jej zaburzenia ; Zaburzenia procesów pamięci i uczenia się ; Zaburzenia uwagi ; Układ emocjonalny ; Zaburzenia praksji - apraksja ; Funkcje wykonawcze i ich zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [356]-377. Indeksy.
Wyobraźnia i myślenie ; Pourazowa afazja ; Pourazowa dyspragmatyka i aprozodia ; Pourazowe zaburzenia pisania i czytania ; Dysartria pourazowa ; Zaburzenia tożsamości ; Zaburzenia osobowości ; Mikrogenetyczny model rehabilitacji neuropsychologicznej pacjentów po urazach mózgu ; Powrót do społeczeństwa ; Jakość życia pacjentów po urazach mózgu ; Kierunki dalszych poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Wpływ edukacji zdrowotnej na poprawę kontroli ciśnienia tętniczego krwi ; Edukacja opiekunów rodzinnych w zakresie zaburzeń zachowania w chorobach otępiennych u osób starszych ; Edukacja pacjentów geriatrycznych w zakresie zapobiegania depresji w warunkach szpitalnych ; Podstawy metodyki edukacji zdrowotnej dla pielęgniarek ; Edukacja pacjentów leczonych chirurgicznie w zakresie oceny bólu pooperacyjnego ; Problemy pielęgnacyjne kobiet cierpiących z powodu powtarzających się napadów padaczkowych ; Metody oceny bólu pooperacyjnego ; Wpływ edukacji zdrowotnej na jakość życia pacjentów po urazie kręgosłupa ; Edukacja zdrowotna - wybrane aspekty ; Edukacja zdrowotna pacjenta z chorobą nowotworową krtani ; Subiektywna ocena opieki pielęgniarskiej a poziom lęku i depresji u pacjentów chirurgicznych ; Analiza potrzeb edukacyjnych pacjentów z nadciśnieniem tętniczym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95123/t.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-239.
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowości ; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego ; 3. Postacie zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym ; 4. Metodologiczne problemy badań własnych ; 5. Analiza porównawcza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80490 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 15)
Bibliogr. Streszcz. ang., ros.
1. Agresja skierowana na otoczenie a samoagresja I. Przedmiot reakcji agresywnych II. Problemy samoagresji III.Determinanty zróżnicowania kierunku agresji IV. Zagadnienie stałości zachowań agresywnych 2. Badania własne - problematyka oraz metoda pracy I. Założena i hipotezy II. Metoda pracy III.Kryteria doboru i charakterystyka badanych grup 3. Sytuacja stresu a kierunek reakcji agresywnej I. Sytuacje stresowe poprzedzające reakcje agresywne
kierowane na otoczenie i samoagresywne oraz ich
interpretacja II. Kierunek zachowania agresywnego a emocjonalna
reakcja na stres 4. Kierunek agresji fizycznej a sposób
funkcjonowania I. Funkcjonowanie w środowisku rodzinnym II. Funkcjonowanie badanych poza kręgiem rodzinny III. Koncepcja samego siebie badanych o różnym
kierunku agresji IV. Kierunek agresji a strefa dążeniowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42122 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 3)
Bibliogr. s. 402-404. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziennikarskie śledztwo dla tych, którzy czytali "Dowód" Ebena Alexandra i "Niebo istnieje... Naprawdę! Todda Burpo i chcą wiedzieć więcej! 12 września 2009 Caterina, 24-letnia córka Antonia Socciego, po zatrzymaniu akcji serca zapadła w śpiączkę. To cud, że w ogóle przeżyła. Wydarzenie związane z jej śmiercią kliniczną stało się dla Socciego początkiem badań nad zjawiskiem z pogranicza śmierci, które doprowadziły go do wielu fasynujących odkryć. Autor ma świadomość, że temat ten budzi obecnie wielkie zainteresowanie. Socci wie jednak również, jak wiele na ten temat jeszcze nie zostało powiedziane. Korzystając ze współczesnych odkryć naukowych, odróżnia to, co jest tylko pozorem śmierci, czyli tzw. doświadczeniem przedśmiertelnym, od tego, co jest śmiercią rzeczywistą. Przytacza niezwykła relacje tych, którzy doświadczyli tego pierwszego stanu, ale też - co rzadsze i bardziej fascynujące - dociera do tych, którzy rzeczywiście umarli, lecz zostali wskrzeszeni i powrócili do życia dzięki cudownej Bożej interwencji. Socci sięga do pism mistyków i świętych, nauczania i tradycji Kościoła oraz świadectw osób, które mogą o sobie powiedzieć, że naprawdę doświadczyły śmierci i życia, jakie rozpoczyna się po niej. [Wydawnictwo Esprit, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia w pracy z ludźmi / Rajmund Kowalczuk. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Instytut Wydawniczy CRZZ, 1973. - 179, [1] s. ; 20 cm.
I. Rola psychologii stosowanej w zakładzie pracy II.Cechy psychiczne osobowości człowieka w procesie pracy III. Metody poznawania indywidualności pracownika IV. Pobudzanie ludzi do działania V. Psychologia wyzwalania inicjatywy pracowników VI. Psychologia małych grup ludzkich VII. Pracownicy wymagający specjalnej troski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32880 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej