Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Dramat (rodzaj)
(16)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(11)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Paszkowski Józef (1817-1861)
(16)
Rzehak Wojciech (1967- )
(16)
Shakespeare William (1564-1616)
(16)
Muniak Mirosława
(13)
Porywczy Jonasz
(7)
Klimek Katarzyna (1969- )
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Seweryn Renata (ekonomia)
(2)
Antoszkiewicz Zuzanna
(1)
Bernaczyk Michał (1979- )
(1)
Duda-Kaptur Katarzyna
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Gąsior Tomasz (prawnik)
(1)
Jaroszyński Czesław (1931-2020)
(1)
Jędryka Stanisław (1933-2019)
(1)
Kacprzak Marta M
(1)
Marsollek Marcin
(1)
Małecki Maciej (1940- )
(1)
Millet Lydia (1968- )
(1)
Minkowski Aleksander (1933-2016)
(1)
Misiuna Jan
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Polański Grzegorz
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Serowaniec Maciej
(1)
Shakespeare William (1564-1616). Hamlet
(1)
Shakespeare William (1564-1616). Maket
(1)
Sikora Marek (1959-1996)
(1)
Siudak Jacek
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Woźny Agnieszka
(1)
Zano Agata
(1)
Zdort Wiesław (1931-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1501-1600
(15)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły średnie
(16)
Szkoły wyższe
(2)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(16)
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Konflikt pokoleń
(18)
Julia Kapulet (postać fikcyjna)
(16)
Literatura angielska
(16)
Miłość
(16)
Rody
(16)
Romeo Monteki (postać fikcyjna)
(16)
Tragedia
(16)
Zemsta krwawa
(16)
Shakespeare, William (1564-1616)
(15)
Pokolenie Z
(8)
Pokolenie Y
(4)
Nastolatki
(3)
Pokolenie X
(3)
Jakość życia
(2)
Młodzież
(2)
Turystyka
(2)
Ucieczki dzieci z domów
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Alkoholizm
(1)
Analiza finansowa
(1)
Androgynia (psychologia)
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Baby boomers
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dezinformacja
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dochód
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Fake news
(1)
Festiwal Młodych
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grzech
(1)
Hamlet (postać fikcyjna)
(1)
Handel
(1)
Historia
(1)
Huragan
(1)
Immersja (nauczanie)
(1)
Innowacje
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola celna
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Kultura polityczna
(1)
Literatura polska
(1)
Makbet (król Szkocji ; ok. 1005-1057)
(1)
Media
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Metody nauczania
(1)
Mieszkania
(1)
Minkowski, Aleksander (1933-2016)
(1)
Natura
(1)
Nauczyciele
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Nierówności regionalne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Norma społeczna
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Państwo
(1)
Państwowa Komisja Wyborcza
(1)
Poczucie winy
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Pokój
(1)
Postęp techniczny
(1)
Praca
(1)
Prawo wyborcze
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rej, Mikołaj (1505-1569). Żywot Józefa z pokolenia żdowskiego
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Różnice międzypokoleniowe
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Studenci
(1)
Sukces
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne
(1)
Technologie mobilne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Temat: dzieło
Romeo i Julia
(15)
Karta Praw Rodziny
(1)
Szaleństwo Majki Skowron
(1)
Temat: czas
1501-1600
(5)
2001-
(4)
Temat: miejsce
Werona (Włochy)
(15)
Polska
(6)
Albania
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Mazury
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Lektura z opracowaniem
(16)
Tragedia
(16)
Raport z badań
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Film fabularny
(1)
Film przygodowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Serial filmowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Literaturoznawstwo
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pokolenia / Jean M. Twenge ; przełożyła Agnieszka Nowak-Młynikowska. - Sopot : Wydawnictwo Smak Słowa, copyright 2024. - 644, [3] strony : wykresy ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: prawdziwe różnice między pokoleniami X, Y, Z, baby boomersami i cichym pokoleniem oraz co one oznaczają dla przyszłości zachodniego świata.
Tytuł oryginału: "Generations" 2023.
Bibliografia na stronach [615]-630. Indeks.
R. 1. Pokolenia - jak i dlaczego? ; R. 2. Ciche pokolenie (ur. 1925-1945): Interludium - epidemia AIDS ; R. 3. "Baby Boomers (ur. 1946-1964): Interludium - nowa wojna ; T. 4. Pokolenie X (ur. 1965-1979): Interludium - wielka recesja i jej następstwa ; R. 5. Milenialsi (ur. 1980-1994): Interludium - pandemia - COVID-19 ; R. 6. Pokolenie Z (ur. 1995-2012) ; R. 7. Pokolenie Polarne (ur. 2013-2029) ; R. 8. Przyszłość.
We współczesnym świecie żyją przedstawiciele sześciu pokoleń: -cichego pokolenia, urodzeni w latach 1925-1945 ; -baby boomersów, urodzeni w latach 1946-1964 ; -pokolenia X, urodzeni w latach 1965-1979 ; -milenialsów (pokolenia Y), urodzeni a latach 1980-1994 ; -pokolenia Z, urodzeni w latach 1995-2012 ; -oraz jeszcze nienazwanych kohort, urodzonych po roku 2012. Mają oni bardzo różne doświadczenia życiowe, a co za tym idzie - można przypuszczać, że ich przekonania i zachowania również są zupełnie odmienne. Na czym jednak polegają te różnice, jakie są ich przyczyny i jak głęboko sięgają? Jean Twenge, profesorka psychologii i „najwybitniejsza ekspertka w dziedzinie zmian pokoleniowych” (jak ją nazwała Lisa Wade, autorka książki American Hookup), czerpie ze skarbnicy wieloletnich badań i baz danych, aby odpowiedzieć na ważne pytania: czy rzeczywiście definiują nas ważne zdarzenia historyczne, takie jak Wielki Kryzys w wypadku cichego pokolenia czy ataki z 11 września 2001 roku w wypadku milenialsów? A może - jak twierdzi Twenge - tym, co różnicuje pokolenia, jest szybki postęp techniczny? Twenge z właściwą sobie wnikliwością docieka, czego pragną od reszty życia przedstawiciele cichego pokolenia i baby boomersi; w jaki sposób pokolenie X mierzy się z wyzwaniami wieku średniego; jakimi ideałami kierują się milenialsi jako rodzice i pracownicy; oraz jak pandemia COVID-19 zmieniła członków pokolenia Z. To tylko niektóre z fascynujących tematów poruszonych w tej książce. Zaskakujące, zajmujące i pouczające Pokolenia na zawsze zmienią sposób, w jaki patrzysz na swoich rodziców, rówieśników, współpracowników i dzieci, bez względu na to, z którym pokoleniem się utożsamiasz. [Wydawnictwo Smak Słowa, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp ; O potrzebie wyznaczania nowego kierunku strategicznego dla edukacji ; Świadomość historyczna dla młodych pokoleń ; Nowe potrzeby nowych pokoleń ; Profile osób uczących się historii ; Ścieżki edukacyjne ; Prototypowanie przyszłości - case study "Gry szyfrów" ; Wnioski i rekomendacje ; Metodologia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [125]-136.
Dla studentów kierunków turystycznych, pracowników naukowo-dydaktycznych.
Publikacja została dofinansowana ze środków przyznanych Wydziałowi Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w ramach dotacji na utrzymanie potencjału badawczego
R. I. RÓŻNORODNOŚĆ POKOLENIOWA SPOŁECZEŃSTWA XXI WIEKU: 1. Pokolenia w literaturze naukowej ; 2. Najstarsze żyjące obecnie generacje – Tradycjonaliści i Baby Boomers ; 3. Specyfika pokolenia X ; 4. Profil generacji Y-ów ; R. II. CECHY POKOLENIOWE WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY: 1. Wartości i potrzeby pokolenia Z ; 2. Motywacje i oczekiwania przedstawicieli Zetów ; 3. Sposób uczenia się i komunikacji e-generacji ; R. III. ZACHOWANIA TURYSTYCZNE I ICH DETERMINANTY: 1. Pojęcie i zakres zachowań turystycznych ; 2. Internet źródłem nowych okoliczności zaspokajania potrzeb turystycznych ; 3. Etapy procesu decyzyjnego na rynku turystycznym ; 4. Klasyfikacje determinant zachowań turystycznych – zarys problemu ; 5. Determinanty endogeniczne zachowań turystycznych ; 6. Determinanty egzogeniczne kształtujące postępowanie konsumentów na rynku turystycznym ; R. IV. METODYKA BADAŃ POSTĘPOWANIA REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z NA RYNKU TURYSTYCZNYM: 1. Założenia badawcze odnośnie do potrzeb, motywacji i zachowań turystycznych członków generacji Z ; 2. Źródła pozyskiwania informacji o postępowania przedstawicieli pokolenia Z na rynku turystycznym ; 3. Charakterystyka grupy badawczej reprezentantów e-generacji ; R. V. POTRZEBY I MOTYWACJE REPREZENTANTÓW GENERACJI Z NA RYNKU TURYSTYCZNYM: 1. Pierwotne potrzeby wyjazdów turystycznych ; 2. Motywacje podróży turystycznych i ich konsekwencje w postaci potrzeb wtórnych ; 3. Determinanty wyboru miejsc docelowych w kraju i za granicą ; R. VI. ZACHOWANIA TURYSTYCZNE PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z W 2018 R. NA TLE BADAŃ Z LAT 2006, 2009 I 2015: 1. Częstotliwość podróżowania ; 2. Organizacja turystycznych wyjazdów krajowych i zagranicznych ; 3. Preferowane miejsca noclegu i wyżywienia ; 4. Wydatki na podróże i sposoby ich finansowania ; R. VII. WYKORZYSTANIE INTERNETU W ZASPOKAJANIU POTRZEB TURYSTYCZNYCH CZŁONKÓW POKOLENIA Z: 1. Zasoby Internetu jako inspiracja do podejmowania aktywności turystycznej ; 2. Tradycyjne i nowoczesne źródła komunikacji w fazie planowania podróży turystycznej ; 3. Internetowe narzędzia pozyskiwania wiedzy na temat miejsca docelowego podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [183]-197.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Rozdział I. Czas wolny – istota, funkcje i wyznaczniki: Czas wolny w ujęciu historycznym ; Definicje, kategorie i cechy czasu wolnego ; Rola czasu wolnego ; Determinanty ilości czasu wolnego i sposobów jego spędzania ; Specyfika czasu wolnego dzieci i młodzieży. Rozdział II. Turystyka aktywnością wolnoczasową współczesnych społeczeństw ze szczególnym uwzględnieniem pokolenia Z: Rola turystyki w życiu człowieka ; Profil pokolenia Z – zarys problemu ; Pokolenie Z w turystyce w świetle literatury przedmiotu. Rozdział III. Pozaturystyczne formy zagospodarowania czasu wolnego: Uczestnictwo w kulturze ; Aktywność sportowo-rekreacyjna ; Internetowe formy zagospodarowania czasu wolnego ; Pozostałe aktywności wolnoczasowe. Rozdział IV. Metodyka badań postępowania reprezentantów pokolenia Z w czasie wolnym: Założenia badawcze dotyczące zachowań wolnoczasowych młodszych członków generacji Z ; Źródła i techniki pozyskiwania informacji na temat aktywności wolnoczasowej młodzieży szkolnej w Polsce ; Metody analizy statystycznej uzyskanych danych ; Charakterystyka grupy badawczej młodszych przedstawicieli e-generacji. Rozdział V. Rozmiary czasu wolnego młodzieży szkolnej pokolenia Z i preferowane formy jego zagospodarowania: Ilość czasu wolnego młodych Polaków ; Preferowane formy aktywności wolnoczasowych ; Internetowe formy zagospodarowania czasu wolnego ; Aktywność ruchowa młodzieży szkolnej ; Uczestnictwo w kulturze młodszej części pokolenia Z. Rozdział VI. Aktywność turystyczna młodzieży szkolnej pokolenia Z: Czynniki determinujące udział reprezentantów pokolenia Z w wyjazdach turystycznych ; Postępowanie Zetów na etapie planowania i rezerwacji podróży ; Zachowania turystyczne młodzieży szkolnej z pokolenia Z podczas wyjazdów krajowych i zagranicznych. Rozdział VII. Młodsze i starsze pokolenie Z w turystyce – analiza porównawcza wzorów zachowań: Inspiracje i motywy podróży turystycznych ; Częstotliwość i długość wyjazdów turystycznych ; Preferowane środki transportu, miejsca noclegu i wyżywienia ; Aktywność w miejscu docelowym podróży ; Dzielenie się wrażeniami z podróży w mediach społecznościowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 188-[207].
Elementy teorii pokoleń i charakterystyka pokoleń X i Y ; Kompetencje społeczne - pojęcie i uwarunkowania rozwoju ; Wybrane aspekty mediatyzacji ; Założenia metodologiczne badania ; Analiza wyników badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 16 maja 2019 r., Warszawa.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy referatach.
Krzysztof Kozłowski, Pokolenia X, Y i Z: zmiany pokoleniowe, technologia i polityka ; Michał Szułdrzyński, Media społecznościowe kontra liberalna demokracja, jaką znamy ; Michał Bernaczyk, Polski Kodeks wyborczy wobec manipulacji i innych form propagandy obliczeniowej ; Tomasz Gąsior, Możliwość kontroli finansowania kampanii wyborczej i działalności promocyjnej partii w dobie nowych technologii na podstawie regulacji Kodeksu wyborczego i ustawy o partiach politycznych ; Magdalena Danek, Modele walki z dezinformacją: od restrykcji do współpracy ; Anna Frydrych-Depka, Potencjał Państwowej Komisji Wyborczej w walce z dezinformacją wyborczą ; Krzysztof Izdebski, Walka z dezinformacją oraz przejrzystość reklam politycznych w przestrzeni internetowej ; Ewa Modrzejewska, Czy wyborca ma prawo wiedzieć? Analiza wpływu nowych technologii - przypadek MamPrawoWiedziec.pl ; Jarosław Zbieranek, Internet w polskich wyborach - jak uniknąć w przyszłości wyborczej ePuap-ki? ; Jan Misiuna, Internet w zbieraniu środków na finansowanie kampanii wyborczych w USA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [293]-298. Netografia na stronach 299-310.
R. I. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. ; 2. Kryteria wyodrębniania pokoleń ; 3. Definicje pokolenia Z ; 4. Pokolenie Z w Polsce ; R. II. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH: 1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich ; 2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych ; 3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji ; R. III. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z: 1. Charakterystyka urządzeń mobilnych ; 2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce ; 3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych ; 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce ; 5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych ; R. IV. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych ; 2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów ; 3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym ; 4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z ; 5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych ; R. V. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE: 1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury ; 2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych ; R. VI. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY: 1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych ; 2. Mobilne działania reklamowe ; 3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107075 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej