Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Autor
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(6)
Furmanek Waldemar (1945- )
(5)
Bednarek Józef
(3)
Chruścińska Jadwiga
(2)
Kubisz Ewa
(2)
Szczerba Zenon
(2)
Tarnowska Barbara
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banacka Marianna
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gałuszka Damian
(1)
Jarecka Urszula
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lubina Ewa
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Musioł Marcin
(1)
Olak Antoni
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rulka Janusz
(1)
Rulka Janusz (1936- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skrzypek Aleksander
(1)
Szabłowski Stanisław (pedagogika)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Walczak Marian (1946- )
(1)
Żuchowska-Skiba Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(22)
Temat
Multimedia
(26)
Internet
(8)
Edukacja medialna
(6)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciele
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Bibliotekarstwo
(3)
Informatyka
(3)
Nauczanie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Biblioteki publiczne
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dziecko
(2)
Historia
(2)
Muzyka
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Automatyka
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czytanie
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
Informacja naukowa
(1)
Internaty
(1)
Języki
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polski Związek Niewidomych
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Programy edukacyjne (informatyka)
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Reklama internetowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina
(1)
Rowling, Joanne Kathleen (1965-)
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki
(2)
E-booki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [152].
Materiały z ogólnopolskiej konf. "Pedagogika biblioteczna w aktualnych uwarunkowaniach", 29.11-01.12, 2005 r., Jarocin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Poglądy Heleny Radlińskiej w nowym stuleciu ; Wyzwania dla pedagogiki mediów w bibliotekach ; Pedagogika biblioteczna w społeczeństwie wiedzy ; Biblioteki i działalność edukacyjna ; Funkcje edukacyjne biblioteki a medializacja otoczenia ; Kształcenie bibliotekarzy w pedagogicznej mądrości ; Permanentna edukacja specjalistów informacji naukowej wobec oczekiwań środowiska akademickiego ; Spór o wizerunek bibliotekarza ; Słowo w epoce ponowoczesnej ; Elementy retoryki praktycznej w bibliotece ; Zadania edukacyjne współczesnej biblioteki na przykładzie działalności Biblioteki Publicznej ; Wykorzystanie multimediów w procesie edukacyjnym na przykłdzie lekcji bibliotecznej ; Zachodnioniemieckie doświadczenia w dziedzinie pedagogiki bibliotecznej i regionalnej ; Z chaosu do ładu poprzez aparat informacyjny współczesnej biblioteki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92454 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Edukacja dla społeczeństwa informacyjnego i medialnego ; Misja biblioteki dziecięcej ; Rola głośnego czytania w wychowaniu czytelnika i emocjonalnie zdrowego człowieka ; Animacja czytelnika dziecięcego ; Działalność kulturalna, edukacyjne i informacyjna bibliotek publicznych dla dzieci i młodzieży w woj. świętokrzyskim ; Książka dla dzieci i młodzieży XXI wieku. Bilans otwarcia: 2006 ; Promocja dobrej książki dziecięcej w Polsce ; Fenomen Harry'ego Pottera: o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści J.K. Rowling ; Książka multimedialna a jej odbiór przez czytelnika (korzyści i zagrożenia) ; Edukacyjne zastosowania multimediów ; Oddziaływanie gier komputerowych na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej