Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Poradniki i przewodniki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(39)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(26)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Grębosz Jerzy
(3)
Górczyński Robert
(3)
Horstmann Cay S. (1959- )
(3)
Sikorski Witold (informatyk)
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Błaszczyk Beata (tłumacz)
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Payne Bryson
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Sosińska-Kalata Barbara
(2)
Watrak Andrzej
(2)
Althoff Cory
(1)
Artowicz Elżbieta
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barteczko Krzysztof (1965- )
(1)
Bird Andrew
(1)
Bloch Joshua
(1)
Bojar Bożenna
(1)
Bolc Leonard (1934- )
(1)
Bonusiak Włodzimierz (1942- )
(1)
Burd Barry A
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Chmielewska-Gorczyca Ewa
(1)
Chuchro Ewa
(1)
Chłopecki Jerzy (1936-2014)
(1)
Cichy Małgorzata
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dembowska Maria (1914-2008)
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Eckel Bruce
(1)
Fercz Julian (1933- )
(1)
Fierek Filip
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Galowicz Jacek
(1)
Gerrish Sean
(1)
Giergiel Józef (1931- )
(1)
Giergiel Mariusz
(1)
Guest Chris
(1)
Hocking Joseph
(1)
Hołówka Teresa (1944- )
(1)
Jackson Cody
(1)
Jońca Rafał
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kisilowska Małgorzata
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur (1974- )
(1)
Kurc Krzysztof
(1)
Lachowski Lech
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lengstorf Jason
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Liberty Jesse
(1)
Lis Marcin (1975-2016)
(1)
Liukas Linda
(1)
Lubanovic Bill
(1)
Luliński Marek
(1)
Machura Witold
(1)
Malak Piotr
(1)
Manovich Lev
(1)
Marston Mick
(1)
Meryk Radosław
(1)
Miller Dean (1969- )
(1)
Mizerska Anna
(1)
Moch Wojciech
(1)
Mueller John (1958- )
(1)
Nield Thomas
(1)
Niemczykowa Aleksandra (1924-2011)
(1)
Ostrowski Adrian
(1)
Pasternak Paweł (informatyk)
(1)
Perry Greg M
(1)
Pełka Piotr (programista)
(1)
Piróg Wojciech
(1)
Racja Piotr
(1)
Rahman Mizanur
(1)
Raschka Sebastian
(1)
Rockoff Larry
(1)
Rzepniewska Magdalena
(1)
Różańska Ludmiła
(1)
Sadowska Jadwiga (1952- )
(1)
Sadowska Jadwiga. Katalogi rzeczowe
(1)
Sarbicki Gniewomir
(1)
Sawka Krzysztof
(1)
Scott Marc
(1)
Shaw Ben
(1)
Shaw Zed
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sokół Maria
(1)
Stanosz Barbara (1935-2014)
(1)
Staple Danny
(1)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(1)
Suma Łukasz
(1)
Sweigart Al
(1)
Szeremiota Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Programiści
(18)
Dzieci
(5)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura fińska
(1)
Temat
Języki informacyjne
(19)
Programowanie (informatyka)
(19)
Python (język programowania)
(13)
C++ (język programowania)
(8)
Informacja naukowa
(8)
Języki programowania
(8)
Java (język programowania)
(7)
Internet
(4)
PHP (język programowania)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Wyszukiwanie informacji
(4)
Algorytmy
(3)
Opracowanie rzeczowe
(3)
SQL (język zapytań)
(3)
Systemy informacyjne
(3)
Źródła informacji
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
C# (język programowania)
(2)
Gry komputerowe
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Ośrodki informacji
(2)
Polityka
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Scratch
(2)
Sieci neuronowe
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Użytkownicy informacji
(2)
Adresy domenowe
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Architektura oprogramowania
(1)
Automatyka
(1)
Bash
(1)
Baza danych
(1)
Baza danych relacyjna
(1)
Berlin, Isaiah (1909-1997)
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezprzewodowa lokalna sieć komputerowa
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Bitwa 1940 r. pod Narwikiem
(1)
Brandt, Willy (1913-1992)
(1)
C (język programowania)
(1)
Cimek, Henryk (1941- )
(1)
Czytelnictwo
(1)
Django (framework)
(1)
Dziecko
(1)
Dziewczęta
(1)
Fale radiowe
(1)
Filozofia
(1)
Format danych
(1)
Gierszyński, Henryk (1848-1930)
(1)
Grafy
(1)
Gramatyka
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
HTML
(1)
IEEE 802.11
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Informacja
(1)
Integracja europejska
(1)
JavaScript
(1)
Język
(1)
Języki
(1)
Języki deskryptorowe
(1)
Językoznawstwo
(1)
Katalog przedmiotowy
(1)
Katalog systematyczny
(1)
Klasyfikacja biblioteczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunistyczna Partia Polski
(1)
Komunizm
(1)
Kreatywność
(1)
Książka
(1)
Księgarstwo
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Lewica (polit.)
(1)
Limanowski, Bolesław (1835-1935)
(1)
Lipski, Jan Józef (1926-1991)
(1)
Logika
(1)
Marksizm
(1)
Masaryk, Tomáš Garrigue (1850-1937)
(1)
Maszyny
(1)
Medycyna
(1)
Mierosławski, Ludwik (1814-1878)
(1)
Mitologia
(1)
Międzynarodówka IV
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie
(1)
Narodowa demokracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Nauki polityczne
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Niemcy za granicą
(1)
Opis bibliograficzny
(1)
Organizacje
(1)
PASCAL (język programowania)
(1)
Temat: dzieło
Biuletyn informacyjny (czasop. ; 1939-1945)
(1)
Jenerał Ludwik Mierosławski
(1)
Szermierze wolności
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Kodeń (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Niemcy
(1)
Nowosielce (woj. podkarpackie, pow. Przeworsk)
(1)
Polska
(1)
Region bałtycki
(1)
Żywiec (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(38)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Bibliografia osobowa
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Komiks
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Słowniki polskie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(44)
Edukacja i pedagogika
(4)
Inżynieria i technika
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
68 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.-02
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sams teach yourself beginning programming in 24 hours" 2014.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. [Helion, 2017]
Cz. I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ: 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania ; 2. Proces i techniki ; 3. Projektowanie programu ; 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych ; 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów ; 6. Sterowanie programami ; 7. Narzędzia do debugowania. Cz. II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA: 8. Techniki programowania strukturalnego ; 9. Pisanie algorytmów ; 10. Radość z programowania ; 11. Zaawansowane techniki programowania. Cz. III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY: 12. Programowanie w Javie ; 13. Szczegółowe omówienie Javy ; 14. Java ma klasę ; 15. Aplety i strony internetowe. Cz. IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 16. HTML5 i CSS3 ; 17. JavaScript i AJAX ; 18. Skrypty w PHP ; 19. Programowanie w językach C i C++ ; 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 ; 21. C# i platforma .NET. Cz. V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA: 22. Programowanie w firmach ; 23. Rozpowszechnianie aplikacji ; 24. Przyszłość programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ABC języka HTML i XHTML / Maria Sokół. - Wydanie 2. - Gliwice : Helion, copyright 2012. - 270 stron : ilustracje ; 23 cm.
(ABC)
Indeks.
1. HTML 5 i XHTML w pytaniach i odpowiedziach ; 2. Internet, strona WWW i znaczniki ; 3. Tekst i jego atrybuty ; 4. Odnośniki ; 5. Obrazy ; 6. Tabele w HTML i XHTML ; 7. Kaskadowe arkusze stylów ; A. Elementy języka HTML.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Pro PHP and jQuery".
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla średnio zaawansowanych programistów, którzy chcą tworzyć lepsze aplikacje z wykorzystaniem technologii PHP i jQuery. Na przykładzie budowy kompletnej aplikacji WWW pokazano tu mnóstwo zaawansowanych technik PHP i metod doskonalenia aplikacji z frameworkiem jQuery. Niejako przy okazji zaprezentowano też sporo nowych możliwości PHP 7, takich jak określanie typów argumentów funkcji, stałe tablicowe, nowe typy wyjątków i stosowanie kilku bardzo przydatnych operatorów. [Helion, 2017]
Cz. I. PODSTAWY JQUERY: Rozdz. 1. Wprowadzenie do jQuery: Zalety jQuery w porównaniu do JavaScriptu, Konfiguracja środowiska testowego, Odwołanie do jQuery w kodzie strony, Plik testowy ; Rozdz. 2. Typowe operacje i metody jQuery: Podstawy budowy skryptów jQuery, Metody jQuery. Cz. II. ZAAWANSOWANE TECHNIKI PROGRAMOWANIA W PHP: Rozdz. 3. Programowanie obiektowe: Czym jest programowanie obiektowe?, Obiekty i klasy, Kod obiektowy a kod proceduralny ; Rozdz. 4. Aplikacja Kalendarz wydarzeń: Planowanie aplikacji, Tworzenie kalendarza ; Rozdz. 5. Formularze do tworzenia, edytowania i usuwania wydarzeń: Tworzenie i edycja wydarzeń, Zapis nowych wydarzeń w bazie danych, Przycisk edycji na stronie ze szczegółami wydarzenia, Usuwanie wydarzeń ; Rozdz. 6. Kontrola uprawnień użytkownika: Tabela użytkowników w bazie danych, Plik odpowiedzialny za wyświetlanie formularza logowania, Klasa administratora, Wylogowywanie z aplikacji, Kontrola dostępu do narzędzi administratora. Cz. III. ZASTOSOWANIE JQUERY W APLIKACJACH PHP: Rozdz. 7. Optymalizacja interfejsu użytkownika za pomocą jQuery: Stopniowe ulepszanie aplikacji z wykorzystaniem jQuery, Dołączenie biblioteki jQuery, Okno modalne z danymi wydarzenia ; Rozdz. 8. Edycja kalendarza za pomocą AJAX-a i jQuery: Otwieranie formularza do tworzenia wydarzeń, Zapis nowych wydarzeń w bazie danych, Dodawanie wydarzeń bez odświeżania strony, Edycja wydarzeń w oknie modalnym, Potwierdzenie usunięcia w oknie modalnym. Cz. IV. ZAAWANSOWANE TECHNIKI JQUERY I PHP: Rozdz. 9. Kontrola poprawności danych formularza przy użyciu wyrażeń regularnych: Podstawy wyrażeń regularnych, Kontrola poprawności daty po stronie serwera, Testowe dane, Kontrola poprawności daty po stronie klienta ; Rozdz. 10. Rozszerzanie biblioteki jQuery: Dodawanie funkcji, Dodawanie metod do obiektu jQuery. DODATEK: Uwagi dotyczące PHP 7.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Grom., A-Instr. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : programowanie praktyczne od podstaw / Krzysztof Barteczko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2014. - 485 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 485.
1. Wprowadzenie ; 2. Typy i operacje ; 3. Definiowanie klas ; 4. Programowanie z użyciem klas i obiektów ; 5. Podejmowanie decyzji w programie ; 6. Struktury danych ; 7. Praktyka przetwarzania danych ; 8. Programowanie obiektowe ; 9. Wstęp do programowania współbieżnego ; 10. Elementy programowania funkcyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java dla bystrzaków / Barry Burd ; przekład Wojciech Moch. - Gliwice : Septem - Helion, copyright 2020. - 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Java for dummies" 2017.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie VII - dotyczy oryginału.
Na okładce: Używaj popularnych narzędzi Javy; Twórz proste obiekty Javy i ponownie używaj kodu; Obsługuj zdarzenia i wyjątki.
Indeks.
Java jest wszędzie, a rosnący popyt na aplikacje WWW i dla Androida sprawia, że programiści Javy są poszukiwani bardziej niż kiedykolwiek! Ten świetny podręcznik opisuje najważniejsze elementy tego języka, takie jak powłoka JShell. W książce znajdziesz też praktyczne pytania i ćwiczenia, które pomogą Ci rozwinąć umiejętności programowania w Javie. Dzięki prostym instrukcjom obsługiwania klas i metod języka Java, stosowania zmiennych oraz sterowania przepływem programu szybko staniesz się ekspertem programowania w Javie! [Helion, 2020]
Cz. I. ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA: 1. Klasy w C++, 2. Wszystko o oprogramowaniu, 3. Używanie podstawowych elementów ; Cz. II. PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW W JĘZYKU JAVA: 4. Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości, 5. Kontrolowanie przepływu programu za pomocą instrukcji podejmowania decyzji, 6. Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli ; Cz. III. PRACA W SZERSZEJ PERSPEKTYWIE - PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE: 7. Myślenie w kategoriach klas i obiektów, 8. Oszczędność czasu i pieniędzy - ponowne użycie istniejącego kodu, 9. Konstruowanie nowych obiektów Cz. IV. SPRYTNE TECHNIKI JAVY: 10. Wprowadzanie zmiennych i metod tam, gdzie się znajdują, 11. Używanie tablic do żonglowania wartościami, 12. Korzystanie z kolekcji i strumieni (gdy tablice nie są wystarczające), 13. Wyglądaj dobrze, gdy sprawy przybierają nieoczekiwany obrót, 14: Współdzielenie nazw między częściami programu w Javie, 15. Fantazyjne typy referencyjne, 16. Reagowanie na naciśnięcia klawiszy i kliknięcia myszą, 17. Używanie baz danych w Javie ; Cz. V. DEKALOGI: 18. 10 sposobów unikania błędów, 19. Dziesięć stron o Javie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do C++ : efektywne nauczanie / Cay Horstmann ; przekład Krzysztof Bąbol. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 678, [2] strony : ilustracje kolorowe, fotografie ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "Big C++ : late objects" 2018.
Wydanie III odnosi się do oryginału.
1. WPROWADZENIE: 1.1. Czym jest programowanie?, 1.2. Anatomia komputera, 1.3. Kod maszynowy i języki programowania, 1.4. Zapoznanie się ze środowiskiem programowania, 1.5. Analiza pierwszego programu, 1.6. Błędy, 1.7. Rozwiązywanie problemów: projektowanie algorytmów ; 2. PODSTAWOWE TYPY DANYCH: 2.1. Zmienne, 2.2. Arytmetyka, 2.3. Wejście i wyjście, 2.4. Rozwiązywanie problemów: najpierw zrób to ręcznie, 2.5. Ciągi ; 3. DECYZJE: 3.1. Instrukcja if, 3.2. Porównywanie liczb oraz znaków, 3.3. Wiele wariantów, 3.4. Zagnieżdżone gałęzie, 3.5. Rozwiązywanie problemów: schematy blokowe, 3.6. Rozwiązywanie problemów: przypadki testowe, 3.7. Zmienne i operatory logiczne, 3.8. Zastosowanie: weryfikacja danych wejściowych ; 4. PĘTLE: 4.1. Pętla while, 4.2. Rozwiązywanie problemów: ręczne śledzenie kodu, 4.3. Pętla for, 4.4. Pętla do, 4.5. Przetwarzanie danych wejściowych, 4.6. Rozwiązywanie problemów: scenopis, 4.7. Typowe algorytmy pętli, 4.8. Zagnieżdżone pętle, 4.9. Rozwiązywanie problemów: najpierw rozwiąż prostszy problem, 4.10. Liczby losowe i symulacje ; 5. FUNKCJE: 5.1. Funkcje jako czarne skrzynki, 5.2. Implementowanie funkcji, 5.3. Przekazywanie parametrów, 5.4. Wartości zwracane, 5.5. Funkcje bez wartości zwracanych, 5.6. Rozwiązywanie problemów: funkcje do ponownego wykorzystania, 5.7. Rozwiązywanie problemów: uściślanie stopniowe, 5.8. Zakres zmiennej i zmienne globalne, 5.9. Parametry referencyjne, 5.10. Funkcje rekurencyjne (opcjonalnie) ; 6. TABLICE I WEKTORY: 6.1. Tablice, 6.2. Typowe algorytmy tablicowe, 3. Tablice a funkcje, 6.4. Rozwiązywanie problemów: dostosowywanie algorytmów, 6.5. Rozwiązywanie problemów: odkrywanie algorytmów przez manipulację obiektami fizycznymi, 6.6. Tablice dwuwymiarowe, 6.7. Wektory ; 7. WSKAŹNIKI I STRUKTURY: 7.1. Definiowanie i używanie wskaźników, 7.2. Tablice i wskaźniki, 7.3. Ciągi w językach C i C++, 7.4. Dynamiczna alokacja pamięci, 7.5. Tablice i wektory wskaźników, 7.6. Rozwiązywanie problemów: rysowanie schematu, 7.7. Struktury, 7.8. Wskaźniki a struktury ; 8. STRUMIENIE: 8.1. Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych, 8.2. Odczyt tekstowych danych wejściowych, 8.3. Zapisywanie tekstowych danych wyjściowych, 8.4. Analizowanie i formatowanie ciągów, 8.5. Argumenty wiersza poleceń, 8.6. Dostęp swobodny i pliki binarne ; 9. KLASY: 9.1. Programowanie obiektowe, 9.2. Implementowanie prostej klasy, 9.3. Określanie interfejsu publicznego klasy, 9.4. Projektowanie reprezentacji danych, 9.5. Funkcje składowe, 9.6. Konstruktory, 9.7. Rozwiązywanie problemów: śledzenie obiektów, 9.8. Rozwiązywanie problemów: znajdowanie klas, 9.9. Osobna kompilacja, 9.10. Wskaźniki do obiektów, 9.11. Rozwiązywanie problemów: wzorce danych obiektu ; 10. DZIEDZICZENIE: 10.1. Hierarchie dziedziczenia, 10.2. Implementowanie klas pochodnych, 10.3. Przesłanianie funkcji składowych, 10.4. Funkcje wirtualne i polimorfizm ; 11. REKURENCJA: 11.1. Liczby trójkątne, 11.2. Rekurencyjne funkcje pomocnicze, 11.3. Wydajność rekurencji, 11.4. Permutacje, 11.5. Rekurencja wzajemna, 11.6. Poszukiwanie z nawrotami ; 12. SORTOWANIE I WYSZUKIWANIE: 12.1. Sortowanie przez wybieranie, 12.2. Profilowanie algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.3. Analiza wydajności algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.4. Sortowanie przez scalanie, 12.5. Analiza algorytmu sortowania przez scalanie, 12.6. Wyszukiwanie, 12.7. Rozwiązywanie problemów: szacowanie czasu wykonania algorytmu ; 13. ZAAWANSOWANE CECHY JĘZYKA C++: 13.1. Przeciążanie operatorów, 13.2. Automatyczne zarządzanie pamięcią, 13.3. Szablony ; 14. LISTY POWIĄZANE, STOSY I KOLEJKI: 14.1. Używanie list powiązanych, 14.2. Implementowanie list powiązanych, 14.3. Wydajność operacji na listach, tablicach i wektorach, 14.4. Stosy i kolejki, 14.5. Implementowanie stosów i kolejek, 14.6. Zastosowania stosów i kolejek ; 15. ZBIORY, MAPY I TABLICE MIESZAJĄCE: 15.1. Zbiory, 15.2. Mapy, 15.3. Implementowanie tablicy mieszającej ; 16. STRUKTURY DRZEW: 16.1. Podstawowe koncepcje dotyczące drzew, 16.2. Drzewa binarne, 16.3. Binarne drzewa poszukiwań, 16.4. Przeglądanie drzewa, 16.5. Drzewa czerwono-czarne ; 17. KOLEJKI PRIORYTETOWE I KOPCE: 17.1. Kolejki priorytetowe, 17.2. Kopce, 17.3. Algorytm sortowania przez kopcowanie ; A. Zestawienie słów zastrzeżonych, B. Zestawienie operatorów, C. Kody znaków, D. Przegląd biblioteki C++, E. Wytyczne dotyczące programowania w języku C++, F. Systemy liczbowe ; Alfabetyczna lista składni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [203]-204. Indeks.
Technologia Windows Presentation Foundation firmy Microsoft to jedno z najlepszych rozwiązań do tworzenia aplikacji działających pod kontrolą systemu Windows. WPF integruje interfejs użytkownika, grafikę, multimedia i dokumenty oraz ułatwia implementację wzorców projektowych, które oddzielają warstwę logiczną od warstwy prezentacji. Dużą zaletę tej technologii stanowi możliwość kompozycji i adaptacji poszczególnych elementów, z których budowany jest interfejs. Jeśli uczysz się programowania od niedawna i chcesz tworzyć aplikacje desktopowe przy użyciu technologii WPF, to jest to książka dla Ciebie! Z jej pomocą szybko rozpoczniesz pisanie programów. W ten sposób, tworząc kolejne aplikacje okienkowe, będziesz poznawać kluczowe możliwości tej platformy. Podręcznik nie przedstawia wszystkich podstawowych funkcji zapewnianych przez WPF, ponieważ nie są one potrzebne na początkowym etapie nauki. Opracowanie prostej aplikacji o charakterze biznesowym nie wymaga wykorzystania grafiki 3D czy animacji, nieodzowna jest tu natomiast znajomość podstawowych kontrolek, paneli oraz kluczowych mechanizmów, takich jak wiązanie danych. I właśnie tego nauczysz się, pisząc z tą książką swoje pierwsze programy z użyciem WPF! [Helion, 2017]
1. Przed przystąpieniem do zadań, 2. Pierwsza aplikacja - Przywitanie, 3. Podstawowe kontrolki, 4. Panele, 5. Wiązanie danych - aplikacja Produkt, 6. Wiązanie kolekcji danych - aplikacja Lista produktów, 7. Kontrolka DataGrid - aplikacja Edycja produktów, 8. Menu - aplikacja Przeglądarka www, 9. Zakładki (TabControl) - aplikacja Odtwarzacz audio, 10. Zasoby, style i wyzwalacze, 11. Szablony danych, konwertery i szablony kontrolek, 12. Walidacja danych, 13. Wprowadzenie do wzorca projektowego MVVM, 14. Trochę teorii na temat WPF.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zgodne z Java 8 i 9. Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
R. I. Pierwsze kroki ; R. II. Budowanie aplikacji zgadywanki! ; R. III. Tworzenie GUI dla naszej zgadywanki ; R. IV. Tworzenie pierwszej aplikacji w systemie Andriod ; R. V. Udoskonalanie aplikacji poprzez dodanie menu i preferencji ; R. VI. Odszyfrowanie sekretnych wiadomości ; R. VII. Tworzenie zaawansowanych interfejsów GUI i udostępnianie aplikacji ; R. VIII. Przekształcenie Secret Message w aplikację mobilną do udostępniania znajomym! ; R. IX. Rysowanie kolorowych bąbelków przy użyciu myszy! ; R. X. Dodawanie animacji i wykorzystanie kolizji przy użyciu timerów ; R. XI. Przekształcenie BubbleDraw w wielodotykową aplikację systemu Android ; Dodatek. Dublowanie i unikanie typowych błędów w języku Java.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beyond the basic stuff with Python : best practices for writing clean code" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona. [Helion, 2022]
Cz. I. PIERWSZE KROKI: 1. Obsługa błędów i poszukiwanie pomocy, 2. Konfiguracja środowiska i wiersz polecenia ; Cz. II. NAJLEPSZE PRAKTYKI, NARZĘDZIA I TECHNIKI: 3. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Black, 4. Wybieranie zrozumiałych nazw, 5. Wyszukiwanie cuchnącego kodu, 6. Pisanie "pythonicznego" kodu, 7. Programistyczny żargon, 8. Znane pułapki Pythona, 9. Ezoteryczne osobliwości Pythona, 10. Pisanie skutecznych funkcji, 11. Komentarze, docstringi i wskazówki typu, 12. Organizowanie projektów kodu z wykorzystaniem systemu Git, 13. Mierzenie wydajności algorytmów i analiza Big O, 14. Praktyczne projekty ; Cz. III. PYTHON OBIEKTOWY: 15. Klasy i programowanie obiektowe, 16. Programowanie obiektowe i dziedziczenie, 17. Pythoniczny paradygmat OOP: właściwości i metody dunder.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The self-taught programmer : the definitive guide to programming professionally" 2017.
Indeks.
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą! [Helion, 2018]
Cz. I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA: 1. Wprowadzenie , 2. Zaczynamy, 3. Wprowadzenie do programowania, 4. Funkcje, 5. Kontenery, 6. Operacje na łańcuchach znaków, 7. Pętle, 8. Moduły, 9. Pliki, 10. Łączenie wszystkiego w całość, 11. Praktyka ; Cz. II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO: 12. Paradygmaty programowania, 13. Cztery filary programowania obiektowego, 14. Więcej o programowaniu obiektowym, 15. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH: 16. Bash, 17. Wyrażenia regularne, 18. Menedżery pakietów, 19. Kontrola wersji, 20. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI: 21. Struktury danych, 22. Algorytmy ; Cz. V. ZDOBYWANIE PRACY: 23. Najlepsze praktyki programistyczne, 24. Pierwsza praca w charakterze programisty, 25. Praca w zespole, 26. Dalsza lektura, 27. Dalsze kroki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć programowanie / Gynvael Coldwind ; z przedmową Mateusza Jurczyka. - Wydanie 1. - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 623, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Publikacja jest przeznaczona dla początkujących i średniozaawansowanych programistów.
Książka jest techniczno - popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych, i jest napisana z myślą o początkujących oraz średnio-zaawansowanych programistach, a także osobach, które dopiero chcą rozpocząć przygodę z programowaniem. Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średnio-zaawansowane mają trudności. Z książki dowiesz się: · Jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania. · Jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy. · Jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne. · Jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni". · Oraz o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone. · A także zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki. Powinieneś: · znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla), oraz mieć w swoim dorobku przynajmniej jeden program dłuższy niż 50 linii. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++17 STL : receptury / Jacek Galowicz ; [tłumaczenie Robert Górczyński]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 456 stron : ilustracje ; 23 cm.
Tytuł oryginału: "C++17 STL cookbook" 2017.
Na okładce także nazwa wydawcy oryginału. Na stronie redakcyjnej także ISBN oryginału.
Indeks.
C++ pozwala zarówno na tworzenie interfejsów wysokiego poziomu, jak i na pisanie kodu działającego na niskim poziomie. Sprawdza się, gdy trzeba zapewnić wysoką wydajność i niskie obciążenie. Język ten jest konsekwentnie rozwijany: kolejne jego specyfikacje, C++14 i C++17, przyniosły wiele znakomitych udoskonaleń. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, należy używać z C++ łącznie z biblioteką STL. Jest to standardowa biblioteka języka, dzięki której C++ jest idealny do implementowania oprogramowania o wysokiej jakości i dużej wydajności. Zalety C++ sprawiają, że jest wykorzystywany niemal w każdej dziedzinie. Niestety, wielu programistów nie używa STL. Dzięki tej książce poznasz użyteczność biblioteki standardowej (STL) w C++17 w praktyce, co pozwoli Ci na tworzenie efektywniejszego i w pełni przenośnego kodu źródłowego. Najpierw poznasz nowe funkcje języka, co pozwoli Ci na zrozumienie reguł rządzących C++, oraz funkcje biblioteki standardowej i sposób jej działania. Podczas pracy nad praktycznymi i łatwymi do wykorzystania recepturami poznasz podstawowe koncepcje STL, takie jak kontener, algorytm, klasa narzędziowa, wyrażenie lambda, iterator i wiele innych. Dowiesz się, jak działają najnowsze funkcje wprowadzone w standardzie C++17. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i wysiłek podczas programowania, a Twój kod stanie się prostszy i zdecydowanie bardziej elegancki. [Helion, 2018]
1. Nowe funkcje w C++17 ; 2. Kontenery STL ; 3. Iteratory ; 4. Wyrażenia lambda ; 5. Podstawy algorytmów biblioteki STL ; 6. Zaawansowane przykłady użycia algorytmów biblioteki STL ; 7. Ciągi tekstowe, klasy strumieni i wyrażenia regularne ; 8. Klasy narzędziowe ; 9. Programowanie równoległe i współbieżność ; 10. System plików.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A beginner's guide to coding" 2016.
Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Indeks.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. [Nasza Księgarnia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału.: "Ruby wizardry : an introduction to programming for kids" 2015.
Indeks.
Dla dzieci od lat 10 i dla dorosłych.
Ruby to doskonały język programowania dla początkujących: łatwy do nauczania, o dużych możliwościach i fajny w użyciu! Czyż nauka nie jest jednak ciekawsza, gdy pomagają nam czarodzieje i smoki? "Magia Ruby" to wesoła, ilustrowana bajka, która nauczy Cię, jak programować w Ruby, i zabierze w fantastyczną podróż. Śledząc przygody młodych bohaterów - Rubena i Scarlett - zdobędziesz prawdziwe umiejętności programistyczne, takie jak: - Korzystanie z podstawowych pojęć: zmienne, symbole, tablice i łańcuchy ; - Używanie tablic asocjacyjnych do tworzenia menu śniadaniowego, które można zaprogramować ; - Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli i wyrażeń warunkowych, aby pomóc Królewskiemu Hydraulikowi ; - Testowanie swoich szalonych i zwariowanych pomysłów w IRB i zapisywanie swoich programów i skryptów ; - Tworzenie klasy miniczarodziejów, z których każdy ma swoją własną supermoc! ; - Porządkowanie i ponowne użycie kodu za pomocą metod i list ; Zapisywanie własnych interaktywnych historii za pomocą Ruby. Po drodze będziesz spotykać barwne postaci z całego królestwa, takie jak Królowa walcząca z hakerami, Rycerka w kremowej zbroi i Wędrowny Bard. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej