Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(19)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(33)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(3)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Prekop Jirina (1929- )
(2)
Watson Casey
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Łopatkowa Maria (1927- )
(2)
Basaj Agnieszka
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Chodkowska Eliza Maria
(1)
Czapów Czesław (1925-1980)
(1)
Czub Marta
(1)
Dejnarowicz Czesław
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Dobson James C
(1)
Domaniewska Teresa
(1)
Domańska Barbara (dziennikarz)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(1)
Gaca Andrzej (1951- )
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Glesmer Ewa
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Grochulska Joanna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzebyk Beata
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Kabala Agnieszka
(1)
Kapalka George M
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kledzik-Balicka Katarzyna
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Kowalska Maria (tłumaczka)
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozłowska Anna (pedagogika)
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kuberska-Gaca Krystyna
(1)
Kuchta Jan
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Laniado Nessia
(1)
Lipińska Marta (tłumacz)
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Mah Ronald
(1)
Makowska Jolanta
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mähler Bettina (1961- )
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Poland Janet
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Rogge Jan-Uwe (1947- )
(1)
Rozwarzewska Monika
(1)
Sanders Ursula
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Schweizer Christel (1940- )
(1)
Shafran Roz (1970- )
(1)
Szałański Jan
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szymańska Natasza
(1)
Telesz Elżbieta
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Trojnar Justyna
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Welham Alice
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Zajkowski-Gad Wiktor
(1)
Zawanowska Ksenia
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Żabczyńska Ewa (1929- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Ukraina
(1)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Temat
Dziecko trudne
(51)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Dziecko
(9)
Wychowanie
(7)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(6)
Uczniowie
(6)
Dom dziecka
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Młodzież
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychopatia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Agresywność
(2)
Cukrzyca
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Internet
(2)
Lęk
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Padaczka
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Posłuszeństwo
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzinny dom dziecka
(2)
Sieroctwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjoterapia
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczucia
(2)
Watson, Casey
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antropozofia
(1)
Chłopcy
(1)
Cyganie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dejnarowicz, Czesław
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gniew
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internaty
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenistwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Nagrody
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Problemy społeczne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Poradniki
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Unruhige Kinder" 1993.
Coraz więcej rodziców szuka pomocy u specjalistów, bo niepokoi ich nadmierna, czasem wręcz bezgraniczna ruchliwość ich dzieci. Jirina Prekop i Christel Schweizer, psycholog i lekarz, w swojej najnowszej książce opisują żródła tych zaburzeń, ich charakter i konsekwencje. Najważniejsze jednak jest to, że w sposób konkretny i fachowy radzą rodzicom, nauczycielom i wychowawcom, jak uniknąć nadaktywności dziecka lub co robić, by pomóc mu opanować niepokój. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The boy no one loved" 2011.
Mija sześć lat, od czasu kiedy Justin podpalił dom i psa. Chłopiec ma jedenaście lat i za sobą dwadzieścia domów dziecka i rodzin zastępczych. Nikt nie może sobie z nim poradzić. Casey Watson podejmuje - zdawałoby się - niemożliwe wyzwanie. Do swojej szczęśliwej rodziny przyjmuje Justina. W zamian za ciepło i miłość czekają ich ataki furii i niszczycielskiego szału, wyzwiska i agresja. I mroczna tajemnica koszmarnej przeszłości chłopca, którego tak trudno jest kochać. [Amber, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy naprawdę trudne dziecko? / Janina Dobrowolska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 155, [1] s. : il., tab., portr. ; 20 cm.
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Attaching in adoption : practical tools for today's parents" 2002.
Bibliografia strony: 316-319.
1. Czym jest przywiązanie i dlaczego jest ono takie istotne? ; 2. Wyzwania stojace przed dziećmi i rodzicami ; 3. Jakiego stylu przywiązania nauczyło się nasze dziecko? ; 4. Żałoba ; 5. Uraz psychiczny i strata pourazowa ; 6. Inny obszar kulturowy ; 7. Pozostałe trudności na drodze do przywiązania ; 8. Rozwój emocjolanlny. Tworzenie trwałych więzi psychicznych na każdymn etapie rozwoju ; 9. Proces kształtowania więzi ; 19. Lęk i kontrola ; 11. Sprawiedliwe traktowanie ; 12. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej ; 13. Budowanie drużyny wsparcia ; 14. Uzyskanie profesjonalnej pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Setting limits with your strong-willed child" 2001.
Bibliografia na stronach 286-[287].
Jak wychowywać dziecko o silnym charakterze? Czy czasami odnosisz wrażenie, że Twoje dziecko to „mały terrorysta”? Czy martwisz się, że nikogo nie słucha, i czujesz się bezsilny? Pora zastosować jasne zasady, które pomogą Ci wprowadzić zdrową dyscyplinę. Robert J. MacKenzie wyjaśnia, że powodem trudnych zachowań mogą być nie tylko złe nawyki rodziców, ale także (po prostu) trudny charakter dziecka. Jednocześnie przekonuje, że konkretność i opanowanie sprawdzą się o wiele lepiej w konfliktowych sytuacjach, niż krzyki, groźby czy próba sił. Dzięki tej książce: - zaczniesz współpracować zamiast walczyć, - zbudujesz lepsze relacje z dzieckiem, - stworzysz pozytywną atmosferę w domu. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to cope when your child can't : comfort, help and hope for parents" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 251-[254].
PRZEDMOWA ; WPROWADZENIE ; DZIAŁ I. Prawdziwe historie niosące otuchę, pomoc: 1 Prawdziwe historie ; DZIAŁ II Oddziel się od dziecka: 2 Oddzielenie się od dziecka: dlaczego i jak to zrobić ; DZIAŁ III Przydatne strategie: Wprowadzenie do działu III ; 3 Rozwiązywanie problemów ; 4 Większa świadomość emocji i wywołujących je bodźców ; 5 Strategie regulacji emocji ; 6 Sposoby myślenia ; 7 Radzenie sobie w stresie ; 8 Jak i dlaczego ; 9 Wielozadaniowość i zarządzanie czasem ; 10 Empatia i współczucie ; 11 Poczucie winy ; 12 Wstyd i zażenowanie ; 13 Odpowiedzialność ; 14 Zazdrość i gniew ; DZIAŁ IV Mnie pomogło najcenniejsze wskazówki od osób, które przeżyły to samo: 15 Drobne przyjemności, które pomagają odwrócić uwagę, skupić się na czym innym, zmienić punkt widzenia ; 16 Spróbujcie sami przydatne strategie i osobiste atuty ; 17 Otucha, pomoc i nadzieja w skrócie ; DZIAŁ V Akceptacja: 18 Akceptacja ; 19 Akceptowanie wydarzeń w danej chwili (kompletnej katastrofy) ; 20 Co akceptacja moich własnych przeżyć ma wspólnego z moim dzieckiem? ; 21 Co możesz zauważyć ; 22 Żałoba ; 23 Akceptacja a działanie ; 24 Rozwój ; 25 Końcowe przemyślenia.
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję I ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113460 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mali więźniowie / Casey Watson ; przekł. Marta Czub. - Warszawa : Amber, 2013. - 300, [3] s. ; 21 cm.
(Skrzywdzone)
Na okł. błędny ISBN.
Dziewięcioletni Ashton i sześcioletnia Olivia są potwornie brudni, zawszeni i przerażeni. Nie potrafią jeść nożem i widelcem, myć się, ubierać, korzystać z toalety. Swoje potrzeby fizjologiczne załatwiają tam, gdzie akurat się znajdują. Nie wiedzą, co jest dobre, a co złe. Zachowują się nie jak dzieci, lecz jak dzikie zwierzątka. A ich ciała są usiane ranami i bliznami... Lecz jeszcze bardziej przeraźliwe są spustoszenia, jakie poczyniono w ich psychice. Od chwili, kiedy odebrane rodzicom rodzeństwo przekracza próg domu Watsonów, Casey wie, że czeka ją niezwykle trudne zadanie. Nie przeczuwa jednak, jak straszną prawdę pozna wkrótce. I jak okrutną krzywdę kryje przeszłość tych dwojga dzieci w ich rodzinnym domu... [Amber, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-364 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-36 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71451 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Back to normal : why ordinary childhood behavior is mistaken for ADHD, bipolar disorder, and Autism Spectrum Disorder" 2013.
Bibliografia na stronach 317-[335].
Wracasz do domu. Twoje dziecko szaleje, krzyczy, nie daje się uspokoić. Chcesz odpocząć, odreagować po ciężkim dniu, a tu taki chaos. Co z tym dzieckiem jest nie tak?! NIC. Ono też jest zmęczone i musi odreagować. CZAS WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI. Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami - ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób - złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt. W przystępny sposób pokazuje, jak radzić sobie z problemami i nie dać się zmanipulować modom kreowanym przez media i firmy farmaceutyczne, których ofiarą padają nasze dzieci. Przekonaj się, że nasze dzieci są normalniejsze niż nam się wydaje, a problemy z nimi można łatwo rozwiązać. [Znak Litera Nova, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. Rzeszowa i powiatu przeworskiego.
Bibliografie przy pracach.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów, gerontologów, terapeutów, pracowników socjalnych, specjalistów zaangażowanych w realizację edukacji, opieki, wsparcia i pomocy osobom potrzebujących tych działań, a także dla studentów kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, nauki o rodzinie, psychologia, praca socjalna.
Piotr Szczukiewicz - Terapia wspierająca jako forma pomocy psychologicznej ; Kamila Kasprzyk, Monika Sajdak - Zjawisko stresu szkolnego - jego przyczyny oraz sposoby radzenia sobie z nim (na przykładzie badań realizowanych w Gimnazjum nr 10 im. Tadeusza Kościuszki w Rzeszowie) ; Magdalena Banaś, Ewelina Wingert - Skala problemu stresu szkolnego, jego objawy oraz konsekwencje ; Anna Szczukiewicz - Kryzysy psychiczne a funkcjonowanie nastolatka ; Paula Prudaczuk - Jak rozpoznać i zrozumieć dziecko z depresją? ; Dominika Stachyra - Profilaktyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży ; Kornelia Szybiak, Aleksandra Nasiewicz - Media w procesie wychowania realizowanym przez szkołę ; Janusz Kawa - Być albo nie być, czyli aspiracje życiowe beneficjentów polskich szkół ; Emilia Wieczorek - Edukacja integracyjna jako płaszczyzna realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej szkoły ; Ewelina Romianowska, Joanna Romianowska - Rola zajęć teatralnych w kształtowaniu osobowości ucznia ; Joanna Nowak - Refleksje na temat kompetencji i zadań nauczyciela edukacji przedszkolnej ; Jolanta Milewska - Wsparcie wychowanków Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej im. dr. Henryka Hanasiewicza w Rzeszowie przez środowisko szkolne ; Klaudia Gąsior - Lepiej późno niż później, czyli w jakim celu i w jaki sposób lubelscy seniorzy chcą uczyć się języków obcych? ; Patrycja Babula - Realizacja funkcji edukacyjnej przez współczesnych rodziców ; Karolina Sławińska, Martyna Probachta - Edukacja a rola dziadków w procesie wychowania wnuków ; Magdalena Gadamska - Wychowana przez siostry? - analiza przypadku 23-letniej Karoliny z uwzględnieniem roli starszych sióstr w jej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [148]-150.
Część pierwsza: I. PRZEDMIOT, METODA I CEL PRACY: 1. Przedmiot pracy ; 2. Metoda pracy ; 3. Cel pracy ; II. UWAGI I WYJAŚNIENIA WSTĘPNE: 1. Prawidłowy rozwój osobowości dziecka ; 2. Zaburzony rozwój osobowości dziecka. Niektóre trudności wychowawcze i nieprawidłowe cechy osobowości ; 3. Psychopatia, neurotyczność i nerwowość dziecięcia ; III. KRYTYKA BURŻUAZYJNYCH TEORII NA TEMAT PRZYCZYN PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH ; IV. PRZYCZYNY PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH W ŚWIETLE POGLĄDÓW I DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ A. MAKARENKI ; Część druga: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I OSÓB BADANYCH: 1. Ogólny przegląd grup badanych ; 2. Opis sposobu przeprowadzania badań w grupie podstawowej ; 3. Wiek i płeć badanych ; 4. Pochodzenie społeczne badanych ; 5. Sytuacja rodzinna badanych ; 6. Sytuacja szkolna badanych ; II. ANALIZA PROCESU WYKOLEJENIA BADANYCH: 1. Początek procesu wykolejenia w wieku przedszkolnym ; 2. Początek procesu wykolejenia w wieku szkolnym ; 3. Przestępczość nie poprzedzona procesem wykolejenia. Przerwanie procesu wykolejenia ; III. WYKOLEJENIE JAKO DROGA WIODĄCA DZIECKO DO PRZESTĘPCZOŚCI: 1. Wagary i ucieczki z domu jako szczególnie ważny moment w procesie wykolejenia badanych ; 2. Związek wagarów i ucieczek z przestępczością badanych ; IV. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI A PRZESTĘPCZOŚĆ BADANYCH: 1. Rozsiew psychopatycznych, neurotycznych i nerwowych zaburzeń wśród badanych ; 2. Analiza wybranych przypadków dzieci przestępczych o zaburzonych osobowościach ; 3. Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości u badanych ; 4. Rola zaburzeń osobowości w trudnościach wychowawczych i przestępczość badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły zawarte w książce stanowiły w większości podstawę konferencji zorganizowanej w Rzeszowie, dn. 29-30.04.2010 pt. "Wspieranie rozwoju regionów, grup i osób zagrożonych marginalizacją".
M.in. badania uczniów przeprowadzone w Rzeszowie (s. 64-66), Trzcianie i Świlczy (s. 100-105) oraz obraz funkcjonowania przedszkoli w woj. podkarpackim (s. 155-161).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. w jęz. czes. Streszcz. ang. przy ref.
I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI PRZEJAWIAJĄCYCH PONADPRZECIĘTNE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA: Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński ; Problemy wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi / Eliza Chodkowska ; Wspieranie rozwoju ekspresji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Diagnozowanie uzdolnień muzycznych u dzieci / Mirosław Dymon. II. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI: Zagrożenie marginalizacją dzieci z nadwagą lub otyłością / Edyta Obodyńska ; Poszukiwanie skutecznych metod diagnozy dzieci dyslektycznych jako profilaktyka ich niepowodzeń szkolnych / Małgorzata Półtorak ; Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznym / Renata Zubrzycka ; Działania profilaktyczne w obszarze wczesnej interwencji / Izabela Marczykowska ; Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny / Beata Szabała ; III. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU UCZNIÓW Z OBCIĄŻENIAMI ŚRODOWISKOWYMI: Vybrané problémy vo formálnom vzdelávaní Rómov / Marek Lukáč ; Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną / Urszula Gruca-Miąsik ; Grupa usamodzielniająca jako forma przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wychowanków placówek socjalizacyjnych / Beata Gumienny ; Czy liceum może być miejscem marginalizacji? / Bożena Dusza ; Rozwijanie zainteresowań uczniów jako forma przeciwdziałania wykluczeniu / Wojciech Błażejewski. IV. WARUNKI I ŚRODKI WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UCZNIÓW: Szkoły katolickie szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania / Alina Rynio ; Edukacja aksjologiczna jako wyzwanie i zadanie szkoły wiejskiej w aspekcie szans integralnego rozwoju ucznia / Krystyna Chałas ; Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego / Anna Bajorek ; Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / Lidia Perenc ; Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej / Zdzisław Kazanowski ; Program telewizyjny stymulatorem czy elementem zakłócającym rozwój mowy małego dziecka? - studium teoretyczno-empiryczne / Marta Wrońska ; Uzależnienie od Internetu wśród młodzieży szkolnej / Maria Kocór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54874 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej