Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Autor
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(4)
Kos Barbara
(3)
Kida Jan (1931- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Anderson Gladys Lowe
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Gorzycka-Wieleżyńska Adolfina (1866-1925)
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Homa Barbara
(1)
Jagoda Zenon (1931-1981)
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Kościowa Maria
(1)
Kulpa Jan
(1)
Majewski Barnaba
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Subin Emanuel P
(1)
Szyszkowski Władysław
(1)
Uryga Zenon
(1)
Włodarska-Fuks Ewa
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(8)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Ukraina
(1)
Język
polski
(20)
Temat
Czytanie
(21)
Pisanie
(15)
Dziecko
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Mowa
(8)
Metody nauczania
(6)
Nauczanie
(5)
Gry edukacyjne
(3)
Język polski
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Języki
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lektura szkolna
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Aktorstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Elementarz polski
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Książka
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Matematyka
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Nazwy własne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Onomastyka
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Oświata
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Recytacja
(1)
Sempołowska, Stefania (1869-1944)
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Strajki szkolne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Terminologia
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Bajka i baśń
(1)
Biografie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Elementarze polskie
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Przysłowia
(1)
Zagadnienia
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99520/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-21219/1945-1969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48562 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Podstawy czytelnicze - Materiał nauczania języka polskiego - Dzieło literackie - Czytanie czynne a bierne - Rozwój postawy czytelniczej dziecka II. Czytanki - Organizacja pracy - Przykłady opracowań III.Lektura - Znaczenie książki dla samokształcenia - Lektura uzupełniająca beletrystyczna i popularno-
naukowa - Lektura prywatna uczniów IV. Sylwety twórców - Twórcy wskazani programem - Pisarze regionalni - Autorzy współcześni
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-38146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Komunikacja językowa - Wiadomości ogólne - Produkt znakowy - Transmisja komunikatów językowych - Recepcja komunikatów językowych - Komunikacja dźwiękowa i pisemna - Wtórne (pośrednie) rodzaje działalności
komunikacyjnej II. Nauczanie komunikowania się w języku obcym - Zasady ogólne - Nauczanie receptywnej działalności komunikacyjnej - Nauczanie produktywnej działalności komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkoła pracy samorozwojowej : część praktyczna / Adolfina Gorzycka-Wieleżyńska. - Wyd. pośmiertne / przy poparciu Towarzystwa Zwolenników Nowoczesnego Wychowania. - Warszawa : Spółka Akcyjna Polska Składnica Pomocy Szkolnej, 1927. - 207, [9] s., [2] k. tabl. złoż. : tab. ; 23 cm.
I. Cele i środki wychowawcze II. Radość jako główny czynnik wychowawczy III. Popieranie prawidłowego rozwoju ucznia pod względem fizycznym i umysłowym IV. Koncentracja przedmiotów nauczania V. Wycieczki VI. Nauka czytania i pisania VII. Nauka rachowania VIII. Samorząd jako czynnik wychowawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko sześcioletnie uczy się czytać / Irena Dudzińska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 215, [1] s. : faks., fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej