Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(60)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(75)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(52)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Sokołowski Marek (1962- )
(5)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Wrońska Marta (pedagog)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Andrzejewska Jadwiga (1923-2010)
(2)
Bednarek Józef
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baranowski Mariusz
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Blicharski Marcin
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Brzóska Robert
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Drzewiecki Piotr (1977- )
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Flemming Irene
(1)
Fornal Paweł (1975- )
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grzesiak Ewa
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Janicka-Szyszko Renata
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jung Bohdan
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kmieć Stanisław (1940- )
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Losantos Cristina (1960- )
(1)
Lugova Larisa
(1)
Machowicz Monika (1973- )
(1)
Machura Witold
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Morbitzer Janusz (1957- )
(1)
Nożyński Szymon
(1)
Olak Antoni
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Rankin Carolynn
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Roca Elisenda (1963- )
(1)
Rosińska Klaudia (1990- )
(1)
Różycka Martyna
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Stelbecka Magdalena
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Surdej Mirosław (1982- )
(1)
Topol Paweł
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Walter Natalia
(1)
Wawrzyniak Krzysztof
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Bibliotekarze
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura katalońska
(1)
Temat
Edukacja medialna
(52)
Internet
(19)
Środki masowego przekazu
(18)
Komunikacja społeczna
(7)
Multimedia
(7)
Pedagogika medialna
(7)
Wychowanie
(7)
Młodzież
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Dzieci
(5)
Kształcenie
(4)
Kultura
(4)
Kultura audiowizualna
(4)
Metody nauczania
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Uczniowie
(4)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(3)
Czytelnictwo
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Informatyka
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Kultura masowa
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przysposobienie biblioteczne
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Telewizja
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Biblioteki publiczne
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Język polski
(2)
Literatura
(2)
Media społecznościowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Użytkownicy informacji
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Antykatolicyzm
(1)
Antykomunizm
(1)
Archiwum Państwowe (Łódź)
(1)
Automatyka
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biomasa
(1)
Cięcie drzew i krzewów
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo wojskowe
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dezinformacja
(1)
Diecezja Przemyska
(1)
Domosławski, Artur (1967- )
(1)
Dorośli
(1)
Drzewa
(1)
Dyskusja
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Ekorozwój
(1)
Facebook
(1)
Fake news
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Fonoholizm
(1)
Gastronomia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Grupy nacisku
(1)
Gry i zabawy
(1)
Handel emisjami zanieczyszczeń
(1)
Hermeneutyka
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hotelarstwo
(1)
III Zarząd Główny (Zrzeszenie "Wolność i Niezawisłość ; 1945-1947)
(1)
Informacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Temat: dzieło
Kapuściński non-fiction
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Żołnierz Polski (czasopismo ; Warszawa)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(5)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Diecezja przemyska (obszar)
(1)
Japonia
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Przeworsk (woj. podkarpackie)
(1)
Tomaszów Mazowiecki (woj. łódzkie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo białostockie (1944-1975)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo rzeszowskie (1945-1975)
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Tradycja technologii edukacyjnej - subiektywny szkic dziejów TE do początków XXI wieku ; Superorganizm społeczności ludzkiej - współkonstruowany dynamiką pedagogiki medialnej - pytania o kształt społeczeństwa przyszłości ; Odpowiedzialność jako kategoria aksjologiczna w świecie współczesnych mediów ; Odpowiedzialność jako wymiar edukacji medialnej ; Popkulturowa tożsamość młodych na podstawie filmu "Galerianki" ; Edukacyjne znaczenie mediów środowiskowych we wspieraniu różnorodności kulturowej ; Portale społecznościowe - wirtualne miejsce spotkań e-pokolenia ; Tradycyjne i nowoczesne środki dydaktyczne w edukacji ; Edukacja medialna - za(nie)dbany obszar polityki oświatowej? ; Technologie informacyjne, media i kompetencje medialne w strukturze uwarunkowań procesu uczenia się ; "Uczeń przeciętny" - krytyczny odbiorca mediów czy kibic? ; Dziecko w cyberprzestrzeni - implikacje wychowawcze i dydaktyczne ; Kampania i działania społeczne na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie ; Harcerstwo w sieci - w 100-lecie harcerstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
RZECZYWISTOŚĆ UPOZOROWANA. MEDIA - CZWARTA WŁADZA CZY WIELKI MANIPULATOR? : Władza nowoczesna? Rola mediów w państwie totalitarnym ; Polska prasa społeczno-polityczna a kryzysy polityczne ; Seks, kłamstwa i kasety wideo. Skandal a kultura przejrzystości w mediach ; Media i wojna ; Ewolucja francuskiego dziennika "Le Monde". Od "Przeciwwagi" do "nadużycia władzy" ; Syndrom wrogiego świata: etniczny Inny w amerykańskich wiadomościach telewizyjnych ; Świat według dzienników prasowych i tygodników. analiza porównawcza ; Lokalne media elektroniczne i ich wpływ na lokalną politykę ; Demokratyczne funkcje prasy lokalnej w teorii i praktyce na przykładzie "Wiadomości Rudzkich". REALIA SPOŁECZNE W NOWYCH MEDIACH: Medialne obrazy pozaprawnych zachowań społecznych. Refleksje w perspektywie kryzysu praworządności polskiego społeczeństwa ; Między szacunkiem a skandalem. Polskie symbole narodowe w ujęciu medialnym ; Telewizyjne obrazy agresji i przemocy ; Buylling i mobbing w jednym, czyli szkoła w uczniowskich filmach w sieci ; Oblicza polskich anarchistów - destrukcja, destabilizacja, dekompozycja? ; Uczestnictwo wiejskiej rodziny wielopokoleniowej w kulturze audiowizualnej w kontekście teorii "użytkowania i korzyści". OBSZARY EDUKACJI MEDIALNEJ. "NOWE" TERYTORIA i "STARE" PRZESTRZENIE: Teorie chaosu i fraktali dla pedagogiki mediów ; Obraz dziecka w rzeczywistości upozorowanej - aspekty metodologiczne i empiryczne ; Zagrożenia Internetu - wyzwaniem dla nowych zadań edukacji medialnej ; Czas spędzony przed komputerem i telewizorem w świadomości dzieci oraz rodziców ; Współczesne media wobec edukacji międzykulturowej ; Kształcenie nauczycieli i realizacja edukacji medialnej w lubelskich szkołach - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92459/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim i małopolskim.
Bibliogr. s. [261]-289.
Adolescent w przestrzeni medialnej ; Społeczny kontekst kultury medialnej ; Edukacja szkolna w kształtowaniu kultury medialnej ; Metodologiczne podstawy badań własnych ; Kultura medialna adolescentów - analiza wyników badań własnych ; Implementacja kultury medialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Dydaktyczne ; 10)
Bibliogr. s. 70-[72].
I. SPECYFIKA STRON INTERNETOWYCH DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Bezpieczeństwo dziecka w Internecie; 2. Elementy interfejsu: a) Ikony, b) Kursor, c) Animacja, d) Wprowadzenie postaci przewodnika, e) Nawigacja, f) Gadżety, g) Wyszukiwarka, h) Logowanie, i) Wskaźnik postępu ładowania strony, j) Kompozycja strony, k) Adres i nazwa strony, l) Strona główna, ł) Reklama, m) Język komunikatów, n) Komunikacja z użytkownikiem, o) Humor, p) Motywacja, II. PROJEKTOWANIE STRONY INTERNETOWEJ DLA DZIECI: 1. Praca z dziećmi; 2. Etapy konstrukcji: a) Określenie targetu, b) Cel produktu, c) Porady eksperta, d) Charakter pracy odbiorcy z produktem, e) Pierwsze spotkanie z produktem, f) Zarządzanie gotowym projektem, g) Promocja produktu, III. MODEL DZIECIĘCEGO I MŁODZIEŻOWEGO ODBIORCY, IV. WYBRANE STRONY INTERNETOWE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Charakterystyka strony internetowej; 2. Wybrane witryny internetowe dla dzieci: a) Reporter junior, b) Endo, c) Witryna Małego Warszawiaka, d) Szkoła.net, e) Dialek, f) Interkl@sa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 110)
Numeracja w obrębie serii wg: http://www.ebib.info.
Druga s. tyt. i spis treści także w jęz. ang.
Wytyczne IFLA dla bibliotek obsługujących niemowlęta i małe dzieci (do 3 lat) ; Wytyczne dotyczące usług w bibliotekach dla dzieci ; Wytyczne dla bibliotek obsługujących młodzież ; Deklaracja "Internet i biblioteki dla dzieci".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92995 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Met-02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 257)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach oraz streszczenie w języku angielskim całości.
MARLENA PLEBAŃSKA, Cyfrowe kompetencje nauczycieli ; NATALIA WALTER, Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci ; MARTA CIESIELKA, AGATA OSMENDA, Blog jako narzędzie pracy nauczyciela i ucznia ; DANUTA MORAŃSKA, Nauczyciel wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego ; MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, Medialny wizerunek ucznia zdolnego ; SONIA WAWRZYNIAK, Nowoczesne technologie w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się ; KATARZYNA WASZYŃSKA, DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, Pomoc psychologiczna online w aspekcie poradnictwa i terapii seksuologicznej - główne założenia teoretyczne i implikacje kliniczne ; WIESŁAW BESTRZYŃSKI, ROBERT SZYMIEC, Ewaluacja immersyjno-medialnej metody nauczania języka angielskiego z elementami edukacji medialnej ; ANNA MICHNIUK, Współczesna, nowomedialna(?) szkoła - próba charakterystyki ; ANNA GOCAŁ, Kompetencje medialne dzieci w wieku przedszkolnym w narracji rodziców oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego ; SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA, Grać czy nie grać? Oto jest pytanie - zastosowanie multimedialnych gier edukacyjnych w procesie kształcenia ; JOANNA SIKORSKA, Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym ; DARIA SZYKOWNA, Wykorzystanie tablicy interaktywnej w szkole podstawowej jako wyzwanie dla nowoczesnej edukacji ; AGATA ŻBIKOWSKA, Kompetencje medialne polskich gimnazjalistów - czego cyfrowi tubylcy mogą się od nas nauczyć? ; AGATA OSMÓLSKA, Forum internetowe jako przestrzeń edukacyjna ; ALEKSANDRA ROŻEK, Nowe media w życiu osób z wadą słuchu ; ADAM PIETRZYKOWSKI, Telewizja akademicka jako środek do realizacji misji uniwersytetu w czasach nowych mediów ; ALEKSANDRA HULEWSKA, Edukacja zdrowotna w social media - szansę i zagrożenia ; The educational and social challenges of digital reality (Summary).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media cyfrowe wspierające procesy dydaktyczne / Aleksander Piecuch. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020. - 210, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 201-[211].
Wstęp ; CZ I. MEDIA CYFROWE W EDUKACJI: R. I. Techniczne środki wsparcia dla procesów uczenia się i nauczania: 1. Technologie multimedialne wspierające procesy uczenia się i nauczania ; 2. Technologie informacyjne wspomagające poszukiwanie informacji ; 3. Technologie informacyjne wspomagające gromadzenie i zapamiętywanie informacji ; 4. Technologie informacyjne wspomagające wizualizację: Projektory multimedialne ; Tablice kopiujące ; Tablice interaktywne ; Wizualizery ; Systemy testowe ; Systemy wideokonferencyjne ; Wskaźniki ; 5. i-Lab wspomaganie problemowego uczenia się ; 6. Chmura informacyjna ; 7. Dysk w chmurze ; R. II. Internet i jego technologie w szkole: 1. System Informacji Oświatowej ; 2. Szkoła w przestrzeni wirtualnej ; 3. Portale korporacyjne a zarządzanie wiedzą ; 4. Blogi i mikrob logi ; 5. Otwarte Zasoby Edukacyjne ; 6. e-Dziennik - narzędzie wspierające proces edukacji szkolne ; 7. Elektroniczny dziennik dla rodzica i ucznia ; CZ. II. TECHNOLOGIE BLISKIEJ PRZYSZŁOŚCI: R. III. Technologie inżynierii wiedzy: 1. Inżynieria wiedzy ; 2. Inżynieria dydaktyczna ; 3. Technologie semantyczne w edukacji ; 4. System zarządzania treścią: Interaktywność sieci - Web 2.0 ; Technologia hipertekstu ; Modelowanie struktury hipertekstowej ; Optymalizacja węzła hipertekstowego ; W kierunku inteligentnego hipertekstu ; Hipertekst - korzyści i ograniczenia ; R. IV. Teleedukacja: 1. Rozwój e-usług w edukacji ; 2. e-Learning - kształcenie 2.0 ; 3. m-Learning - perspektywa rozwoju ; 4. e-Twinning - międzynarodowa przestrzeń edukacji ; R. V. Edukacja wirtualna: 1. Wirtualne środowisko edukacyjne ; 2. Rozszerzona wirtualna rzeczywistość i jej edukacyjne znaczenie ; 3. Wirtualne laboratoria - modelowanie i symulacje ; 4. Wirtualne wycieczki dydaktyczne ; 5. Wirtualne biblioteki cyfrowe ; 6. Second Life w edukacji ; 7. Chaterbooty - nowe technologie w edukacji ; 8. Wirtualny doradca edukacyjno-zawodowy ; 9. Wirtualne wykłady - uniwersytet otwarty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86853 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-245. Indeksy.
Filmogr. s. 249.
O telewizji w ujęciu edukacyjnym ; Edukacja medialna w kontekście wybranych zagadnień edukacji XXI wieku ; Real-TV i jej gatunki: perspektywa edukacyjna ; Prawodawcy, przewodnicy i tłumacze (w) nowej rzeczywistości ; Twórcze metafory telewizyjne ; O przyczynach i sposobach (nie?)istnienia krytyki telewizyjnej ; Mock-documentary - wyzwanie dla dokumentu, wyzwanie dla widza ; Zrozumieć telewizję - zrozumieć telewidza: Analiza problemu w kontekście badań własnych ; W stronę praktyki - propozycje scenariuszy lekcji ; Edukacja telewizyjna - perspektywy dalszego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poradnika Bibiotekarza ; nr 35)
Bibliografia na stronach 37-[39].
Wstęp ; Adresaci Wytycznych ; Cz. A. Misja i cele bibliotek dla dzieci ; Misja bibliotek dla dzieci ; Cele bibliotek dla dzieci ; Zarządzanie biblioteką dla dzieci ; C. B. Zasoby ludzkie – wiedza i umiejętności ; Wykształcenie, rozwój i doskonalenie bibliotekarzy dziecięcych ; Standardy etyczne i wartości ; Finansowanie i zarządzanie budżetem i zasobami finansowymi ; Źródła finansowania ; Partnerstwo i współpraca ; Cz. C. Zbiory - gromadzenie i zarządzanie ; Formy dokumentów ; Polityka rozwoju i zarządzanie zbiorami ; Źródła fizyczne i cyfrowe ; Technologia w bibliotece dla dzieci ; Cz. D. Programy i usługi dla społeczności ; Cz. E. Wystój wnętrza i tworzenie przyjaznej przestrzeni ; Przestrzenie dla poszczególnych grup wiekowych ; Umeblowanie i wyposażenie ; Oświetlenie ; Oznakowanie i znalezienie drogi ; Dostępność przestrzeni biblioteki ; Zdrowie i bezpieczeństwo ; Konsultacje z użytkownikami – zaangażowanie dzieci i młodzieży w projektowanie ; przestrzeni bibliotecznej ; Duński modelowy program dla bibliotek publicznych – jako przykład innowacyjnego projektowania i dobrych praktyk ; Cz. F. Marketing i promocja ; Cz. G. Ocena ; Źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-239. Indeks.
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO: "O mediach, przez media, do mediów" - założenia edukacji medialnej ; Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej ; MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE: Historia - definicje - typologia ; Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? - media społecznościowe według nauczycieli ; Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych ; Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel - uczeń ; WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: Od C do Z - alfabet nowych pokoleń ; Mozaikowa tożsamość "globalnych nastolatków" ; Doświadczenia medialne mlodych ludzi ; Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów ; EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY: Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym ; Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo? ; LEKTURY NOWOMEDIALNE: Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży ; Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych - propozycje dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1651-2.
Bibliogr. s. [563]-574. Indeks.
I.WPROWADZENIE: 1. Od prasoznawstwa do medioznawstwa. Perspektywa naukowego globtrotera ; 2. Nauki o mediach i komunikacji społecznej jako nowa dyscyplina nauk humanistycznych ; II. PŁYNNA MEDIALNOŚĆ: 1. Panta rei, czyli teoria komunikowania wobec wyzwań nowych mediów ; 2. Pochwała medioznawstwa, czyli renesans McLuhana ; 3. Rwący nurt informacji ; 4. Polska łódka, europejskie morza i światowy ocean. Żeglując ku społeczeństwu globalnej informacji ; III. MEDIAMORFOZA: 1. Jima Banistera taksonomia mediów - próba uniwersalnej klasyfikacji medialnej ; 2. Perspektywa mediamorfozy jako transformacji systemu mediów ; 3. Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów ; 4. Książka i czytelnictwo: trwanie i zmiana w erze cyfrowej ; 5. Nowe wino w nowym bukłaku - gazeta na iPadzie? ; 6. Ontologia Internetu ; 7. Internet jako paradoks ; IV. SOCJOMORFOZA: 1. Społeczeństwo informacyjne i jego teoretycy ; 2. Społeczeństwo masowe, informacyjne, sieciowe czy medialne? ; 3. Media jako czynnik zróżnicowania społecznego ; 4. Strategia Lizbońska budowy europejskiego społeczeństwa informacyjnego ; 5. Komórka w naszej chacie ; 6. Pokolenie SMS-u w rozwiniętym społeczeństwie informacyjnym ; 7. Od ludzi Turinga do pokolenia sieciaków. Rola narzędzi informacyjnych i komunikacyjnych w kształtowaniu osobowości społecznej ; V. MEDIATYZACJA SFERY PUBLICZNEJ: 1. Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Wstęp do wydania polskiego Briana McNaira ; 2. Przełamywanie partyjnego monopolu mediów ; 3. Władza czy panowanie mediów? ; 4. Wolność słowa w obszarze komunikacji społecznej ; 5. Lewica a media ; 6. Opozycja w cyberprzestrzeni ; VI. NIEBEZPIECZNE MEDIA: 1. Walka i terroryzm w zmediatyzowanym świecie: nowy paradygmat rozproszonej wojny ; 2. Sieć Al-Kaidy, Al-Kaida w sieci ; 3. Władcy słów: politycy, media i prawnicy wobec terroryzmu i terrorystów ; 4. Terrorwizja. "Wstrząsające" wydarzenia medialne jako element kultury strachu ; 5. Dziennikarze i terroryści: rozgłos czy riposta? ; 6. Skandal czy spektakl? ; 7. Czarny PR - praktyka, historia i teoria. Etyka? ; VII. DZIENNIKARSTWO NA ROZDROŻU: 1. Poskramianie dziennikarzy. Instrumentarium demokracji dyktatorskiej ; 2. Od tabloidów do tabloidyzacji mediów ; 3. Dziennikarstwo śledcze: źródła, przecieki, oczyszczalnia ścieków czy czarny PR (zatruta studnia)? ; 4. Jak wolne mass media psują demokrację ; 5. Etyka i media: między wolnością, odpowiedzialnością i profesjonalizmem ; 6. Zarządzanie jakością w dziennikarstwie jako odzyskiwanie wiarygodności służby publicznej ; 7. Komunikowanie jest najważniejsze... w sytuacjach wielkich kataklizmów, katastrof, krachów i skandali, aktów terrorystycznych ; VIII. EDUKACJA MEDIALNA: 1. Surfowanie czy żeglowanie w cyberprzestrzeni, czyli o wychowaniu człowieka medialnego i mobilnego homo internetus ; 2. Mobilny multikomputer w rękach dziecka, czyli o konieczności edukacji medialnej ; 3. Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof ; IX. DOKĄD NIESIE NAS WARTKI NURT MEDIÓW?: 1. Quo vadis, media? Gdzie zdążają media masowe? ; 2. iPad, czyli dokąd prowadzą nas najnowsze media? Gizmo czy nasz drugi mózg? ; 3. Gazeta - wymierający gatunek. Mane, tekel, fares?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97305 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [9])
Bibliogr. s. 387-403. Indeks.
Streszcz. ang.
O STANIE NIECZYTANIA: Przywrócić przyjemność w czytaniu ; Kryzys lektury na tle innych kryzysów cywilizacyjnych. O PRZYJEMNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZYTANIA: Odzyskać czytelnika dla literatury ; Etyczne aspekty lektury a filozofia edukacji. O MODELACH CZYTANIA: Wolność i etyka czytania hermeneuty ; Odpowiedzialne odpowiadanie Innemu w dekonstrukcji ; Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze intertekstualnej ; Konieczność otwarcia na różnorodność praktyk czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 276-297.
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: -Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów?, -Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę?, -W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas?, -Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne?, -W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109845 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 152)
Tyt. z dod. s. tyt.: A time of change - a time of challenge. The libraries' and information center's role in developing modern competencies.
Bibliogr. po rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang. Streszcz. w jęz. ang., pol.
I. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W KONTEKŚCIE BIBLIOLOGII I INFORMATOLOGII: Skąd się biorą cyfrowi humaniści? - nowe technologie w projektach społecznych ; Czwarty paradygmat ; Kompetencje człowieka w ujęciu informatologicznym ; Knowledge communication - essential skill for workplace literacy. II. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W PRAKTYCE BIBLIOTECZNEJ: Formy i metody pracy z młodzieżą w bibliotekach publicznych ; Edukacja informatyczna w kontakcie z bibliotecznym OPAC-iem ; "Latarnicy" w społeczności lokalnej na przykładzie Kiełczowa w województwie dolnośląskim - kształcenie kompetencji informacyjnych osób 50+ ; Biblioteka publiczna jako przestrzeń nieformalnej edukacji obywatelskiej i kształtowania wspólnotowych postaw ; Biblioteka jako miejsce spotkania z "Innym" ; Kształtowanie kompetencji mediacyjnych na przykładzie działalności miejskiej mediateki publicznej Marguerite Yourcenar w Paryżu ; Udział biblioteki publicznej w edukacji medialnej obywateli ; Książka elektroniczna w bibliotece ; Organizacja czasu wolnego młodzieży szkolnej w kontekście kompetencji czytelniczych i kontaktu z literaturą ; Biblioteki dla dzieci i ich deklaracje misji. III. KOMPETENCJE INFORMACYJNE W RÓŻNYCH OBSZARACH AKTYWNOŚCI: Badanie publicznych portali i serwisów internetowych w celu wskazania najlepszych praktyk w zakresie dostarczania informacji o zdrowiu i leczeniu - wstępne wyniki badań ; Informacja zdrowotna jako wynik interakcji społecznych ; Informacja zdrowotna - czy tego właśnie szukamy w sieci ; Integracja nauki polskiej w kontekście wykorzystania informacyjno-społecznościowego portalu internetowego Academicon.pl ; Kompetencje informacyjne - ważna składowa kompetencji zdrowotnych ; Kompetencje zdrowotne (health literacy) i ich znaczenie dla zdrowia ; Doktoranci - mistrzowie czy zwykli studenci? Kompetencje informacyjne niezbędne studentom trzeciego stopnia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [191]-200.
WSTĘP. KULTURA I MEDIA. OD GLOBALIZACJI DO GLOKALIZACJI: 1. Antropologiczne spojrzenie na kulturę ; 2. Kontrasty kultur współczesnych a proksemika ; 3. Komunikacja międzykulturowa a komunikowanie medialne ; 4. Zagubieni podróżnicy? ; 5. Pesymizm, czyli optymizm ; R. I. PRACE FILMOZNAWCZE: 1. Arystokratyzm ducha. Szkic do portretu Krzysztofa Zanussiego ; 2. Sygnowano: Jerzy Skolimowski ; 3. Polskie kino realizmu socjalistycznego lat 1949-1953: Wprowadzenie ; W stronę realizmu socjalistycznego. Filmowcy w służbie ideologii ; Rewolucyjny epizod czy trwała zmiana? ; Modus operandi nowych czasów. Film „Piętka z ulicy Barskiej” Aleksandra Forda ; Refleksje końcowe ; 4. Libacje, biby, chlanie. Alkoholowe odmęty polskiego kina fabularnego. Zarys problematyki: Od wódki rozum krótki? ; Po lampce wina - śliczna dziewczyna? ; Ucieczka z izolacji. Pętla Wojciecha Jerzego Hasa ; Ironiczna spowiedź. Wszyscy jesteśmy Chrystusami Marka Koterskiego ; Wigilijna eskapada. Żółty szalik Janusza Morgensterna ; Stan upodlenia. Pod Mocnym Aniołem Wojciecha Smarzowskiego ; Refleksja końcowa ; 5. Filmowe wizerunki niepełnosprawności: Wprowadzenie ; Niepełnosprawność. Casus polskiej kinematografii ; Niepełnosprawność w kinie światowym ; Zamiast podsumowania ; R. II EDUKACJA MEDIALNA: 1. Problemy fenomenologiczno-socjologiczne "cyfrowego tubylca": Wstęp ; Kultura na usługach "cyfrowego tubylca" ; Medialni screenagers awangardą społeczeństwa ery Web 2.0? ; Zakończenie ; 2. Edukacja medialna w Rosji: Trudny (filmowy) początek ; Zwrot ku estetyce. Lata 1960-1985 ; Nowe obszary i tendencje w edukacji medialnej ; Kształtowanie się rosyjskiego modelu edukacji medialnej ; 3. Nowe horyzonty edukacji filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu: Z kart historii edukacji filmowej ; Nowe spojrzenie na edukację filmową ; Edukacja filmowa i medialna - nadzieje i rozczarowania ; Współczesne obszary edukacji filmowej. Projekt Filmoteka Szkolna. Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej ; Więcej niż lekcja, więcej niż kino ; R. III. STUDIA MEDIOZNAWCZE: 1. Idole popkultury? Polskie seriale telewizyjne o tematyce policyjnej. Od "zbrojnego ramienia Partii" do Policji. Przemiany (nie tylko medialnego) wizerunku: Wprowadzenie ; PRL, czyli poszukiwania pozytywnego bohatera ; III RP, czyli w pogoni za sensacją i oglądalnością ; 2. Tabloidyzacja radia. Czy istnieją granice dziennikarskiej prowokacji?: Prolog. Historia pewnego żartu ; Granice dziennikarskiej prowokacji ; Proces tabloidyzacji mediów ; The Panie Broadcast, czyli radiowa audycja Orsona Wellesa ; Epilog. Narodziny Royal Baby ; 3. Doktor G. i tabloidowy wizerunek lekarza: Wojna na wizerunki? Spin doktor kontra doktor G ; Zażyj tabletkę, czyli słów kilka o tabloidyzacji prasy ; "Już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie" ; Kryptonim "Mengele" i "doktor śmierć". Apele, przeprosiny, wyroki ; Zamiast zakończenia. Doktor G. polskim Alfredem Dreyfusem? ; 4. Konrad Wallenrod czy Jack Strong? Medialny wizerunek pułkownika Ryszarda Kuklińskiego: Wprowadzenie ; Makiawelizm, "etos maski" i poetyka tajemnicy ; Metody badania wizerunku ; "Iść pod prąd". Życie ściśle tajne ; Bohater czy zdrajca? ; Prostacki western czy sensacyjny film szpiegowski? ; Konsultant, szpieg czy "pierwszy polski oficer w NATO"? ; Ikona prawicy czy popkulturowy heros? Próba podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Internet jest wszędzie – zajrzyj, poznaj wirtualny świat młodych i pytaj o wszystko! Obowiązkowa lektura dla rodziców dzieci w każdym wieku! Bo wszyscy jesteśmy online. Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej