Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(17)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Aronson Joshua
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lawson Sarah
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Mastalerz-Migas Agnieszka
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pankiewicz Piotr
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Pietrzak Henryk (psychologia)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rumpf Joachim
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(1)
Sip Krystyna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sochacka Monika
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stone Jan
(1)
Stone Michel
(1)
Stromenger Zuzanna (1925- )
(1)
Stromenger Zuzanna (1925-2011)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Temat
Agresywność
(83)
Psychologia społeczna
(23)
Konformizm
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Młodzież
(13)
Przemoc
(12)
Miłość
(10)
Uprzedzenia
(10)
Wychowanie
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Uczniowie
(8)
Dziecko
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Zachowanie
(7)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Zło
(6)
Internet
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Postawy
(5)
Rodzina
(5)
Stereotyp
(5)
Uczucia
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Telewizja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ludobójstwo
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Automatyka
(1)
Banicja
(1)
Behawioryzm
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chóry
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Felieton polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [228]-247.
Streszcz. ang.
I. POCZĄTKI WYCHOWANIA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ - WYCHOWANIE NA PRZESTRZENI DZIEJÓW: 1. Wychowanie fizyczne w starożytności ; 2. Wychowanie w antycznej Grecji ; 3. Wychowanie w Rzymie ; 4. Wychowanie fizyczne w epoce oświecenia ; 5. Wychowanie w XIX wieku ; Wychowanie fizyczne w różnych krajach ; 7. Wychowanie fizyczne pod zaborami ; 8. Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" ; 9. Henryk Jordan i jego działalność ; 10. Powrót idei olimpijskiej i postać Pierre'a de Coubertina ; 11. Wychowanie fizyczne w XX wieku. II. AKTYWNOŚĆ CZŁOWIEKA W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ: 1. Aktywność człowieka w psychologii ; 2. Aktywność człowieka w naukach medycznych i przyrodniczych ; 3. Socjologiczne ujęcie aktywności człowieka ; 4. Aktywność fizyczna w pedagogice. III. WYCHOWAWCZY WALOR SPORTU: 1. Kluby sportowe wobec wychowania ; 2. Akcenty wychowawcze i wartości w sporcie ; 3. Funkcje sportu wyczynowego ; 4. Sport wyczynowy - niebezpieczeństwa i korzyści ; 5. Trener instruktor w procesie wychowania zawodnika ; 6. Doping w sporcie. IV. INSTYTUCJONALNE WYCHOWANIE FIZYCZNE: 1. Szkoła a wychowanie do ruchu ; 2. Atrakcyjność lekcji wychowania fizycznego ; 3. Ocena na lekcji wychowania fizycznego ; 4. Procedury kontrolno-oceniające ucznia na lekcji wychowania fizycznego ; 5. Diagnozowanie dziecka z grupy ryzyka na lekcji wychowania fizycznego ; 6. Zalety i wady lekcji wychowania fizycznego. V. NAUCZYCIEL W ZREFORMOWANEH SZKOLE: 1. Kodeks etyczny nauczyciela ; 2. Odpowiedzialność nauczyciela ; 3. Doskonalenie kwalifikacji, permanentna edukacja ; 4. Nauczyciel stres. VI. REFORMA PROGRAMOWA I STRUKTURALNA POLSKICH SZKÓŁ NA PRZESTRZENI LAT. VII. SPORTY EKSTREMALNE: 1. Ujęcie terminologiczne ; 2. Charakterystyka sportów ekstremalnych ; 3. Konsekwencje uprawiania sportów ekstremalnych ; 4. Główne motywy uprawiania sportów ekstremalnych ; 5. Wizerunek sportowca ekstremalnego ; 6. Umiejętności, postawy do uprawiania sportów ekstremalnych. VIII. REINTEGRACJA PRZEZ SPORT: 1. Znaczenie powtórnej integracji ; 2. Resocjalizacyjny walor sportu ; 3. Rola aktywności fizycznej w procesie resocjalizacji dzieci i młodzieży ; 4. Reintegracja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych ; 5. Wpływ sportu na jakość życia osób niepełnosprawnych ; 6. Wartość rehabilitacyjnej aktywności sportowej ; 7. Sportowe kategorie niepełnosprawności w kolarstwie ; 8. Współzawodnictwo osób niepełnosprawnych ; 9. Fair play w sporcie osób niepełnosprawnych. IX. AGRESJA W SZKOLE, SPORCIE I W ŻYCIU CODZIENNYM: 1. Agresja - rozważania teoretyczne ; 2. Agresja w szkole ; 3. Przejawy agresji w sporcie ; 4. Rodzaje agresji ; 5. Agresja dopuszczalna i niedopuszczalna ; 6. Kanalizacja agresji ; 7. Przeciwdziałanie agresji. X. HAŁAS W SZKOLE. XI. CZAS WOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Znaczenie terminu "czas wolny" ; 2. Badania dotyczące czasu wolnego ; 3. Aspekt czasu wolnego ; 4. Formy spędzania czasu wolnego ; 5. Formy rekreacji najczęściej wybierane przez młodzież ; 6. Korzyści z czasu wolnego ; 7. Wpływ rodziny, szkoły i organizacji społecznych na wybór form spędzania czasu wolnego prze młodzież ; 8. Zagrożenia "atakujące" młodych ludzi ; 9. Nieformalne grupy młodzieżowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The social animal" 1992.
Indeksy.
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Poznanie społeczne ; 3. Uzasadnianie własnego postępowania ; 4. Konformizm ; 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość, zrozumienie ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania - oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Środowisko akademickie i miasto ; I. OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ I ICH PRZYCZYNY: Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (na przykładzie alkoholizmu) ; Uzależnienia a temperament. Wokół temperamentalnego czynnika ryzyka uzależnień ; Uzależnienie od seksu ; Charakterystyka rodzin alkoholików II typu według Cloningera. Rodziny z transmisją i bez transmisji międzypokoleniowej alkoholizmu ; Zagubieni w sieci - czyli o nadmiernym używaniu zasobów i możliwości Internetu ; Płeć a uzależnienie od alkoholu ; Uwiedzeni przez jedzenie. Kontekst społeczno-kulturowy wybranych zaburzeń odżywiania ; Intymność w związkach dorosłych dzieci alkoholików. II. PROBLEMY LECZENIA UZALEŻNIEŃ: Substytucyjna kuracja metadonowa ; Zasoby osobiste a występowanie nawrotów u mężczyzn uzależnionych od alkoholu ; Grupy samopomocy anonimowych narkomanów. III. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ : Czynniki ryzyka i ochrony w przebiegu rozwoju dzieci alkoholików ; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwiązywania problemów społecznych ; O diagnozie w konstruowaniu programów profilaktycznych. Na przykładzie profilaktyki używania substancji psychoaktywnych ; Agresja dzieci i młodzieży - rozwojowe i środowiskowe czynniki ryzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? 2. Konformizm 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie 4. Poznanie społeczne 5. Uzasadnienie własnego postępowania 6. Agresja u człowieka 7. Uprzedzenia 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna 9. Psychologia społeczna jako nauka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11 (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [1] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna?; 2. Konformizm; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; 4. Poznanie społeczne; 5. Uzasadnienie własnego postępowania; 6. Agresja u człowieka; 7. Uprzedzenia; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp / Piotr Stępniak ; Nieletni sprawcy czynów agresywnych. Analiza danych statystycznych oraz wyników badania akt spraw sądowych / Justyna Włodarczyk-Madejska, Maria Kopeć ; Agresja i przemoc wśród nieletnich a zaburzenia psychiczne / Wojciech Kosmowski ; Przeciwdziałanie zjawiskom agresji i przemocy w systemie postępowania z nieletnimi w świetle formalnoprawnych uwarunkowań / Katarzyna Jadach ; Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym nieletnich w zakładzie poprawczym. Refleksje z obserwacji uczestniczącej / Dorota Rondalska ; Programy oparte na społeczności lokalnej w profilaktyce agresji i przemocy wśród nieletnich / Magdalena Sadowska ; Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów jako zasób profilaktyki zachowań agresywnych i przemocowych wśród osób nieletnich / Agnieszka Nymś-Górna ; MAK – nowe oblicze alternatywnej metody komunikacji / Marek Pięta ; Profilaktyka wykluczenia rówieśniczego w pracy z młodzieżą / Sylwia Jaskulska ; Czynniki ryzyka przemocy i analiza instytucjonalna w placówkach dla nieletnich / Paulina Perska-Gradowska ; Interwencja fizyczna jako alternatywna forma komunikacji z agresywnym nieletnim / Michał Talaga ; Działania profilaktyczne Wielkopolskiej Policji – wpływ substancji odurzających na zachowania agresywne wśród osób nieletnich i przemoc elektroniczna / Andrzej Karpiński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111897 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii UJ CM)
Materiały z konferencji naukowej pt. "Natura i kultura. Psychoterapia wobec fenomenu agresji we współczesnym świecie", 20-22 października 2016 r., Warszawa.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Publikacja sfinansowana przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Streszczenie w języku angielskim przy referatach.
Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Wstęp ; Barbara Józefik, Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści ; Bogdan de Barbaro, Jakub Bobrzyński, Katarzyna Gdowska, Psychoterapeuta jako obywatel ; Mirosław Kofta, My kontra oni:: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych ; Krystyna Skorżyńska, Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata ; Bogusław Pawłowski, Biologiczne aspekty rywalizacji o status ; Irena Namysłowska, Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji? ; Krzysztof Szwajca, Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych ; Sławomir Murawiec, Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji ; Agnieszka Klimowicz, Agresja a narodziny dziecka - planowanie interwencji na podstawie Dynamie Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM) ; Anna Król-Kuczkowska, Wstyd, mentalizacja i agresja ; Maciej Pilecki, Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym ; Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia ; Krystyna Mierzejewska-Orzechowska, Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze ; Joanna Duchniewicz, Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP ; Leszek Jaworski, Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? ; 2. Konformizm ; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie ; 4. Poznanie społeczne ; 5. Uzasadnienie własnego postępowania ; 6. Agresja u człowieka ; 7. Uprzedzenia ; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna ; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-86471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Problemy w Klasie)
Bibliogr.
I. CO WIEMY NA TEMAT SKUTECZNEGO ZWALCZANIA PRZESTĘPCZOŚCI?: 1. Przegląd metod metaanalitycznych; 2. Elementy skutecznej pracy z przestępcami; 3. Znaczenie integralności terapii II. RODZINA A PRZESTĘPCZOŚĆ: 1. Rodzina a zachowania przestępcze młodzieży; 2. Znęcanie się w rodzinie a przestępczość; 3. Rodziny zastępcze a przestępczość; 4. Praca z rodzicami i dziećmi, III. POSTĘPY W PRACY Z PRZESTĘPCAMI: 1. Rola rozpoznania społecznego w przestępczości; 2. Dojrzałość moralna a zachowania przestępcze; 3. Praca nad systemem poznawczym przestępców; 4. Związek między postępami terapeutycznymi a tym, "co naprawdę działa"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anatomia zła / Michael H. Stone ; przełożył Adam Tuz. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 751, [1] strona ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "The anatomy of evil" 2019.
FASCYNUJCA PODRÓŻ W GŁB NAJBARDZIEJ PRZERAŻAJCYCH UMYSŁÓW OD NARCYZMU DO AGRESJI - KIEDY W UMYŚLE RODZI SIĘ ZŁO? CHARLES MANSON, TED BUNDY, JEFFREY DAHMER - to tylko kilku z kilkuset seryjnych morderców, których przypadki zbadał dr Michael H. Stone i na których powołuje się w tej książce. Psychiatra analizuje dwie istotne cechy osobowości, narcyzm i agresję, typowe u przestępców zarówno popełniających zbrodnie w afekcie, jak i sprawców najgorszych potworności: sadystycznych tortur i morderstw. Zastanawia się, CZY ZŁO MA SWOJE ŹRÓDŁA W GENACH, WYCHOWANIU CZY MOŻE ISTNIEJ INNE CZYNNIKI WPŁYWAJCE NA ROZWÓJ SKŁONNOŚCI PRZESTĘPCZYCH. CZY ZŁO JEST NIEUNIKNIONE, CZY ISTNIEJ SPOSOBY NA JEGO ZROZUMIENIE I PRZECIWDZIAŁANIE? Co psychologia, psychiatria i neuronauka mówią nam o umysłach tych, których czyny można opisać jako prawdziwe zło? I co to oznacza dla nas? Studium zła dr. Michaela H. Stone’a rzuca nowe światło na naturę ludzkiego okrucieństwa, psychopatię, socjopatię oraz inne zaburzenia osobowości. To próba zrozumienia, CZY WSZYSCY JESTEŚMY POTENCJALNIE ŹLI I CO SKRYWA SIĘ ZA FASAD ZŁA. [Filia, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113295 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96832 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej