368452
Książka
W koszyku
Hotelarstwo : usługi, zarządzanie, procesy koncentracji / Józef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 300 stron : ilustracje, wykresy, fotografie ; 24 cm.
R. I. HOTELARSTWO I JEGO ROLA W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO: 1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy ; 2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej ; 3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych ; 4. Kryteria klasyfikacji hoteli ; 5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych ; 6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej ; 7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego ; 8. Rozwój hotelarstwa na świecie ; 9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce ; R. II. PODSTAWOWE RODZAJE WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYCZNEJ BAZY NOCLEGOWEJ: 1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki ; 2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych: Hotele kurortowe (resort hotels) ; Hotele biznesowe i konferencyjne ; Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels) ; Hotele butikowe ; Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych ; Tanie hotele ; Motele ; Pensjonaty ; 3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej: Kempingi ; Hostele ; Gospodarstwa agroturystyczne ; Schroniska młodzieżowe ; Schroniska ; R. III. USŁUGI ZAKWATEROWANIA W HOTELACH: 1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach 2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych: Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu ; Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim ; 3. Lobby hotelowe i jego funkcje ; 4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego ; 5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania ; R.IV. ISTOTA, FUNKCJE I ROLA GASTRONOMII W HOTELACH: 1. Istota i funkcje gastronomii ; 2. Rodzaje zakładów gastronomicznych ; 3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym ; 4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie ; 5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące ; 6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room) ; 7. Room service w hotelach i jego organizacja ; 8. Rola lounge service‘u w hotelach ; 9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej ; 10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej ; R. V. USŁUGI DODATKOWE W HOTELACH: 1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach ; 2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach: Obsługa turystyki biznesowej ; Usługi wellness & Spa ; Usługi animacji czasu wolnego ; Gry hazardowe ; Usługi handlowe ; Usługi salonów piękności i fryzjerskie ; Usługi Butlewskie ; Inne usługi dodatkowe ; R. VI. ZARZĄDZANIE HOTELEM: 1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji ; 2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie ; 3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym ; 4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego: Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym ; Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym ; Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych ; Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania ; 6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym ; 7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich ; 8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym ; R. VII. ORGANIZACJA I FUNKCJE GŁÓWNYCH SŁUŻB HOTELU: 1. Główne służby hotelu ; 2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu: Służba obsługi pokoi i pomieszczeń ; Recepcja ; Concierge ; Służba rezerwacji ; Służba ochrony hotelu ; Służba pięter (housekeeping) ; Pralnia hotelowa ; Służba inżynieryjno-techniczna ; 3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii ; 4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku ; R. VIII. PROCESY KONCENTRACJI I INTEGRACJI W HOTELARSTWIE: 1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie ; 2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku ; 3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju: Istota i cechy konsorcjów hotelowych ; Formy współpracy konsorcjów hotelowych ; Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych ; Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych ; 4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju: Pojęcie i cechy korporacji hotelowych ; Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym ; Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim ; Sposoby rozwoju korporacji hotelowych ; Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-640.41/.42 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107545 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [287]-300.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunku turystyka, a także dla menedżerów i pracowników branży hotelarskiej i gastronomicznej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej