Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(22)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Autor
Kołakowski Artur
(4)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(3)
Burns David D
(3)
Huebner Dawn
(3)
Kmiecik Anna M
(3)
Matthews Bonnie (1963- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Leahy Robert L. (1946- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Alpert Jonathan E. (1955- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corey Gerald (1937- )
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Fader Sarah
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Giczela Justyna
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kiszycka Emilia
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
McKay Matthew
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Padesky Christine A
(1)
Parkinson Monika
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Płoski Zdzisław (1951- )
(1)
Rego Simon A
(1)
Reinecke Mark A
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Reynolds Shirley (1955- )
(1)
Robertson Donald (1972- )
(1)
Rogers Julia (1962- )
(1)
Sawczyńska Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Stallard Paul (1955- )
(1)
Stefaniak Izabela (psychiatra)
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Van Dijk Sheri
(1)
Verduyn Chrissie
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Wood Alison (1960- )
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Yadin Elna
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zielińska Monika (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(10)
Rodzice
(8)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Psychiatrzy
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(21)
Terapia behawioralna
(9)
Psychoterapia
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Lęk
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Nastolatki
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Uczucia
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Dziecko trudne
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Gniew
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Mindfulness
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Poczucie winy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Zachowanie
(2)
Agresywność
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Halucynacje
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Leczenie
(1)
Marek Aureliusz (cesarz rzymski ; 121-180)
(1)
Martwienie się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nadwaga
(1)
Nerwice
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z depresją
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Przezwyciężanie gniewu
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychopatologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samokontrola
(1)
Samookaleczenie
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Stoicyzm
(1)
Styl życia
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna
(1)
Terapia ekspozycji
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Uczniowie
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wstyd
(1)
Wybory życiowe
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Podręcznik
(6)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(30)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: The dialectical behavior therapy skills workbook : practical DBT exercises for learning mindfulness, interpersonal effectiveness, emotion regulation & distress tolerance" 2007.
Bibliogr. s. [265]-267.
Dialektyczna terapia behawioralna, stworzona z myślą o leczeniu zaburzeń osobowości z pogranicza, okazała się skuteczna w leczeniu wielu schorzeń psychicznych, zwłaszcza tych charakteryzujących się występowaniem przytłaczających emocji. Badania dowodzą, że terapia ta może zwiększyć umiejętność radzenia sobie ze stresem, nie powodując utraty kontroli ani destrukcyjnych zachowań. Książka pokazuje jak krok po kroku stosować proste ćwiczenia, by wywołać rzeczywistą i trwałą zmianę. Rozwija umiejętności w zakresie czterech sfer: tolerancji dyskomfortu psychicznego, uważności, regulowania emocji i efektywności interpersonalnej. [Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZĘŚĆ I: PODSTAWOWE OBSZARY PSYCHOTERAPII : 1. Wstęp i przegląd tematów; 2. Terapeuta-człowiek i fachowiec; 3. Kwestie etyczne praktyki terapeutycznej CZĘŚĆ II: TEORIE I TECHNIKI PORADNICTWA : 4. Terapia psychoanalityczna; 5. Terapia szkoły Adlera 6. Terapia egzystencjalna; 7. Psychoterapia skoncentrowana na osobie; 8. Terapia Gestalt; 9. Terapia rzeczywistością; 10. Terapia behawioralna; 11. Terapia poznawczo-behawioralna; 12. Terapia feministyczna; 13. Terapia systemów rodzinnych CZĘŚĆ III: INTEGRACJA PODEJŚĆ I ZASTOSOWANIA : 14. Wspólny punkt widzenia; 15. Ilustracja przypadku: Podejście integracyjne w pracy ze Stanisławem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychoterapia poznawczo-behawioralna : teoria i praktyka / Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska. - Wydanie II rozszerzone - 8 dodruk. - Warszawa : PWN, 2023. - XXXII, 647, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie opublikowane w Wydawnictwie Naukowym PWN Warszawa 2023.
Bibliografia, netografia na stronach 595-626. Indeksy.
Od Autorek - słowo do wydania drugiego Eduardo Keegan - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego ; Bogdan Zawadzki - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego Od Autorek - słowo do wydania pierwszego ; Przedmowa do wydania pierwszego ; Cz. I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce: R. 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna - wyjaśnienia terminologiczne ; R. 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza, behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych a psychoterapia poznawczo-behawioralna ; R. 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Cz. II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej: R. 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; R. 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie ; R. 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów ; R. 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć ; R. 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego ; Cz. III. Weryfikacja empiryczna: R. 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "Radically open dialectical behavior therapy : theory and practice for treating disorders of overcontrol" 2018.
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Wstęp: Omówienie głównych założeń RO DBT ; Przegląd treści książki ; W RO DBT wygłupy nie są powodem do śmiechu ; R. 1. Radykalna otwartość i zaburzenia związane z nadmierną kontrolą: Samokontrola, czyli co za dużo, to niezdrowo ; Podstawowe założenia RO DBT ; Rozwój terapii i badania nad skutecznością ; R. 2. Neurobiospołeczna teoria zaburzeń związanych z nadmierną kontrolą: Nowatorski neuroregulacyjny model funkcjonowania społeczno-emocjonalnego ; Biospołeczna teoria zaburzeń związanych z nadmierną kontrolą ; Sygnalizacja społeczna - nowy mechanizm zmiany ; R. 3. Strategie oceny: Ocena nadmiernej kontroli. Ramy koncepcyjne ; Częste błędy i problematyczne założenia ; Protokół diagnostyczny dla OC. Diagnoza nadmiernej kontroli, krok po kroku ; Nowe kierunki ; R. 4. Przegląd założeń, struktury i celów terapii: Główne założenia RO DBT ; Przegląd struktury i celów leczenia ; R. 5. Maksymalizacja zaangażowania klienta: Zwiększanie zaangażowania klienta przez środowisko fizyczne ; Zwiększanie zaangażowania klienta przez orientację i zaangażowanie ; Problemy z zaangażowaniem charakterystyczne dla osób z nadmierną samokontrolą ; Zwiększanie zaangażowania przez sekwencjonowanie ; R. 6. Sygnalizacja społeczna ma znaczenie: mikromimikra, neurony lustrzane i więzi społeczne: Więzi społeczne, mimikra i neurony lustrzane ; Nie ma jednego klucza do wszystkich zamków ; Kontakt wzrokowy ; Reakcja „jeleń na drodze” ; Strategie rozluźniania napięcia ; Strategie generowania napięcia ; Terapeutyczne zastosowanie kooperatywnej sygnalizacji społecznej ; Terapeuta jako ambasador plemienia ; Radzenie sobie z nieadaptacyjną sygnalizacją społeczną w kontekście OC ; Plemię ma znaczenie ; R.7. Radykalna otwartość i samopoznanie. Praktyka osobista, modelowanie terapeutyczne, superwizja i konsultacje zespołowe ; Otwartość to plemienne spoiwo ; Otwartość, współpraca i podporządkowanie się ; Otwartość, plemiona i uczenie się ; Jednym z sekretów zdrowego życia jest kultywowanie zdrowego zwątpienia ; Czym jest radykalna otwartość? ; Praktykowanie samopoznania i ujawnianie siebie ; Konsultacje i superwizja prowadzone przez zespół RO DBT ; Wykorzystanie zespołu konsultacyjnego do poprawy wyników superwizji i terapii ; R. 8. Przymierze terapeutyczne - zerwanie i naprawa ; Stanowisko terapeutyczne RO DBT ; Przymierze terapeutyczne ; Zerwania i naprawy przymierza ; Zapobieganie przedwczesnemu przerwaniu terapii ; R. 9. Kierunkowanie terapii i interwencje: sygnalizacja społeczna jako priorytet ; Przede wszystkim życzliwość ; Radykalnie otwarte życie. Budowanie życia, którym warto się dzielić ; Organizacja sesji z wykorzystaniem hierarchii celów RO DBT ; Ukierunkowanie na sygnalizację społeczną w trakcie sesji ; Podstawowe zasady ; Monitorowanie celów terapii za pomocą kart dziennika ; Wartościowe cele, tematy i zamierzenia ; Od kierunkowania do terapii. Przegląd strategii terapeutycznych ; R. 10. Strategie dialektyczne i behawioralne ; Dlaczego dialektyka? ; Zasady i strategie behawioralne ; R. 11. Uwagi końcowe, pytania praktyczne i stosowanie się do zaleceń terapeutycznych: Najczęściej zadawane pytania ; Załącznik 1. Ocena stylów radzenia sobie z problemami. Lista kontrolna oparta na parach słów ; Załącznik 2. Skala oceny nadmiernej kontroli przez klinicystę ; Załącznik 3. Skala oceny globalnego prototypu nadmiernej kontroli ; Załącznik 4. Częściowo ustrukturyzowany wywiad RO DBT dotyczący tendencji samobójczych ; Załącznik 5. Protokół kierunkowania terapii na niebezpośrednie sygnały społeczne ; Załącznik 6. Przygotowanie fundamentów pod skuteczną analizę łańcuchową RO DBT w trakcie sesji ; Załącznik 7. Stosowanie analizy łańcuchowej i analizy rozwiązań RO DBT: Zasady i Protokół Sesyjny ; Załącznik 8. Lista kontrolna poświęcona samoocenie przestrzegania zasad RO DBT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie jesteśmy w posiadaniu ogromnej liczby danych naukowych i wyników badań klinicznych, które wskazują na to, że człowiek może się nauczyć sterować i kontrolować zmiany nastroju i autodestrukcyjne zachowania, wprowadzając w życie kilka względnie prostych zasad i technik. [...] Doktor Burns w sposób jasny i klarowny opisuje postępy i pozytywne aspekty naszej koncepcji depresji. Pokazuje, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z nieprzyjemnych depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. [...] Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję może się stać niezwykle pożytecznym przewodnikiem dla tych, którzy postanowili sami sobie pomóc. [Z przedmowy Aarona T. Becka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97765 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
CZ. I.: R. 1. Historia i bieżący status terapii poznawczo-behawioralnej jako terapii opartej na dowodach naukowych ; R. 2. Filozofia nauki a psychologia kliniczna ; R. 3. Nauka w praktyce ; R. 4. Technologia informacyjna i przemiany roli praktyki terapeutycznej ; R. 5. Kompetencje etyczne w terapiach behawioralnych i poznawczych ; CZ. II.: R. 6. Podstawowe procesy behawioralne ; R. 7. Czym jest poznanie? Podejście funkcjonalno-poznawcze ; R. 8. Emocje i regulacja emocji ; R. 9. Neuronauka a podstawowe procesy w psychoterapii ; R. 10. Ewolucyjne zasady w psychologii stosowanej ; CZ. III.: R. 11. Sterowanie uwarunkowaniami ; R.12. Kontrola bodźców ; R. 13. Kształtowanie ; R. 14. Samozarządzanie ; R. 15. Redukcja pobudzenia ; R. 16. Radzenie sobie z emocjami i regulacja emocji ; R. 17. Rozwiązywanie problemów ; R. 18. Strategie ekspozycji ; R. 19. Aktywizacja behawioralna ; R. 20. Umiejętności interpersonalne ; R. 21. Reinterpretacja poznawcza ; R. 22. Modyfikacja kluczowych przekonań ; R. 23. Defuzja poznawcza ; R. 24. Akceptacja psychologiczna ; R. 25. Wybór i precyzowanie wartości ; R. 26. Praktyka uważności ; R. 27. Wzmacnianie motywacji ; R. 28. Postępowanie z kryzysem i skłonnościami samobójczymi z perspektywy behawioralnej ; R. 29. Przyszłe kierunki rozwoju terapii poznawczo-behawioralnej i terapii opartej na dowodach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera aneksy.
Tytuł oryginału: "Treating your OCD with exposure and response (ritual) prevention therapy. Worlbook" 2012.
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne to przewlekła choroba wpływającą na codzienne funkcjonowanie i jakość życia. Książka ta to doskonały poradnik, który został napisany z myślą o osobach, które pragną uzyskać kontrolę nad swoimi obsesyjnymi myślami i kompulsywnymi rytuałami za pomocą terapii, której skuteczność została potwierdzona klinicznie. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się zaburzenie OCD, jakie są przyczyny i jak sobie radzić z objawami. Opisują, najskuteczniejszy w przypadku tego rodzaju zaburzenia, program terapii ekspozycji i powstrzymywania reakcji w tym jego cele, strategie oraz opis poszczególnych sesji. Poradnik dla pacjenta, stanowiący uzupełnienie Podręcznika terapeuty, zawiera wszystkie formularze wykorzystywane podczas sesji, także te do wykonywania zadań domowych. Formularze te służą do tworzenia hierarchii ekspozycji, codziennego monitorowania rytuałów, przeprowadzania ekspozycji in vivo i ekspozycji wyobrażeniowej oraz prowadzenia zapisu samodzielnych ekspozycji in vivo w ramach pracy domowej. Są niezbędne do zapisywania codziennych zmagań z powstrzymywaniem rytuałów, notowania obserwacji podczas wykonywania zadań domowych oraz utrwalania tego, czego pacjenci dowiedzieli się podczas spotkania z terapeutą. Publikacja stanowi źródło rzetelnych informacji, które są istotnym wsparciem dla osób korzystających z terapii poprzez podtrzymywanie ich działań pomiędzy sesjami. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What to do when you worry too much : a kid's guide to overcoming anxiety" 2006.
"Czy wiesz, że zmartwienia są jak pomidory? Nie oznacza to, że możesz je zjeść. Zmartwienia są jak pomidory, bo gdy zwracasz na nie uwagę i pielęgnujesz w sobie, sprawiasz, że zaczynają rosnąć jak pomidory.” “Co robić, gdy się martwisz” to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. Książka wzbogacona jest ilustracjami Bonnie Mathew i licznymi ćwiczeniami, które umożliwią dziecku zwerbalizowanie swoich obaw, a zarazem pobudzą je do ekspresji twórczej. To kompletne narzędzie do pracy z dzieckiem, z którego skorzystało już wiele dzieci, rodziców i wychowawców. Poradnik został przetłumaczony na 21 języków i zdobył Złotą Nagrodę w konkursie National Parenting Publications Awards.[www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What to do when your temper flares : a kid's guide to overcoming problem with anger" 2007
Weź głęboki oddech i znajdź coś do pisania. Za chwilę nauczysz się czegoś naprawdę interesującego. Lekcja ta może nawet zmienić twoje życie! Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik "Co robić, gdy się złościsz" rozwinie w dziecku umiejętność samokontroli i mądrego zarządzania złością. Ponadto nauczy: - rozpoznawania iskier złości; - podejmowania decyzji, czy zlekceważyć problem, czy go rozpracować; - osiągnięcia kompromisu; - zastąpienia myśli gorących myślami zimnymi; - bezpiecznego pozbywania się złości z ciała; - wydłużania lontu złości. Zaproponowane przez dr Dawn Huebner metody "gaszenia złości" oparte są na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej. [Wydawnictwo Levyz, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Książka została wyd. w 2015 r.
Bibliogr. s. [356]-359.
1. Wprowadzenie do psychologii behawioralnej; 2. Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne; 3. Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej; 4. Techniki behawioralne - materiały do pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 167 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliografia na stronach 141-166.
ZACHOWANIA TRUDNE U DZIECI: Kontekst teoretyczny ; Zachowania trudne ; Przyczyny pojawiania się zachowań trudnych u dzieci ; Behawioralne techniki kierowania klasą ; SKUTECZNOŚĆ ZAPROPONOWANYCH PROCEDUR: Zastosowanie procedury time-out w redukowaniu zachowań autoagresywnych. Badanie 1 ; Redukowanie poważnych zaburzeń zachowania u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 2 ; Skuteczność czasowego ograniczenia w badaniach indywidualnych i grupowuch ; Standardowe postępowanie nauczyciela a redukcja zachowań niepożądanych u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Przetestowana klinicznie, niefarmakologiczna terapia depresji Lęk, poczucie winy, pesymizm i niskie poczucie własnej wartości można wyleczyć również bez pomocy leków. Książka wybitnego psychiatry Davida D. Burnsa zawiera proste i sprawdzone przez naukę zasady i techniki, które umożliwią sterowanie i kontrolę nad wahaniami nastroju i autodestrukcyjnymi zachowaniami oraz pokażą, jak rozwinąć w sobie pozytywne nastawienie do życia. Dowiedz się, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. Ta wyjątkowa książka pomoże Ci: - rozpoznać, co powoduje wahania nastroju - zdusić w zarodku negatywne uczucia - pozbyć się poczucia winy - radzić sobie z wrogością i krytyką - pokonać uzależnienie od miłości i aprobaty innych - zbudować poczucie własnej wartości - czuć się dobrze każdego dnia. [Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa ; Wstęp ; I. TEORIA I BADANIA: 1. Przełom w leczeniu zaburzeń nastroju ; 2. Jak zdiagnozować swoje nastroje. Pierwszy krok w terapii ; 3. Zrozumieć swoje nastroje. Czujesz się tak, jak myślisz ; II. ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE: 4. Zacznij od budowania pewności siebie ; 5. Jak pokonać apatię ; 6. Werbalne judo. Naucz się bronić, kiedy znajdziesz się w ogniu krytyki ; 7. Czujesz gniew? Jakie jest twoje IQ? ; 8. Sposoby radzenia sobie z poczuciem winy ; III. RZECZYWISTE DEPRESJE: 9. Smutek to nie depresja ; IV. ZAPOBIEGANIE DEPRESJI I ROZWÓJ OSOBISTY: 10. Skąd się to wszystko bierze ; 11. Uzależnienie od aprobaty ; 12. Uzależnienie od miłości ; 13. Twoja praca nie determinuje twojej wartości ; 14. Odważ się być przeciętnym sposoby pokonywania perfekcjonizmu ; V. OBEZWŁADNIAJĄCE POCZUCIE BEZNADZIEJNOŚCI I MYŚLI SAMOBÓJCZE: 15. Ostateczne zwycięstwo: wybór życia ; VI. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I NAPIĘCIAMI W CODZIENNYM ŻYCIU: 16. Jak przejść od słów do czynów ; VII. CHEMIA NASTROJU: 17. W poszukiwaniu czarnej żółci ; 18. Ciało i umysł ; 19. Co powinieneś wiedzieć o najczęściej przepisywanych lekach przeciwdepresyjnych ; 20. Kompletny przewodnik pacjenta po terapii lekami przeciwdepresyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The DBT skills workbook for teen self-harm : practical tools to help you manage emotions & overcome self-harming behaviors. Na okładce: Poradnik z ćwiczeniami.
Bibliografia na stronie [181].
R. 1. Samookaleczenia i jego przyczyny ; R. 2. Skuteczne sposoby na sytuacje kryzysowe ; R. 3. Jak nie dać się porwać niezdrowym zachowaniom ; R. 4. Jak odnależć swoją wewnętrzną mądrość ; R. 5. Oswojenie emocji poprzez ich nazwanie ; R. 6. Jak przestać dolewać oliwy do ognia ; R. 7. O unikaniu unikania ; R. 8. Waga relacji międzyludzkicj ; Podsumowanie: dzie teraz jesteś?
Samookaleczanie świadczy o tym, że przeżywasz intensywne, trudne do zniesienia, bardzo nieprzyjemne emocje, z którymi nie potrafisz sobie poradzić. Ranienie ciała pozwala ci dać im upust. Być może masz poczucie, że jesteś do niczego, nie radzisz sobie z życiem lub nienawidzisz siebie. Może często targają tobą uczucia takie jak rozpacz, wstyd, smutek, lęk, gniew czy poczucie winy. Istnieje wiele powodów, dla których ludzie się okaleczają. Niezależnie jednak od powodu prawda jest taka, że samookaleczanie jest destrukcyjnym - i mogącym prowadzić do śmierci - sposobem radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Jakaś część ciebie rozumie, że takie postępowanie na dłuższą metę jest niezdrowe i nieskuteczne. Na szczęście istnieją zdrowe i bezpieczne sposoby radzenia sobie z emocjami. Zapoznasz się z nimi w tym poradniku. Dzięki tej książce rozwiniesz cztery ważne umiejętności: uważność - która pozwala doświadczać emocji bez konieczności działania; tolerancję na stres - która pomoże ci zwalczyć chęć okaleczania siebie; regulację emocji - która pomaga zrozumieć i kontrolować bolesne uczucia; skuteczność interpersonalną - która przekłada się na szacunek dla siebie i minimalizuje poczucie bezwartościowości i beznadziei. Życie bywa bolesne, ale nie musisz stawiać czoła temu bólowi w pojedynkę. Dzięki pracy z tym poradnikiem zdobędziesz narzędzia niezbędne do radzenia sobie z trudnymi myślami i uczuciami w bezpieczny, zdrowy sposób. [GWP, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie wierz we wszystko, co czujesz / Robert L. Leahy ; przełożyła Magdalena Hermanowska. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022. - 317, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Na okładce: Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków.
Bibliografia na stronach 315-[318].
Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków. Emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, są częścią naszej natury. Jeśli jednak nas przytłaczają i odbierają radość życia, to znak, że wpadliśmy w emocjonalną pułapkę. Doktor Leahy pokazuje, jak wydostać się z błędnego koła lęków, niepokoju, zazdrości, rozpaczy, gniewu lub sprzecznych uczuć. Nie wierz we wszystko, co czujesz to przełomowe podejście do terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki której nauczymy się rozpoznawać szkodliwe schematy emocjonalne i zastępować je bardziej konstruktywnymi strategiami. Liczne zawarte w książce ćwiczenia i sposoby umacniania poczucia własnej wartości pomogą nam lepiej radzić sobie z bolesnymi i niechcianymi uczuciami, a nawet pomóc w tym innym. Nie ma czegoś takiego jak "złe” emocje. Ale jeśli przez większość czasu doświadczamy smutku, złości czy niepokoju, musimy odnaleźć równowagę, by móc odczuwać także radość, szczęście i miłość. Ta książka pokazuje, jak to zrobić i żyć pełnią życia. [Dom Wydawniczy Rebis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-198. Indeks.
Dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców.
Tytuł oryginału: "Think good, feel good : a cognitive behaviour therapy workbook for children and young people" 2002.
Pionierska książka z materiałami do praktycznego wykorzystania w terapii dzieci i młodzieży. Autor poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo-behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych. Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców, którzy dzięki tej książce poznają praktyczne narzędzia wykorzystywane w pracy terapeutycznej. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Met-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O słyszeniu "głosów" : omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej / Izabela Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN 2023. - XI, [1], 230, [3] strony : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-[226]. Indeks.
Wstęp ; CZ. I. PRZEWLEKŁE OMAMY SŁUCHOWE W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Zaburzenia spostrzegania: Halucynacje słuchowe ; Definicja halucynacji słuchowych ; Pseudohalucynacje ; Definicja pseudohalucynacji ; Iluzje słuchowe (złudzenia) ; 2. Różne perspektywy rozumienia omamów słuchowych: Modele rozumienia omamów słuchowych ; Podejście fenomenologiczne ; Podejście psychopatologiczne: Miejsce omamów w diagnostyce psychiatrycznej ; Myśli wtrącone a omamy słuchowe ; Omamy słuchowe a myśli obsesyjne (natrętne) ; Podejście psychologiczne: Percepcja i błędy poznawcze ; Hipoteza kontinuum ; Podejście neurobiologiczne: Modele poznawczo-percepcyjne ; Teorie neuroprzekaźnikowe ; Badanie elektroencefalograficzne ; Genetyka ; Badania neuroobrazowe i zmiany anatomiczne w ośrodkowym układzie nerwowym ; 3. Wybrane zagadnienia terapeutyczne dotyczące utrwalonych omamów słuchowych: Przekonania metapoznawcze a halucynacje ; Wpływ doświadczeń traumatycznych na omamy słuchowe: Dysocjacja a halucynacje ; Psychoterapia pacjentów z PTSD i zaburzeniami psychotycznymi ; Wpływ schematów poznawczych na omamy słuchowe ; Personifikacja werbalnych omamów słuchowych ; Pozytywne doświadczenia związane ze słyszeniem „głosów” ; Rodzaje pozytywnych konsekwencji ; Podsumowanie ; CZ. II. PRAKTYKA TERAPEUTYCZNA: 4. Kierunki rozwoju terapii omamów słuchowych: Przegląd podejść psychoterapeutycznych ukierunkowanych na pracę z „głosami” ; Szczegółowe omówienie wybranych podejść terapeutycznych: Terapia poznawczo-behawioralna omamów słuchowych ; Modele oparte na relacji między „głosem” a pacjentem ; Teoria poznawczo-behawioralna „głosów nakazujących” ; Terapia omamów słuchowych oparta na akceptacji i zaangażowaniu ; Terapia przewlekłych omamów słuchowych oparta na samowspółczuciu ; Podejście integrujące, ukierunkowane na terapię z „głosami” (hallucination focused integration therapy, HIT) ; Ruch osób słyszących „głosy” ; Terapia z użyciem nowych technologii ; Rozmowa z „głosami” ; Farmakoterapia i elektroterapia ; 5. Krótki podręcznik dla terapeuty: Omówienie głównych zasad terapii poznawczo-behawioralnej ; Wzór wywiadu i konceptualizacji dotyczący „głosów” ; Opisy przypadków ; Przykład zastosowania terapii z użyciem nowych technologii – terapia z użyciem awatara ; Zakończenie ; Aneks 1 - Skala Oceny Objawów Psychotycznych - PSYRATS (Psychotic Rating Symptom Scale) ; Aneks 2 - Opis i ilustracja „głosów” autorstwa pacjentki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-278. Indeksy.
1. Autyzm i stosowana analiza zachowania; 2. Behawioryzm i prawa uczenia się; 3. Ocena behawioralna; 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem; 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna; 6. Zachowania werbalne; 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teenage depression - a CBT guide for parents" 2015.
Indeks.
Obniżony nastrój i depresja u nastolatków ; Bezpieczeństwo i podstawowe sposoby poprawy nastroju ; Jak pomóc dziecku zacząć wracać do zdrowia ; Co jeszcze warto wypróbować? ; Podtrzymywanie postępów ; Użyteczne adresy w języku angielskim, pod którymi można znaleźć więcej informacji i wsparcia ; Przydatne srtony internetowei numery telefonów w języku polskim ; Jak znaleźć terapeutę ; Jaką pomoc może znaleźć w Polsce nastolatek choroujący na depresję ; Kopie arkuszy roboczych.
„Zostaw mnie, mamo!”, „Daj mi spokój, tato!” Rodzice nastolatka często słyszą takie słowa od swojego dziecka. Czasem jednak mogą one wskazywać na to, że dziecko zmaga się z depresją, która jest u nastolatków problemem częstszym, niż mogłoby się wydawać. Jakiejś formy depresji lub długotrwałego obniżenia nastroju doświadcza około 10% nastolatków. Jeśli martwisz się, że tak jest w przypadku twojego syna lub córki, ta książka może się okazać pomocna. Dowiesz się z niej, na co zwracać uwagę i jak wspierać swoje dziecko w walce o poprawę dobrego samopoczucia. Książka ta, napisana przez ekspertów doświadczonych w leczeniu depresji u młodych ludzi, przybliża fakty (jak również demaskuje błędne wyobrażenia) na temat tej choroby oraz proponuje pomocne strategie oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność została udowodniona naukowo i potwierdzona w praktyce. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej