Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(112)
Forma i typ
Książki
(108)
Publikacje dydaktyczne
(38)
Publikacje fachowe
(35)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(24)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(58)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(21)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Autor
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(5)
Deutsch Stacia
(4)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(4)
Garliński Wiktor
(4)
Henson Mike
(4)
Wainewright Max
(4)
Grębosz Jerzy
(3)
Górczyński Robert
(3)
Horstmann Cay S. (1959- )
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Rajca Piotr (1970- )
(3)
Sikorski Witold (informatyk)
(3)
Watrak Andrzej
(3)
Świć Anna
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Figus Valentina
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Hutt Sarah
(2)
Meryk Radosław
(2)
Payne Bryson
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Thor Mirosław
(2)
Turowski Piotr
(2)
Turski Władysław M
(2)
Wołek Stanisław
(2)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(2)
Adzic Gojko
(1)
Althoff Cory
(1)
Annuzzi Joseph
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Banachowski Lech (1948- )
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barteczko Krzysztof (1965- )
(1)
Bańkowski Jacek
(1)
Begier Barbara
(1)
Bentley Jon Louis
(1)
Beri Jonathan
(1)
Bielecki Jan (?-2001)
(1)
Bird Andrew
(1)
Bloch Joshua
(1)
Brandt Siegmund
(1)
Brewer Charles
(1)
Buck Donovan
(1)
Buczek Bogdan
(1)
Burd Barry A
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Colin Andrew John Theodore (1936- )
(1)
Conder Shane (1975- )
(1)
Cuttle G
(1)
Czapnik Janusz
(1)
Darcey Lauren (1977- )
(1)
Dijkstra Edsger Wybe (1930-2002)
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Doros Marek
(1)
Drałus Grzegorz
(1)
Duque Julian David
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Dąbrowski Marian (?-2002)
(1)
Dąbrowski Robert
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Eckel Bruce
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fiałkowski Konrad (1939-2020)
(1)
Fierek Filip
(1)
Fischer Ulrich E
(1)
Fisher Andrew (informatyka)
(1)
Ford Martin R
(1)
Foster John Michael
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Galowicz Jacek
(1)
Gardner Lyza Danger
(1)
Gerber Anna
(1)
Gerrish Sean
(1)
Gonera Paweł
(1)
Gorecki Sara
(1)
Grządka Łukasz
(1)
Guest Chris
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Hinton Susan
(1)
Hocking Joseph
(1)
Hughes Bryan
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Jackson Cody
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jońca Rafał
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kałkus Arkadiusz
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kniat Jan
(1)
Kolin Konstantin Kanstantinovič
(1)
Kowalik Małgorzata (ekonomia)
(1)
Kowalski Robert (informatyka)
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(112)
Język
polski
(112)
Odbiorca
Programiści
(23)
9-13 lat
(19)
Dzieci
(19)
6-8 lat
(13)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Dziewczęta
(2)
Poziom podstawowy
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci systemów
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura fińska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(84)
Języki programowania
(20)
Python (język programowania)
(13)
C++ (język programowania)
(10)
Komputery
(10)
Algorytmy
(7)
Gry komputerowe
(7)
Java (język programowania)
(7)
C (język programowania)
(5)
Informatyka
(5)
PASCAL (język programowania)
(5)
Przetwarzanie danych
(5)
Kody
(4)
Nauka
(4)
PHP (język programowania)
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przyjaźń
(4)
Scratch
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Pamięci komputerowe
(3)
Programiści
(3)
Programowanie obiektowe
(3)
Programy komputerowe
(3)
Roboty i manipulatory
(3)
Szyfry
(3)
Android (system operacyjny)
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Aplikacja mobilna
(2)
Automatyka
(2)
C# (język programowania)
(2)
COBOL
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Informatycy
(2)
Internet
(2)
JavaScript
(2)
Konkursy szkolne
(2)
Metody nauczania
(2)
Mobilne systemy operacyjne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Praca
(2)
Programowanie (informat.)
(2)
Roboty mobilne
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Sieci neuronowe
(2)
Struktury danych
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
APL
(1)
AVR (mikrokontroler)
(1)
Architektura oprogramowania
(1)
BASIC
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Bash
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Branża informatyczna
(1)
Cybernetyka
(1)
Delphi
(1)
Django (framework)
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Elektronika
(1)
FORTRAN
(1)
Format danych
(1)
Futurologia
(1)
GEORGE (system operacyjny)
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Grafy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
HTML
(1)
Harmonogramy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Interakcja (informatyka)
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Kariera
(1)
Kreatywność
(1)
Kryptologia
(1)
LISP
(1)
Logika
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Maszynowe nośniki informacji
(1)
Maszyny
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Modele
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Portale internetowe
(1)
Postęp techniczny
(1)
Procesor
(1)
Prognozy
(1)
Programowanie ewolucyjne
(1)
Programowanie funkcjonalne (informat.)
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Projektowanie
(1)
Przemysł maszynowy
(1)
Raspberry Pi
(1)
Rynek pracy
(1)
STL (format pliku)
(1)
Samochody autonomiczne
(1)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(56)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografia
(1)
Komiks
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(70)
Edukacja i pedagogika
(14)
Inżynieria i technika
(4)
Historia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
112 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-30769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Perełki oprogramowania / Jon Bentley ; z ang. przeł. Agata Tomaszewska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2008. - XV, [1], 297, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
(Klasyka Informatyki)
Inf. bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1. Podstawowe wiadomości ; 2. Efektywność programów ; 3. Produkt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52065 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Informatyki / Krajowe Biuro Informatyki)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, "czysty" kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej - jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.
W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny. [Helion, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102134 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sams teach yourself beginning programming in 24 hours" 2014.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. [Helion, 2017]
Cz. I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ: 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania ; 2. Proces i techniki ; 3. Projektowanie programu ; 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych ; 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów ; 6. Sterowanie programami ; 7. Narzędzia do debugowania. Cz. II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA: 8. Techniki programowania strukturalnego ; 9. Pisanie algorytmów ; 10. Radość z programowania ; 11. Zaawansowane techniki programowania. Cz. III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY: 12. Programowanie w Javie ; 13. Szczegółowe omówienie Javy ; 14. Java ma klasę ; 15. Aplety i strony internetowe. Cz. IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 16. HTML5 i CSS3 ; 17. JavaScript i AJAX ; 18. Skrypty w PHP ; 19. Programowanie w językach C i C++ ; 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 ; 21. C# i platforma .NET. Cz. V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA: 22. Programowanie w firmach ; 23. Rozpowszechnianie aplikacji ; 24. Przyszłość programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43609 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Programowanie w języku C++ / Jan Kniat. - Poznań : Nakom, 1999. - 269 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Biblioteka Użytkownika Mikrokomputerów ; t.44)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42492 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
1. Podstawowe koncepcje programowania w języku C++; 2. Programowanie proceduralne; 3. Programowanie uogólnione; 4. Programowanie w stylu obiektowym; 5. Programowanie obiektowe; 6. Programowanie z wykorzystaniem wzorców; 7. Obsługa sytuacji wyjątkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pascal : wprowadzenie do programowania / Wiesław Porębski. - Wyd. 6 zmodyfik. i uzup. o zwięzły opis pakietu Borland/Turbo Pascal. - Michałowice : Help, cop. 2002. - 239 s. : rys. ; 23 cm.
(Książki Komputerowe dla Nieinformatyków Programowanie)
Indeks
Bibliogr.
1. Wiadomości wstępne 2. Struktura i elementy programu pascalowego 3. Definicje stałych i deklinacje zmiennych 4. Wyrażenia 5. Instrukcje wejścia - wyjścia 6. Instrukcje strukturalne 7. Typy danych definiowane przez użytkownika 8. Podprogramy: funkcje i procedury 9. Zbiory 10. Rekordy 11. Pliki 12. Dynamiczne struktury danych 13. Turbo Pascal 14. Odpowiedzi do ćwiczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język C / Herbert Schildt ; przeł. Robert Dąbrowski. - Warszawa : LTP, 2002. - 572, [1] s. ; 23 cm.
Indeks.
1. Krótka historia języka C 2. Podstawy języka C 3. Wprowadzenie do intrukcji sterujących programem w języku C 4. Więcej o instrukcjach sterujących programem 5. Typy danych, zmienne i wyrażenia 6. Wprowadzenie do napisów i tablic 7. Używanie wskaźników 8. Więcej o funkcjach 9. Konsola wejścia-wyjścia 10.Operacje wejścia-wyjścia na plikach 11.Struktury i unie 12.Rozbudowane operatory i typy danych 13.Preprocesor języka C i inne zagadnienia - Wybrane funkcje biblioteczne języka C - Słowa kluczowe języka C - Szkielet programu w środowisku Windows
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
1. Wprowadzenie do programowania 2. Wprowadzenie do języka C++ 3. Podejmowanie decyzji w programie 4. Organizacja obliczeń cyklicznych 5. Tablice 6. Wskaźniki 7. Funkcje 8. Rekurencja 9. Struktury i unie 10.Dynamiczne struktury danych 11.Podstawy programowania obiektowego 12.Operacje na plikach 13.Techniki systematycznego projektowania programów 14.Testowanie i uruchamianie programów 15.Analiza problemu i projektowanie programu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The self-taught programmer : the definitive guide to programming professionally" 2017.
Indeks.
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą! [Helion, 2018]
Cz. I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA: 1. Wprowadzenie , 2. Zaczynamy, 3. Wprowadzenie do programowania, 4. Funkcje, 5. Kontenery, 6. Operacje na łańcuchach znaków, 7. Pętle, 8. Moduły, 9. Pliki, 10. Łączenie wszystkiego w całość, 11. Praktyka ; Cz. II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO: 12. Paradygmaty programowania, 13. Cztery filary programowania obiektowego, 14. Więcej o programowaniu obiektowym, 15. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH: 16. Bash, 17. Wyrażenia regularne, 18. Menedżery pakietów, 19. Kontrola wersji, 20. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI: 21. Struktury danych, 22. Algorytmy ; Cz. V. ZDOBYWANIE PRACY: 23. Najlepsze praktyki programistyczne, 24. Pierwsza praca w charakterze programisty, 25. Praca w zespole, 26. Dalsza lektura, 27. Dalsze kroki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Java : programowanie praktyczne od podstaw / Krzysztof Barteczko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2014. - 485 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 485.
1. Wprowadzenie ; 2. Typy i operacje ; 3. Definiowanie klas ; 4. Programowanie z użyciem klas i obiektów ; 5. Podejmowanie decyzji w programie ; 6. Struktury danych ; 7. Praktyka przetwarzania danych ; 8. Programowanie obiektowe ; 9. Wstęp do programowania współbieżnego ; 10. Elementy programowania funkcyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java dla bystrzaków / Barry Burd ; przekład Wojciech Moch. - Gliwice : Septem - Helion, copyright 2020. - 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Java for dummies" 2017.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie VII - dotyczy oryginału.
Na okładce: Używaj popularnych narzędzi Javy; Twórz proste obiekty Javy i ponownie używaj kodu; Obsługuj zdarzenia i wyjątki.
Indeks.
Java jest wszędzie, a rosnący popyt na aplikacje WWW i dla Androida sprawia, że programiści Javy są poszukiwani bardziej niż kiedykolwiek! Ten świetny podręcznik opisuje najważniejsze elementy tego języka, takie jak powłoka JShell. W książce znajdziesz też praktyczne pytania i ćwiczenia, które pomogą Ci rozwinąć umiejętności programowania w Javie. Dzięki prostym instrukcjom obsługiwania klas i metod języka Java, stosowania zmiennych oraz sterowania przepływem programu szybko staniesz się ekspertem programowania w Javie! [Helion, 2020]
Cz. I. ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA: 1. Klasy w C++, 2. Wszystko o oprogramowaniu, 3. Używanie podstawowych elementów ; Cz. II. PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW W JĘZYKU JAVA: 4. Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości, 5. Kontrolowanie przepływu programu za pomocą instrukcji podejmowania decyzji, 6. Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli ; Cz. III. PRACA W SZERSZEJ PERSPEKTYWIE - PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE: 7. Myślenie w kategoriach klas i obiektów, 8. Oszczędność czasu i pieniędzy - ponowne użycie istniejącego kodu, 9. Konstruowanie nowych obiektów Cz. IV. SPRYTNE TECHNIKI JAVY: 10. Wprowadzanie zmiennych i metod tam, gdzie się znajdują, 11. Używanie tablic do żonglowania wartościami, 12. Korzystanie z kolekcji i strumieni (gdy tablice nie są wystarczające), 13. Wyglądaj dobrze, gdy sprawy przybierają nieoczekiwany obrót, 14: Współdzielenie nazw między częściami programu w Javie, 15. Fantazyjne typy referencyjne, 16. Reagowanie na naciśnięcia klawiszy i kliknięcia myszą, 17. Używanie baz danych w Javie ; Cz. V. DEKALOGI: 18. 10 sposobów unikania błędów, 19. Dziesięć stron o Javie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do C++ : efektywne nauczanie / Cay Horstmann ; przekład Krzysztof Bąbol. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 678, [2] strony : ilustracje kolorowe, fotografie ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "Big C++ : late objects" 2018.
Wydanie III odnosi się do oryginału.
1. WPROWADZENIE: 1.1. Czym jest programowanie?, 1.2. Anatomia komputera, 1.3. Kod maszynowy i języki programowania, 1.4. Zapoznanie się ze środowiskiem programowania, 1.5. Analiza pierwszego programu, 1.6. Błędy, 1.7. Rozwiązywanie problemów: projektowanie algorytmów ; 2. PODSTAWOWE TYPY DANYCH: 2.1. Zmienne, 2.2. Arytmetyka, 2.3. Wejście i wyjście, 2.4. Rozwiązywanie problemów: najpierw zrób to ręcznie, 2.5. Ciągi ; 3. DECYZJE: 3.1. Instrukcja if, 3.2. Porównywanie liczb oraz znaków, 3.3. Wiele wariantów, 3.4. Zagnieżdżone gałęzie, 3.5. Rozwiązywanie problemów: schematy blokowe, 3.6. Rozwiązywanie problemów: przypadki testowe, 3.7. Zmienne i operatory logiczne, 3.8. Zastosowanie: weryfikacja danych wejściowych ; 4. PĘTLE: 4.1. Pętla while, 4.2. Rozwiązywanie problemów: ręczne śledzenie kodu, 4.3. Pętla for, 4.4. Pętla do, 4.5. Przetwarzanie danych wejściowych, 4.6. Rozwiązywanie problemów: scenopis, 4.7. Typowe algorytmy pętli, 4.8. Zagnieżdżone pętle, 4.9. Rozwiązywanie problemów: najpierw rozwiąż prostszy problem, 4.10. Liczby losowe i symulacje ; 5. FUNKCJE: 5.1. Funkcje jako czarne skrzynki, 5.2. Implementowanie funkcji, 5.3. Przekazywanie parametrów, 5.4. Wartości zwracane, 5.5. Funkcje bez wartości zwracanych, 5.6. Rozwiązywanie problemów: funkcje do ponownego wykorzystania, 5.7. Rozwiązywanie problemów: uściślanie stopniowe, 5.8. Zakres zmiennej i zmienne globalne, 5.9. Parametry referencyjne, 5.10. Funkcje rekurencyjne (opcjonalnie) ; 6. TABLICE I WEKTORY: 6.1. Tablice, 6.2. Typowe algorytmy tablicowe, 3. Tablice a funkcje, 6.4. Rozwiązywanie problemów: dostosowywanie algorytmów, 6.5. Rozwiązywanie problemów: odkrywanie algorytmów przez manipulację obiektami fizycznymi, 6.6. Tablice dwuwymiarowe, 6.7. Wektory ; 7. WSKAŹNIKI I STRUKTURY: 7.1. Definiowanie i używanie wskaźników, 7.2. Tablice i wskaźniki, 7.3. Ciągi w językach C i C++, 7.4. Dynamiczna alokacja pamięci, 7.5. Tablice i wektory wskaźników, 7.6. Rozwiązywanie problemów: rysowanie schematu, 7.7. Struktury, 7.8. Wskaźniki a struktury ; 8. STRUMIENIE: 8.1. Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych, 8.2. Odczyt tekstowych danych wejściowych, 8.3. Zapisywanie tekstowych danych wyjściowych, 8.4. Analizowanie i formatowanie ciągów, 8.5. Argumenty wiersza poleceń, 8.6. Dostęp swobodny i pliki binarne ; 9. KLASY: 9.1. Programowanie obiektowe, 9.2. Implementowanie prostej klasy, 9.3. Określanie interfejsu publicznego klasy, 9.4. Projektowanie reprezentacji danych, 9.5. Funkcje składowe, 9.6. Konstruktory, 9.7. Rozwiązywanie problemów: śledzenie obiektów, 9.8. Rozwiązywanie problemów: znajdowanie klas, 9.9. Osobna kompilacja, 9.10. Wskaźniki do obiektów, 9.11. Rozwiązywanie problemów: wzorce danych obiektu ; 10. DZIEDZICZENIE: 10.1. Hierarchie dziedziczenia, 10.2. Implementowanie klas pochodnych, 10.3. Przesłanianie funkcji składowych, 10.4. Funkcje wirtualne i polimorfizm ; 11. REKURENCJA: 11.1. Liczby trójkątne, 11.2. Rekurencyjne funkcje pomocnicze, 11.3. Wydajność rekurencji, 11.4. Permutacje, 11.5. Rekurencja wzajemna, 11.6. Poszukiwanie z nawrotami ; 12. SORTOWANIE I WYSZUKIWANIE: 12.1. Sortowanie przez wybieranie, 12.2. Profilowanie algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.3. Analiza wydajności algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.4. Sortowanie przez scalanie, 12.5. Analiza algorytmu sortowania przez scalanie, 12.6. Wyszukiwanie, 12.7. Rozwiązywanie problemów: szacowanie czasu wykonania algorytmu ; 13. ZAAWANSOWANE CECHY JĘZYKA C++: 13.1. Przeciążanie operatorów, 13.2. Automatyczne zarządzanie pamięcią, 13.3. Szablony ; 14. LISTY POWIĄZANE, STOSY I KOLEJKI: 14.1. Używanie list powiązanych, 14.2. Implementowanie list powiązanych, 14.3. Wydajność operacji na listach, tablicach i wektorach, 14.4. Stosy i kolejki, 14.5. Implementowanie stosów i kolejek, 14.6. Zastosowania stosów i kolejek ; 15. ZBIORY, MAPY I TABLICE MIESZAJĄCE: 15.1. Zbiory, 15.2. Mapy, 15.3. Implementowanie tablicy mieszającej ; 16. STRUKTURY DRZEW: 16.1. Podstawowe koncepcje dotyczące drzew, 16.2. Drzewa binarne, 16.3. Binarne drzewa poszukiwań, 16.4. Przeglądanie drzewa, 16.5. Drzewa czerwono-czarne ; 17. KOLEJKI PRIORYTETOWE I KOPCE: 17.1. Kolejki priorytetowe, 17.2. Kopce, 17.3. Algorytm sortowania przez kopcowanie ; A. Zestawienie słów zastrzeżonych, B. Zestawienie operatorów, C. Kody znaków, D. Przegląd biblioteki C++, E. Wytyczne dotyczące programowania w języku C++, F. Systemy liczbowe ; Alfabetyczna lista składni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej