Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Guz Sabina
(2)
Bieńkowska Barbara (1934-2022)
(1)
Bieńkowski Tadeusz (1932-2015)
(1)
Burdzy Alina
(1)
Chrząszczewska Jadwiga (ca 1870-1935)
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Filip Jan
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Jońca Edmund (1932- )
(1)
Krygowska Zofia
(1)
Landy-Tołwińska Joanna (1906-1993)
(1)
Mostowska Katarzyna
(1)
Mostowski Andrzej Włodzimierz
(1)
Mórawska Zofia (?-1999)
(1)
Polya George
(1)
Potemkowska Maria
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Radwiłowiczowa Maria
(1)
Rams Tadeusz
(1)
Sawyer Walter Warwick
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Zarzycki Piotr (matematyk)
(1)
Świercz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(6)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Matematyka
(14)
Metody nauczania
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Język polski
(3)
Nauczanie
(3)
Klasy łączone
(2)
Metoda Montessori
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Analfabetyzm
(1)
Astronomia
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Elementarz polski
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Galilei, Galileo (1564-1642)
(1)
Galileusz (1564-1642)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Minerały
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odzież
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Przyroda
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rośliny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmysły
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Matematyka
(4)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarys dydaktyki matematyki. Cz. 3 / Zofia Krygowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1977. - 182, [2] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47319/cz.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziecko w świecie matematyki / Jan Filip, Tadeusz Rams. - Kraków : Impuls, 2000. - 197 s. : rys. ; 23 cm.
(Nauczyciele - Nauczycielom)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66315 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40700 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród dzieci z terenu Polski płd.-wsch. (gł. z woj. podkarpackiego) Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71572 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciekawostki i łamigłówki matematyczne ; Kwadraty magiczne ; Krzyżówki ; Gry matematyczne ; Przykłady domin wraz z komentarzem ; Gry do tematów: Układ współrzędnych, równania i nierówności ; Różne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[195].
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. T. 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 216 stron : faksymilia, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów matematyki nauczycielskiej i nauczycieli tego przedmiotu.
R. I. Lekcja matematyki ; R. II. Cele nauczania matematyki ; R. III. Zasady nauczania matematyki ; R. IV. Metody nauczania matematyki ; R. V. Przykłady teorii rozwoju umysłowego związane z nauczaniem matematyki ; R. VI. Język matematyki - obrazy ; R. VII. Język matematyki - słowa ; R. VIII. Język matematyki - symbole ; R. IX. Nauczanie algorytmów w szkole ; R. X. Wprowadzanie i definiowanie matematycznych pojęć ; R. XI. Matematyczne rozumowanie ; R. XII. Technologie w nauczaniu matematyki ; R. XIII. Matematyczne modelowanie w szkole ; R. XIV. Sytuacje dydaktyczne w nauczaniu matematyki ; R. XV. Trudności uczniów w uczeniu się i rozumieniu matematyki. Wartość dydaktyczna błędu ; R. XVI. Zadania - sedno szkolnej matematyki ; R. XVII. Nauczanie matematyki uczniów uzdolnionych matematycznie ; R. XVIII. Nauczanie matematyki uczniów ze specyficznymi potrzebami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112620/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 112.
Książka zawiera przykłady matematycznych zabaw, gier, kart pracy dla przedszkolaków, uczniów klas I-III oraz IV-VIII szkoły podstawowej. Matematyczne kodowanie łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej i programistycznej. Zaproponowane w książce zabawy, zadania, karty pracy, matematyczne podchody i edukacyjne pokoje zagadek zawierają elementy aktywności artystycznej i fizycznej. Mamy nadzieję, że znajdujące się w książce przykłady staną się dla Czytelnika inspiracją i zachętą do podjęcia przygody z kodowaniem na zajęciach matematycznych w przedszkolu, klasie lekcyjnej w szkole podstawowej czy zajęciach świetlicowych. Matma inaczej Kodowanie udowodni, iż kodowanie jest dla każdego, a nauka matematyki może być naprawdę atrakcyjną przygodą. [Wydawnictwo Nowik, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-51 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pogadanki wstępne - Pogadanki o stosunkach między ludźmi, zajęciach etc. - Pogadanki o wymiarach i o bryłach - Pogadanki o zmysłach - Pogadanki o zwierzętach - Odzież - Pogadanki o roślinach - Pogadanki o minerałach - O wymawianiu i wysłowieniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
1. Utwierdzenie arystotelesowsko-scholastycznego
przyrodoznawstwa w szkołach 2. Przenikanie elementów nowej wiedzy do tradycyjnego
systemu (1600-1650) 3. Załamanie arystotelesowsko-scholastycznego systemu
szkolnej wiedzy o przyrodzie (1650-1700) - Praktyka i teoria elektyzmu szkolnego (1700-1750) - Praktyka i teoria elektyzmu (1700-1750) 4. Ku nowożytnemu przyrodoznawstwu (1750-1773) - Ogólna charakterystyka recepcji nowożytnego
przyrodoznastwa w szkołach polskich (1600-1773)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37733/cz.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej