Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Skucińska Anna
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Burch Noel
(1)
Figes Kate
(1)
Figes Kate (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Korzeniewska Aleksandra
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(1)
Zieliński Janusz (pedagog)
(1)
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Temat
Młodzież szkolna
(4)
Młodzież
(3)
Seksuologia
(3)
Przemoc w szkole
(2)
Przyjaźń
(2)
Rodzina
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziewczęta
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Kształcenie
(1)
Nadprodukcja informacji
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pornografia
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samobójstwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stres szkolny
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek.)
Indeks.
W swej kolejnej książce T.Gordon zwraca sie przede wszystkim - choć nie wyłącznie - do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Autor wychodzi od stwierdzenia, że proces nauczania i uczenia się może przebiegać prawidłowo (a co za tym idzie: być skuteczny), jedynie gdy stosunki między nauczycielem a uczniami opierają się na wzajemnym poszanowaniu odrębności, życzliwości i zaufaniu, a także gdy obie strony nie są zbytnio zaabsorbowane dodatkowymi, nie związanymi z nauką problemami. [Merlin, Internet 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 374-385.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ANTOLOGICZNY KONTEKST PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Historia i eksploracja zjawiska przeciążenia informacyjnego ; 2. Neurobiologiczny kontekst przeciążenia informacyjnego człowieka ; 3. Pedagogiczny wymiar przeciążenia informacyjnego ; 4. Psychologiczne aspekty przeciążenia informacyjnego ; 5. Socjokulturowe przyczyny przeciążenia informacyjnego współczesnego człowieka ; Konkluzje ; R. II. EDUKACYJNY WYMIAR PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Człowiek wobec wartości wiedzy i nauki w świecie informacyjnym ; 2. Sukces edukacyjny człowieka w przestrzeni przeciążenia informacyjnego ; 3. Poziom uzdolnień poznawczych człowieka a jego skłonności do przeciążenia informacyjnego ; 4. Człowiek zagrożony przeciążeniem informacyjnym wobec procesu kształcenia ; Konkluzje ; R. III. WYCHOWAWCZE CZYNNIKI RYZYKA ROZWOJU ZAGROŻENIA PRZECIĄŻENIEM INFORMACYJNYM: 1. Wychowanie w środowisku rodzinnym źródłem przeciążeń informacyjnych współczesnego człowieka ; 2. Umiejscowienie poczucia kontroli wyznacznikiem podatności człowieka na przeciążenia informacyjne ; 3. Socjodemograficzne czynniki skłonności człowieka do przeciążenia informacyjnego ; 4. Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na przeciążenie informacyjne ; Konkluzje ; R. IV. TEORETYCZNE PODSTAWY METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH: 1. Rozwiązywane problemy badawcze ; 2. Zastosowane techniki badawcze: Skala Edukacyjnego Przeciążenia Informacyjnego (SEPI) ; Wywiad standaryzowany ; Kwestionariusz do Badania Zaburzonych Relacji w Rodzinie (KBZRR) ; Skala Wartości (SW) ; Skala Ustosunkowań Interpersonalnych (SUI) ; Kwestionariusz do Pomiaru Poczucia Kontroli (KBPK) ; Test Matryc – Wersja Standard J.C. Ravena ; 3. Charakterystyka grupy osób objętych badaniem ; 4. Organizacja i przebieg badań własnych ; R. V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Socjodemograficzne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich etapu edukacji ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wykształcenia ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich liczby rodzeństwa ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście nawyków wolnoczasowych ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście dziennego czasu pracy ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście struktury ich rodziny ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nawyków wolnoczasowych ; 2. Psychologiczne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich relacji w rodzinie ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście lokalizacji u nich poczucia kontroli ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nastawienia do świata zewnętrznego ; 3. Edukacyjne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wartościowania przez nich wiedzy i nauki ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu sukcesów edukacyjnych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu uzdolnień poznawczych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich postawy wobec procesu kształcenia ; Wnioski z badań własnych ; Weryfikacja stawianych hipotez ; Postulaty do świata edukacyjnego naznaczonego przeciążeniem informacyjnym ; Projektowanie programu edukacyjnego: 1. Wprowadzenie ; 2. Adresaci programu ; 3. Główne cele programu ; 4. Oczekiwane efekty ; 5. Sposób realizacji programu edukacyjnego ; 6. Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami: A. Nauka współpracy i współdziałania ; B. Nauka planowania i organizowania działań ; C. Kształtowanie umiejętności kontrolowania działań ; D. Obiektywne ocenianie działań ; 7. Przykładowa prelekcja dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110352 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej