Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Brzozowska-Pasieka Monika
(3)
Barański Michał (prawo)
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Kobyliński Konrad
(1)
Kruszewska Anna (prawo)
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Sewerynik Aleksandra
(1)
Słupski Jakub
(1)
Wilk Leszek (radca prawny)
(1)
Wojciechowska Karolina Maria
(1)
Woźniak Joanna (prawo)
(1)
Zasacka Julia
(1)
Ślęzak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dyrektorzy instytucji kultury
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Temat
Instytucje kultury
(2)
Prawo autorskie
(2)
Cenzura
(1)
Dane osobowe
(1)
Informacja publiczna
(1)
Media publiczne
(1)
Media społecznościowe
(1)
Obowiązek rejestracji dzienników i czasopism
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo prasowe
(1)
Reklama
(1)
Wolność mediów
(1)
Wolność słowa
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Biuletyn Informacji Publicznej
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Dostęp do informacji publicznej w instytucjach kultury / Monika Brzozowska-Pasieka, Kazimierz Pawlik. - Stan prawny: luty 2019. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2019. - XVI, 147 stron ; 24 cm + 1 płyta CD-ROM.
(Sektor Publiczny w Praktyce. Instytucje Kultury)
R. I. INSTYTUCJA KULTURY JAKO PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI (Monika Brzozowska-Pasieka): 1. Wykonywanie zadań publicznych przez instytucje kultury ; 2. Instytucja kultury posiadająca informację publiczną jako podmiot zobowiązany ; R. II. POJĘCIE I ZAKRES INFORMACJI PUBLICZNEJ PRZY UWZGLĘDNIENIU SPECYFICZNYCH INFORMACJI ZWIĄZANYCH Z DZIAŁALNOŚCIĄ KULTURALNĄ (Kazimierz Pawlik): 1. Ustawowa definicja informacji publicznej ; 2. Potrzeba rozróżnienia pomiędzy informacją publiczną a jej nośnikiem ; 3. Dokument urzędowy, wewnętrzny i prywatny ; 4. Informacje dotyczące funkcjonowania instytucji kultury ; 5. Umowy zawierane przez instytucje kultury ; 6. Dokumenty pracownicze ; R. III. PROCEDURA WNIOSKOWEGO DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ W INSTYTUCJI KULTURY (Kazimierz Pawlik), 1. Zastosowanie przepisów ustawy ; 2. Forma wniosku i warunki powstania obowiązku rozpatrzenia wniosku przez instytucję kultury ; 3. Kwalifikacja informacji jako informacji publicznej ; 4. Ocena warunku dysponowania informacją, przez instytucję kultury i jej ewentualnego, wcześniejszego upublicznienia ; 5. Informacja publiczna przetworzona a informacja prosta ; 6. Koszty udostępnienia informacji ; 7. Forma i tryb udostępnienia informacji publicznej ; R. IV. OGRANICZENIA PRAWA DO INFORMACJI PUBLICZNEJ REALIZOWANEGO W TRYBIE WNIOSKOWYM (Monika Brzozowska-Pasieka, Kazimierz Pawlik): 1. Przesłanki odmowy udostępnienia informacji przez instytucję kultury ; 2. Ochrona informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych ; 3. Ochrona prywatności osoby fizycznej ; 4. Ochrona tajemnicy przedsiębiorcy ; 5. Anonimizacja fragmentów nośnika informacji ; 6. Decyzja o odmowie udostępnienia informacji ; 7. Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej: Dane osobowe w instytucji kultury w kontekście informacji publicznej - problematyka RODO ; Dane osobowe w świetle definicji wskazanej w RODO ; 8. Pracownicze dane osobowe (wizerunek, dane służbowe, wynagrodzenie pracownika instytucji kultury) i ich rozpowszechnianie w świetle ustawy o dostępie do informacji publicznej: Funkcjonariusz publiczny, osoba pełniąca funkcje publiczne, pracownik pionu pomocniczego instytucji kultury w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej ; Dane pracownicze personelu pomocniczego instytucji kultury jako dane osobowe a możliwość ich rozpowszechniania w świetle ustawy o dostępie do informacji publicznej ; R. V. UDZIAŁ INSTYTUCJI KULTURY W SPORZE DOTYCZĄCYM DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ (Kazimierz Pawlik ): 1. Instytucja kultury w postępowaniu odwoławczym od decyzji o odmowie udostępnienia informacji ; 2. Instytucja kultury w postępowaniu ze skargi w przedmiocie udostępnienia informacji ; 3. Instytucja kultury w postępowaniu ze skargi na decyzję odmawiającą udostępnienia informacji ; R. VI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEUDOSTĘPNIENIE INFORMACJI ORAZ ZA BEZPRAWNE UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PODLEGAJĄCEJ OGRANICZENIU (Kazimierz Pawlik): 1. Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji: Ustalenie osoby odpowiedzialnej ; Przedmiot odpowiedzialności ; Okoliczności wpływające na odpowiedzialność ; Zagrożenie karne ; 2. Inne rodzaje odpowiedzialności: Odpowiedzialność o charakterze pracowniczym ; Odpowiedzialność stosowana w procedurze sądowo administracyjnej ; 3. Odpowiedzialność za bezprawne ujawnienie informacji podlegającej ograniczeniu ; R. VII. PROCEDURA BEZWNIOSKOWEGO DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ (Monika Brzozowska-Pasieka): 1. Obowiązek prowadzenia BIP przez instytucje kultury ; 2. Wymagane treści umieszczane proaktywnie przez instytucję kultury ; 3. Informacja sektora publicznego w instytucji kultury - pojęcie i podmioty zobligowane: Bezwnioskowe udostępnienie informacji do ponownego wykorzystania ; Ograniczenia w bezwnioskowym udostępnianiu informacji sektora publicznego ; R. VIII. WZORY: 1. Wzór pisma przewodniego w sprawie udostępnienia informacji publicznej ; 2. Wzór notatki służbowej z przyjęcia wniosku o udostępnienie informacji publicznej ; 3. Wzór notatki służbowej dokumentującej udostępnienie informacji ; 4. Wzór pisma informującego o dostępności informacji w BIP ; 5. Wzór pisma zawiadamiającego o braku informacji ; 6. Wzór powiadomienia o terminie udostępnienia informacji ; 7. Wzór pisma informującego o zastosowaniu przepisów odrębnych ; 8. Wzór pisma informującego o zakwalifikowaniu informacji jako niepublicznej ; 9. Wzór powiadomienia o braku możliwości udostępnienia w formie wskazanej we wniosku ; 10. Wzór pisma informującego o konieczności poniesienia dodatkowych kosztów ; 11. Wzór pisma informującego o zakwalifikowaniu informacji jako przetworzonej oraz wezwanie do wskazania szczególnie uzasadnionego interesu publicznego ; 12. Wzór wezwania do usunięcia braków formalnych pisma zawierającego wniosek o udostępnienie informacji publicznej ; 13. Zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania ; 14. Wzór decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy ; 15. Wzór decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej przetworzonej ; 16. Wzór decyzji instytucji kultury o umorzeniu postępowania w sprawie dostępu do informacji publicznej ; 17. Wzór decyzji instytucji kultury wydanej w wyniku ponownego rozpoznania sprawy o dostęp do informacji publicznej ; 18. Wzór pisma przewodniego przekazującego skargę na bezczynność w udostępnieniu informacji publicznej ; 19. Wzór pisma przewodniego przekazującego skargę na decyzję wydaną w postępowaniu o udostępnieniu informacji publicznej ; 20. Odpowiedź instytucji kultury na wniosek o nałożenie grzywny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107372 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Dołączony dysk CD-ROM z wzorami umów: Prawo autorskie w instytucjach kultury : instytucje kultury.
R. I. PRAWO AUTORSKIE - PODSTAWOWE KONSTRUKCJE I POJĘCIA (Monika Brzozowska-Pasieka, Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Karolina Maria Wojciechowska, Joanna Woźniak, Julia Zasacka): 1. Utwór ; 2. Ustalenie utworu ; 3. Działalność twórcza o indywidualnym charakterze ; 4. Idea a sposób wyrażenia ; 5. Ochrona elementów składowych utworu ; 6. Rozpowszechnienie utworu ; 7. Utrwalenie ; 8. Utwór audiowizualny ; 9. Program komputerowy ; 10. Zbiór ; 11. Utwór zbiorowy ; 12. Dobro niematerialne ; 13. Dzieło sztuki ludowej ; 14. Opracowanie ; 15. Utwór inspirowany ; 16. Twórca ; 17. Współautorstwo: Kto jest współtwórcą?, Rodzaje wkładów współautorskich - rozłączne i nierozłączne, Prawa do utworu współautorskiego ; 18. Utwór pracowniczy ; 19. Utwór osierocony ; 20. Nabywca praw majątkowych ; 21. Połączenie utworów ; 22. Prawa pokrewne ; 23. Artystyczne wykonanie ; 24. Zespołowe artystyczne wykonanie ; 25. Fonogram ; 26. Wideogram ; 27. Nadanie programu ; 28. Pierwsze wydanie ; 29. Wydanie naukowe lub krytyczne ; 30. Organizacja zbiorowego zarządzania ; 31. Dozwolony użytek: Dozwolony użytek osobisty, Dozwolony użytek publiczny, Prawo cytatu, Prawo panoramy, Prawo przedruku, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, Podręczniki, wypisy, antologie ; 32. Domena publiczna ; 33. Licencje Creative Commons ; 34. Autorskie prawa majątkowe ; 35. Autorskie prawa osobiste ; 36. Tantiemy ; 37. Prawa zależne ; 38. Pola eksploatacji ; 39. Umowa przeniesienia autorskich praw majątkowych ; 40. Umowa licencyjna ; 41. Sublicencja ; 42. Plagiat ; 43. Umowa o pracę ; 44. Umowa o dzieło ; 45. Umowa-zlecenie (o świadczenie usług) ; 46. Umowa o charakterze mieszanym ; 47. Czynność prawna ; 48. Oświadczenie woli ; 49. Prawo skuteczne erga omnes ; 50. Prawo skuteczne inter partes ; 51. Zawinienie ; 52. Przedawnienie ; 53. Doktryna ; 54. Domniemanie ; 55. Forma pisemna ; R II. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Zgodne z prawem korzystanie z utworów: Utwory słowne, muzyczne i słowno-muzyczne, Utwory pracownicze, Utwory udostępnione na otwartych licencjach, Utwory znajdujące się w domenie publicznej, Dozwolony użytek, Źródła darmowych zdjęć i grafik, Przypadki bardziej skomplikowane ; 3. Inne niż utwory dobra chronione: Dobra osobiste - prawo do wizerunku, prywatności i dobrego imienia, Znaki towarowe, Artystyczne wykonania, fonogramy i wideogramy ; R. III. ORGANIZACJA WYDARZEŃ (gościnnych i własnych) (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Karolina Maria Wojciechowska, Julia Zasacka): 1. Organizacja koncertów: Covery, Tytuł prawny do korzystania z utworów, Umowa z artystą lub zespołem muzycznym ; 2. Organizacja wystaw: Przedmiot, Organizacja własnej wystawy, Koncepcja wystawy a prawo autorskie, Przygotowanie warunków technicznych - transport, montaż i demontaż wystawy ; 3. Organizacja spektakli teatralnych: Czym jest spektakl teatralny w rozumieniu PrAut ; Sztuka teatralna a możliwość jej wystawienia - podstawowe kwestie ; Reżyseria, scenografia, muzyka, kostiumy a prawo autorskie ; Gra aktorska ; 4. Organizacja wykładów i prezentacji: Czy wykład/prezentacja jest utworem, Kto ma prawa do wykładu/prezentacji, publikowania materiałów prezentowanych w trakcie wykładu/prezentacji ; Umowy ; Ochrona wizerunku ; 5. Organizacja festiwali ; 6. Organizacja imprez tanecznych ; 7. Organizacja bankietów: Wprowadzenie - elementy chronione prawnie „na bankiecie”, Odpowiedzialność prawna organizatora ; 8. Organizacja projekcji filmowych: Film jako dobro chronione prawno autorsko,Publiczny pokaz filmu, Dozwolony użytek publiczny a projekcja filmu ; Dodatkowe wynagrodzenie dla współtwórców i artystów wykonawców ; R. IV. ORGANIZACJA ZAJĘĆ I WARSZTATÓW (Julia Zasacka): 1. Wprowadzenie ; 2. Umowy z prowadzącymi zajęcia lub warsztaty: Model pierwszy - utwór pracowniczy, edukator jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę, Model drugi - edukator tworzy scenariusze zajęć na podstawie umowy o dzieło, Model trzeci - edukator prowadzi zajęcia na podstawie umowy-zlecenia, Model czwarty - edukator tworzy scenariusz zajęć oraz prowadzi zajęcia na podstawie umowy o mieszanym charakterze 3. Jak legalnie wykorzystywać materiały przy prowadzeniu warsztatów i zajęć, Prawo cytatu a materiały wykorzystywane podczas zajęć lub warsztatów, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy w kontekście prowadzenia zajęć i warsztatów, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, muzeom, Inne sposoby korzystania z utworów przez instytucje kultury, Otwartość w instytucjach kultury, ruch open Access ; 4. Umowy: Umowa licencyjna ; ROZDZIAŁ V. PROWADZENIE ZESPOŁÓW ARTYSTYCZNYCH (Aleksandra Sewerynik): 1. Wprowadzenie ; 2. Formy prawne współpracy z osobami tworzącymi zespół artystyczny: Lider zespołu (osoba pracująca z zespołem), Członkowie zespołu, Organizatorzy pracy zespołu, Inne osoby towarzyszące ; 3. Zasady legalnego pozyskiwania repertuaru wykonywanego przez zespół artystyczny oraz korzystanie z niego w ramach zespołu: Utwory zamówione przez instytucję kultury, Utwory tworzone przez prowadzącego zespół, Utwory z repertuaru krajowego i światowego, dzieła sztuki ludowej przez władze publiczne ; 4. Możliwość korzystania z rezultatów działalności zespołu artystycznego ; 5. Ochrona nazwy zespołu ; 6. Prawo do wizerunku członków zespołu ; ROZDZIAŁ VI. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I SPRZEDAŻY TOWARÓW WŁASNYCH INSTYTUCJI KULTURY (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Sposoby komercyjnego wykorzystania utworów w działalności gospodarczej instytucji kultury: Utwory własne instytucji, Omówienie przykładowych prac i ich możliwych kwalifikacji prawnych jako utworów, Dozwolony użytek dotyczący promocji wystaw ; 3. Warunki legalnego wytwarzania i wprowadzania do obrotu towarów własnych instytucji kultury ; ROZDZIAŁ VII. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY POZYSKIWANIA ZBIORÓW PRZEZ INSTYTUCJE KULTURY (Karolina Maria Wojciechowska): 1. Rodzaj pozyskiwanych zbiorów i ich specyfika istotna ze względu na przepisy PrAut ; 2. Pozyskiwanie konkretnych materiałów do zbiorów: Książki, Utwory plastyczne, Utwory fotograficzne, Dokumenty, Przedmioty należące do prywatnych osób (w tym korespondencja, rękopisy), Nagrania, Wideo, Sztuka ludowa; 3. Pozyskiwanie zbiorów od twórców, ich spadkobierców, od przedstawicieli twórców, w tym galerii i agentów, oraz z prywatnych kolekcji ; ROZDZIAŁ VIII. KONKURSY W PRAWIE AUTORSKIM (Jakub Słupski): 1. Czym jest konkurs w rozumieniu prawa polskiego: Adresaci konkursu, konkurs zamknięty, Organizator konkursu a przyrzekający ; 2. Regulamin konkursowy: Korzyści płynące z wprowadzania regulaminów, Regulamin jako umowa lub jednostronna czynność prawna, Szczególne cechy regulaminów, Zapisy regulaminów dotyczące praw autorskich ; 3. Cele organizacji konkursów przez instytucje kultury ; 4. Prawo autorskie w konkursach: Jakiego rodzaju zapisy dotyczące praw autorskich powinny znaleźć się w regulaminie, Dostosowywanie zapisów o prawach autorskich do rzeczywistych potrzeb instytucji, Respektowanie autorskich praw osobistych, Kiedy należy dodawać w regulaminie konkursu zapis o prawach autorskich ; 5. Inne ważne kwestie związane z organizacją konkursów: Własność egzemplarza pracy konkursowej, Prace uczestników, którzy nie zostali laureatami konkursu ; R. IX. WZORY (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Julia Zasacka): Wzór Nr 1. Umowa o dzieło na stworzenie utworu z przeniesieniem autorskich praw majątkowych ; Wzór Nr 2. Umowa-zlecenie na poprowadzenie zajęć, wykładu lub działalność w zawodowym zespole lub artystyczne wykonanie utworu ; Wzór Nr 3. Umowa o mieszanym charakterze na stworzenie utworu i prowadzenie zajęć (wykładu, prób, koncertu) lub zagranie koncertu, przedstawienia z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych ; Wzór Nr 4. Umowa o pracę z rozszerzeniem zakresu ustawowego przeniesienia majątkowych praw autorskich lub pokrewnych ; Wzór Nr 5. Umowa przeniesienia praw do utworu ; Wzór Nr 6. Umowa licencyjna na korzystanie z utworu ; Wzór Nr 7. Umowa przeniesienia praw do artystycznych wykonań ; Wzór Nr 8. Umowa licencyjna na korzystanie z artystycznych wykonań ; Wzór Nr 9. Umowa przeniesienia praw do fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 10. Umowa licencyjna na korzystanie z fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 11. Regulamin dla członków zespołu amatorskiego lub uczestników zajęć (warsztatów) ; Wzór Nr 12. Umowa na rozpowszechnianie wizerunku ; Wzór Nr 13. Regulamin konkursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
W publikacji szczegółowo zaprezentowano kwestie prawne dotyczące szeroko rozumianych mediów: prasy drukowanej, radia, telewizji oraz Internetu, odwołując się do regulacji krajowych i europejskich. Omówiono m.in.: zasadę wolności słowa; instytucję sprostowania prasowego; regulacje dotyczące funkcjonowania nadawców radiowych i telewizyjnych, w tym dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie; reklamę w mediach; ochronę dóbr osobistych w działalności mediów; zagadnienia ochrony dzieci przed szkodliwymi dla nich treściami dostępnymi w mediach. Analizie zostały poddane także regulacje związane z zatrudnianiem dziennikarzy, procedura rejestracji dzienników i czasopism. Przedstawiono ponadto zasady budowy programu radiowego i telewizyjnego. [www.profinfo.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-347.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108729 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej