Dyrektorzy instytucji kultury
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Kruszewska Anna (prawo)
(1)
Sewerynik Aleksandra
(1)
Słupski Jakub
(1)
Wojciechowska Karolina Maria
(1)
Woźniak Joanna (prawo)
(1)
Zasacka Julia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Dyrektorzy instytucji kultury
(-)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Temat
Instytucje kultury
(1)
Prawo autorskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Dołączony dysk CD-ROM z wzorami umów: Prawo autorskie w instytucjach kultury : instytucje kultury.
R. I. PRAWO AUTORSKIE - PODSTAWOWE KONSTRUKCJE I POJĘCIA (Monika Brzozowska-Pasieka, Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Karolina Maria Wojciechowska, Joanna Woźniak, Julia Zasacka): 1. Utwór ; 2. Ustalenie utworu ; 3. Działalność twórcza o indywidualnym charakterze ; 4. Idea a sposób wyrażenia ; 5. Ochrona elementów składowych utworu ; 6. Rozpowszechnienie utworu ; 7. Utrwalenie ; 8. Utwór audiowizualny ; 9. Program komputerowy ; 10. Zbiór ; 11. Utwór zbiorowy ; 12. Dobro niematerialne ; 13. Dzieło sztuki ludowej ; 14. Opracowanie ; 15. Utwór inspirowany ; 16. Twórca ; 17. Współautorstwo: Kto jest współtwórcą?, Rodzaje wkładów współautorskich - rozłączne i nierozłączne, Prawa do utworu współautorskiego ; 18. Utwór pracowniczy ; 19. Utwór osierocony ; 20. Nabywca praw majątkowych ; 21. Połączenie utworów ; 22. Prawa pokrewne ; 23. Artystyczne wykonanie ; 24. Zespołowe artystyczne wykonanie ; 25. Fonogram ; 26. Wideogram ; 27. Nadanie programu ; 28. Pierwsze wydanie ; 29. Wydanie naukowe lub krytyczne ; 30. Organizacja zbiorowego zarządzania ; 31. Dozwolony użytek: Dozwolony użytek osobisty, Dozwolony użytek publiczny, Prawo cytatu, Prawo panoramy, Prawo przedruku, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, Podręczniki, wypisy, antologie ; 32. Domena publiczna ; 33. Licencje Creative Commons ; 34. Autorskie prawa majątkowe ; 35. Autorskie prawa osobiste ; 36. Tantiemy ; 37. Prawa zależne ; 38. Pola eksploatacji ; 39. Umowa przeniesienia autorskich praw majątkowych ; 40. Umowa licencyjna ; 41. Sublicencja ; 42. Plagiat ; 43. Umowa o pracę ; 44. Umowa o dzieło ; 45. Umowa-zlecenie (o świadczenie usług) ; 46. Umowa o charakterze mieszanym ; 47. Czynność prawna ; 48. Oświadczenie woli ; 49. Prawo skuteczne erga omnes ; 50. Prawo skuteczne inter partes ; 51. Zawinienie ; 52. Przedawnienie ; 53. Doktryna ; 54. Domniemanie ; 55. Forma pisemna ; R II. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Zgodne z prawem korzystanie z utworów: Utwory słowne, muzyczne i słowno-muzyczne, Utwory pracownicze, Utwory udostępnione na otwartych licencjach, Utwory znajdujące się w domenie publicznej, Dozwolony użytek, Źródła darmowych zdjęć i grafik, Przypadki bardziej skomplikowane ; 3. Inne niż utwory dobra chronione: Dobra osobiste - prawo do wizerunku, prywatności i dobrego imienia, Znaki towarowe, Artystyczne wykonania, fonogramy i wideogramy ; R. III. ORGANIZACJA WYDARZEŃ (gościnnych i własnych) (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Karolina Maria Wojciechowska, Julia Zasacka): 1. Organizacja koncertów: Covery, Tytuł prawny do korzystania z utworów, Umowa z artystą lub zespołem muzycznym ; 2. Organizacja wystaw: Przedmiot, Organizacja własnej wystawy, Koncepcja wystawy a prawo autorskie, Przygotowanie warunków technicznych - transport, montaż i demontaż wystawy ; 3. Organizacja spektakli teatralnych: Czym jest spektakl teatralny w rozumieniu PrAut ; Sztuka teatralna a możliwość jej wystawienia - podstawowe kwestie ; Reżyseria, scenografia, muzyka, kostiumy a prawo autorskie ; Gra aktorska ; 4. Organizacja wykładów i prezentacji: Czy wykład/prezentacja jest utworem, Kto ma prawa do wykładu/prezentacji, publikowania materiałów prezentowanych w trakcie wykładu/prezentacji ; Umowy ; Ochrona wizerunku ; 5. Organizacja festiwali ; 6. Organizacja imprez tanecznych ; 7. Organizacja bankietów: Wprowadzenie - elementy chronione prawnie „na bankiecie”, Odpowiedzialność prawna organizatora ; 8. Organizacja projekcji filmowych: Film jako dobro chronione prawno autorsko,Publiczny pokaz filmu, Dozwolony użytek publiczny a projekcja filmu ; Dodatkowe wynagrodzenie dla współtwórców i artystów wykonawców ; R. IV. ORGANIZACJA ZAJĘĆ I WARSZTATÓW (Julia Zasacka): 1. Wprowadzenie ; 2. Umowy z prowadzącymi zajęcia lub warsztaty: Model pierwszy - utwór pracowniczy, edukator jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę, Model drugi - edukator tworzy scenariusze zajęć na podstawie umowy o dzieło, Model trzeci - edukator prowadzi zajęcia na podstawie umowy-zlecenia, Model czwarty - edukator tworzy scenariusz zajęć oraz prowadzi zajęcia na podstawie umowy o mieszanym charakterze 3. Jak legalnie wykorzystywać materiały przy prowadzeniu warsztatów i zajęć, Prawo cytatu a materiały wykorzystywane podczas zajęć lub warsztatów, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy w kontekście prowadzenia zajęć i warsztatów, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, muzeom, Inne sposoby korzystania z utworów przez instytucje kultury, Otwartość w instytucjach kultury, ruch open Access ; 4. Umowy: Umowa licencyjna ; ROZDZIAŁ V. PROWADZENIE ZESPOŁÓW ARTYSTYCZNYCH (Aleksandra Sewerynik): 1. Wprowadzenie ; 2. Formy prawne współpracy z osobami tworzącymi zespół artystyczny: Lider zespołu (osoba pracująca z zespołem), Członkowie zespołu, Organizatorzy pracy zespołu, Inne osoby towarzyszące ; 3. Zasady legalnego pozyskiwania repertuaru wykonywanego przez zespół artystyczny oraz korzystanie z niego w ramach zespołu: Utwory zamówione przez instytucję kultury, Utwory tworzone przez prowadzącego zespół, Utwory z repertuaru krajowego i światowego, dzieła sztuki ludowej przez władze publiczne ; 4. Możliwość korzystania z rezultatów działalności zespołu artystycznego ; 5. Ochrona nazwy zespołu ; 6. Prawo do wizerunku członków zespołu ; ROZDZIAŁ VI. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I SPRZEDAŻY TOWARÓW WŁASNYCH INSTYTUCJI KULTURY (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Sposoby komercyjnego wykorzystania utworów w działalności gospodarczej instytucji kultury: Utwory własne instytucji, Omówienie przykładowych prac i ich możliwych kwalifikacji prawnych jako utworów, Dozwolony użytek dotyczący promocji wystaw ; 3. Warunki legalnego wytwarzania i wprowadzania do obrotu towarów własnych instytucji kultury ; ROZDZIAŁ VII. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY POZYSKIWANIA ZBIORÓW PRZEZ INSTYTUCJE KULTURY (Karolina Maria Wojciechowska): 1. Rodzaj pozyskiwanych zbiorów i ich specyfika istotna ze względu na przepisy PrAut ; 2. Pozyskiwanie konkretnych materiałów do zbiorów: Książki, Utwory plastyczne, Utwory fotograficzne, Dokumenty, Przedmioty należące do prywatnych osób (w tym korespondencja, rękopisy), Nagrania, Wideo, Sztuka ludowa; 3. Pozyskiwanie zbiorów od twórców, ich spadkobierców, od przedstawicieli twórców, w tym galerii i agentów, oraz z prywatnych kolekcji ; ROZDZIAŁ VIII. KONKURSY W PRAWIE AUTORSKIM (Jakub Słupski): 1. Czym jest konkurs w rozumieniu prawa polskiego: Adresaci konkursu, konkurs zamknięty, Organizator konkursu a przyrzekający ; 2. Regulamin konkursowy: Korzyści płynące z wprowadzania regulaminów, Regulamin jako umowa lub jednostronna czynność prawna, Szczególne cechy regulaminów, Zapisy regulaminów dotyczące praw autorskich ; 3. Cele organizacji konkursów przez instytucje kultury ; 4. Prawo autorskie w konkursach: Jakiego rodzaju zapisy dotyczące praw autorskich powinny znaleźć się w regulaminie, Dostosowywanie zapisów o prawach autorskich do rzeczywistych potrzeb instytucji, Respektowanie autorskich praw osobistych, Kiedy należy dodawać w regulaminie konkursu zapis o prawach autorskich ; 5. Inne ważne kwestie związane z organizacją konkursów: Własność egzemplarza pracy konkursowej, Prace uczestników, którzy nie zostali laureatami konkursu ; R. IX. WZORY (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Julia Zasacka): Wzór Nr 1. Umowa o dzieło na stworzenie utworu z przeniesieniem autorskich praw majątkowych ; Wzór Nr 2. Umowa-zlecenie na poprowadzenie zajęć, wykładu lub działalność w zawodowym zespole lub artystyczne wykonanie utworu ; Wzór Nr 3. Umowa o mieszanym charakterze na stworzenie utworu i prowadzenie zajęć (wykładu, prób, koncertu) lub zagranie koncertu, przedstawienia z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych ; Wzór Nr 4. Umowa o pracę z rozszerzeniem zakresu ustawowego przeniesienia majątkowych praw autorskich lub pokrewnych ; Wzór Nr 5. Umowa przeniesienia praw do utworu ; Wzór Nr 6. Umowa licencyjna na korzystanie z utworu ; Wzór Nr 7. Umowa przeniesienia praw do artystycznych wykonań ; Wzór Nr 8. Umowa licencyjna na korzystanie z artystycznych wykonań ; Wzór Nr 9. Umowa przeniesienia praw do fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 10. Umowa licencyjna na korzystanie z fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 11. Regulamin dla członków zespołu amatorskiego lub uczestników zajęć (warsztatów) ; Wzór Nr 12. Umowa na rozpowszechnianie wizerunku ; Wzór Nr 13. Regulamin konkursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107670 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej