Pliki i bazy danych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
E-booki
(257369)
Książki
(227986)
Proza
(36667)
Audiobooki
(22574)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8454)
Pliki i bazy danych
(1)
Poezja
(8391)
Publikacje naukowe
(7487)
Muzyka
(7109)
Publikacje popularnonaukowe
(4841)
Filmy i seriale
(4614)
Poradniki i przewodniki
(4168)
Publikacje dydaktyczne
(3888)
Komiksy i książki obrazkowe
(3107)
Mapy
(2125)
Publikacje fachowe
(1997)
Publikacje informacyjne
(1442)
Nuty
(832)
Dramat (rodzaj)
(730)
Albumy i książki artystyczne
(701)
Publikacje religijne
(676)
Czasopisma
(636)
Starodruki
(370)
Druki ulotne
(286)
Publikacje promocyjne
(270)
Artykuły
(166)
Publikacje dla niewidomych
(127)
Grafiki
(103)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(101)
Gry i zabawki
(79)
Rejestracje audio i wideo
(65)
Komiksy i książki obrazkowe
(28)
Rękopisy
(18)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(12)
Programy radiowe i telewizyjne
(6)
Fotografie
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Kruszewska Anna (prawo)
(1)
Sewerynik Aleksandra
(1)
Słupski Jakub
(1)
Wojciechowska Karolina Maria
(1)
Woźniak Joanna (prawo)
(1)
Zasacka Julia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy instytucji kultury
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Temat
Instytucje kultury
(1)
Prawo autorskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Dołączony dysk CD-ROM z wzorami umów: Prawo autorskie w instytucjach kultury : instytucje kultury.
R. I. PRAWO AUTORSKIE - PODSTAWOWE KONSTRUKCJE I POJĘCIA (Monika Brzozowska-Pasieka, Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Karolina Maria Wojciechowska, Joanna Woźniak, Julia Zasacka): 1. Utwór ; 2. Ustalenie utworu ; 3. Działalność twórcza o indywidualnym charakterze ; 4. Idea a sposób wyrażenia ; 5. Ochrona elementów składowych utworu ; 6. Rozpowszechnienie utworu ; 7. Utrwalenie ; 8. Utwór audiowizualny ; 9. Program komputerowy ; 10. Zbiór ; 11. Utwór zbiorowy ; 12. Dobro niematerialne ; 13. Dzieło sztuki ludowej ; 14. Opracowanie ; 15. Utwór inspirowany ; 16. Twórca ; 17. Współautorstwo: Kto jest współtwórcą?, Rodzaje wkładów współautorskich - rozłączne i nierozłączne, Prawa do utworu współautorskiego ; 18. Utwór pracowniczy ; 19. Utwór osierocony ; 20. Nabywca praw majątkowych ; 21. Połączenie utworów ; 22. Prawa pokrewne ; 23. Artystyczne wykonanie ; 24. Zespołowe artystyczne wykonanie ; 25. Fonogram ; 26. Wideogram ; 27. Nadanie programu ; 28. Pierwsze wydanie ; 29. Wydanie naukowe lub krytyczne ; 30. Organizacja zbiorowego zarządzania ; 31. Dozwolony użytek: Dozwolony użytek osobisty, Dozwolony użytek publiczny, Prawo cytatu, Prawo panoramy, Prawo przedruku, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, Podręczniki, wypisy, antologie ; 32. Domena publiczna ; 33. Licencje Creative Commons ; 34. Autorskie prawa majątkowe ; 35. Autorskie prawa osobiste ; 36. Tantiemy ; 37. Prawa zależne ; 38. Pola eksploatacji ; 39. Umowa przeniesienia autorskich praw majątkowych ; 40. Umowa licencyjna ; 41. Sublicencja ; 42. Plagiat ; 43. Umowa o pracę ; 44. Umowa o dzieło ; 45. Umowa-zlecenie (o świadczenie usług) ; 46. Umowa o charakterze mieszanym ; 47. Czynność prawna ; 48. Oświadczenie woli ; 49. Prawo skuteczne erga omnes ; 50. Prawo skuteczne inter partes ; 51. Zawinienie ; 52. Przedawnienie ; 53. Doktryna ; 54. Domniemanie ; 55. Forma pisemna ; R II. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Zgodne z prawem korzystanie z utworów: Utwory słowne, muzyczne i słowno-muzyczne, Utwory pracownicze, Utwory udostępnione na otwartych licencjach, Utwory znajdujące się w domenie publicznej, Dozwolony użytek, Źródła darmowych zdjęć i grafik, Przypadki bardziej skomplikowane ; 3. Inne niż utwory dobra chronione: Dobra osobiste - prawo do wizerunku, prywatności i dobrego imienia, Znaki towarowe, Artystyczne wykonania, fonogramy i wideogramy ; R. III. ORGANIZACJA WYDARZEŃ (gościnnych i własnych) (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Karolina Maria Wojciechowska, Julia Zasacka): 1. Organizacja koncertów: Covery, Tytuł prawny do korzystania z utworów, Umowa z artystą lub zespołem muzycznym ; 2. Organizacja wystaw: Przedmiot, Organizacja własnej wystawy, Koncepcja wystawy a prawo autorskie, Przygotowanie warunków technicznych - transport, montaż i demontaż wystawy ; 3. Organizacja spektakli teatralnych: Czym jest spektakl teatralny w rozumieniu PrAut ; Sztuka teatralna a możliwość jej wystawienia - podstawowe kwestie ; Reżyseria, scenografia, muzyka, kostiumy a prawo autorskie ; Gra aktorska ; 4. Organizacja wykładów i prezentacji: Czy wykład/prezentacja jest utworem, Kto ma prawa do wykładu/prezentacji, publikowania materiałów prezentowanych w trakcie wykładu/prezentacji ; Umowy ; Ochrona wizerunku ; 5. Organizacja festiwali ; 6. Organizacja imprez tanecznych ; 7. Organizacja bankietów: Wprowadzenie - elementy chronione prawnie „na bankiecie”, Odpowiedzialność prawna organizatora ; 8. Organizacja projekcji filmowych: Film jako dobro chronione prawno autorsko,Publiczny pokaz filmu, Dozwolony użytek publiczny a projekcja filmu ; Dodatkowe wynagrodzenie dla współtwórców i artystów wykonawców ; R. IV. ORGANIZACJA ZAJĘĆ I WARSZTATÓW (Julia Zasacka): 1. Wprowadzenie ; 2. Umowy z prowadzącymi zajęcia lub warsztaty: Model pierwszy - utwór pracowniczy, edukator jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę, Model drugi - edukator tworzy scenariusze zajęć na podstawie umowy o dzieło, Model trzeci - edukator prowadzi zajęcia na podstawie umowy-zlecenia, Model czwarty - edukator tworzy scenariusz zajęć oraz prowadzi zajęcia na podstawie umowy o mieszanym charakterze 3. Jak legalnie wykorzystywać materiały przy prowadzeniu warsztatów i zajęć, Prawo cytatu a materiały wykorzystywane podczas zajęć lub warsztatów, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy w kontekście prowadzenia zajęć i warsztatów, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, muzeom, Inne sposoby korzystania z utworów przez instytucje kultury, Otwartość w instytucjach kultury, ruch open Access ; 4. Umowy: Umowa licencyjna ; ROZDZIAŁ V. PROWADZENIE ZESPOŁÓW ARTYSTYCZNYCH (Aleksandra Sewerynik): 1. Wprowadzenie ; 2. Formy prawne współpracy z osobami tworzącymi zespół artystyczny: Lider zespołu (osoba pracująca z zespołem), Członkowie zespołu, Organizatorzy pracy zespołu, Inne osoby towarzyszące ; 3. Zasady legalnego pozyskiwania repertuaru wykonywanego przez zespół artystyczny oraz korzystanie z niego w ramach zespołu: Utwory zamówione przez instytucję kultury, Utwory tworzone przez prowadzącego zespół, Utwory z repertuaru krajowego i światowego, dzieła sztuki ludowej przez władze publiczne ; 4. Możliwość korzystania z rezultatów działalności zespołu artystycznego ; 5. Ochrona nazwy zespołu ; 6. Prawo do wizerunku członków zespołu ; ROZDZIAŁ VI. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I SPRZEDAŻY TOWARÓW WŁASNYCH INSTYTUCJI KULTURY (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Sposoby komercyjnego wykorzystania utworów w działalności gospodarczej instytucji kultury: Utwory własne instytucji, Omówienie przykładowych prac i ich możliwych kwalifikacji prawnych jako utworów, Dozwolony użytek dotyczący promocji wystaw ; 3. Warunki legalnego wytwarzania i wprowadzania do obrotu towarów własnych instytucji kultury ; ROZDZIAŁ VII. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY POZYSKIWANIA ZBIORÓW PRZEZ INSTYTUCJE KULTURY (Karolina Maria Wojciechowska): 1. Rodzaj pozyskiwanych zbiorów i ich specyfika istotna ze względu na przepisy PrAut ; 2. Pozyskiwanie konkretnych materiałów do zbiorów: Książki, Utwory plastyczne, Utwory fotograficzne, Dokumenty, Przedmioty należące do prywatnych osób (w tym korespondencja, rękopisy), Nagrania, Wideo, Sztuka ludowa; 3. Pozyskiwanie zbiorów od twórców, ich spadkobierców, od przedstawicieli twórców, w tym galerii i agentów, oraz z prywatnych kolekcji ; ROZDZIAŁ VIII. KONKURSY W PRAWIE AUTORSKIM (Jakub Słupski): 1. Czym jest konkurs w rozumieniu prawa polskiego: Adresaci konkursu, konkurs zamknięty, Organizator konkursu a przyrzekający ; 2. Regulamin konkursowy: Korzyści płynące z wprowadzania regulaminów, Regulamin jako umowa lub jednostronna czynność prawna, Szczególne cechy regulaminów, Zapisy regulaminów dotyczące praw autorskich ; 3. Cele organizacji konkursów przez instytucje kultury ; 4. Prawo autorskie w konkursach: Jakiego rodzaju zapisy dotyczące praw autorskich powinny znaleźć się w regulaminie, Dostosowywanie zapisów o prawach autorskich do rzeczywistych potrzeb instytucji, Respektowanie autorskich praw osobistych, Kiedy należy dodawać w regulaminie konkursu zapis o prawach autorskich ; 5. Inne ważne kwestie związane z organizacją konkursów: Własność egzemplarza pracy konkursowej, Prace uczestników, którzy nie zostali laureatami konkursu ; R. IX. WZORY (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Julia Zasacka): Wzór Nr 1. Umowa o dzieło na stworzenie utworu z przeniesieniem autorskich praw majątkowych ; Wzór Nr 2. Umowa-zlecenie na poprowadzenie zajęć, wykładu lub działalność w zawodowym zespole lub artystyczne wykonanie utworu ; Wzór Nr 3. Umowa o mieszanym charakterze na stworzenie utworu i prowadzenie zajęć (wykładu, prób, koncertu) lub zagranie koncertu, przedstawienia z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych ; Wzór Nr 4. Umowa o pracę z rozszerzeniem zakresu ustawowego przeniesienia majątkowych praw autorskich lub pokrewnych ; Wzór Nr 5. Umowa przeniesienia praw do utworu ; Wzór Nr 6. Umowa licencyjna na korzystanie z utworu ; Wzór Nr 7. Umowa przeniesienia praw do artystycznych wykonań ; Wzór Nr 8. Umowa licencyjna na korzystanie z artystycznych wykonań ; Wzór Nr 9. Umowa przeniesienia praw do fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 10. Umowa licencyjna na korzystanie z fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 11. Regulamin dla członków zespołu amatorskiego lub uczestników zajęć (warsztatów) ; Wzór Nr 12. Umowa na rozpowszechnianie wizerunku ; Wzór Nr 13. Regulamin konkursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107670 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej