Sewerynik Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Sewerynik Aleksandra
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy instytucji kultury
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Temat
Instytucje kultury
(1)
Prawo autorskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Dołączony dysk CD-ROM z wzorami umów: Prawo autorskie w instytucjach kultury : instytucje kultury.
R. I. PRAWO AUTORSKIE - PODSTAWOWE KONSTRUKCJE I POJĘCIA (Monika Brzozowska-Pasieka, Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Karolina Maria Wojciechowska, Joanna Woźniak, Julia Zasacka): 1. Utwór ; 2. Ustalenie utworu ; 3. Działalność twórcza o indywidualnym charakterze ; 4. Idea a sposób wyrażenia ; 5. Ochrona elementów składowych utworu ; 6. Rozpowszechnienie utworu ; 7. Utrwalenie ; 8. Utwór audiowizualny ; 9. Program komputerowy ; 10. Zbiór ; 11. Utwór zbiorowy ; 12. Dobro niematerialne ; 13. Dzieło sztuki ludowej ; 14. Opracowanie ; 15. Utwór inspirowany ; 16. Twórca ; 17. Współautorstwo: Kto jest współtwórcą?, Rodzaje wkładów współautorskich - rozłączne i nierozłączne, Prawa do utworu współautorskiego ; 18. Utwór pracowniczy ; 19. Utwór osierocony ; 20. Nabywca praw majątkowych ; 21. Połączenie utworów ; 22. Prawa pokrewne ; 23. Artystyczne wykonanie ; 24. Zespołowe artystyczne wykonanie ; 25. Fonogram ; 26. Wideogram ; 27. Nadanie programu ; 28. Pierwsze wydanie ; 29. Wydanie naukowe lub krytyczne ; 30. Organizacja zbiorowego zarządzania ; 31. Dozwolony użytek: Dozwolony użytek osobisty, Dozwolony użytek publiczny, Prawo cytatu, Prawo panoramy, Prawo przedruku, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, Podręczniki, wypisy, antologie ; 32. Domena publiczna ; 33. Licencje Creative Commons ; 34. Autorskie prawa majątkowe ; 35. Autorskie prawa osobiste ; 36. Tantiemy ; 37. Prawa zależne ; 38. Pola eksploatacji ; 39. Umowa przeniesienia autorskich praw majątkowych ; 40. Umowa licencyjna ; 41. Sublicencja ; 42. Plagiat ; 43. Umowa o pracę ; 44. Umowa o dzieło ; 45. Umowa-zlecenie (o świadczenie usług) ; 46. Umowa o charakterze mieszanym ; 47. Czynność prawna ; 48. Oświadczenie woli ; 49. Prawo skuteczne erga omnes ; 50. Prawo skuteczne inter partes ; 51. Zawinienie ; 52. Przedawnienie ; 53. Doktryna ; 54. Domniemanie ; 55. Forma pisemna ; R II. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Zgodne z prawem korzystanie z utworów: Utwory słowne, muzyczne i słowno-muzyczne, Utwory pracownicze, Utwory udostępnione na otwartych licencjach, Utwory znajdujące się w domenie publicznej, Dozwolony użytek, Źródła darmowych zdjęć i grafik, Przypadki bardziej skomplikowane ; 3. Inne niż utwory dobra chronione: Dobra osobiste - prawo do wizerunku, prywatności i dobrego imienia, Znaki towarowe, Artystyczne wykonania, fonogramy i wideogramy ; R. III. ORGANIZACJA WYDARZEŃ (gościnnych i własnych) (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Karolina Maria Wojciechowska, Julia Zasacka): 1. Organizacja koncertów: Covery, Tytuł prawny do korzystania z utworów, Umowa z artystą lub zespołem muzycznym ; 2. Organizacja wystaw: Przedmiot, Organizacja własnej wystawy, Koncepcja wystawy a prawo autorskie, Przygotowanie warunków technicznych - transport, montaż i demontaż wystawy ; 3. Organizacja spektakli teatralnych: Czym jest spektakl teatralny w rozumieniu PrAut ; Sztuka teatralna a możliwość jej wystawienia - podstawowe kwestie ; Reżyseria, scenografia, muzyka, kostiumy a prawo autorskie ; Gra aktorska ; 4. Organizacja wykładów i prezentacji: Czy wykład/prezentacja jest utworem, Kto ma prawa do wykładu/prezentacji, publikowania materiałów prezentowanych w trakcie wykładu/prezentacji ; Umowy ; Ochrona wizerunku ; 5. Organizacja festiwali ; 6. Organizacja imprez tanecznych ; 7. Organizacja bankietów: Wprowadzenie - elementy chronione prawnie „na bankiecie”, Odpowiedzialność prawna organizatora ; 8. Organizacja projekcji filmowych: Film jako dobro chronione prawno autorsko,Publiczny pokaz filmu, Dozwolony użytek publiczny a projekcja filmu ; Dodatkowe wynagrodzenie dla współtwórców i artystów wykonawców ; R. IV. ORGANIZACJA ZAJĘĆ I WARSZTATÓW (Julia Zasacka): 1. Wprowadzenie ; 2. Umowy z prowadzącymi zajęcia lub warsztaty: Model pierwszy - utwór pracowniczy, edukator jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę, Model drugi - edukator tworzy scenariusze zajęć na podstawie umowy o dzieło, Model trzeci - edukator prowadzi zajęcia na podstawie umowy-zlecenia, Model czwarty - edukator tworzy scenariusz zajęć oraz prowadzi zajęcia na podstawie umowy o mieszanym charakterze 3. Jak legalnie wykorzystywać materiały przy prowadzeniu warsztatów i zajęć, Prawo cytatu a materiały wykorzystywane podczas zajęć lub warsztatów, Dozwolony użytek edukacyjny i naukowy w kontekście prowadzenia zajęć i warsztatów, Dozwolony użytek przysługujący bibliotekom, archiwom, szkołom, muzeom, Inne sposoby korzystania z utworów przez instytucje kultury, Otwartość w instytucjach kultury, ruch open Access ; 4. Umowy: Umowa licencyjna ; ROZDZIAŁ V. PROWADZENIE ZESPOŁÓW ARTYSTYCZNYCH (Aleksandra Sewerynik): 1. Wprowadzenie ; 2. Formy prawne współpracy z osobami tworzącymi zespół artystyczny: Lider zespołu (osoba pracująca z zespołem), Członkowie zespołu, Organizatorzy pracy zespołu, Inne osoby towarzyszące ; 3. Zasady legalnego pozyskiwania repertuaru wykonywanego przez zespół artystyczny oraz korzystanie z niego w ramach zespołu: Utwory zamówione przez instytucję kultury, Utwory tworzone przez prowadzącego zespół, Utwory z repertuaru krajowego i światowego, dzieła sztuki ludowej przez władze publiczne ; 4. Możliwość korzystania z rezultatów działalności zespołu artystycznego ; 5. Ochrona nazwy zespołu ; 6. Prawo do wizerunku członków zespołu ; ROZDZIAŁ VI. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I SPRZEDAŻY TOWARÓW WŁASNYCH INSTYTUCJI KULTURY (Joanna Woźniak): 1. Wstęp ; 2. Sposoby komercyjnego wykorzystania utworów w działalności gospodarczej instytucji kultury: Utwory własne instytucji, Omówienie przykładowych prac i ich możliwych kwalifikacji prawnych jako utworów, Dozwolony użytek dotyczący promocji wystaw ; 3. Warunki legalnego wytwarzania i wprowadzania do obrotu towarów własnych instytucji kultury ; ROZDZIAŁ VII. PRAWNOAUTORSKIE ASPEKTY POZYSKIWANIA ZBIORÓW PRZEZ INSTYTUCJE KULTURY (Karolina Maria Wojciechowska): 1. Rodzaj pozyskiwanych zbiorów i ich specyfika istotna ze względu na przepisy PrAut ; 2. Pozyskiwanie konkretnych materiałów do zbiorów: Książki, Utwory plastyczne, Utwory fotograficzne, Dokumenty, Przedmioty należące do prywatnych osób (w tym korespondencja, rękopisy), Nagrania, Wideo, Sztuka ludowa; 3. Pozyskiwanie zbiorów od twórców, ich spadkobierców, od przedstawicieli twórców, w tym galerii i agentów, oraz z prywatnych kolekcji ; ROZDZIAŁ VIII. KONKURSY W PRAWIE AUTORSKIM (Jakub Słupski): 1. Czym jest konkurs w rozumieniu prawa polskiego: Adresaci konkursu, konkurs zamknięty, Organizator konkursu a przyrzekający ; 2. Regulamin konkursowy: Korzyści płynące z wprowadzania regulaminów, Regulamin jako umowa lub jednostronna czynność prawna, Szczególne cechy regulaminów, Zapisy regulaminów dotyczące praw autorskich ; 3. Cele organizacji konkursów przez instytucje kultury ; 4. Prawo autorskie w konkursach: Jakiego rodzaju zapisy dotyczące praw autorskich powinny znaleźć się w regulaminie, Dostosowywanie zapisów o prawach autorskich do rzeczywistych potrzeb instytucji, Respektowanie autorskich praw osobistych, Kiedy należy dodawać w regulaminie konkursu zapis o prawach autorskich ; 5. Inne ważne kwestie związane z organizacją konkursów: Własność egzemplarza pracy konkursowej, Prace uczestników, którzy nie zostali laureatami konkursu ; R. IX. WZORY (Anna Kruszewska, Aleksandra Sewerynik, Jakub Słupski, Julia Zasacka): Wzór Nr 1. Umowa o dzieło na stworzenie utworu z przeniesieniem autorskich praw majątkowych ; Wzór Nr 2. Umowa-zlecenie na poprowadzenie zajęć, wykładu lub działalność w zawodowym zespole lub artystyczne wykonanie utworu ; Wzór Nr 3. Umowa o mieszanym charakterze na stworzenie utworu i prowadzenie zajęć (wykładu, prób, koncertu) lub zagranie koncertu, przedstawienia z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych ; Wzór Nr 4. Umowa o pracę z rozszerzeniem zakresu ustawowego przeniesienia majątkowych praw autorskich lub pokrewnych ; Wzór Nr 5. Umowa przeniesienia praw do utworu ; Wzór Nr 6. Umowa licencyjna na korzystanie z utworu ; Wzór Nr 7. Umowa przeniesienia praw do artystycznych wykonań ; Wzór Nr 8. Umowa licencyjna na korzystanie z artystycznych wykonań ; Wzór Nr 9. Umowa przeniesienia praw do fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 10. Umowa licencyjna na korzystanie z fonogramu (wideogramu) ; Wzór Nr 11. Regulamin dla członków zespołu amatorskiego lub uczestników zajęć (warsztatów) ; Wzór Nr 12. Umowa na rozpowszechnianie wizerunku ; Wzór Nr 13. Regulamin konkursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107670 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej