Wychowanie do wartości
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(34)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(10)
Frączek Zofia
(5)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(2)
Kopeć Urszula
(2)
Kowalik Małgorzata
(2)
Schieder Brigitta
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Basiak Marta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Gonzalez Ines Luz
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Guz Tadeusz (1959- )
(1)
Hejda Danuta
(1)
Hermaszewski Mirosław (1941-2022)
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jullien Marc-Antoine (1775-1848)
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Juśko Edmund (1955- )
(1)
Juśko Paweł (1980- )
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowski Andrzej (1950- )
(1)
Koźmińska Irena
(1)
Lenart Jolanta (1960- )
(1)
Loska Krystyna (1937- )
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Mycielska-Dowgiałło Elżbieta (1932- )
(1)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(1)
Niezabitowska Małgorzata (1948- )
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Reindl Tadeusz
(1)
Santor Irena (1934- )
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sommer Hubert
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szewińska Irena (1946-2018)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Tadla Beata (1975- )
(1)
Telakowska Wanda
(1)
Tyszkiewicz Beata (1938- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wałęsa Lech (1943- )
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zawiślak Sławomir (1963- )
(1)
Ziemięcka Eleonora (1819-1869)
(1)
Zięba Maciej (1954- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Øien Monica (1970- )
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1840 - 1849
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(44)
Francja
(1)
Język
polski
(43)
francuski
(1)
Odbiorca
Instruktorzy harcerscy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5262)
Literatura polska
(4589)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Wychowanie do wartości
(-)
Rodzina
(3683)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2130)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1878)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1565)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1303)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(987)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(858)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(845)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Policjanci
(796)
Sekrety rodzinne
(796)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(706)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(669)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(651)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(616)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Dolina światła
(1)
Nieskończoność
(1)
Ten obcy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(4)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-
(2)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Literatura polska
(2)
Opracowanie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Album
(1)
Bajka i baśń
(1)
Debata
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przysłowia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Filozofia i etyka
(5)
Historia
(3)
Religia i duchowość
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych ; t. 2)
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim (s. 222-231, 259-266, 353-355, 426-443, 468-481). Dot. także Sanockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (s. 486-490).
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang., słowac., ukr. Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. AKSJOLOGICZNE PODSTAWY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wartości czynnikiem integralnego rozwoju i wychowania ucznia ; Redefinicja podstawowych wartości współżycia społecznego jako potrzeba i zadanie dla etyki globalnej ; Theoretical and Methodological Basis of Axiopedagogy in Ukraine: Conceptual Aspect ; Svitohlyad uchnya yak predmet pedahohichnoyi tvorchosti vchytelya ; Znaczenie moralności zawodowej w opinii studentów o różnym poziomie identyfikacji z przyszłym zawodem ; Rola nauczyciela-wychowawcy w przezwyciężaniu globalnego kryzysu moralnego ; Formuvannya osobystisnoho stavlennya studentiv vyshchoyi shkoly do moral'nykh tsinnostey u protsesi navchannya ; Formuvannya tolerantnosti u mahistriv v umovakh universytets'koyi osvity, Kompetencje moralne nauczycieli w teorii i praktyce edukacyjnej, Relihiyna osvita v ukrayini yak seredovyshche formuvannya dukhovnoyi ta natsional'no svidomoyi molodi: tradytsiyi ta perspektywy. II. EDUKACJA I WYCHOWANIE WOBEC ZAGROŻEŃ OSOBOWYCH I WARTOŚCI SPOŁECZNYCH: Szkoła w procesie kształtowania kultury zdrowotnej uczniów ; Wychowanie zdrowotne w rodzinie wobec współczesnych zagrożeń społecznych ; Edukacja i włączanie jako przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych ; Zjawisko marginalizacji społecznej w modernizującym się społeczeństwie. Edukacja a przeciwdziałanie wykluczeniu informacyjnemu ; Społeczne i kulturowe uwarunkowania agresji i przemocy wśród młodzieży ; Socjodemograficzne uwarunkowania aspiracji życiowych młodzieży niepełnosprawnej fizycznie z regionu Podkarpacia na przykładzie ich opinii ; Potrzeby edukacyjne w zakresie integracji osób niepełnosprawnych ze środowiskiem społecznym ; Czynniki utrudniające współpracę szkoły z rodziną i szerszym środowiskiem społecznym ; Status społeczno-ekonomiczny rodziny - podstawowe informacje o badaniu i głównych jego rezultatach ; The ecological deontology and the problem of ecological oriented personality formation ; Training of future teachers of biology in hikes organizing ; Potrzeby w dziedzinie edukacji prozdrowotnej mieszkańców środowisk wiejskich - historia, teraźniejszość, perspektywy ; Rola i miejsce ośrodka zdrowia w edukacji prozdrowotnej mieszkańców lokalnych społeczności ; Sotsial'ne vykhovannya yak naukova katehoriya sotsial'noyi pedahohiky ; sotsial'nyy zakhyst yak skladova sotsial'noyi polityky Ukrainy ; E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej ; Dziecko w obliczu zagrożeń zdrowotnych związanych z odżywianiem się - ryzyko nadwagi i otyłości ; Przejawy podkultury przestępczej ; Orhanizatsiya systemy pedahohichnoho monitorynhu u vyshchomu navchal'nomu zakladi ; The Organization of Gifted Education in Great Britain. III. TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI DLA KULTURY WSPÓŁISTNIENIA: "Czas i "miejsce" w porównawczo-pedagogicznych badaniach edukacji alternatywnej ; Samoosvita yak chynnyk formuvannya osobystosti ; Efektywność edukacji w zakresie nauki języków obcych w perspektywie przeobrażeń społecznych ; Activation of students' cognitive activity on the lessons of English language with the help of a game ; New Opportunities for School Foreign Language Education in Poland: Modern Development Perspectives ; Sotsializatsiya osobystosti kriz' pryzmu sotsiokinetyky dytynstva ; Cele życiowe oraz zainteresowania w okresie wczesnej dorosłości na przykładzie mieszkańców wybranych środowisk województwa podkarpackiego ; Obszary aktywności poznawczej, kulturalnej i społecznej uczestników uniwersytetu trzeciego wieku ; Rytmické činnosti - rozvoj rytmického cítenia detí predškolského veku ; Muzyka w procesie wychowania - analiza zjawiska ; Formuvannya natsionalĺnoyi samosvidomosti ukrayinsĺkoyi molodi u konteksti tsyvilizatsiynykh zmin ; Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u systemi formuvannya ukrayinomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101675/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do teorii wychowania / Zofia Frączek. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022. - 333, [1] strona ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 323-[334].
Charakterystyka pedagogiki jako dyscypliny naukowej ; Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna ; Problematyka teologiczna w teorii wychowania ; Wartości w pracy wychowawczej ; Metody, techniki i formy oraz środki wychowania ; Dziedziny wychowania ; Samowychowanie, wychowanie a samowychowanie, samokształcenie, samokształtowanie ; Niepowodzenia szkolne uczniów - trudności dydaktyczne i wychowawcze oraz błędy wychowawcze ; Rodzina i szkoła jako środowiska wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 525-[551].
CZ. I. NIEŁAD AKSJOLOGICZNY ZJAWISKIEM WSPÓŁCZESNOŚCI: Wstęp R. I. Wielorakość zagrożeń aksjologicznych ; R. II. Marksizm kulturowy źródłem zagrożeń aksjologicznych ; R. III. Metody niszczenia wartości ; CZ. II. NISZCZENIE JĘZYKA NISZCZENIEM PRZESTRZENI AKSJOLOGICZNEJ: Wstęp ; R. I. Syndrom zagrożeń informacyjnych ; R. II. Twój język cię zdradza ; R. III. Nowomowa strategią niszczenia wartości ; R. IV. Wulgaryzacja języka wskaźnikiem kryzysu aksjologicznego ; CZ. III. ZAGROŻENIA OSOBOWEGO SYSTEMU WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe czynniki rozwoju zagubienia aksjologicznego ; R. II. Osobowe konsekwencje rewolucji aksjologicznej ; R. III. Kryzys tożsamości człowieka i jego konsekwencje ; CZ. IV. ZAGROŻENIA AKSJOLOGII CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagubienie prawdy w zamęcie aksjologicznym ; R. II. Zagubienie dobra i piękna ; R. III. Zło w systemie aksjologicznym ; R. IV. Kryzys mądrości, wiedzy, inteligencji ; CZ. V. ZAGUBIENIE GODNOŚCI, WOLNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności. Wybrane problemy ; R. II. Chamstwo drogą niszczenia godności ; R. III. Zjawisko wstydu i wstydliwości w życiu człowieka ; R. IV. Formy i rodzaje wstydu ; R. V. Zagrożenia wolności człowieka ; R. VI. Relatywizacja odpowiedzialności ; CZ. VI. OSOBOWE ZAGUBIENIE WIARY, NADZIEI I MIŁOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe zagubienie wiary ; R. II. Zagrożenia nadziei ; R. III. Zagubienie miłości i w miłości ; R. IV. Zagubienie sensu życia. Zagubienie w świecie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek wobec wartości / Waldemar Furmanek. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 291, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 277-[292].
CZĘŚĆ 1. METODOLOGICZNE PROBLEMY ODKRYWANIA WŁAŚCIWOŚCI OSOBY: 1. Swoistość badań nad wartościami w życiu człowieka. 2. Procesy badania systemu aksjologicznego człowieka. 3. Człowiek działający. 4. Wielorakość doświadczenia wartości przez człowieka. CZĘŚĆ 2: PROCESY WPROWADZANIA CZŁOWIEKA W ŚWIAT WARTOŚCI: 1. Odkrywanie wartości. 2. Procesy zrozumienia wartości. 3. Internalizacja wartości. 4. Urzeczywistnienie wartości. 5. Odkrywanie sensu życia. 6. Styl życia a urzeczywistnienie wartości. 3. ZAGROŻENIA W BUDOWIE AKSJOLOGICZNEGO OBRAZU CZŁOWIEKA: 1. Człowiek wobez współczesności. 2. Owoce postmodernizmu. Chaos pojęciowy. 3. Zagrożenia aksjologiczne wynikające z rozwoju społeczeństwa informacyjnego. 4. Nowa praca źródłem zagrożeń aksjologicznych. 5. Zagrożenia godności człowieka. Kryzys tożsamości człowieka. 6. Zagrożenia w pracy człowieka. 7. Zagrożenia w rozwoju wolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EDUKACJA WOBEC PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Istota współczesnych przemian cywilizacyjnych ; Od rzemiosła do czwartej rewolucji przemysłowej (Industrie 4.0) ; Wyzwania piątej rewolucji przemysłowej ; Nowy model gospodarki. Wyzwania dla edukacji zawodowej ; Innowacje kategorią współczesności ; Nowa praca człowieka w cywilizacji informacyjnej ; PROPEDEUTYKA EDUKACJI ZAWODOWEJ W NOWYM SYSTEMIE OŚWIATY: Nowy system edukacji zawodowej w Polsce ; Wybrane problemy reformy systemu edukacji zawodowej ; TEORIA EDUKACJI ZAWODOWEJ WOBEC PROCESÓW WSPÓŁCZESNOŚCI: Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; Od behawiorystycznej do humanistycznej edukacji zawodowej ; Wychowanie ku wartościom pracy/pracy zawodowej ; W poszukiwaniu modelu współczesnej edukacji zawodowej ; Funkcje myślenia w nowym modelu edukacji zawodowej ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W PROCESACH UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA: Technologie informacyjne wspomagające procesy edukacyjne ; Technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego ; PORADNICTWO I DORADZTWO ZAWODOWE: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w nowym systemie edukacji ; Stagnacja czy dalszy rozwój edukacyjno zawodowy absolwentów ; ZAKOŃCZENIE. Zagubienie edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
1. Godność osoby. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; 2. Honor osobisty i duma osobista ; 3. Duma i godność ; 4. Godność interdyscyplinarnym obiektem badań ; 5. Wymiary naukowej refleksji nad godnością człowieka ; 6. Godność kategorią aksjologii ; 7. Godność w ujęciu psychologicznym ; 8. Godność w ujęciu teologicznym ; 9. Godność a prawa człowieka ; 10. Godność a sumienie człowieka ; 11. Godność w ujęciu pedagogicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Harcerski system wychowania / Marek Gajdziński. - Wydanie 5., pierwsze w Jakobstaf!. - Warszawa : Jakobstaf!, 2022. - 412, [3] strony : fotografie ; 21 cm.
Kolejne, 5. już wydanie klasyka literatury harcerskiej. To wydanie ma zupełnie nową szatę graficzną i ilustracje. Wszystkie zdjęcia ilustrujące książkę - pochodzą z archiwum drużyny Autora, słynnej Warszawskiej Szesnastki. Książka Szwejka stała się już klasycznym podręcznikiem wychowania metodą harcerską, pozwalającym zrozumieć, w jaki sposób stosowane w harcerstwie „chwyty” wychowawcze oddziałują na chłopców. Przyda się zwłaszcza tym, którzy chcą rozwijać harcerski system wychowania, formułować ciekawe programy, konstruować nowe, lepsze narzędzia wychowawcze — instruktorom, którzy chcą być nie tylko dobrymi „rzemieślnikami”, ale mają także ambicje twórcze. Książka warta polecenia także wszystkim nie-harcerzom, którzy chcieliby harcerstwo zrozumieć i dowiedzieć się czemu zawdzięcza ono swoje — odnoszone już od ponad stu lat — sukcesy wychowawcze. „Harcerski system wychowania” podsumowuje wieloletnie doświadczenia drużynowego warszawskiej „Szesnastki” — 16 WDH im. Zawiszy Czarnego — byłego członka KIHAM i jednego z założycieli ZHR, a także twórcy Harcerskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Książka polecana przez wybitnych instruktorów-metodyków ze wszystkich organizacji harcerskich. [skladnicaharcerska.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 158-[176].
Spis treści również w jęz. ang., słowac., streszcz. w jęz. ang. i słowac.
WPROWADZENIE – ETOS ŻYCIA: 1. Założenia ; 2. Etyka a wychowanie. I. ISTOTA MAŁŻEŃSTWA A PŁEĆ: 1. Samotność, płeć, małżeństwo ; 2. Bycie mężczyzną a kobiecość. II. KULTURA, MAŁŻEŃSTWO, MORALNOŚĆ: 1. Spór o gender ; 2. Religijny wymiar małżeństwa a interpretacja etyczna ; 3. Gender, religia, godność osoby, moralność. III. WYCHOWANIE DO MAŁŻEŃSTWA A ZAŁOŻENIA ETYKI ROZWOJU: 1. Wybrane założenia etyki rozwoju ; 2. Etyka jako sztuka życia – etos życia ; 3. Znaczenie wychowania do małżeństwa. IV. WARTOŚCI I NORMY W MAŁŻEŃSTWIE A ETYKA ROZWOJU: 1. Miłość w małżeństwie ; 2. Szczęście a przyjemność w małżeństwie ; 3. Mądrość a samowychowanie intelektualne ; 4. Wolność w relacjach małżeńskich. V. ETOS ŻYCIA A MAŁŻEŃSTWO: 1. Męski a żeński etos życia ; 2. Męstwo a czułość ; 3. Wychowanie jako formacja a rozwój etosów życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki, Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej Okręg Zamość, Stowarzyszenie "Bitwa pod Komarowem"
PATRIOTYZM I JEGO FILOZOFICZNO-PEDAGOGICZNE PODSTAWY: Ks. Jerzy Król, Chrześcijański wymiar wychowania i edukacji, podstawowe funkcje wychowania, potrzeba punktów orientacyjnych ; Ks. Tadeusz Guz, O edukację opartą na filozofii klasycznej i chrześcijańskiej w Rzeczpospolitej Polskiej ; Ks. Jerzy Król, Wychowanie a kwestia sensu życia i odpowiedzialności ; Ks. Jerzy Król, Wychowanie klasyczne w duchu personalizmu a kontekst współczesnych wyznaczników wychowania według modelu szwedzkiego ; PATRIOTYZM OPARTY NA KATEGORIACH CHRZEŚCIJAŃSKICH NARODU I OJCZYZNY A WSPÓŁCZESNE WYZWANIA GLOBALNEJ REWOLUCJI KULTUROWEJ: Ks. Tadeusz Guz, Rozumienie narodu w nauczaniu błogosławionego Prymasa Tysiąclecia Stefana kardynała Wyszyńskiego ; Mieczysław Ryba, Konserwatywna myśl narodowa - wyzwania przed Narodem na przełomie wieków ; Ks. Tadeusz Guz, Doniosłość i aktualność misji św. Andrzeja Boboli SJ jako patrona Polski dla narodu, ojczyzny, państwa i Kościoła w Polsce w 430. rocznicę jego urodzin ; Ks. Tadeusz Guz, O pojęciu ojczyzny w nauczaniu błogosławionego Prymasa Tysiąclecia Stefana Wyszyńskiego ; Ks. Tadeusz Guz, Czym jest neomarksistowska rewolucja kulturowa jako negacja polskiej kultury narodowej? ; PATRIOTYZM I ASPEKTY PRAWNO-EKONOMICZNO-EKOLOGICZNE: Ks. Tadeusz Guz, Prawo naturalne jako fundament prawa stanowionego w Rzeczypospolitej Polskiej ; Ks. Tadeusz Guz, Jak rozumieć gospodarkę w świetle społecznego nauczania Kościoła? ; Ks. Tadeusz Guz, Użyteczność ekologii w życiu narodu i państwa ; PATRIOTYZM IN CONCRETO - WKŁAD WYBRANYCH PRZEDSTAWICIELI LUBELSZCZYZNY DO KULTURY MIŁOŚCI NARODU, OJCZYZNY ORAZ RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ: Piotr Sobiło, Myśl społeczno-polityczna Zygmunta Balickiego ; Jacek Feduszka, Maurycy Klemens Zamoyski (1871-1939), XV ordynat zamojski, współtwórca Komitetu Narodowego Polskiego we Francji w latach 1914-1919 ; Jacek Feduszka, Maurycy Zamoyski (1871-1939) - polityk, kandydat na urząd Prezydenta RP, dyplomata ; Jacek Feduszka, Wypowiedzi Maurycego Zamoyskiego (1871-1939) jako polityka narodowej demokracji i dyplomaty ; Łukasz Kot, Leopold Skulski - premier z Zamościa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika i etyka : (zarys etyki pedagogicznej) : podręcznik dla studentów pedagogiki / Janusz Homplewicz. - Wyd. 2 poszerz. "Etyki pedagogicznej". - Rzeszów : Bonus Liber, 2009. - 476 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 473-476.
I. TEORIA WARTOŚCI WYCHOWANIA: 1. Teoria wartości na usługach wychowania ; 2. Przymierze pedagogiki i etyki. II. NA DROGACH PRZEKAZU WARTOŚCI: 3. Etyka "czynu ludzkiego" w wychowaniu ; 4. Kształtowanie osobowości poprzez wartości ; 5. Horyzonty przekazu wartości. III. AKSJOLOGIA ŚRODOWISK WYCHOWANIA: 6. Etyka społecznej aksjologii wychowania ; 7. Etyka pedagogiczna rodzinnego przekazu wartości ; 8. Etyka pedagogiczna szkoły i zakładu wychowawczego ; 9. Etyka dojrzałości i samorealizacji. IV. W KALEJDOSKOPIE RÓŻNORODNOŚCI UJĘĆ: 10. Normatywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania ; 11. Realtywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. dat.: M DCCC XXIX.
Katalog British Library (http://catalogue.bl.uk).
Tekst. w jęz. fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-95254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [378]-406. Indeksy.
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki
R. I. Kształtowanie się i organizacja szkolnictwa powszechnego w Polsce latach 1918-1939 ; R. II. Idee i złożenia procesu wychowawczego ; R. III. Wzorce wychowawcze - legenda Józefa Piłsudskiego ; R. IV. Wartości patriotyczne i narodowe uroczystości rocznic historycznych i wydarzeń współczesnych ; R. V. Pamięć o powstaniach narodowych ; R. VI. Patriotyczne wartości w pracy organizacji ; R. VII. Wartości patriotyczne i narodowe w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. A-113983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Nauka dla społeczeństwa.
W książce wyłącznie błędny ISBN, prawidłowy ustalony na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 170-172.
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki
1. Polskie szkolnictwo w Galicji ; 2. Szkoła powszechna niepodległej II Rzeczypospolitej ; 3. Poglądy polskich pedagogów i ideologów oświatowych na kwestie narodowe i patriotyczne ; 4. Uroczystości szkolne kuźnią patriotyzmu ; 5. Udział uczniów w uroczystościach powszechnych ; 6. Uroczystości religijne nośnikiem treści narodowych ; 7. Organizacje uczniowskie ; 8. Wycieczki szkolne ; Postscriptum - refleksje na marginesie projektu "Tradycja szkolnictwa elementarnego autonomicznej Galicji i II Rzeczypospolitej jako element dziedzictwa narodowego".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-113807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Rom for familien" 2010.
Oto kolejna znakomita książka Jespera Juula. Ten autor nikogo nie poucza, po prostu dzieli się z nami swoim bogatym doświadczeniem. Najbardziej lubię fragment, w którym mówi o sztuce rozmowy. W kilku zdaniach zawiera się opis tego, co w naszych relacjach z dziećmi najważniejsze: wspólny czas, zaangażowanie, otwartość, odwaga, ciekawość, umiejętność słuchania, szacunek. [Justyna Dąbrowska, psycholog]
Dom pełen uczuć ; Sypialnia ; Pokój niemowlęcia ; Pokój dziecka ; Pokój nastolatka ; Łazienka ; Kuchnia ; Pokoj dzienny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Livet i familien : de vitigiste vcerdier i samliv" 2004.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie. [Wydawnictwo MiND, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej