Gry komputerowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(100)
Forma i typ
Książki
(95)
Proza
(43)
Poradniki i przewodniki
(17)
Komiksy i książki obrazkowe
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(3)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(163)
wypożyczone
(63)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(17)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(50)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(8)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(7)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(9)
Filia 11 (Dębicka 170)
(3)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(16)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(11)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(15)
Filia 20 (Solarza 9a)
(10)
Autor
Hikiert Anna
(11)
Graley Sarah
(5)
Monster Sfé R
(5)
Parvela Timo (1964- )
(5)
Pitkänen Pasi
(5)
Purenins Stef
(5)
Sortland Bjørn (1968- )
(5)
Parvela Timo (1964- ). Kepler62
(4)
Sortland Bjørn (1968- ). Kepler62
(4)
Wood Keith
(4)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(3)
Gudsnuk Kristen
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Kiuru Iwona
(3)
Liu Cixin (1963- )
(3)
Abec
(2)
Baddiel David (1964- )
(2)
Davey Joey
(2)
Dorman Brandon
(2)
Farrell Triona
(2)
Figus Valentina
(2)
Flynn Ian (1982- )
(2)
Flynn Ian (1982- ). Nieznany ląd
(2)
Ganucheau Savanna
(2)
Goździkowski Andrzej
(2)
Grabowska-Grzyb Ałbena (1971- )
(2)
Grabowska-Grzyb Ałbena. Julek i Maja
(2)
Gran Meredith (1984- )
(2)
Hikiert-Bereza Anna
(2)
Jackman Henry (1974- )
(2)
Jedliński Jakub (1977- )
(2)
Kalus Agnieszka
(2)
Kamiya Yū (1984- )
(2)
Kawahara Reki (1974- )
(2)
Kawahara Reki (1974- ). Sword Art Online
(2)
Kearney Kirsten
(2)
Larson Hope (1982- )
(2)
Larson Hope (1982- ). Grieferka
(2)
Lisowski Rafał (1981- )
(2)
Liu Cixin (1963- ). Wspomnienie o przeszłości Ziemi
(2)
Lu Marie (1984- )
(2)
Maniulit Ryan
(2)
Maron Jordan
(2)
McCranie Stephen (1987- )
(2)
McCranie Stephen (1987- ). Opowieść świnki
(2)
Milton Stephanie
(2)
Mull Brandon (1974- )
(2)
Mull Brandon (1974- ). Wojna cukierkowa
(2)
North Ryan (1980- )
(2)
North Ryan (1980- ). Opowieść Creepera
(2)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(2)
Orlińska Zuzanna
(2)
Ozawa Takahiro
(2)
Panetta Kevin
(2)
Panetta Kevin. Urodziny
(2)
Piechowiak Anna
(2)
Piersa Krzysztof
(2)
Roberts Rafer (1976- )
(2)
Roberts Rafer (1976- ). Wiedźma i rozbójnik
(2)
Seo Asako
(2)
Soares Paul
(2)
St-Onge Jenn
(2)
Stanley Juliet
(2)
Tashjian Jake (1994- )
(2)
Tashjian Janet (1956- )
(2)
Warda Małgorzata (1978- )
(2)
Young Cheryl
(2)
Zarawska Patrycja (1970- )
(2)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(2)
Łapiński Paweł (1985- )
(2)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(2)
Allende Isabel (1942- )
(1)
Barciuk Piotr
(1)
Bitner Jan (tłumacz)
(1)
Black Jack (1969- )
(1)
Bourgeois Paulette (1951- )
(1)
Brown Box (1980- )
(1)
Burlinson James
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Cash Hilarie (1952- )
(1)
Cawthon Scott (1971- )
(1)
Cawthon Scott (1971- ). Tive nights at Freddy's. Fazbear frights
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Clark Brenda
(1)
Cooper Elley
(1)
Cordeiro Jacob
(1)
Cordner Theo
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Danowski Bartosz
(1)
De la Motte Anders (1971- )
(1)
Deaver Jeffery (1950- )
(1)
Deutsch Stacia
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Seria uczuć
(1)
Drozdowska Karolina
(1)
Dybula Marta
(1)
Dąbrowska Katarzyna (1984- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(90)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(98)
angielski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(44)
Młodzież
(39)
14-17 lat
(30)
Dzieci
(27)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(2)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele
(1)
Producenci gier komputerowych
(1)
Programiści
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(19)
Literatura polska
(10)
Literatura kanadyjska
(7)
Literatura japońska
(6)
Literatura fińska
(5)
Literatura norweska
(5)
Literatura francuska
(4)
Literatura chińska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura chilijska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5261)
Literatura polska
(4588)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Gry komputerowe
(-)
Rodzina
(3682)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2128)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1877)
Pisarze polscy
(1788)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1302)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(858)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(844)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Sekrety rodzinne
(796)
Policjanci
(794)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(668)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(615)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Temat: dzieło
Jumanji
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(9)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Paryż (Francja)
(4)
Polska
(3)
Tokio (Japonia)
(2)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Kanada
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Ninjago (kraina fikcyjna)
(1)
Nowy Orlean (Stany Zjednoczone)
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Powieść
(27)
Fantastyka
(18)
Poradnik
(17)
Science fiction
(15)
Komiks
(13)
Powieść przygodowa
(9)
Fantasy
(6)
Dystopia
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Opracowanie
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Manga
(3)
Antologia
(2)
Film przygodowy
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Thriller
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Film animowany
(1)
Film fabularny
(1)
Film familijny
(1)
Film fantastyczny
(1)
Horror
(1)
Katalog
(1)
Komedia
(1)
Kryminał
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Romans
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Science fiction DBN
(1)
Sensacja
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(14)
Hobby i czas wolny
(11)
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
No game no life : light novel. 3 / scenariusz i ilustracje Yuu Kamiya ; [tłumaczenie Michał Sałatkiewicz]. - Wydanie 1. - Warszawa : Waneka, 2016. - 224, [6] stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Disboard. W świecie gdzie o wszystkim decydują gry, rodzeństwo genialnych graczy rządzi ostatnim królestwem ludzi. Stawiając na szali Bierkę Rasy, próbują przejąć kontrolę nad kontynentalnymi terytoriami Unii Wschodniej, by poprawić beznadziejną sytuację, w jakiej znajdują się imanici. Zanim jednak przystąpią do walki ze zwierzołakami... "[ ]" zostaną rozdzieleni. Sora, pozostawiając tylko niejasną wiadomość, znika bez śladu. Co zamierza? Jak poradzi sobie Shiro? Jaki los czeka ich poddanych? I co z rajem przepełnionym zwierzęcymi laseczkami!? [Wydawnictwo Waneko, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit. inna (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Jumanji : przygoda w dżungli / reżyseria Jake Kasdan ; scenariusz Chris McKenna, Erik Sommers, Scott Rosenberg, Jeff Pinkner. - Warszawa : Imperial CinePix, copyright 2018. - 1 dysk optyczny (DVD) (114 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Dodatek drukowany: 19, [1] strona.
Tytuł oryginału: "Jumanji: Welcome to the Jungle".
Oryginalny film wyprodukowano w 2017 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dodatek drukowany stanowi opakowanie i zawiera komentarz.
Na podstawie powieści Chrisa Van Allsburga pt.: "Jumanji".
Płyta zawiera materiały dodatkowe: Gagi ; Reportaże o realizacji filmu "Jumanji: Przygoda w dżungli" ; Poznaj graczy: obsada filmu "Jumanji: Przygoda w dżungli" ; "Jumanji, Jumanji" - teledysk.
Zdjęcia Gyula Pados ; muzyka Henry Jackman.
Obsada: Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart, Karen Gillan [i inni].
Obsada w polskim dubbingu: Krzysztof Banaszyk, Bartłomiej Kasprzykowski, Julia Łukowiak [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, polski dubbing, lektor czeski, węgierski, turecki. Napisy m.in. w języku polskim.
Czwórka licealistów podczas odbywania szkolnej kary znajduje starą konsolę do gier wideo z nieznaną grą, o której nigdy nawet nie słyszeli. Po jej uruchomieniu, zostają natychmiast wciągnięci do dżungli z wirtualnego świata Jumanji w ciałach swoich awatarów (Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart i Karen Gillan). Szybko się orientują, że to nie oni grają w Jumanji, lecz Jumanji gra nimi. Przeżywają emocjonującą przygodę życia, pełną zabawy, ale i całkiem realnych zagrożeń i niebezpieczeństw. Muszą doprowadzić grę do końca, bo w przeciwnym razie utkną w niej na zawsze! [Imperial CinePix, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-F/1212/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aincrad / Reki Kawahara ; [ilustracje] abec ; [tłumaczenie Anna Piechowiak] ; bee-pee. - Gołuski : Wydawnictwo Kotori, 2016. - 248 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 19 cm.
(Sword Art Online / Reki Kawahara ; 1)
Dopóki gra nie zostanie ukończona, opuszczenie jej uniwersum jest niemożliwe, a wirtualna śmierć równa się śmierci w rzeczywistości. Dziesięć tysięcy graczy, nie znając prawdy o tajemniczej grze Sword Art Online, loguje się do jej świata, a wtedy rozpoczyna się brutalna gra o przetrwanie. Jeden z użytkowników uwięzionych w SAO, Kirito, bardzo szybko akceptuje prawdziwe oblicze gry. Wybiera drogę samotnego wojownika, by zdobywać kolejne kondygnacje stupiętrowego, dryfującego w przestrzeni zamku Aincrad. W drodze na szczyt w pojedynkę walczy z potworami i pokonuje wszystkie przeciwności losu. Pewnego dnia jednak zostaje zmuszony przez Asunę, mistrzynię rapiera, do zawiązania z nią drużyny. To spotkanie okaże się brzemienne w skutki i wciągnie Kirito w wir nieprzewidzianych zdarzeń. Oto nadchodzi legendarna powieść, która na stronie internetowej autora pochłonęła już ponad sześć i pół miliona czytelników! [Wydawnictwo Kotori, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-III/F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-III/K (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sword Art Online / Reki Kawahara ; 16)
Tytuł oryginału "Alicization Exploding" 2013.
Pięćdziesięciotysięcznej armii - dowodzonej przez boga ciemności Vectora, alias Gabriela Millera - stawiają czoła pięciotysięczne Siły Obrony Świata Ludzi pod wodzą Rycerza Integralności Bercouliego. Kiedy Fanatio i pozostali Rycerze toczą zażartą walkę z przeważającymi siłami wroga, oddział górskich goblinów przedostaje się na tyły ich oddziałów. Co stanie się z Kirito oraz towarzyszącymi mu Ronye i Tieze? Dee Ai El, uchodząca za najinteligentniejszą w całej armii najeźdźców Wielka Mistrzyni Zakonu Czarnych Zaklinaczy, planuje unicestwić obrońców za pomocą budzącej grozę potężnej techniki. Tymczasem do Podziemia loguje się… Asuna. [Wydawnictwo Kotori, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-III/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Block wonders: incredible builds created in Minecraft" 2016.
Indeks.
Wiek 9+.
Niniejsza książka prezentuje wyjątkowe starożytne i nowoczesne budowle z całego świata. Przeniesione z rzeczywistości lub z kreatywnej wyobraźni graczy, konstruowane były blok po bloku. Można wśród nich znaleźć wiele perełek: od opartej na badaniach archeologów rekonstrukcji piramid z Gizy po perfekcyjną kopię kosmicznego wahadłowca. Ikony świata architektury, takie jak Tadż Mahal czy Bazylika św. Piotra, prezentowane są tutaj zaraz obok fantastycznego skrzyżowania katedry z czołgiem i wspaniałych statków niesionych na grzbietach delfinów. Jesteś gotów zobaczyć to na własne oczy? [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-793/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Minecraft®, prosta gra komputerowa o układaniu sześcianów, to obecnie światowy fenomen, który porywa wyobraźnie graczy na całym świecie. Książka Zadziwiające Miasta Minecraft® opisuje wyjątkowe miejskie krajobrazy wykreowane przez mistrzów gry. Zawiera także instrukcje "krok po kroku". Mistrzowie konstruowania prezentują 36 niesamowitych projektów: od współczesnych metropolii, przez dawne cywilizacje i fantastyczne królestwa, na futurystycznych zonach kończąc. Po raz pierwszy te niesamowite krajobrazy zostały zebrane razem w jednej kolekcji. W książce znajdują się instrukcje "krok po kroku" oraz porady dotyczą różnych poziomów trudności planowania i kreowania budynków, obiektów ulicznych, detali architektonicznych. Towarzyszy im bogaty materiał graficzny. To pierwsza książka, która pokazuje nie tylko technikę budowania w Minecraft®, ale również artystyczny kunszt w tworzeniu własnych, niesamowitych światów. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13dz-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Insignia".
Tom Raines chciałby być kimś wyjątkowym. Tymczasem jego życie to nieustanna wędrówka od kasyna do kasyna z ojcem, pechowym hazardzistą. Jednak pewnego dnia wszystko się zmienia. Ktoś dostrzega osiągnięcia Toma w świecie wirtualnych potyczek. Chłopak dostaje propozycję - może zostać kadetem w Wieży Pentagonu, elitarnej akademii wojskowej. Jeśli przetrwa, stanie się członkiem Sił Układu Słonecznego, nadludzką maszyną bojową, zdobędzie wszystko, czego pragnął - przyjaciół, zainteresowanie dziewczyn, szacunek rywali - i poprowadzi swój kraj do zwycięstwa w III wojnie pozaziemskiej. Ale czy jest gotowy zapłacić za to najwyższą cenę? [Literacki Egmont, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV/F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-IV/F (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-IV/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 401.
Marcin Kosman przeprowadził na potrzeby książki rozmowy z ponad 60 osobami, które wniosły istotny wkład dla rodzimej branży elektronicznej rozrywki. Są wśród nich legendarni twórcy gier Adrian Chmielarz i Maciej Miąsik, współzałożyciel CD Projektu i współtwórca Wiedźmina Michał Kiciński, szef Techlandu Paweł Marchewka, prezes CI Games Marek Tymiński i wielu innych. Z mozaiki wspomnień i anegdot wyłania się obraz branży, która długie lata walczyła z rzeczywistością, zanim wspięła się na szczyt. I nie planuje drogi w dół. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problem trzech ciał / Cixin Liu ; przełożył Andrzej Jankowski. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2024. - 452, [4] strony ; 21 cm.
(Wspomnienie o przeszłości Ziemi / Cixin Liu ; t. 1)
Tytuł przekładu: "Three-body problem", tytuł oryginału: "San ti".
Stanowi t. 1 trylogii "Wspomnienie o przeszłości Ziemi". T. 2 pt.: Ciemny las, t. 3 pt.: Koniec śmierci.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Nagroda Hugo dla najlepszej powieści, 2015
Pierwszy tom trylogii "Wspomnienia o przeszłości Ziemi", największego w ostatnich latach wydarzenia w światowej fantastyce naukowej, porównywalnego z klasycznymi cyklami "Funkcja" i "Diuna". Chiński bestseller, który zyskał ogromny rozgłos w USA. W 2015 roku książka otrzymała nagrodę Hugo dla najlepszej powieści, po raz pierwszy w historii przyznaje tłumaczonemu tekstowi. Znalazła się także w finale nagród Nebula, Prometeusza, Locusa, Johna W. Campbella. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, uznał ją za jedną z najbardziej wartych przeczytania książek 2015 roku, a prezydent Barack Obama zabrał ją na urlop na Hawajach. Tajny chiński projekt z czasów Moa przynosi przerażające konsekwencje kilkadziesiąt lat później. Początek XXI wieku - po serii samobójstw wybitnych fizyków śledztwo prowadzi do tajemniczej sieciowej gry "Trzy ciała", której celem jest uratowanie mieszkańców planety zagrożonej oddziaływaniem grawitacyjnym trzech słońc. Świat tej gry nie jest jednak fikcją... [Dom Wydawniczy Rebis, 2024]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-lit.fant. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-fant. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.fant. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-fant. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-fant. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-lit.inna (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-fant. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Audiobook
CD
W koszyku
Problem trzech ciał / Cixin Liu ; [przekład Andrzej Jankowski]. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, [2017]. - 2 płyty CD (14 godz. 57 min) : digital, stereo ; 12 cm.
(Wspomnienie o przeszłości Ziemi / Cixin Liu ; t. 1)
Czas trwania: 14 godz. 57 min.
Tytuł przekładu: "Three-body problem".
Stanowi t. 1 trylogii "Wspomnienie o przeszłości Ziemi". T. 2 pt.: Ciemny las, t. 3 pt.: Koniec śmierci.
Czyta Wojciech Stagenalski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Pierwszy tom trylogii "Wspomnienie o przeszłości Ziemi", największego w ostatnich latach wydarzenia w światowej fantastyce naukowej, porównywalnego z klasycznymi cyklami "Fundacja" i "Diuna". Chiński bestseller, który zyskał ogromny rozgłos w USA. W 2015 roku książka otrzymała nagrodę Hugo dla najlepszej powieści, po raz pierwszy w historii przyznanej tłumaczonemu tekstowi. Znalazła się także w finale nagród Nebula, Prometeusza, Locusa, Johna W. Campbella. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, wybrał ją jako jedną z najbardziej wartych przeczytania książek 2015 roku, a prezydent Barack Obama zabrał ją na urlop na Hawajach. Tajny chiński projekt z czasów Mao przynosi przerażające konsekwencje kilkadziesiąt lat później. Początek XXI wieku - po serii samobójstw wybitnych fizyków śledztwo prowadzi do tajemniczej sieciowej gry Trzy ciała, której celem jest uratowanie mieszkańców planety zagrożonej oddziaływaniem grawitacyjnym trzech słońc. Świat tej gry nie jest jednak fikcją... [Rebis, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1894 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Problem trzech ciał / Cixin Liu ; przełożył Andrzej Jankowski. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2017. - 452, [4] strony ; 20 cm.
(Wspomnienie o przyszłości Ziemi / Cixin Liu ; t. 1)
Tytuł przekładu: Three-body problem, tytuł oryginału: San ti.
Stanowi t. 1 trylogii "Wspomnienie o przeszłości Ziemi". T. 2 pt.: Ciemny las, t. 3 pt.: Koniec śmierci.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Nagroda Hugo dla najlepszej powieści 2015 r.
Pierwszy tom trylogii "Wspomnienia o przeszłości Ziemi", największego w ostatnich latach wydarzenia w światowej fantastyce naukowej, porównywalnego z klasycznymi cyklami "Funkcja" i "Diuna". Chiński bestseller, który zyskał ogromny rozgłos w USA. W 2015 roku książka otrzymała nagrodę Hugo dla najlepszej powieści, po raz pierwszy w historii przyznaje tłumaczonemu tekstowi. Znalazła się także w finale nagród Nebula, Prometeusza, Locusa, Johna W. Campbella. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, uznał ją za jedną z najbardziej wartych przeczytania książek 2015 roku, a prezydent Barack Obama zabrał ją na urlop na Hawajach. Tajny chiński projekt z czasów Moa przynosi przerażające konsekwencje kilkadziesiąt lat później. Początek XXI wieku - po serii samobójstw wybitnych fizyków śledztwo prowadzi do tajemniczej sieciowej gry "Trzy ciała", której celem jest uratowanie mieszkańców planety zagrożonej oddziaływaniem grawitacyjnym trzech słońc. Świat tej gry nie jest jednak fikcją... [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-fant. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-fant. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Stanowi t. 1 cyklu "Warcross". T. 2 pt.: Wildcard : dzika karta.
Świat oszalał na punkcie gry o nazwie Warcross, ale tylko jedna dziewczyna-hakerka ma dość odwagi, by zgłębić najmroczniejsze tajemnice gry. Dla milionów ludzi, którzy codziennie logują się do Warcrossa, nie jest on już tylko grą, lecz stał się sposobem na życie. Emika Chen, nastoletnia hakerka, stale boryka się z kłopotami finansowymi. Pracuje jako łowczyni nagród, namierza i wyłapuje graczy Warcrossa, którzy zaangażowali się w nielegalne zakłady. Licząc na szybki zarobek, Emika, włamuje się do meczu otwarcia Międzynarodowych Mistrzostw Warcrossa. Za sprawą usterki w programie, zostaje przeniesiona do świata gry i błyskawicznie staje się światową sensacją. Pewna, że wkrótce wyląduje w więzieniu, ku swemu zdziwieniu odkrywa, że kontaktu z nią szuka twórca gry, tajemniczy młody miliarder Hideo Tanaka, który pragnie złożyć jej propozycję nie do odrzucenia… Hideo poszukuje hakera, który w jego imieniu wystąpi jako szpieg w tegorocznych rozgrywkach Warcrossa i zlokalizuje lukę w systemie bezpieczeństwa. Ponieważ sprawa jest pilna, Emika zostaje błyskawicznie przetransportowana do Tokio, gdzie z dnia na dzień staje się gwiazdą i poznaje od środka świat sławy i wielkich pieniędzy, o którym dotychczas mogła tylko marzyć. Wkrótce śledztwo prowadzi ją na trop złowieszczego spisku, który może mieć kolosalne konsekwencje dla całego uniwersum Warcrossa. Warcross to pierwszy tom cyberpunkowego thrillera science-fiction z pasjonującym romansem w tle, który potrafi wywołać dreszcze emocji zazwyczaj zarezerwowane dla kina. [Wydawnictwo Młodzieżówka, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV/SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warcross / Marie Lu ; t. 2)
Tytuł oryginału: "Wilcard" 2018.
Stanowi t. 2 cyklu "Warcross". T. 1 pt.: Warcross.
Ekscytująca kontynuacja bestsellera Warcross, która ponownie przeniesie cię do niezwykłej rzeczywistości wykreowanej przez autorkę. Emika Chen ledwo uszła z życiem z Mistrzostw Warcrossa. Teraz, gdy zna prawdę stojącą za nowym algorytmem Neurołącza stworzonym przez Hideo, nie może już ufać jedynej osobie, której zawsze wierzyła i na którą zawsze liczyła. Zdeterminowani, by położyć kres ponurym planom Hideo, Emika i Phoenix Riders łączą siły, by odnaleźć nowe zagrożenie czające się na oświetlonych neonami ulicach Tokio. Ktoś wyznaczył nagrodę za głowę Emiki, a jej jedyną szansą na przeżycie są Zero i Czarne Płaszcze, jego bezwzględna ekipa. Wkrótce jednak Emika dowiaduje się, że Zero jest kimś więcej, niż mogłoby się wydawać – a jego ochrona ma swoją cenę. Jak daleko posunie się Emika, uwikłana w sieć zdrady i obawiająca się o przyszłość wolnej woli, by pokonać mężczyznę, którego kocha? [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV/SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cały ten Rock / Remigiusz Maciaszek, Michał Wojtas. - Kraków : Znak Horyzont - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2017. - 317, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 22 cm.
Kanał Remigiusza „Rocka” Maciaszka na YouTubie jest jednym z największych fenomenów w polskim Internecie. Przez ostatnie lata postać ta wywołała niezliczoną ilość kontrowersji - fani i hejterzy zażarcie dyskutowali na temat pracy, rodziny i kariery „Rocka”. Wielu chciałoby się dowiedzieć, jaki on jest w realu i jak odniósł tak ogromny sukces. Ta książka opowiada o drodze Remigiusza Maciaszka na szczyt. Od pracy na budowie, przez prowadzenie wypożyczalni filmów, do ikony polskiego YouTube’a. To także historia dzieciństwa wielu dzisiejszych 30- i 40-latków. Dziecięce fortuny stracone w pierwszych salonach gier i kafejkach internetowych. Dźwięk pracy legendarnych komputerów: Commodore, Amiga 500 i pierwszych Pecetów, których posiadanie dawało właścicielowi status osiedlowej gwiazdy. Wypieki na twarzy podczas czytania „Bajtka” i „Secret Service”. To barwne początki branży gier aż po moment, gdy jej światowa wartość stanowi jedną piątą PKB Polski. W tle dzieje się jeszcze jedna historia: tego, jak YouTube w ciągu dwunastu lat stał się perłą w koronie Google'a, najważniejszym kanałem marketingu gier i pracodawcą dla tysięcy twórców, z których niektórzy zarabiają dziesiątki milionów dolarów. Cały ten Rock jest podróżą od czasów, kiedy odwiedzało się kolegów, aby popatrzeć, jak grają, aż po moment, kiedy ponad milion ludzi ogląda, jak gra „Rock”. A czasem wystarczy, że tylko do nas gada. [Znak, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera i nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu ale każda próba kończy się awanturą, która ostatecznie i tak nic nie zmienia? Obawiasz się, że to już uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże Ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, czy sytuacja, w której jest twoje dziecko to już uzależnienie czy jeszcze nie. Nauczysz się jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających ze spędzania czasu w przestrzeni wirtualnej. Dowiesz się, jak odbudować z nim kontakt i jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka jest pedagogiem, coachem, pracuje z dziećmi autystycznymi i ich rodzinami. Ma 17 lat doświadczenia w pracy w cyfrowych mediach, zna od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Z sukcesem przeszła z własną rodziną drogę cyfrowego odwyku. [Wydawnictwo Dragon, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111462 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [321]-342. Indeks.
Współfinansowanie: Wydziału Polonistyki (Uniwersytet Jagielloński)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. PROBLEMY GROPOWIEŚCI: Gry? Cyfrowe? ; Ludowe kirzenie gier cyfrowych ; Kiedy gry były grami ; Literackość gier cyfrowych ; Powieściowość gropowieści ; Języki gropowieści ; R. II. PO ZŁOTE RUNO: Achilles z małej załogi ; "Tempore illo..." ; Jazon to ja! ; R. III. CZUĆ SIĘ DOBRZE ZE SOBĄ: Ludohermeneutyki: jak rozumieć grę wideo ; Opór gropowieści ; Uprawpmocnie hipotezy ; Od uprawomocnienia do przyswojenia ; Grając po swojemu ; R. IV. DYSONANS: Gracz jako czytelnik i sprawca ; Różnojęzyczność gropowieści ; Nathan Drake jako heros i przechera ; Dialogiczność gropowieści ; Wewnętrzne hierarchie i ich adwersarze ; R. V. CIELESNOŚĆ: Obrazy groteskowego ciała ; Interakcje groteskowego ciała ; Konsekwencje groteskowego ciała ; R. VII. CIAŁO LARY CROFT: Lara Croft na szlaku przygody ; Indiana Jones w spódnicy ; Lara kontra mężczyźni ; R. VII. ŚWIĘCI I PSY: Figury karnawałowe ; Śmieszne straszydła ; Policjanci i złodzieje ; W cyfrowym świecie na opak ; Granice karnawału ; R. VIII. RENESANSOWY OSIOŁ: Menippea od czasów antycznych do epoki cyfrowej ; Parodia i menippea ; Kredo asasyna ; "Requiescat in pace" ; Krwawe żniwa ; Ezio osłem albo "Metamorfozy ; Głupek Renssansu ; Podsumowanie ; R. IX. PRZECHADZKI PO WIDMOWEJ FLORENCJI: Miasto historyczne i wyobrażenie ; Turystyka wirtualno-temporalna ; R. X. PASJA KARTOGRAFICZMA: Kolonizacja cyfrowym światów ; Wyprawa w interior ; Magnetyzm znaków zapytania ; R. XI. GERALT Z POLSKI: Biały Wilk kontra internauci ; Nieposłuszni Polacy? ; Słońce Nilfgaardu i redański orzeł ; W miłości jak na wojnie ; "Slav" znaczy "niewolnik" ; Geralt Modernizator ; Podsumowanie ; R. XII. MODEL DOBREGO ŻYCIA: Interaktywność i samostanowienie ; Wytwarzanie uznania ; Skuteczność ; R. XIII. Z ARCHIWUM XCOM: W obronie Ziemi ; Komandos ma łeb na karku ; Jak jeden mąż.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawanych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy przyznają się do nich wszyscy twórcy gier? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dziś? Po świecie komputerów ośmiobitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz "Tdc" Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a "Robbo" i inne tytuły należały wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk. [Korporacja Ha!art, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108578 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "SuperBetter : a revolutionary approach to getting stronger, happier, braver, and more resilient" 2015.
Indeks.
Życie to gra! SUPERBETTER. Nie stracić siły, motywacji i optymizmu w obliczu trudnych doświadczeń i coraz to nowych wyzwań - czy to w ogóle możliwe? Ciesząca się światowym uznaniem projektantka gier Jane McGonigal udowadnia, że tak. Gdy w 2009 roku doznała poważnego wstrząśnienia mózgu, wydawało się, że to koniec. Dręczyły ją lęki, depresja i myśli samobójcze, nie mogła pracować, a nawet wstać z łóżka. Na szczęście wieloletnie doświadczenia zawodowe nie poszły na marne - McGonigal zmieniła proces dochodzenia do zdrowia w grę budującą psychiczną odporność. Proste ćwiczenia motywacyjne stały się częścią większego projektu, prowadzonego we współpracy z amerykańskim Narodowym Instytutem Zdrowia. Do tej pory wydawało ci się, że granie w gry to strata czasu? Nic bardziej mylnego! Autorka "Superbetter" przekonuje nas, że taka aktywność zmienia nasze reakcje na stres, wyzwania i ból. Obudzenie w sobie gracza w realnym życiu oznacza uruchomienie zasobów optymizmu, kreatywności, odwagi i determinacji. Gra warta świeczki! Ćwicz umiejętności gracza ­- zdolność do kontrolowania własnej uwagi, pozyskiwania nowych sojuszników i motywowania samego siebie i zacznij spełniać swoje marzenia. Spróbuj, przecież to tylko gra. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sid Meier's memoir! : a life in computer games" 2020.
Na okładce: Oficjalna autobiografia twórcy Cywilizacji.
Osoba tłumacza z: https://www.znak.com.pl/ksiazka/sid-meier-przedstawia-wspomnienia-meyer-sid-210565.
Sid Meyer tworzy gry komputerowe od ponad 40 lat. Jego legendarna seria Sid Meier’s Civilization sprzedała się w ponad 51 milionach egzemplarzy. Spędziliśmy nad nią ponad miliard godzin. "Wspomnienia" Sida Meiera to opowieść o młodym chłopaku ogarniętym obsesją na punkcie komputerów, który ze swojej pasji uczynił wielomiliardowe imperium i zmienił na zawsze historię gier. Meier z humorem, ironią i dystansem opisuje genezę kultowego studia MicroProse, założonego w 1982 roku po wycieczce do salonu gier w Las Vegas. Opowiada o kulisach prac nad swoimi przełomowymi grami: od Pirates! i Railroad Tycoon po Civilization i nie tylko. Fascynujący wgląd w proces twórczy i zasady dobrego projektowania gier, a także filozofia, która przyświeca legendarnemu wizjonerowi - to wszystko znajdziecie w jedynym w swoim rodzaju pamiętniku Sida Meiera. Poznaj tajemnice Sida Meiera opowiedziane przez niego samego! [Znak, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-929-051A/Z-Meier S. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beginner's handbook" 2013.
Jesteś sam w tajemniczym, nowym świecie pełnym ukrytych zagrożeń. Masz tylko kilka minut na znalezienie schronienia i żywności, zanim zapadnie zmrok i zaatakują potwory. Co zrobisz? Oficjalny "Poradnik dla początkujących" może ocalić ci życie. Dowiesz się, jak znajdować surowce, budować schronienie, wyrabiać narzędzia, zbroje i broń oraz walczyć z potworami. Rady doświadczonych graczy i samych twórców gry - Jeba i Notcha, pomaga ci przetrwać pierwsze dni w "Minecrafcie". [Wydawnictwo Egmont Polska, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-793 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej