Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(74)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(74)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(52)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(6)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(5)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(4)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(3)
Basiak Marta
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kozakiewicz Mikołaj
(2)
Meissner Karol (1927- )
(2)
Michalik Mieczysław (1927-2016)
(2)
Mirski Józef (1882-1943)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Suszka Bolesław (1925- )
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Adler Feliks (1851-1933)
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Bernacki Włodzimierz
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Chotkowski Władysław (1843-1926)
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Chudy Wojciech (1947-2007)
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Czapów Czesław (1925-1980)
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Demolins Edmond (1852-1907)
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Dzióba Adam
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Frączek Zofia
(1)
Glińska Alicja
(1)
Goleń Jacek
(1)
Gonzalez Ines Luz
(1)
González Inés Luz
(1)
Gorządek Ewa
(1)
Grzybowski Konstanty (1901-1970)
(1)
Guz Tadeusz (1959- )
(1)
Holbach Paul-Henri Dietrich (1723-1789)
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Kaprocki Bolesław
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Kimmel Tim
(1)
Konfucjusz (551-479 p.n.e.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kramer Jan
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Działalność Jana Amosa Komeńskiego w Polsce (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Działalność pedagogiczna Stanisława Konarskiego (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Kuria Rzymska wobec Komisji Edukacji Narodowej w latach 1773-1783 (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Z dziejów pedagogiki ariańskiej (pol.)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Malczak Łukasz Piotr
(1)
Malec Jan
(1)
Mariański Janusz (1940- )
(1)
Maternicki Jerzy (1935- )
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Miąso Józef (1930- )
(1)
Muszyńska Łucja
(1)
Piotrowicz Ludwik (1886-1957)
(1)
Podsiad Antoni
(1)
Ratuś Bronisław (1935-1997)
(1)
Rosemond John K. (1947- )
(1)
Rubczyński Witold (1864-1938)
(1)
Rudnicki Bogdan (1959- )
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Siwek Szymon
(1)
Skrzypek Marian
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szafrańska Amelia
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmydt Jadwiga
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Szudra-Barszcz Anna
(1)
Szukiewicz Wojciech (1867-1944)
(1)
Szwarc Andrzej (1951- )
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Wojtyła Karol (1920-2005)
(1)
Zawiślak Sławomir (1963- )
(1)
Zieliński Tadeusz (1859-1944)
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Świda Hanna
(1)
Żarnowska Anna (1931-2007)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(3)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(3)
1880 - 1889
(1)
1870 - 1879
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(70)
Ukraina
(3)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura chińska
(1)
Temat
Wychowanie
(34)
Etyka
(28)
Wychowanie moralne
(17)
Wychowanie do wartości
(14)
Wartość
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Etyka chrześcijańska
(9)
Nauczyciele
(9)
Rodzina
(9)
Etyka seksualna
(7)
Młodzież
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie seksualne
(6)
Etyka społeczna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Aksjologia
(4)
Dziecko
(4)
Nauczanie
(4)
Charakter
(3)
Godność ludzka
(3)
Małżeństwo
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Miłość
(3)
Patriotyzm
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Społeczeństwo
(3)
System wartości
(3)
Wychowanie religijne
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Czasopisma polskie
(2)
Człowieczeństwo
(2)
Erotyzm
(2)
Etyka płciowa
(2)
Europa
(2)
Historia
(2)
Kohlberg, Lawrence (1927-1987)
(2)
Kultura
(2)
Nauka
(2)
Osobowość
(2)
Pedagodzy
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Polityka
(2)
Pornografia
(2)
Postmodernizm
(2)
Praca
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Samokształcenie
(2)
Studenci
(2)
Sumienie
(2)
Ubóstwo
(2)
Wojsko
(2)
Aborcja
(1)
Altruizm
(1)
Amatorski ruch artystyczny
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.). Polityka
(1)
Arystoteles (384-322 a.C.). Polityka
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Balicki, Zygmunt (1858-1916)
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bogactwo
(1)
Bohun-Dąbrowski, Antoni (1902-1992)
(1)
Bovet, Pierre (1878-1944)
(1)
Bracia Polscy
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Bączkowski, Włodzimierz (1905-2000)
(1)
Chłopcy
(1)
Chłopi
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Ciopiński, Jan
(1)
Ciąża
(1)
Cnota (filozofia)
(1)
Collegium Nobilium Pijarów (Warszawa)
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Cystersi
(1)
Czas wolny
(1)
Czasopisma satyryczne polskie
(1)
Demokracja
(1)
Duchowieństwo
(1)
Dulębianka, Maria (1861-1919)
(1)
Duma
(1)
Duszpasterstwo rodzin
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziewczęta
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Ekoetyka
(1)
Ekonomia
(1)
Emigracja polityczna
(1)
Etyka katolicka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Film polski
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Diariusz 1919-1935
(1)
Przekrój (czasop.)
(1)
Skrupuł bez skrupułu w Polsce
(1)
Walka (czasop. ; 1941-1943)
(1)
Zaćmienie Polski światu powszechnemu wykazane
(1)
Temat: czas
1901-
(7)
1801-
(5)
2001-0
(5)
2001-
(3)
1701-
(2)
1901-2000
(2)
1918-
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1601-
(1)
1939-
(1)
1989-2000
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Galicja
(1)
Hoczew (woj. podkarpackie)
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Raków (woj. świętokrzyskie, pow. Kielce)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Warmia
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Opracowanie
(2)
Szkice
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Aforyzmy
(1)
Biografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Etyka społeczna
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie dziecięce hiszpańskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Sprawozdania
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Źródła
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
74 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Pedagogiki. Pisarze Obcy)
Indeksy
I. Wychowanie jako proces konieczny do życia II. Wychowanie jako funkcja społeczna III. Wychowanie jako kierowanie IV. Wychowanie jako rozwój V. Przygotowywanie, rozwijanie i kształcenie
formalne VI. Wychowanie postępowe i wychowanie konserwatywne VII. Idea wychowania demokratycznego VIII. Cele wychowania IX. Naturalny rozwój i społeczna użyteczność jako
cele X. Zainteresowanie i zdyscyplinowanie XI. Doświadczenie i rozumowanie XII. Rola myślenia w wychowaniu XIII. Istota metody XIV. Istota materiału nauczania XV. Elementy zabawy i pracy w obrębie programu
szkolnego XVI. Funkcja geografii i historii w programie
nauczania XVII. Rola naukowego poznania w programie nauki
szkolnej XVIII.Wartości wychowawcze XIX. Praca i czas wolny XX. Studia teoretyczne i praktyczne XXI. Kształcenie w naukach przyrodniczych i społecz-
nych. Natura et homo XXII. Jednostka a świat XXIII.Zawodowe aspekty wychowania XXIV. Co to jest filozofia wychowania? XXV. O teoriach poznania XXVI. Teorie moralności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
Człowiek jest z natury istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Dlatego społeczeństwo jest dla niego środowiskiem naturalnym, w którym może przyswajać i stosować w praktyce podstawowe wartości, które powinny obowiązywać w stosunkach międzyludzkich. Szanować innych, mieć cierpliwość, być odpowiedzialnym i wytrwałym, umieć rozmawiać, to umiejętności zbudowane na wartościach, które rodzice chcą przekazać dzieciom, tak aby nauczyły się być wolne i szczęśliwe. Uwzględniając te wartości, wychowanie dzieci powinno zacząć się jak najwcześniej, w domowych warunkach. Krótkie uwagi na temat tego, jak ważne są wartości w życiu społecznym oraz ćwiczenia możliwe do przeprowadzenia w rodzinie, ułatwią dzieciom naturalne zdobywanie umiejętności opartych na tych wartościach. Wartości w życiu społecznym są pomocą dla rodziców, którzy chcą ukształtować swoje dzieci, tak aby były: niezależne, doceniające same siebie oraz doceniane przez innych, a przede wszystkim takie, które będą szczęśliwe i będą dawać radość wszystkim dookoła. [Jedność 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O dojrzewaniu / Andrzej Jaczewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1974. - 162, [2] s. : wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
- Dojrzewanie w naszej cywilizacji - Rozwój fizyczny w okresie dojrzewania - Rozwój erotyczny - Potrzeby erotyczne dzieci i młodzieży - Psychospołeczne potrzeby okresu dojrzewania - także
źródłem trudności wychowawczych - Okres dojrzewania - to narodziny nowych nawyków
i obyczajów - Trudne wchodzenie w świat erotyki dorosłych - Gdzie szukać sojuszników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kochając Życie nad życie / Bogdan Rudnicki. - Wydanie czwarte. - Ząbki : Apostolicum, 2001. - 103 strony : ilustracje, fotografia ; 21 cm.
Kolejny tomik tego autora, poświęcony rozważaniom nad ludzkim życiem. Znalazły się tu różne przypadki "z życia wzięte", opowiedziane zwięźle, ciekawie, w sposób przekonujący. Również dające wiele do myślenia, pełne szczerości listy dzieci, anegdotki, katechezy. Lektura, która może pomóc nie tylko zastanowić się nad życiem, ale zrozumieć jego sens i przeznaczenie, a przede wszystkim ukochać je. [kmt.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-39845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 525-[551].
CZ. I. NIEŁAD AKSJOLOGICZNY ZJAWISKIEM WSPÓŁCZESNOŚCI: Wstęp R. I. Wielorakość zagrożeń aksjologicznych ; R. II. Marksizm kulturowy źródłem zagrożeń aksjologicznych ; R. III. Metody niszczenia wartości ; CZ. II. NISZCZENIE JĘZYKA NISZCZENIEM PRZESTRZENI AKSJOLOGICZNEJ: Wstęp ; R. I. Syndrom zagrożeń informacyjnych ; R. II. Twój język cię zdradza ; R. III. Nowomowa strategią niszczenia wartości ; R. IV. Wulgaryzacja języka wskaźnikiem kryzysu aksjologicznego ; CZ. III. ZAGROŻENIA OSOBOWEGO SYSTEMU WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe czynniki rozwoju zagubienia aksjologicznego ; R. II. Osobowe konsekwencje rewolucji aksjologicznej ; R. III. Kryzys tożsamości człowieka i jego konsekwencje ; CZ. IV. ZAGROŻENIA AKSJOLOGII CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagubienie prawdy w zamęcie aksjologicznym ; R. II. Zagubienie dobra i piękna ; R. III. Zło w systemie aksjologicznym ; R. IV. Kryzys mądrości, wiedzy, inteligencji ; CZ. V. ZAGUBIENIE GODNOŚCI, WOLNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności. Wybrane problemy ; R. II. Chamstwo drogą niszczenia godności ; R. III. Zjawisko wstydu i wstydliwości w życiu człowieka ; R. IV. Formy i rodzaje wstydu ; R. V. Zagrożenia wolności człowieka ; R. VI. Relatywizacja odpowiedzialności ; CZ. VI. OSOBOWE ZAGUBIENIE WIARY, NADZIEI I MIŁOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe zagubienie wiary ; R. II. Zagrożenia nadziei ; R. III. Zagubienie miłości i w miłości ; R. IV. Zagubienie sensu życia. Zagubienie w świecie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 378-417. Indeks.
I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU ROZUMOWANIA MORALNEGO MŁODZIEŻY: 1. Wychowanie i edukacja moralna w perspektywie współczesnych symptomów kryzysu moralnego. 2. Adolescencja i jej psychospołeczne konsekwencje . 3. Kontekst intelektualny współczesnej edukacji moralnej. II. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI MORALNEJ JAKO PRZEDMIOT EDUKACJI MORALNEJ: 1. Elementy rozwoju charakteru moralnego. 2. Założenia edukacji moralnej. 3. Determinanty środowiskowe postaw moralnych. III. TEORIA I PRAKTYKA ROZUMOWANIA MORALNEGO: 1. Zasadnicze paradygmaty rozwoju moralnego. 2. Teoria rozumowania moralnego Kohlberga i jej interpretacje. 3. Wybrane badania odnoszące się do rozumowania moralnego. IV. BADANIA WŁASNE: 1. Założenia metodologiczne badań własnych. 2. Badania 2005-2010. Analiza, interpretacja, wnioski. 3. Badania 2013. Analiza, interpretacja, wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Prawo dziecka do szacunku". wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od npisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciągle dużo do zrobienia. [Rzecznik Praw Dziecka, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102238 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik dla rodziców.
Tytuł oryginału: "Parenting by the book. Biblical wisdom for raising your child" 2007.
I. WIELKIE OSZUSTWO: 1. Mury się walą; 2. Postmodernistyczne rodzicielstwo psychologiczne; 3. Waluta węża; 4. Wieża rodzicielskiego bełkotu, II. POWRÓT DO NORMALNOŚCI: 5. Rodzicielstwo jednego ciała; 6. Po pierwsze charakter; 7. Rodzicielstwo dalekowzroczne; 8. Wszystko ma swój czas, przychodzi i odchodzi, III. DYSCYPLINA: 9. Biblia tak mówi; 10. Dyscyplina przywództwa; 11. Przewodzenie, przynaglanie, potwierdzanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konieczność głębszego kształcenia charakterów w nowoczesnym szkolnictwie 2. Szkoła i ideał życiowy 3. Wspólne wychowanie płci 4. Fizyczne i etyczne wychowanie 5. Szkoła pracy i charakter 6. Kłamstwo szkolne 7. Społeczno-pedagogiczne zadania w życiu szkolnym 8. Wychowanie polityczne 9. Samobójstwa uczniów 10. Szkoła i alkohol 11. Pedagogika seksualna 12. Pedagogika posłuszeństwa 13. Reforma karności szkolnej ze stanowiska psychologicznego i pedagogicznego 14. Przyczynek do metodyki nauczania etyki 15. Religia i szkoła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dialogi / Konfucjusz. - Warszawa : Hachette Polska, copyright 2021. - 607, [1] strona : ilustracje ; 19 cm.
(Biblioteka Filozofów ; 2)
Tytuł oryginału: "Lun Yü".
Dialogi – dzieło o 20 rozdziałach i 497 wersach, zawierające aforyzmy, maksymy i krótkie przypowieści Konfucjusza (551-479 p.n.e.), spisane przez jego uczniów, prawdopodobnie przez drugie ich pokolenie. Obecny tytuł (Lunyu) pojawił się w czasie dynastii Han (206 p.n.e.-220 n.e.). Pod koniec panowania Hanów dawniejsze wersje zastąpiła nowa kompilacja. Najważniejszym wydaniem dzieła była krytyczna edycja z 1190 roku, opracowana przez Zhu Xi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki, Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej Okręg Zamość, Stowarzyszenie "Bitwa pod Komarowem"
PATRIOTYZM I JEGO FILOZOFICZNO-PEDAGOGICZNE PODSTAWY: Ks. Jerzy Król, Chrześcijański wymiar wychowania i edukacji, podstawowe funkcje wychowania, potrzeba punktów orientacyjnych ; Ks. Tadeusz Guz, O edukację opartą na filozofii klasycznej i chrześcijańskiej w Rzeczpospolitej Polskiej ; Ks. Jerzy Król, Wychowanie a kwestia sensu życia i odpowiedzialności ; Ks. Jerzy Król, Wychowanie klasyczne w duchu personalizmu a kontekst współczesnych wyznaczników wychowania według modelu szwedzkiego ; PATRIOTYZM OPARTY NA KATEGORIACH CHRZEŚCIJAŃSKICH NARODU I OJCZYZNY A WSPÓŁCZESNE WYZWANIA GLOBALNEJ REWOLUCJI KULTUROWEJ: Ks. Tadeusz Guz, Rozumienie narodu w nauczaniu błogosławionego Prymasa Tysiąclecia Stefana kardynała Wyszyńskiego ; Mieczysław Ryba, Konserwatywna myśl narodowa - wyzwania przed Narodem na przełomie wieków ; Ks. Tadeusz Guz, Doniosłość i aktualność misji św. Andrzeja Boboli SJ jako patrona Polski dla narodu, ojczyzny, państwa i Kościoła w Polsce w 430. rocznicę jego urodzin ; Ks. Tadeusz Guz, O pojęciu ojczyzny w nauczaniu błogosławionego Prymasa Tysiąclecia Stefana Wyszyńskiego ; Ks. Tadeusz Guz, Czym jest neomarksistowska rewolucja kulturowa jako negacja polskiej kultury narodowej? ; PATRIOTYZM I ASPEKTY PRAWNO-EKONOMICZNO-EKOLOGICZNE: Ks. Tadeusz Guz, Prawo naturalne jako fundament prawa stanowionego w Rzeczypospolitej Polskiej ; Ks. Tadeusz Guz, Jak rozumieć gospodarkę w świetle społecznego nauczania Kościoła? ; Ks. Tadeusz Guz, Użyteczność ekologii w życiu narodu i państwa ; PATRIOTYZM IN CONCRETO - WKŁAD WYBRANYCH PRZEDSTAWICIELI LUBELSZCZYZNY DO KULTURY MIŁOŚCI NARODU, OJCZYZNY ORAZ RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ: Piotr Sobiło, Myśl społeczno-polityczna Zygmunta Balickiego ; Jacek Feduszka, Maurycy Klemens Zamoyski (1871-1939), XV ordynat zamojski, współtwórca Komitetu Narodowego Polskiego we Francji w latach 1914-1919 ; Jacek Feduszka, Maurycy Zamoyski (1871-1939) - polityk, kandydat na urząd Prezydenta RP, dyplomata ; Jacek Feduszka, Wypowiedzi Maurycego Zamoyskiego (1871-1939) jako polityka narodowej demokracji i dyplomaty ; Łukasz Kot, Leopold Skulski - premier z Zamościa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113888 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej