Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Alley Robert W. (1955- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Kurek Krzysztof (1974- )
(1)
Loskot Kamila
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Mundy Michaelene
(1)
Sittenfeld Curtis
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szulc Anna (nauczycielka)
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(4)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Relacje międzyludzkie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczenie się
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dziewczęta
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Samodzielność
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pomocne Elfy)
Tytuł oryginału: "Keeping school cool! : a kid's guide to handling school problems" 2002.
Pomocne elfy nie unikają najtrudniejszych wyzwań. Są gotowe pójść z dzieckiem nawet do... szkoły! Nie tylko pójść, ale też przekonać je, że szkoła jest naprawdę fajna! O tym, jak polubić obowiązki, nauczyć się systematyczności i odpowiedzialności, jak radzić sobie z problemami i kolegami i jak oswoić groźnego nauczyciela - prosto, ciepło i z humorem. [www.azymut.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku / Mikołaj Marcela. - Wydanie 2. - Warszawa : Muza, 2021. - 268, [4] strony ; 21 cm.
Na okładce: Wszystko, co możemy zrobić, żeby edukacja miała sens.
Bibliografia na stronie [271].
Jak zmienić szkołę? ; Jak być mądrym rodzicem? ; Na co zwracać uwagę nauczycielom? ; Jak pomóc uczniom? ; Jak dobrze się uczyć? ; Dlaczego praktyka czyni mistrza? ; Czego brakuje w szkole? ; Jak motywować (się) do nauki? ; Czy potrzebujemy ocen i egzaminów? ; Jak mogłaby wyglądać szkoła?
Jak sprawić, by szkoła stała się miejscem przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi modelami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z dziesiątek pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Nie skupia się na teorii, lecz praktyce, modelach, badaniach i własnym doświadczeniu. „Z książki dowiecie się, dlaczego polska szkoła mogłaby spokojnie funkcjonować bez ocen, bez podstawy programowej i bez sprawdzianów. Przede wszystkim jednak spróbujcie sami odpowiedzieć na pytania, które tu zadaję, zapominając o tym, jak przez 12 lat o szkole nauczył was myśleć system edukacji. Dzięki temu możecie ocalić wasze dzieci, a ich edukacja może nareszcie nabrać sensu!” – pisze Mikołaj Marcela. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prep / Curtis Sittenfeld. - London : Black Swan, 2010. - 478, [2] strony ; 20 cm.
Kolekcja anglojęzyczna.
Tekst w języku angielskim.
Lee Fiora is a shy fourteen-year-old when she leaves small-town Indiana for a scholarship at Ault, an exclusive boarding school in Massachusetts. Her head is filled with images from the school brochure of handsome boys in sweaters leaning against old brick buildings, girls running with lacrosse sticks across pristine athletics fields, everyone singing hymns in chapel. But as she soon learns, Ault is a minefield of unstated rules and incomprehensible social rituals, and Lee must work hard to find - and maintain - her place in the pecking order. [Transworld Publishers, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-K.ANG.-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 168-169.
Moja droga transformacji ; Edukacja - naturalna potrzeba człowieka ; Zmiana w edukacji ; Oceny w szkole ; Uczenie się na lekcji i zadania domowe ; Relacje uczeń-nauczyciel-rodzic ; Trudne sytuacje w szkolnej codzienności ; Atmosfera w szkole ; Zakończenie: nauczyciel przy tablicy.
Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci. Z książki dowiesz się: dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia; dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania; na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki sposób wspierają one uczniów w procesie nauki; jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna; dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia; jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy; jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy; jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę. [lubimyczytac.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wstęp ; CZ. I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ: 1. Grażyna Cęcelek, Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych ; 2. Kamila Witerska, Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji ; 3. Teresa Janicka-Panek, Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym ; 4. Daria Modrzejewska, Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego ; 5. Małgorzata Piasecka, Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów ; 6. Piotr Klimczyk, Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją ; CZ. II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: 7. Teresa Myjak, Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym ; 8. Konrad Rokoszewski, Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+ ; 9. Alojzy Pilich, Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu ; 10. Zdzisław Jezierski, Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych ; CZ. III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: 11. Dorota Kulik-Nowak, Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie ; 12. Mirosław Wójcik, Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów ; 13. Danuta Kocurek, Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych) ; 14. Aleksandra Stankiewicz, Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa ; CZ.IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA: 15. Agata Jopkiewicz, Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19 ; 16. Agnieszka Gołębieska-Wesołowska, Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym ; 17. Małgorzata Gajak-Toczek, Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej ; 18. Aleksandra Szczygieł, „Między słowami” - wieloaspektowość komunikacji uczeń-nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111482 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej