Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(155)
Forma i typ
Książki
(153)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(64)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(283)
wypożyczone
(69)
nieokreślona
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(68)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(79)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(11)
Filia 2 (Fredry 5)
(12)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(9)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(17)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(13)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(20)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(15)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(17)
Filia 9 (Czackiego 5)
(14)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(12)
Filia 11 (Dębicka 170)
(4)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(15)
Filia 15 (Lwowska 60)
(12)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(12)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(10)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Margielewski Marcin
(12)
Walc Wiesława
(5)
Śniegulska Anna
(5)
Kopińska Justyna
(4)
Shariff Samia (1959- )
(4)
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Józefowicz-Pacuła Joanna
(3)
Margielewski Marcin. Niewolnicy
(3)
Solnit Rebecca (1961- )
(3)
Szluz Beata (1968- )
(3)
Tochman Wojciech (1969- )
(3)
Al-Baz Rania
(2)
Auriga Monika
(2)
Cabalski Marian
(2)
Frączek Zofia
(2)
Girard René (1923-2015)
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kotlowitz Alex (1955- )
(2)
Kowalczyk Agata D
(2)
Kurlak Irena
(2)
Moczuk Eugeniusz
(2)
Peterson Dale
(2)
Pinker Steven (1954- )
(2)
Plecińska Maria
(2)
Pleciński Jacek
(2)
Przypkowska Zuzanna
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Spryszak Kamil
(2)
Szczubiałka Michał
(2)
Urban Bronisław
(2)
Witkowska-Paleń Anna (1976- )
(2)
Adamski Marek (tłumacz)
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Bartkiewicz Katarzyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benson Ophelia
(1)
Bieroń Tomasz
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Boadella David
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bugajska Barbara
(1)
Buhring Juliana (1981- )
(1)
Chantre Benoît (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chollet Mona (1973- )
(1)
Chrobaczyński Jacek (1948- )
(1)
Cieplińska Ewa
(1)
Conley Kevin (1960- )
(1)
Cutler Max (1990- )
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
De la Calzada Paz
(1)
Dickey Colin (1977- )
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Dorociński Marcin (1973- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dzierzgowska Anna (tłumacz)
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Falaise Ingrid (1981- )
(1)
Faleiro Sonia (1977- )
(1)
Fernández Ana Teresa (1980- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Girard René (1923- )
(1)
Giszczak Jacek (1956- )
(1)
Glatt John
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Goworowska-Adamska Hanna (1959- )
(1)
Green Ryan‪
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gurgul Aleksander Olo
(1)
Hendrykowska Małgorzata
(1)
Hendrykowski Marek (1948- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jansen Kamila
(1)
Jones Celeste (1975- )
(1)
Jones Kristina (1976- )
(1)
Jucewicz Agnieszka (1976- )
(1)
Jędrzejewski Marek (1956- )
(1)
Kalinowski Mariusz (1960- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpiuk Dawid
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kerth Maria
(1)
Kicińska Magdalena (1987- )
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Klonowski Adam
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kmiecik Zbigniew R
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(57)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(149)
Język
polski
(149)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Prawnicy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(18)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(3)
Literatura francuska
(3)
Literatura algierska
(2)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura algierskie
(1)
Literatura australijska
(1)
Temat
Przemoc
(69)
Przemoc w rodzinie
(42)
Kobieta
(36)
Przemoc wobec kobiet
(32)
Rodzina
(22)
Patologia społeczna
(18)
Młodzież
(16)
Agresywność
(15)
Przemoc w szkole
(12)
Dziecko
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Ofiary przestępstw
(10)
Uczniowie
(10)
Przemoc emocjonalna
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(8)
Internet
(7)
Ludzie bogaci
(7)
Opieka społeczna
(7)
Cyberprzemoc
(6)
Przestępczość
(6)
Społeczeństwo
(6)
Alkoholizm
(5)
Arabowie
(5)
Feminizm
(5)
Islam
(5)
Małżeństwo
(5)
Molestowanie seksualne
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Samobójstwo
(5)
Seksizm
(5)
Trauma
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Dziecko maltretowane
(4)
Korupcja
(4)
Mobbing
(4)
Mowa nienawiści
(4)
Prawa człowieka
(4)
Prawa kobiet
(4)
Przemoc wobec ludzi starych
(4)
Przestępstwo
(4)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(4)
Shariff, Samia (1959- )
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zgwałcenie
(4)
Śledztwo i dochodzenie
(4)
Śmierć
(4)
Czerwoni Khmerowie
(3)
Dyskryminacja
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziennikarze
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Ewolucja
(3)
Gender
(3)
Globalizacja
(3)
Instytucje użyteczności publicznej
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Ludobójstwo w Kambodży (1975-1979)
(3)
Ludzie starzy
(3)
Media społecznościowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Patriarchat
(3)
Pedofilia
(3)
Pol Pot (1928-1998)
(3)
Postawy
(3)
Praca
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Sekty i nowe ruchy religijne
(3)
Sprawcy przemocy
(3)
Subkultura
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Wojna
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Zabójstwo
(3)
Aborcja
(2)
Al-Baz, Rania
(2)
Anoreksja
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Ateizm
(2)
Ayoubi, Nilofar
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Bezradność
(2)
Ciąża
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Demokracja pośrednia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Działalność charytatywna
(2)
Dziewczęta
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Erotomania
(2)
Europejska Konwencja Praw Człowieka
(2)
Filozofia kultury
(2)
Historycy
(2)
Temat: dzieło
Polska Zbrojna
(1)
Płomyczek (czasop.)
(1)
Vom Kriege
(1)
Temat: czas
2001-
(57)
1901-2000
(32)
1989-2000
(22)
1945-1989
(19)
2001-0
(16)
1989-
(10)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1801-
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Arabia Saudyjska
(4)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(3)
Europa
(3)
Kambodża
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(3)
Afganistan
(2)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(2)
Egipt
(2)
Francja
(2)
Galicja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Afryka
(1)
Algieria
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Grecja
(1)
Indiana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Jordania
(1)
Kalabria (Włochy ; region)
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Oceania (region)
(1)
Podhale
(1)
Quebec (Kanada)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Thunder Bay (Kanada)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Reportaż
(30)
Opracowanie
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(10)
Reportaż fabularny
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Esej
(6)
Materiały konferencyjne
(6)
Monografia
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Antologia
(3)
Autobiografia
(3)
Reportaż problemowy
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Film
(2)
Pamiętniki arabskie
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradnik
(2)
Publicystyka
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Felieton
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książki mówione
(1)
Pamiętniki algierskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pamiętniki włoskie
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla niewidomych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(87)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Historia
(18)
Psychologia
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Etnologia i antropologia kulturowa
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
155 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 251)
Bibliogr. - Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących
1.Przemoc - jej istota i skutki; 2.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych3. Metodologia badań własnych; 4.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób; 5.Przemoc w ocenie badanej młodzieży; 6.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 123)
Bibliogr. - Indeks
I. ISTOTA I RODZAJE PRZEMOCY: 1. Próba zdefiniowania zjawiska przemocy; 2. Determinanty przemocy, II. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Przedmiot i cel badań; 2. Problemy badawcze; 3. Metody, techniki i narzędzia do badań własnych; 4. Teren badań i próba badawcza; 5. Harmonogram badań, III. ŹRÓDŁA I RODZAJE PRZEMOCY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM: 1. Doświadczenia socjalizacyjne wychowanków jako źródło przemocy; 2. Stosunki interpersonalne a przemoc w środowisku badanym; 3. Klimat społeczno-wychowawczy placówki, IV. ZJAWISKO PRZEMOCY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM ZAGROŻENIEM DLA PEŁNIENIA JEGO FUNKCJI: 1. Funkcje założone Pogotowia Opiekuńczego w świetle ustaw i zarządzeń; 2. Rzeczywista funkcja Pogotowia Opiekuńczego; 3. Funkcje i działalność Pogotowia Opiekuńczego w odczuciach personelu placówki; 4. Pogotowie Opiekuńcze w opiniach wychowanków, V. CZY W POGOTOWIU OPIEKUŃCZYM MOZNA UNIKNĄĆ PRZEMOCY?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-284. Indeks.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Wokół sposobów rozumienia przemocy ; Przemoc jako przejaw zaburzeń relacji interpersonalnych w rodzinie ; Metodologiczne podstawy badań własnych ; Źródła i rodzaje przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym ; Założone i rzeczywiste funkcje Pogotowia Opiekuńczego ; Czy w Pogotowiu Opiekuńczym można uniknąć przemocy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja : ujęcie narracyjne / redakcja naukowa Przemysław Piotrowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 205 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenia artykułów w języku angielskim.
Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy - stan badań, Stefan Florek, Przemysław Piotrowski ; O przemocy w filmie, Łukasz A. Plesnar ; Zjawisko patriotycznego rapu: agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej, Monika Kwiek ; "To nie ja jestem winien". Narracje osadzonych, Katarzyna Witek, Bożena Gulla ; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością, Krzysztof Gerc, Marta Jurek ; Małe wojny farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń, Przemysław Piotrowski, Stefan Florek ; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym "narysuj osobę w deszczu", Urszula Teresa Turyna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących.
Bibliogr.
I.Przemoc - jej istota i skutki.II.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych.III. Metodologia badań własnych.IV.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób.V.Przemoc w ocenie badanej młodzieży.VI.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-88497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako wartość uniwersalna. Dysfunkcje rodziny - przemoc w domu. Cz. I. Analiza danych zastanych : 2. Analiza wybranych wskaźników demograficznych wojewodztwa podkarpackiego ; 3. Pomoc społeczna w wojewodztwie podkarpackim ; 4. Przemoc w rodzinie na terenie województwa podkarpackiego - analiza danych zastanych ; 5. Przemoc szkolna w województwie podkarpackim. Cz. II. Analiza danych empirycznych : 6. Przemoc domowa i szkolna w województwie podkarpackim w świetle przeprowadzonych badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Bibliogr. i netogr. s. 205-218.
Autorka zabiera czytelników w podróż po praktycznych sposobach obrazowania przemocy w filmie, które kino wykształciło w odpowiedzi na zmiany cywilizacyjne, polityczne, społeczne i obyczajowe oraz rozwój techniki i mediów. Wyjaśnia przy tym techniki estetyzacji przemocy, sięgając po przykłady z największych światowych hitów kinowych. Próbuje również rozstrzygnąć odwieczny spór między badaczami ludzkiej natury o to, czy filmowa przemoc zachęca do czynienia zła. [Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Tytuł oryginału: "Ære være mine døtre : en fars fortelling om å drepe sitt eget barn" 2017.
Bibliografia na stronach 177-[180].
Prawo obowiązujące w Jordanii bywa bezwzględne wobec kobiet, a surowa obyczajowość sprawia, że w rolę sędziów nierzadko wcielają się bliscy. Nic dziwnego, skoro seks przedmałżeński sprowadza hańbę na całą rodzinę kobiety, która dopuściła się nierządu. Jedynym sposobem na przywrócenie utraconego honoru jest zabicie cudzołożnicy – matki, siostry, córki. Dotyczy to nie tylko związków przedmałżeńskich, ale również gwałtów czy relacji homoseksualnych. A jeśli kobieta, która czuje się zagrożona, zwróci się do służb publicznych po pomoc, najprawdopodobniej „dla ochrony” trafi do więzienia, zaś oprawcy pozostaną bezkarni. Norweska dziennikarka Lene Wold na przykładzie historii Rahmana, Aiszy i Aminy próbuje zrozumieć, co kieruje Jordańczykami, którzy w XXI wieku wciąż kultywują krwawą tradycję honorowych zabójstw. Starszą córkę ojciec zamordował z powodu jej związku z kobietą, młodsza miała zginąć za ukrywanie prawdy o siostrze i tylko cudem uniknęła śmierci. Autorka z niezwykłą otwartością, bez krzywdzących stereotypów wysłuchuje zarówno sprawcy, jak i siostry ofiary. Narażając życie, poszukuje odpowiedzi na pytanie: co kieruje ojcem, który zabija ukochane dzieci? [www.azymut.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-34 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The break" 2016.
Rozgrywająca się w mieszanej społeczności rdzennych Kanadyjczyków i potomków osadników Przerwa opowiada historię wielopokoleniowej rodziny radzącej sobie ze skutkami szokującej zbrodni. Kiedy Metyska Stella, młoda matka, wygląda wieczorem przez okno i widzi, że ktoś ma kłopoty na Przerwie – jałowym polu koło jej domu – zawiadamia policję o możliwym przestępstwie. Ludzie związani z tym aktem przemocy – policjanci, rodzina i przyjaciele – kolejno opowiadają o zdarzeniach prowadzących do tej brzemiennej w skutki nocy. Lou, pracownica socjalna, zmaga się z faktem, że odszedł od niej partner. Cheryl, artystka, opłakuje przedwczesną śmierć swojej siostry, Rain. Paulina, samotna matka, stara się zaufać nowemu partnerowi. Phoenix, bezdomna nastolatka, ucieka z domu poprawczego. Scott, patrolujący miasto policjant, Metys, czuje, że ugrzązł między dwoma światami. Historie tych ludzi splatają się w opowieść o życiu lokalnej społeczności i skutkach traumy. Przerwa to powieść o wytrwałości kobiet i mocy rodzinnej miłości. Katherena Vermette jest ekscytującym nowym głosem w literaturze. [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.kanad. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Tytuł oryginału: "An American summer : love and death in Chicago" 2019.
"Nic tak nie łączy ludzi jak rozpacz. Nic tak nie zbliża nas do siebie jak smutek". Powracający w książce cytat z Rączych koni Cormaca McCarthy’ego doskonale oddaje chicagowską codzienność. I choć "Wietrzne Miasto" nie mieści się nawet w pierwszej dziesiątce najniebezpieczniejszych miejsc w Stanach, to właśnie ono stało się symbolem społecznej degradacji. Dziennikarz Alex Kotlowitz postanowił opisać chicagowskie lato 2013 roku. Chociaż jak na tamtejsze standardy był to okres stosunkowo spokojny, statystyki i tak przerażają: od kul zginęły sto siedemdziesiąt dwie osoby, a niemal siedmiokrotnie więcej zostało rannych. Do większości aktów przemocy doszło w biednych częściach miasta, bo to właśnie tam, wśród opuszczonych i zrozpaczonych, agresja wydaje się jedyną strategią przetrwania. Kotlowitz opowiada historię epidemii przemocy i równie wielkiej epidemii strachu. Rozmawia z młodymi członkami gangów, byłymi więźniami, policjantami, aktywistami i matkami w żałobie. Prowadzi nas przez świat, w którym czas wyznaczają lata odsiadki i liczba odniesionych ran, a wszystkich bohaterów łączy cicha nadzieja na lepsze jutro. [www.azymut.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nie)nawidzenia : świat przez nienawiść / Marek Krajewski. - Kraków : TAiWPN Universitas, copyright 2020. - 280, [11] stron ; 21 cm.
(Horyzonty Nowoczesności ; 128)
Na stronie przytytułowej błędne oznaczenie numeru serii 127.
Bibliografia, netografia na stronach 247-274. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Na stronie przytytułowej błędne oznaczenie numeru serii 127.
Dlaczego ta książka powstała ; Wprowadzenie ; Dlaczego ludzie (się) nienawidzą? ; Jak zwykliśmy myśleć o nienawiści? ; Jak można rozumieć nienawiść? ; Dlaczego nienawiść, dlaczego właśnie dziś? ; R. I. Nienawidzący (się) ludzie ; Przykład 1: Bójka w Ceglance ; Identyczność i jej konsekwencje ; Koncentracja na sprawcy, a nie na ofierze ; Komentarze na wolności ; Bezradność ; Przykład 2: Studentka obraża Ukrainkę ; Wyczulenie na różnice ; Karma wróci, czyli rewanżyzm ; Niepewność statusu ; Przykład 3: Wyrzucony z pracy w koncernie IKEA: Asymetrie władzy ; Wokół wolności słowa (i odpowiedzialności za nie) ; Niezaskarżalność nienawiści ; R. II. Nienawiść (do) rzeczy: Przykład 1: Zniszczenia w Łopiennie: Co to jest wandalizm? ; Wobec hydraulicznych koncepcji destruowania rzeczy ; Czy można nienawidzić przedmioty? ; Przykład 2: Znienawidzony banan ; Pożytki z nienawidzenia sztuki ; Nienawidząc niszczenie sztuki ; Nienawiść jako źródło wartości ; Przykład 3: Różem w zawalidrogi ; Wrogowie drożności ; Wybiórcza nienawiść ; Spektakle destrukcji ; R. III. Nienawiść wobec tego, co abstrakcyjne ; Przykład 1: Wokół pestki słonecznika: Platforma nienawiści ; Broń bezradnych skierowana przeciw nim samym ; Śmiecenie jako forma nienawiści ; Przykład 2: Zepsuli nam rynek: Biofobia ; Próbując powstrzymać krążenie materii ; Zaprojektowywanie ; Przykład 3: Marka wyłącznie dla atrakcyjnych: Czułe miejsca gigantów ; Abstrakcyjne niszczy abstrakcyjne ; Epilog (niezaplanowany) ; Wykaz materiałów źródłowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The goodness paradox : the strange relationship between virtue and violence in human evolution", 2019.
Bibliografia na stronach 395-[424].
Wstęp. Cnota i przemoc w ewolucji człowieka ; R. 1. Paradoks ; R. II. Dwa typy agresji ; R. 3. Udomowienie człowieka ; R. 4. Hodowanie łagodności ; R. 5. Dzicy udomowieni ; R. 6. Reguła Bielajewa i ewolucja człowieka ; R. 7. Problemy tyranów ; R. 8. Kara główna ; R. 9. Do czego doprowadziła domestykacja ; R. 10. Ewolucja dobra i zła ; R. 11. Władza absolutna ; R. 12. Wojna ; R. 13. Paradoks rozwiązany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z sympozjum naukowo-szkoleniowego, Rzeszów 2004 r.
Badania przeprowadzono w Rzeszowie i miejscowościach woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Cz. I. PRAWA DZIECKA W TEORII PEDAGOGICZNEJ I PRAKTYCE WYCHOWAWCZEJ: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka / Zofia Frączek; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka / Katarzyna Być; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie / Adam Solak; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych / Wiesława Walc; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka / Anna Słapińska. Cz. II. PRAWA DZIECKA W PROCESIE EDUKACJI - OPINIE JEGO UCZESTNIKÓW: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli / Marzena Cwynar; Prawa ucznia we współczesnej szkole / Elżbieta Socha; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole / Ewa Stafiej; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej / Renata Zachara. Cz. III. PRAWA DZIECKA W SYSTEMIE OPIEKI: Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań) / Ewa Markowska-Gos; Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie / Dorota Dominik; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka / Beata Gumienny; Prawa dziecka w opiniach wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych / Małgorzata Półtorak. Cz. IV. DZIECI O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH I ICH PRAWA: Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej / Józef Sowa; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej / Beata Szluz; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju / Izabela Marczykowska. Cz. V. SCENARIUSZE ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH PRAW DZIECKA: Prawa dziecka w procesie wychowania / Justyna Meissner-Łozińska, Alicja Smoczeńska. ANEKS: [Kwestionariusze ankiet].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96100 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej