Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(211)
Forma i typ
Książki
(206)
Publikacje dydaktyczne
(38)
Publikacje fachowe
(35)
Poradniki i przewodniki
(12)
Proza
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(203)
wypożyczone
(24)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(79)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(112)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(22)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Autor
Grębosz Jerzy
(6)
Bielecki Jan (?-2001)
(5)
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(5)
Deutsch Stacia
(4)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(4)
Garliński Wiktor
(4)
Górczyński Robert
(4)
Henson Mike
(4)
Wainewright Max
(4)
Horstmann Cay S. (1959- )
(3)
Lange Oskar (1904-1965)
(3)
Luboński Paweł
(3)
Meryk Radosław
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Rajca Piotr (1970- )
(3)
Sikorski Witold (informatyk)
(3)
Watrak Andrzej
(3)
Świć Anna
(3)
Banasiński Antoni (1908-1993)
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Figus Valentina
(2)
Gonera Paweł
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Hutt Sarah
(2)
Iglewski Michał
(2)
Jędrzejec Bartosz
(2)
Karwat Tadeusz
(2)
Kondratowicz Ludwik
(2)
Kowalski Robert (informatyka)
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Lis Marcin (1975-2016)
(2)
Matwin Stanisław
(2)
Payne Bryson
(2)
Sadolewski Jan
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Schildt Herbert
(2)
Szczepaniak Mikołaj
(2)
Thor Mirosław
(2)
Turowski Piotr
(2)
Turski Władysław M
(2)
Wirth Niklaus
(2)
Wołek Stanisław
(2)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(2)
Adzic Gojko
(1)
Althoff Cory
(1)
Annuzzi Joseph
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baber Robert Laurence
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Bajorek Tomasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Banachowski Lech (1948- )
(1)
Bandler Richard
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barteczko Krzysztof (1965- )
(1)
Bartnicka-Gustowska Monika
(1)
Bartol Wiktor
(1)
Barton Richard F
(1)
Basu Rintu
(1)
Batko Andrzej
(1)
Bańkowski Jacek
(1)
Begier Barbara
(1)
Bentley Jon Louis
(1)
Beri Jonathan
(1)
Bird Andrew
(1)
Bloch Joshua
(1)
Boothman Nicholas
(1)
Borowiec Jan (tłumacz)
(1)
Bradbury Andrew
(1)
Brandt Siegmund
(1)
Brewer Charles
(1)
Brič Zinaida Sergeevna
(1)
Buck Donovan
(1)
Buczek Bogdan
(1)
Budrewicz Marian
(1)
Buga Janusz (1929- )
(1)
Burd Barry A
(1)
Burton Kate (1962- )
(1)
Bylka Stanisław
(1)
Błaszczyk Adam (informatyka)
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Cichorski Jarosław
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Clark Keith L. (1943- )
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Colin Andrew John Theodore (1936- )
(1)
Conder Shane (1975- )
(1)
Cudicio Catherine
(1)
Cuttle G
(1)
Czapnik Janusz
(1)
Czarny Bogusław
(1)
Darcey Lauren (1977- )
(1)
Dec Grzegorz
(1)
Dejnarowicz Czesław
(1)
Dijkstra Edsger Wybe (1930-2002)
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(80)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(56)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(207)
Język
polski
(204)
Odbiorca
Programiści
(23)
9-13 lat
(20)
Dzieci
(20)
6-8 lat
(14)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Dziewczęta
(2)
Młodzież
(2)
Poziom podstawowy
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci systemów
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura fińska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(84)
Języki programowania
(47)
Komputery
(28)
Programowanie liniowe
(17)
C++ (język programowania)
(16)
Python (język programowania)
(13)
Algorytmy
(12)
Programowanie (informat.)
(11)
Java (język programowania)
(10)
Programowanie neurolingwistyczne
(10)
PASCAL (język programowania)
(9)
C (język programowania)
(8)
Nauczanie programowane
(8)
PHP (język programowania)
(8)
Programowanie
(8)
Gry komputerowe
(7)
Programowanie dynamiczne
(7)
Przetwarzanie danych
(7)
Metody nauczania
(6)
Programowanie obiektowe
(6)
Aplikacja internetowa
(5)
Informatyka
(5)
Matematyka
(5)
Nauka
(5)
Optymalizacja
(5)
Programy komputerowe
(5)
Symulacja
(5)
Badania operacyjne
(4)
COBOL
(4)
Decyzje
(4)
HTML
(4)
Kody
(4)
Minikomputery i mikrokomputery
(4)
Pamięci komputerowe
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przyjaźń
(4)
Scratch
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Teoria gier
(4)
Algebra liniowa
(3)
BASIC
(3)
Cybernetyka
(3)
FORTRAN
(3)
Grafy
(3)
Internet
(3)
Logika
(3)
Macierze
(3)
Modele
(3)
Produkcja
(3)
Programiści
(3)
Projektowanie stron WWW
(3)
Roboty i manipulatory
(3)
Ruby (język programowania)
(3)
Statystyka matematyczna
(3)
Struktury danych
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Szyfry
(3)
Analiza numeryczna
(2)
Android (system operacyjny)
(2)
Aplikacja mobilna
(2)
Automatyka
(2)
C# (język programowania)
(2)
CSL
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Ekonomia
(2)
Informatycy
(2)
JavaScript
(2)
Języki
(2)
Kombinatoryka
(2)
Konkursy szkolne
(2)
Kształcenie
(2)
Maszyny
(2)
Mobilne systemy operacyjne
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
PASCAL
(2)
Perswazja
(2)
Planowanie gospodarcze
(2)
Praca
(2)
Prognozy
(2)
Programowanie funkcjonalne (informat.)
(2)
Projektowanie
(2)
Rachunek prawdopodobieństwa
(2)
Roboty mobilne
(2)
Równania różniczkowe
(2)
Sieci neuronowe
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Technika
(2)
Uczenie się
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Uczniowie
(2)
Wektory
(2)
Wyznaczniki
(2)
Zarządzanie
(2)
APL
(1)
ASSEMBLER
(1)
AVR (mikrokontroler)
(1)
Algebra
(1)
Algebry Boole'a
(1)
Analiza matematyczna
(1)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(65)
Poradnik
(15)
Podręczniki
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Opracowanie
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Komiks
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(70)
Edukacja i pedagogika
(14)
Inżynieria i technika
(4)
Psychologia
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
211 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ros.
1. Systemy interacyjne maszyn adresowych 2. Algebry semiboolowskie podmaszyn 3. Klasyfikacja maszyn adresowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, "czysty" kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej - jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.
W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny. [Helion, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102134 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze)
Bibliogr.
1. Programowanie wizualne w Delphi 2. Podstawy języka ObjectPascal 3. Podstawowe klasy biblioteki VCL 4. Podstawowe typy danych 5. Instrukcje języka ObjectPascal 6. Ćwiczenia laboratoryjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67806 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress Quick)
Bibliogr.
1. Myśląc w kategoriach NLP; 2. Wprowadzenie do NLP; 3. Punkty widzenia; 4. Kultury, wartości i przekonania 5. Musisz wiedzieć, czego chcesz, aby móc to zdobyć; 6. Budowanie relacji; 7. Porozmawiajmy językiem ciała; 8. Idź za prowadzącym; 9. Zmiana etykiety; 10. Jeśli ujmujesz to w ten sposób; 11. Chłodna kalkulacja czy przeczucie?; 12. Przekazywanie informacji ma sens; 13. Unikanie oporu; 14. Kierowanie własnym działaniem; 15. Używanie preferowanych systemów reprezentacji; 16. Prezentacje; 17. Dyscyplina; 18. Oceny; 19. Motywacja; 20. Negocjacje; 21. Sprzedaż; 22. Spotkania; 23. Uczciwość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie matematyczne / Wiesław Grabowski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Ekonomiczne, 1980. - 446, [2] s. : il., tab., wykr. ; 25 cm.
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61431/t.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sams teach yourself beginning programming in 24 hours" 2014.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. [Helion, 2017]
Cz. I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ: 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania ; 2. Proces i techniki ; 3. Projektowanie programu ; 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych ; 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów ; 6. Sterowanie programami ; 7. Narzędzia do debugowania. Cz. II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA: 8. Techniki programowania strukturalnego ; 9. Pisanie algorytmów ; 10. Radość z programowania ; 11. Zaawansowane techniki programowania. Cz. III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY: 12. Programowanie w Javie ; 13. Szczegółowe omówienie Javy ; 14. Java ma klasę ; 15. Aplety i strony internetowe. Cz. IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 16. HTML5 i CSS3 ; 17. JavaScript i AJAX ; 18. Skrypty w PHP ; 19. Programowanie w językach C i C++ ; 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 ; 21. C# i platforma .NET. Cz. V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA: 22. Programowanie w firmach ; 23. Rozpowszechnianie aplikacji ; 24. Przyszłość programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawartość płyty: komputerowe programy dydaktyczne: "Badania operacyjne z komputerem. Wersja 2.00 (2003); wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem: - opis programów, ćwiczenia komputerowe i zadania - prezentacje komputerowe
Bibliogr.
1. Programowanie liniowe 2. Programowanie liniowe całkowitoliczbowe 3. Zadanie transportowe 4. Programowanie wielokryterialne 5. Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji 6. Programowanie kwadratowe 7. Zarządzanie projektami 8. Programowanie sieciowe 9. Programowanie dynamiczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : programowanie praktyczne od podstaw / Krzysztof Barteczko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2014. - 485 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 485.
1. Wprowadzenie ; 2. Typy i operacje ; 3. Definiowanie klas ; 4. Programowanie z użyciem klas i obiektów ; 5. Podejmowanie decyzji w programie ; 6. Struktury danych ; 7. Praktyka przetwarzania danych ; 8. Programowanie obiektowe ; 9. Wstęp do programowania współbieżnego ; 10. Elementy programowania funkcyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Wstęp 2. Cztery typy badań systemów przedmiotowych 3. Modele dla potrzeb symulacji 4. Symulacje typu człowiek - model 5. Systemy liczące 6. Symulacja typu człowiek - maszyna cyfrowa 7. Symulacja maszynowa 8. Metody Monte Carlo 9. Języki symulacyjne 10.Przegląd zastosowań symulacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37041 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java dla bystrzaków / Barry Burd ; przekład Wojciech Moch. - Gliwice : Septem - Helion, copyright 2020. - 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Java for dummies" 2017.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie VII - dotyczy oryginału.
Na okładce: Używaj popularnych narzędzi Javy; Twórz proste obiekty Javy i ponownie używaj kodu; Obsługuj zdarzenia i wyjątki.
Indeks.
Java jest wszędzie, a rosnący popyt na aplikacje WWW i dla Androida sprawia, że programiści Javy są poszukiwani bardziej niż kiedykolwiek! Ten świetny podręcznik opisuje najważniejsze elementy tego języka, takie jak powłoka JShell. W książce znajdziesz też praktyczne pytania i ćwiczenia, które pomogą Ci rozwinąć umiejętności programowania w Javie. Dzięki prostym instrukcjom obsługiwania klas i metod języka Java, stosowania zmiennych oraz sterowania przepływem programu szybko staniesz się ekspertem programowania w Javie! [Helion, 2020]
Cz. I. ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA: 1. Klasy w C++, 2. Wszystko o oprogramowaniu, 3. Używanie podstawowych elementów ; Cz. II. PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW W JĘZYKU JAVA: 4. Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości, 5. Kontrolowanie przepływu programu za pomocą instrukcji podejmowania decyzji, 6. Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli ; Cz. III. PRACA W SZERSZEJ PERSPEKTYWIE - PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE: 7. Myślenie w kategoriach klas i obiektów, 8. Oszczędność czasu i pieniędzy - ponowne użycie istniejącego kodu, 9. Konstruowanie nowych obiektów Cz. IV. SPRYTNE TECHNIKI JAVY: 10. Wprowadzanie zmiennych i metod tam, gdzie się znajdują, 11. Używanie tablic do żonglowania wartościami, 12. Korzystanie z kolekcji i strumieni (gdy tablice nie są wystarczające), 13. Wyglądaj dobrze, gdy sprawy przybierają nieoczekiwany obrót, 14: Współdzielenie nazw między częściami programu w Javie, 15. Fantazyjne typy referencyjne, 16. Reagowanie na naciśnięcia klawiszy i kliknięcia myszą, 17. Używanie baz danych w Javie ; Cz. V. DEKALOGI: 18. 10 sposobów unikania błędów, 19. Dziesięć stron o Javie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do C++ : efektywne nauczanie / Cay Horstmann ; przekład Krzysztof Bąbol. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 678, [2] strony : ilustracje kolorowe, fotografie ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "Big C++ : late objects" 2018.
Wydanie III odnosi się do oryginału.
1. WPROWADZENIE: 1.1. Czym jest programowanie?, 1.2. Anatomia komputera, 1.3. Kod maszynowy i języki programowania, 1.4. Zapoznanie się ze środowiskiem programowania, 1.5. Analiza pierwszego programu, 1.6. Błędy, 1.7. Rozwiązywanie problemów: projektowanie algorytmów ; 2. PODSTAWOWE TYPY DANYCH: 2.1. Zmienne, 2.2. Arytmetyka, 2.3. Wejście i wyjście, 2.4. Rozwiązywanie problemów: najpierw zrób to ręcznie, 2.5. Ciągi ; 3. DECYZJE: 3.1. Instrukcja if, 3.2. Porównywanie liczb oraz znaków, 3.3. Wiele wariantów, 3.4. Zagnieżdżone gałęzie, 3.5. Rozwiązywanie problemów: schematy blokowe, 3.6. Rozwiązywanie problemów: przypadki testowe, 3.7. Zmienne i operatory logiczne, 3.8. Zastosowanie: weryfikacja danych wejściowych ; 4. PĘTLE: 4.1. Pętla while, 4.2. Rozwiązywanie problemów: ręczne śledzenie kodu, 4.3. Pętla for, 4.4. Pętla do, 4.5. Przetwarzanie danych wejściowych, 4.6. Rozwiązywanie problemów: scenopis, 4.7. Typowe algorytmy pętli, 4.8. Zagnieżdżone pętle, 4.9. Rozwiązywanie problemów: najpierw rozwiąż prostszy problem, 4.10. Liczby losowe i symulacje ; 5. FUNKCJE: 5.1. Funkcje jako czarne skrzynki, 5.2. Implementowanie funkcji, 5.3. Przekazywanie parametrów, 5.4. Wartości zwracane, 5.5. Funkcje bez wartości zwracanych, 5.6. Rozwiązywanie problemów: funkcje do ponownego wykorzystania, 5.7. Rozwiązywanie problemów: uściślanie stopniowe, 5.8. Zakres zmiennej i zmienne globalne, 5.9. Parametry referencyjne, 5.10. Funkcje rekurencyjne (opcjonalnie) ; 6. TABLICE I WEKTORY: 6.1. Tablice, 6.2. Typowe algorytmy tablicowe, 3. Tablice a funkcje, 6.4. Rozwiązywanie problemów: dostosowywanie algorytmów, 6.5. Rozwiązywanie problemów: odkrywanie algorytmów przez manipulację obiektami fizycznymi, 6.6. Tablice dwuwymiarowe, 6.7. Wektory ; 7. WSKAŹNIKI I STRUKTURY: 7.1. Definiowanie i używanie wskaźników, 7.2. Tablice i wskaźniki, 7.3. Ciągi w językach C i C++, 7.4. Dynamiczna alokacja pamięci, 7.5. Tablice i wektory wskaźników, 7.6. Rozwiązywanie problemów: rysowanie schematu, 7.7. Struktury, 7.8. Wskaźniki a struktury ; 8. STRUMIENIE: 8.1. Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych, 8.2. Odczyt tekstowych danych wejściowych, 8.3. Zapisywanie tekstowych danych wyjściowych, 8.4. Analizowanie i formatowanie ciągów, 8.5. Argumenty wiersza poleceń, 8.6. Dostęp swobodny i pliki binarne ; 9. KLASY: 9.1. Programowanie obiektowe, 9.2. Implementowanie prostej klasy, 9.3. Określanie interfejsu publicznego klasy, 9.4. Projektowanie reprezentacji danych, 9.5. Funkcje składowe, 9.6. Konstruktory, 9.7. Rozwiązywanie problemów: śledzenie obiektów, 9.8. Rozwiązywanie problemów: znajdowanie klas, 9.9. Osobna kompilacja, 9.10. Wskaźniki do obiektów, 9.11. Rozwiązywanie problemów: wzorce danych obiektu ; 10. DZIEDZICZENIE: 10.1. Hierarchie dziedziczenia, 10.2. Implementowanie klas pochodnych, 10.3. Przesłanianie funkcji składowych, 10.4. Funkcje wirtualne i polimorfizm ; 11. REKURENCJA: 11.1. Liczby trójkątne, 11.2. Rekurencyjne funkcje pomocnicze, 11.3. Wydajność rekurencji, 11.4. Permutacje, 11.5. Rekurencja wzajemna, 11.6. Poszukiwanie z nawrotami ; 12. SORTOWANIE I WYSZUKIWANIE: 12.1. Sortowanie przez wybieranie, 12.2. Profilowanie algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.3. Analiza wydajności algorytmu sortowania przez wybieranie, 12.4. Sortowanie przez scalanie, 12.5. Analiza algorytmu sortowania przez scalanie, 12.6. Wyszukiwanie, 12.7. Rozwiązywanie problemów: szacowanie czasu wykonania algorytmu ; 13. ZAAWANSOWANE CECHY JĘZYKA C++: 13.1. Przeciążanie operatorów, 13.2. Automatyczne zarządzanie pamięcią, 13.3. Szablony ; 14. LISTY POWIĄZANE, STOSY I KOLEJKI: 14.1. Używanie list powiązanych, 14.2. Implementowanie list powiązanych, 14.3. Wydajność operacji na listach, tablicach i wektorach, 14.4. Stosy i kolejki, 14.5. Implementowanie stosów i kolejek, 14.6. Zastosowania stosów i kolejek ; 15. ZBIORY, MAPY I TABLICE MIESZAJĄCE: 15.1. Zbiory, 15.2. Mapy, 15.3. Implementowanie tablicy mieszającej ; 16. STRUKTURY DRZEW: 16.1. Podstawowe koncepcje dotyczące drzew, 16.2. Drzewa binarne, 16.3. Binarne drzewa poszukiwań, 16.4. Przeglądanie drzewa, 16.5. Drzewa czerwono-czarne ; 17. KOLEJKI PRIORYTETOWE I KOPCE: 17.1. Kolejki priorytetowe, 17.2. Kopce, 17.3. Algorytm sortowania przez kopcowanie ; A. Zestawienie słów zastrzeżonych, B. Zestawienie operatorów, C. Kody znaków, D. Przegląd biblioteki C++, E. Wytyczne dotyczące programowania w języku C++, F. Systemy liczbowe ; Alfabetyczna lista składni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110485 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zgodne z Java 8 i 9. Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
R. I. Pierwsze kroki ; R. II. Budowanie aplikacji zgadywanki! ; R. III. Tworzenie GUI dla naszej zgadywanki ; R. IV. Tworzenie pierwszej aplikacji w systemie Andriod ; R. V. Udoskonalanie aplikacji poprzez dodanie menu i preferencji ; R. VI. Odszyfrowanie sekretnych wiadomości ; R. VII. Tworzenie zaawansowanych interfejsów GUI i udostępnianie aplikacji ; R. VIII. Przekształcenie Secret Message w aplikację mobilną do udostępniania znajomym! ; R. IX. Rysowanie kolorowych bąbelków przy użyciu myszy! ; R. X. Dodawanie animacji i wykorzystanie kolizji przy użyciu timerów ; R. XI. Przekształcenie BubbleDraw w wielodotykową aplikację systemu Android ; Dodatek. Dublowanie i unikanie typowych błędów w języku Java.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beyond the basic stuff with Python : best practices for writing clean code" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona. [Helion, 2022]
Cz. I. PIERWSZE KROKI: 1. Obsługa błędów i poszukiwanie pomocy, 2. Konfiguracja środowiska i wiersz polecenia ; Cz. II. NAJLEPSZE PRAKTYKI, NARZĘDZIA I TECHNIKI: 3. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Black, 4. Wybieranie zrozumiałych nazw, 5. Wyszukiwanie cuchnącego kodu, 6. Pisanie "pythonicznego" kodu, 7. Programistyczny żargon, 8. Znane pułapki Pythona, 9. Ezoteryczne osobliwości Pythona, 10. Pisanie skutecznych funkcji, 11. Komentarze, docstringi i wskazówki typu, 12. Organizowanie projektów kodu z wykorzystaniem systemu Git, 13. Mierzenie wydajności algorytmów i analiza Big O, 14. Praktyczne projekty ; Cz. III. PYTHON OBIEKTOWY: 15. Klasy i programowanie obiektowe, 16. Programowanie obiektowe i dziedziczenie, 17. Pythoniczny paradygmat OOP: właściwości i metody dunder.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69194 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej