Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Kotowski Stanisław (1938- )
(3)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kwapisz Jacek
(2)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Maciejewski Michał
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Radzicki Józef
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Sędziwy Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Niewidomi
(5)
Niedowidzenie
(4)
Niedowidzący
(3)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Tyflopsychologia
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczyciele
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomaganie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Słuch
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczenie się
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Ślepota
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Niedowidzący
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Informator
(1)
Książki mówione
(1)
Niewidomi
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Wydawnictwa dla niewidomych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Zawiera słownik pojęć i osób, a także opisy polskich organizacji, placówek dla niewidomych i słabowidzących.
Bibliogr. s. 158-159.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Współfinansowanie: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Jak korzystać z "Popularnej encyklopedii tyflologicznej" ; 1. Funkcjonowanie człowieka w środowisku ; 2. Niepełnosprawność w rozumieniu prawnym i potocznym oraz osoby niepełnosprawne, ich uprawnienia, instytucje i organizacje pozarządowe ; 2. Wzrok człowieka ; 4. Określenia optyczne, okulistyczne, prawne, tyflologiczne, potoczne i żargonowe dotyczące osób z uszkodzonym wzrokiem i ich niepełnosprawności ; 5. Osoby z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami ; 6. Osoby głuchoniewidome ; 7. Dzieci i młodzież z uszkodzonym wzrokiem ; 8. Kompleksowa rehabilitacja osób z uszkodzonym wzrokiem - określenia ogólne i szczegółowe ; 9. Rehabilitacja lecznicza osób z uszkodzonym wzrokiem i określenia pokrewne ; 10. Rehabilitacja podstawowa osób z uszkodzonym wzrokiem ; 11. Rehabilitacja zawodowa osób z uszkodzonym wzrokiem ; 12. Rehabilitacja psychiczna ; 13. Rehabilitacja społeczna ; 14. Korzystanie z dóbr kultury, z literatury i prasy, z rozrywki oraz z aktywności fizycznej ; 15. Sprzęt i pomoce rehabilitacyjne ; 16. Dziedziny nauki i określenia nazw specjalistów zajmujących się problematyką osób z uszkodzonym wzrokiem ; 17. Instytucje działające na rzecz niewidomych i słabowidzących ; 18. Organizacje pozarządowe działające na rzecz niewidomych i słabowidzących ; Alfabetyczny spis haseł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-109291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 444-445.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej (standard DAISY).
1. Przedmiot i cele rozważań. 2. Ogólne cele rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących. 3. Cele rehabilitacji niewidomych niemowląt i małych dzieci. 4. Cele rehabilitacji niewidomych i słabowidzących dzieci oraz młodzieży w wieku szkolnym. 5. Cele rehabilitacji w szkołach średnich i wyższych. 6. Cele rehabilitacji nowo ociemniałych. 7. Cele rehabilitacji zawodowej. 8. Cele rehabilitacji realizowane w rodzinie. 9. Cele rehabilitacyjne realizowane w działalności społecznej. 10. Cele rehabilitacyjne w czasie wolnym. 11. Cele rehabilitacyjne realizowane w podeszłym wieku. 12. Cele rehabilitacyjne realizowane w ciągu całego życia. 13. Osiągnięcia wybitnych niewidomych i słabowidzących. 14. Pomoc osób widzących ciągle potrzebna. 15. Oferty Ośrodków dla dzieci i młodzieży z uszkodzonym wzrokiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104827 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dom numer pięć / Justyna Bednarek ; ilustracje Anna Sędziwy. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2021. - 114, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
Tytuł grzbietowy: Dom numer 5.
Dla dwunastolatka życie to nieustająca walka. Nie mówiąc już o szkole, która bywa prawdziwym polem bitwy! Masakra… Zwłaszcza jeśli z góry jesteś skazany na przegraną. A Piotrek nie mógł czuć się inaczej. Pomijany przez kolegów, zawsze wybierany jako ostatni, w okularach ze szkłami przypominającymi denka od butelek. Tylko wuefista, pan Gliwiusz zdawał się widzieć w nim niedostrzegalne dla innych pokłady ambicji i energii, powtarzając nieustannie: „możesz szybciej”, „stać cię na więcej”. Chyba właśnie te pokrzykiwania nauczyciela dodały chłopcu skrzydeł, kiedy pewnego dnia rzucił się – na oślep, bez okularów (!) – do ucieczki przed klasowym osiłkiem Erykiem. Ten dzień i nieoczekiwana wizyta w tajemniczym domu numer 5, zamieszkanym przez starego Kapitana, odmieniły wszystko w życiu Piotra. Mądra i krzepiąca opowieść o prześladowaniach w grupie rówieśników, odrzuceniu, sile, która bywa jedynie tchórzostwem, ale także o przyjaźni, miłości i samoakceptacji. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
R. I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU W KONTEKŚCIE ROZWOJU W BIEGU ŻYCIA: Wprowadzenie ; Koncepcja zadań rozwojowych ; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa ; Podsumowanie ; R. II. NIEMOWLĘCTWO I WCZESNE DZIECIŃSTWO (0 - 5/6 LAT) - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Nauka chodzenia a zadania rozwojowe ; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe ; Nauka mówienia a zadania rozwojowe ; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii ; Nauczenie się odróżniania pici i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej ; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego ; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania ; Podsumowanie ; R. III. WIEK SZKOLNY-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna społeczna ; Nabywanie podstawowych technik szkolnych ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. IV. ADOLESCENCJA - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku ; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami ; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze ; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych ; Kształtowanie tożsamości ; Posługiwanie się systemem wartości ; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. V. WCZESNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Odgrywanie ról rodzinnych ; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi ; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego ; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe ; Podjęcie obowiązków obywatelskich ; Podsumowanie ; R. VI. ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej ; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego ; Podsumowanie ; R. VII. PÓŹNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia ; Zmiany w otoczeniu fizycznym ; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych ; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka ; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107887 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Cele rehabilitacji niewidomych i słabowidzących [Dokument dźwiękowy] / Stanisław Kotowski. - Warszawa : Fundacja Klucz, 2015. - 1 płyta CD (18 godz. 55 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 18 godz. 55 min.
Książka w standardzie DAISY, wydana przez Fundację Klucz w ramach projektu "Literatura współczesna w standardzie DAISY" finansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Czyta: Michał Maciejewski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Format mp3. Przeglądarka DAISYReader lub program AMIS.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1634 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-km-460 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.8-km-407 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-km-328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym ; Rozwój języka i jego kształtowanie ; Dzieci lżej upośledzone umysłowo (wyuczalne) ; Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo (wyćwiczalnych) ; Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi ; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ; Trudności w czytaniu ; Dzieci niewidome i niedowidzące ; Zaburzenia słuchu ; Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagogiki specjalnej ; Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81789 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej