Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Autor
Pikiel Sylwia
(23)
Normann Richard (1943- )
(3)
Borysenko Joan
(2)
Clough Peter (1949- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Schiraldi Glenn R. (1947- )
(2)
Strycharczyk Doug
(2)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Fanning Patrick
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Hart Stuart N
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Hooley Jill M
(1)
Hupp Stephen
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Lev Avigail
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Lubiewska Katarzyna (1973- )
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Mineka Susan
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Preston John (1950- )
(1)
Randall Peter
(1)
Shershun Erika
(1)
Skeen Michelle
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Yadin Elna
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Chorzy
(1)
Nastolatki
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Autyzm
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Kwestionariusz MTQ48
(2)
Mentoring
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Trauma
(2)
Usługi
(2)
ACT
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Farmakoterapia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mężczyzna
(1)
Nastolatki
(1)
Negatywne doświadczenia dziecięce (ACEs)
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Rezyliencja
(1)
Rola społeczna
(1)
Samoakceptacja
(1)
Socjotechnika
(1)
Stereotyp
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia ekspozycji
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapie umysł-ciało
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Walka ze stresem
(1)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Poradniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera aneksy.
Tytuł oryginału: "Treating your OCD with exposure and response (ritual) prevention therapy. Worlbook" 2012.
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne to przewlekła choroba wpływającą na codzienne funkcjonowanie i jakość życia. Książka ta to doskonały poradnik, który został napisany z myślą o osobach, które pragną uzyskać kontrolę nad swoimi obsesyjnymi myślami i kompulsywnymi rytuałami za pomocą terapii, której skuteczność została potwierdzona klinicznie. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się zaburzenie OCD, jakie są przyczyny i jak sobie radzić z objawami. Opisują, najskuteczniejszy w przypadku tego rodzaju zaburzenia, program terapii ekspozycji i powstrzymywania reakcji w tym jego cele, strategie oraz opis poszczególnych sesji. Poradnik dla pacjenta, stanowiący uzupełnienie Podręcznika terapeuty, zawiera wszystkie formularze wykorzystywane podczas sesji, także te do wykonywania zadań domowych. Formularze te służą do tworzenia hierarchii ekspozycji, codziennego monitorowania rytuałów, przeprowadzania ekspozycji in vivo i ekspozycji wyobrażeniowej oraz prowadzenia zapisu samodzielnych ekspozycji in vivo w ramach pracy domowej. Są niezbędne do zapisywania codziennych zmagań z powstrzymywaniem rytuałów, notowania obserwacji podczas wykonywania zadań domowych oraz utrwalania tego, czego pacjenci dowiedzieli się podczas spotkania z terapeutą. Publikacja stanowi źródło rzetelnych informacji, które są istotnym wsparciem dla osób korzystających z terapii poprzez podtrzymywanie ich działań pomiędzy sesjami. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 213-[214]. Indeksy.
I. POCZĄTKI: 1. Między bliźniętami jednojajowymi istnieje telepatyczna więź zapoczątkowana w życiu płodowym ; 2. Zaadoptowanie dziecka zwiększa prawdopodobieństwo zajścia w ciążę u par cierpiących na niepłodność ; 3. Na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka ; 4. Wszyscy chłopcy mają jeden chromosom Y (którego nie posiada żadna dziewczynka) ; 5. Bliźnięta jednojajowe mają identyczne geny ; 6. Kobieta będąca w ciąży nie może zajść w kolejną ciążę ; 7. Za pomocą księżycowego kalendarza chińskiego można dokładnie przewidzieć płeć dziecka ; 8. Serce płodu płci żeńskiej bije szybciej niż płodu płci męskiej ; 9. Znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań ; 10. Podczas pełni rodzi się więcej dzieci ; 11. Wstępne przeżuwanie pokarmu dla dziecka nie niesie ze sobą żadnego ryzyka ; II. ROZWÓJ, CIAŁO I UMYSŁ: 12. Cukier wywołuje u dzieci nadaktywność ; 13. Dzięki chodzikom dzieci zaczynają wcześniej chodzić ; 14. Stymulujące poznawczo filmy wideo podwyższają poziom inteligencji u małych dzieci ; 15. Przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić ; 16. Szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm ; 17. Pozytywna reakcja na leki stymulujące jest dowodem na to, że dziecko ma ADHD ; 18. Zmuszanie dzieci do zjedzenia "wszystkiego, co mają na talerzu", sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych ; 19. Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; 20. Większość małych dzieci jest w stanie nauczyć się czytać za pomocą odpowiedniego programu do nauki ; 21. Kinezjologia edukacyjna pomaga dzieciom w nauce ; 22. Ułatwiona komunikacja sprawdza się u dzieci z autyzmem ; 23. Dzieciom ze specjalnymi potrzebami skutecznie pomaga delfinoterapia ; III. EMOCJE I ZACHOWANIE: 24. Moczenie nocne jest oznaką poważnych problemów emocjonalnych ; 25. Większość środków przeciwdepresyjnych dla dzieci z depresją została zatwierdzona przez Agencję Leków i Żywności ; 26. Odręczny rysunek zawiera konkretne cechy na podstawie których można rozpoznać podświadome problemy autora ; 27. Większość dzieci przechodzi fazę "okropnego dwulatka" ; 28. Dzieciaki można "odstraszyć" od przestępstw ; 29. Rodzice zazwyczaj umieją rozpoznać depresję u dziecka ; 30. Depresja kliniczna występuje u małych dziewczynek częściej niż u małych chłopców ; 31. Najlepszym sposobem na obniżenie poziomu lęku u dziecka jest umożliwienie mu unikania tego, co lęk ten wzbudza ; 32. Dorośli zwykle wiedzą, kiedy dziecko kłamie ; 33. Oglądanie innych ludzi, którzy zachowują się agresywnie, zmniejsza u dzieci skłonność do agresji ; 34. Rośnie liczba zabójstw popełnianych na terenie szkoły ; 35. Edukacyjny program antynarkotykowy DARE (Drug Abuse Resistance Education) przyczynia się do ograniczania użycia narkotyków ; IV. ŚRODOWISKO SPOŁECZNE: 36. Jedynacy są zazwyczaj samolubni, rozpuszczeni i pozbawieni kompetencji społecznych ; 37. W większości wypadków rozwód rodziców rujnuje życie dzieciom ; 38. Pozarodzinna opieka nad dzieckiem niszczy więź między dzieckiem a rodzicami ; 39. Wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka ; 40. Kolejność urodzenia silnie determinuje osobowość dziecka ; 41. Najczęstszym powodem konfliktów między rodzeństwem jest rywalizacja o miłość rodziców ; 42. Zakłócone relacje między rodzicem a dzieckiem można naprawić za pomocą terapii wymuszonego kontaktu ; 43. Ojcowie stosują kary cielesne częściej niż matki ; 44. Nagrody zwykle nie zwiększają, lecz zmniejszają poziom pożądanych, nagradzanych zachowań ; 45. Pochwały osłabiają w dziecku zdolność do osiągania sukcesów ; 46. Gdy ja byłem dzieckiem, rodzice nie byli tak pobłażliwi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The interpersonal problems workbook : act to end painful relationship patterns" 2013.
Bibliografia na stronach [175]-176.
Jak często reagujesz w sposób, którego później żałujesz? Obwiniasz, krytykujesz, narzekasz, stawiasz nierealne żądania bądź wycofujesz się, zamykasz w sobie i czujesz się zraniony? Po wszystkim rozpamiętujesz sytuację, przeżywasz ją na nowo, cierpisz z powodu poczucia winy. Powtarzasz sobie, że następnym razem będzie zupełnie inaczej, ale ostatecznie reagujesz dokładnie tak samo. Czas przestać budować mury, a zacząć tworzyć więzi! Przyczyną trudności w relacjach międzyludzkich są głęboko zakorzenione, nieuświadomione schematy myślowe. Autorzy – odwołując się do zasad terapii schematów oraz terapii akceptacji i zaangażowania – tłumaczą, w jaki sposób powodują one problemy z zachowaniem i prowadzą do utrwalenia niesprawdzających się strategii działania, które ostatecznie uniemożliwiają budowanie zdrowych relacji. Aby uniknąć wspomnianych trudności, musisz odciąć się od negatywnych przekonań na temat swojej osoby i swoich stosunków ze światem, a także jasno określić własne wartości i kierować się nimi. Opisane w książce techniki i przykłady pomogą ci rozpoznać i zrozumieć występujące u ciebie schematy, a dzięki praktycznym ćwiczeniom uwolnisz się od tego, co cię blokuje i utrudnia ci budowanie satysfakcjonujących związków. Jeśli chcesz budować szczęśliwe, oparte na wartościach relacje, dowiedz się, jak: • rozpoznać i zmienić negatywne wzorce postępowania w kontaktach z ludźmi, • kontrolować swoje reakcje na czynniki uaktywniające schematy, • wyzwolić się spod negatywnego wpływu bolesnych myśli i emocji, • wykorzystać techniki uważności w interakcjach z ludźmi, • kierować się swoimi wartościami w kontaktach z bliskimi, • stosować pozytywne strategie komunikacyjne. Stań się osobą, jaką chciałbyś być, i zbuduj relacje, jakich pragniesz! [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-615.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Abnormal psychology" 2014.
Bibliografia, netografia na stronach [769]-877. Indeksy.
1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-113019 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
CZ. I.: R. 1. Historia i bieżący status terapii poznawczo-behawioralnej jako terapii opartej na dowodach naukowych ; R. 2. Filozofia nauki a psychologia kliniczna ; R. 3. Nauka w praktyce ; R. 4. Technologia informacyjna i przemiany roli praktyki terapeutycznej ; R. 5. Kompetencje etyczne w terapiach behawioralnych i poznawczych ; CZ. II.: R. 6. Podstawowe procesy behawioralne ; R. 7. Czym jest poznanie? Podejście funkcjonalno-poznawcze ; R. 8. Emocje i regulacja emocji ; R. 9. Neuronauka a podstawowe procesy w psychoterapii ; R. 10. Ewolucyjne zasady w psychologii stosowanej ; CZ. III.: R. 11. Sterowanie uwarunkowaniami ; R.12. Kontrola bodźców ; R. 13. Kształtowanie ; R. 14. Samozarządzanie ; R. 15. Redukcja pobudzenia ; R. 16. Radzenie sobie z emocjami i regulacja emocji ; R. 17. Rozwiązywanie problemów ; R. 18. Strategie ekspozycji ; R. 19. Aktywizacja behawioralna ; R. 20. Umiejętności interpersonalne ; R. 21. Reinterpretacja poznawcza ; R. 22. Modyfikacja kluczowych przekonań ; R. 23. Defuzja poznawcza ; R. 24. Akceptacja psychologiczna ; R. 25. Wybór i precyzowanie wartości ; R. 26. Praktyka uważności ; R. 27. Wzmacnianie motywacji ; R. 28. Postępowanie z kryzysem i skłonnościami samobójczymi z perspektywy behawioralnej ; R. 29. Przyszłe kierunki rozwoju terapii poznawczo-behawioralnej i terapii opartej na dowodach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108789 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej