Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(16)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(44)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(48)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(13)
Bylica Andrzej
(4)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(4)
Walat Wojciech (1963- )
(4)
Ożóg Kazimierz (1952- )
(2)
Bobrecka-Jamro Dorota (1950- )
(1)
Chałas Krystyna (1952- )
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Lenart Jolanta (1960- )
(1)
Nabywaniec Stanisław (1958- )
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Zawitkowska Wioletta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
Temat
Informatyka
(12)
Wychowanie do wartości
(10)
Pedagogika pracy
(8)
Internet
(7)
Multimedia
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Wartość
(7)
Aksjologia
(6)
Praca
(6)
Metody nauczania
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Metale
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
System wartości
(4)
Człowieczeństwo
(3)
Etyka
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Godność ludzka
(2)
Innowacje
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Papieże
(2)
Postawy
(2)
Postmodernizm
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cywilizacja
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Duchowość
(1)
Duma
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja europejska
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etyka normatywna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Honor
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Języki
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niemiec, Jerzy (1929- )
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa człowieka
(1)
Profesorowie
(1)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Społeczeństwo
(1)
Starość
(1)
Studenci
(1)
Sumienie
(1)
Symulacja
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Technika
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Infromatory
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Filozofia i etyka
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
M.in. badania relacji pomiędzy rodzicami i nauczycielami rzeszowskich szkół podstawowych (s. 139-144).
Bibliogr. przy pracach.
CZ. 1. RODZINA TERENEM DOŚWIADCZEŃ AKSJOLOGICZNYCH: Rodzina - wartość nieprzemijająca - terenem urzeczywistniania wartości ; Wychowanie rodzinne wspierające urzeczywistnianie wartości ; Rozwijanie umiejętności wykorzystania czasu zadaniem rodziców w procesach wychowania do wartości ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach ziemiańskich ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach wielopokoleniowych ; Postrzeganie rodziny w reklamach telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym - sprawozdanie z badań ; Odpowiedzialność rodziców za kształtowanie postaw dziecka - obywatela społeczeństwa informacyjnego ; Wokół przyjmowanej i odrzucanej wartości macierzyństwa ; Wartości deklarowane matek doświadczających przemocy w rodzinie ; W poszukiwaniu dróg urzeczywistniania dobra dziecka. Pomiędzy współpracą a rywalizacją ; Karanie w wychowaniu - meandry rodzicielskiej miłości ; Sztuka wydobywania człowieczeństwa - podstawowa wartość wychowania. CZ. 2. UWARUNKOWANIA PROCESÓW UZEWNĘTRZNIANIA WARTOŚCI: Dylematy etyczne związane z odpowiedzialnością nauczycieli za skutki pełnionych powinności ; Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich ; Świat wartości piotrkowskich studentów. Konstatacje pedagogiczne ; Preferowane i marginalizowane wartości lubelskich studentów (na przykładzie ich religijności) ; Zainteresowanie młodzieży akademickiej jako wskaźnik wyboru i odrzucenia wartości ; Niewola cyfrowa zagrożeniem dla wolności ; Urzeczywistnianie odpowiedzialności w szkole zawodowej ; Urzeczywistnianie wartości w systemie oświaty terenem indoktrynacji ideologicznej ; Kategoria życia i kondycja człowieka jako wartość edukacyjna ; Techniki wpływu społecznego jako narzędzie służące urzeczywistnianiu bądź relatywizowaniu wartości w obszarze pomocy społecznej ; Wartości i normy w procesie resocjalizacji i socjalizacji ; Dziecko towarem - godność człowieka w poniewierce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Badania przeprowadzono m.in. wśród uczniów w miejscowościach Trzciana (k. Rzeszowa) i Kolbuszowa (s. 208-237).
Bibliogr., netogr. przy pracach.
CZ. I. MŁODE POKOLENIE WOBEC WARTOŚCI: Młode pokolenie wobec wartości - bunt aksjologiczny w procesie "stawania się" w ponowoczesnym świecie / Ewa Wysocka. Funkcje agosu w budowaniu aksjosfery wychowanka / Krystyna Chałas. Funkcje etosu w budowaniu aksjosfery dziecka w młodszym wieku szkolnym / Marta Buk-Cegiełka. Uwagi o języku współczesnej młozieży - między kodem ograniczonym a kodem rozwiniętym / Kazimierz Ożóg. Sens życia jako wartość u adolescentów - refleksje z badań własnych / Anna Graboś-Złotek. Mądrość życiowa młodych / Lucyna Smółka. CZ. II. ROZWOJOWE ASPEKTY WARTOŚCI MŁODYCH POLAKÓW: Optymizm pedagogiczny szczególną cechą osobowości i świadomości aksjologicznej nauczyciela / Zdzisław Ratajek. Wychowawczy sens teorii osoby ludzkiej według Karola Wojtyły a realia postmodernistyczne / Paulina Dubiel-Zielińska. Rodzina w opiniach i planach życiowych młodych Polaków. Refleksja w kontekście wybranych projektów badawczych / Anna Śniegulska. Rodziny ziemniańskie - drogowskazy aksjologiczne / Krzysztof Kraszewski. Praca w systemie wartości pokolenia Y / Waldemar Furmanek. Studiowanie jako wartośc / Aleksander Piecuch. Samokształcenie wartością i warunkiem uczenia się przez całe życie / Agnieszka Długosz. Młodzież szkół zawodowych wobec uczciwości (z praktyki nauczyciela) / Marek Wojsa. CZ. III. PRAKTYCZNE WYMIARY WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Prefiguratywny kierunek przekazu świata wartości w rodzinie / Ryszard Skrzypniak. Internet w pokoleniu Web 2.0 wartością rzeczywistą czy pozorną? / Katarzyna Garwol. Rola gier komputerowych w kształtowaniu osobowości dzieci / Katarzyna Myśliwiec. Postrzeganie szczęścia przez dzieci i młodzież - sprawozdanie z badań / Wojciech Walat. Świat baśni a kształtowanie postaw społeczno-moralnych dzieci / Urszula Dworska-Kaczmarczyk. Zdekonstruowany świat wartości XXI wieku miejscem (de)formacji charakteru młodego człowieka. Rzecz o młodości w labiryncie kłącza różni / Dorota Łażewska. Działalność Fundacji "Troska" jako propozycja zagospodarowania przestrzeni aksjologicznej młodych Polaków / Paweł Gnat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
POTRZEBA I SENS UCZENIA SIĘ: Życie człowieka / Ewa Wysocka ; Konieczność ciągłego uczenia się wyzwaniem w społeczeństwie informacyjnym / Agnieszka Długosz ; Wartości uczenia się w kontekście modelu edukacyjnego czynu / Wojciech Kojs ; Zdolność do uczenia się w kontekście integracji sensorycznej / Lucyna Smółka ; Nasze prywatne superkomputery / Aleksander Piecuch ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: Uczenie się wartości - wybrane aspekty. Zarys zagadnienia / Krystyna Chałas ; Człowiek w świecie wartości. Wartości w świecie człowieka / Urszula Ostrowska ; Determinanty pedagogicznych procesów wprowadzania w świat wartości / Waldemar Furmanek ; Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań pedagogiki wartości / Waldemar Furmanek ; Uczyć się być człowiekiem / Waldemar Furmanek ; Uczenie się siebie. Rozpoznawanie jadyności i osobowej jednorazowości / Waldemar Furmanek ; Wychowanie do wartości i edukacja aksjologiczna / Waldemar Furmanek ; EDUKACJA A WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: O nowym miejscu "uczenia się" w edukacji zdominowanej nowoczesną technologią i kulturą multimedialną ; Nauczanie - uczenie się w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori w świetle teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia / Marta Buk-Cegiełka ; Dewaluacja wartości uczenia się w szkołach zawodowych o kierunku samochodowym / Marek Wojsa ; Uczenie się i nauczanie prawa jako determinanty wychowania ku wartościom / Mirosław Wątroba ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM I KULTUROWYM: O nauczaniu wychowującym w rodzinach ziemiańskich / Krzysztof Kraszewski ; Dziedzictwo kulturowe w edukacji dziecka - multimedia w ofercie krakowskich muzeów / Urszula Dworska-Kaczmarczyk, Katarzyna Myśliwiec ; Opozycja światło - ciemność w języku i kulturze (wybrane zagadnienia) ; Rozważania o autoedukacji w rodzinie / Ryszard Skrzypniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY MODELOWANIA I SYMULACJI W DYDAKTYCE: Symulacje, gry symulacyjne w dydaktyce ; Ucieczka od rzeczywistości czy przybliżanie rzeczywistości - modelowanie i symulacja komputerowa ; Rzeczywistość wirtualna czy symulacja rzeczywistości w kontekście procesów kształcenia ; Wykorzystanie komputera w modelowaniu procesów poznawczych ; Symulacja komputerowa w procesie kształcenia. II. NARZĘDZIA SYMULACYJNE: Wirtualne laboratorium w dydaktyce mechatroniki ; Zastosowanie technik symulacji w dydaktyce metod numerycznych ; Symulacja naturalnego ruchu w programie Adobe Flash ; Symulacje komputerowe w dydaktyce teorii obwodów elektrycznych. III. TECHNIKI SYMULACYJNE W NAUCZANIU - UCZENIU SIĘ PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH: Techniki symulacyjne w programowaniu obrabiarek sterowanych numerycznie CNC ; Modelowanie i symulacja procesów obróbek wykańczających przy wykorzystaniu MES ; Modelowanie komputerowe wyrobów w systemach CAD/CAM/CAE ; Metodyka wykorzystania modelowania i symulacji komputerowej do analizy stereometrii powierzchni ; Modelowanie i symulacja komputerowa w procesach przygotowania produkcji ; Modelowanie procesu łączenia blach prasowaniem na zimno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
I. EDUKACYJNE ASPEKTY MULTIMEDIÓW: Niezbędność systemowego podejścia do pedagogicznej problematyki opracowań multimedialnych ; Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji ; Wpływ zmian technologicznych w teleinformatyce na postrzeganie roli multimediów we współczesnej dydaktyce ; IKT a multimediálne didaktické programy vo vzdelávani k technike a technologiám v základnej škole. II. UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE WSPOMAGANE ŚRODKAMI MULTIMEDIALNYMI: System multimedialny w teorii i praktyce szkolnej ; Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu przedmiotów technicznych ; Wykorzystanie multimediów w nauczaniu ; Implementácia IKT do vyučovacieho procesu. III. MULTIMEDIA W PRAKTYCE SZKOLNEJ: Multimedia alternatywnym źródłem informacji ucznia ; Aktywne prezentacje multimediów w e-edukacji ; Uwarunkowania edukacyjne Internetu ; Ocena edukacyjnych programów komputerowych (EPK) ; Vyživanie multimédii v školskiej praxi v Slovenskiej republike. IV. RECENZJE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. W KIERUNKU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Wpływ informatyki na różne dziedziny życia ; Definicje, właściwości i funkcje społeczeństwa informacyjnego ; O nauczaniu informatyki stosowanej ; Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne - nowy wymiar informacji ; Społeczeństwo informacyjne w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. II. EDUKACYJNY WYMIAR SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej ; Postrzeganie technologii informacyjnych w polskim szkolnictwie ; Technologie informacyjne w procesie całożyciowego uczenia się ; Idea nauczania programowanego w perspektywie rozwoju form kształcenia wykorzystujących społeczną przestrzeń Internetu ; Pakiety dydaktyczne w edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej ; Jak przybliżać studentom problemy społeczeństwa informacyjnego?. III. TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Zastosowania pakietu Microsoft Expression Studio do wyświetlania treści multimedialnych ; Informacja i systemy informacyjne w działalności gospodarczej ; Informatyzacja procesów przygotowania produkcji i jej praktyczne konsekwencje ; Technologia Web 2.0 jako środowisko dydaktyczne w szkole społeczeństwa wiedzy ; Dydaktyka e-biznesu, studencka przygoda z ekonomią ; Komputerowe gry dydaktyczne w procesie nauczania ; Symulacje komputerowe przekazu podprogowego sygnału sinusoidalnego przez równoległy układ neuronów z użyciem szumu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Wstęp 2. Koncepcja, zakres i przebieg badań 3. Analizy i ustalenia badawcze w kluczowych obszarach problemowych 4. Analiza SWOT dla sektora administracji publicznej 5. Dobre praktyki w zakresie innowacyjnych metod zarządzania i rozwoju 6. Propozycja projektu pilotażowego: Rada Liderów Lokalnych 7. Zestawienie ważniejszych ustaleń badawczych 8. Wnioski i zalecenia dla RSI 9. Aneks, 9.1. Innowacyjne metody zarządzania administracji samorządowej w krajach Unii Europejskiej, 9.2. Porównanie z najlepszymi praktykami w innych krajach w zakresie tworzenia przez administrację lokalną otoczenia innowacyjnego dla MŚP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-5436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 9 (2014))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
ZAGROŻENIA DLA INFORMATYKI I PRZEZ INFORMATYKĘ: Wykorzystanie technologii informacyjnej a zagrożenia „dla informatyki i przez informatykę” ; Zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnych ; Uzależnienie od komputera i Internetu (technologii internetowych) ; Nowoczesne technologie informatyczne – możliwości i zagrożenia ; Zapobieganie i zwalczanie zagrożeń za strony cyberprzestrzeni ; Jakość kształcenia a cyfrowa edukacja ; "Cyfrowa szkoła" – szansa, czy zagrożenie dla edukacji? ; W głębi Internetu – inne zastosowania informatyki ; Uzależnienia od Internetu ; WiFi WPA/WPA2 i bezpieczeństwo komunikacji ; WiFi WEP i bezpieczeństwo komunikacji. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W SZKOLE: Najnowsze teorie uczenia w epoce cyfrowej ; Postawa nauczyciela wykorzystującego w swojej pracy komputer ; Umiejętności informatyczne jednostki a jej wolność we współczesnej cyberprzestrzeni ; Rola systemu edukacji w kształtowaniu osobowości ucznia wobec wirtualizującego się świata ; Technologia informatyczna stosowana przez nauczyciela w edukacji matematycznej ; Remote Experiment in Terms of View of Didactics of Education ; Development and validation of multimedia teaching programs ; Związki technologii informacyjnych z neuroestetyką. Weryfikacja eyetrackingowa nieistniejących obrazów – przygotowanie badań ; Internet i e-learning w procesie kształcenia – w opinii użytkowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 10 (2015))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE: Technologiczny radar CISCO 2014 ; Jak oswoić osobę starszą z komputerem - aspekty dydaktyczne i psychologiczne ; Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i Internetu przez dzieci i młodzież w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Unii Europejskiej. Aspekty porównawcze ; Edukacja dorosłych w programie ERASMUS+ ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI: Analfabetyzm cyfrowy wyzwaniem dla dydaktyki informatyki ; Kształcenie informatyczne w szkole średniej - 30 lat później ; Obszary kultury technicznej pomijane w kształceniu ICT ; Technologia BYOD w polskich szkołach ; Kształcenie techniczne w ujęciu komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM ; Nauczanie programowania w polskim szkolnictwie ; Zastosowanie aplikacji pomiarowych w nauczaniu metrologii ; IKT vo výučbe predmetu technika na základnej škole ; Perspektíva reálnych experimentov vo vzdelávaní ; Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia ; Platformy e-learningowe - serwis internetowy o profilu dydaktycznym ; Platformy e-learningowe a kursy edukacyjne ; Automatyzacja procesu archiwizacji przyrostowej danych z wykorzystaniem Git ; Bezpieczeństwo systemu informatycznego jako proces ; Kontrola integralności kluczowych elementów systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 13 (2018))
Bibliografia, netografia przy pracach.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Problemy informatyzacji współczesnego społeczeństwa ; Media cyfrowe a kultura ; Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych ; Personalizacja profili internetowych wyzwaniem dla współczesnej edukacji ; Humanista - inżynier, czyli o społecznym wymiarze informatyki ; Przetwarzanie danych biometrycznych w usługach elektronicznych ; Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej ; TIK A EDUKACJA: Wokół debaty "ed-tech". Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologii ; Postawy nauczycieli wobec edukacji informatycznej i medialnej w szkole ; Technologie informacyjne w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej ; E-learning studentów na przykładzie uczelni wyższych w Szczecinie ; E-learning - zalety i wady z punktu widzenia studenta ; Polska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczością ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych ; Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ; Nie tylko najmłodsi programują! ; Raspberry Pi jako środowisko edukacyjne ; Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej ; Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji ; Operatory i ich przeciążanie w aspekcie programowania przetwarzania danych wielowymiarowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 14 (2019))
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie prac w języku angielskim.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe / Ewa Wysocka ; Rola techologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizowaniu osób z niepełnosprawnościami / Katarzyna Garwol ; Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli / Tadeusz Piątek ; Manipulacja informacją jednym z kulczowych problemów współczesnego świata mediów / Wojciech Czerski. TIK A EDUKACJA: Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci / Danuta Morańska ; Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym - kilka obszarów potrzebnych zmian ; Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów / Agnieszka Długosz, Anna Koziorowska ; Niewykorzystywany edukacyjny potencjał ICT / Aleksander Piecuch ; Jakość kształcenia w ujęciu standardów cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego / Marek Kęsy. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Projektowanie dydaktycznych systemów automatyki domowej / Stanisław Szabłowski ; Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO / Piotr Kisiel ; Wykorzystanie techniki AdaBoost w modelach opartych na regresji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji / Jacek Wołoszyn ; Zastosowanie programów cieniujących do modelowania odbicia rozproszonego / Artur Hermanowicz, Agnieszka Molga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 15 (2020))
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Ewa Wysocka, Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwiania cyberprzemocy? ; Katarzyna Garwol, Zawód celebryta? Cyberprzestrzeń płaszczyzną do uzyskania dochodów dzięki rozpoznawalności ; Aleksander Piecuch, Życie smart - ma swoją cenę ; Cz. II. TIK A EDUKACJA: Marek Kęsy, Projektowanie procesu kształcenia w ujęciu cywilizacyjnych standardów współczesnego społeczeństwa ; Marcin Musioł, Problemy studentów z pozycjonowania wychowania w edukacji informatycznej uczniów młodszych klas szkoły podstawowej ; Wojciech Czerski, Nowoczesny nauczyciel akademicki w dobie COVID-19 ; Piotr Kisiel, Projektowanie modeli trójwymiarowych w szkole średniej z użyciem oprogramowania Open Source Blender ; Cz. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Stanisław Szabłowski, Projektowanie mechatroniczne w środku Simcenter Amesim 1 D ; Sławomir Iskierka, Tworzenie aplikacji interaktywnych w wybranych środowiskach 3 D ; Iwona Iskierka, Techniki grafiki komputerowej w reklamie ; Agnieszka Molga, Mikołaj Płachta, Modelowanie trójwymiarowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 8 (2013))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
WSPÓŁCZESNY WYMIAR EDUKACJI: Przemiany edukacji pod wpływem technologii informacyjno-komunikacyjnych ; Wykorzystanie nowoczesnych technologii teleinformatycznych w procesie kształcenia ustawicznego ; Technologia dla edukacji. PRZETWARZANIE INFORMACJI: Antropoinfosfera współczesnego człowieka ; Mind mapping jako nowoczesna technika permanentnego uczenia się i zarządzania ; Analiza możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej w permanentnej edukacji. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W PROCESIE CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ: Edukacyjna cyberprzestrzeń dla każdego ; Rozwój osobowy czlowieka w ujęciu kapitału ludzkiego organizacji ; Nauczanie multimedialne ; Vedecká poznámka a teoria k učietel'skej profesii technických predmetov.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat metali / Andrzej Bylica, Waldemar Furmanek, Wojciech Walat. - Rzeszów : Wydaw. WSP, 2000. - 192 s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys. ; 23 cm.
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 828)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-666/669 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej