Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Szulc Joanna
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Araszkiewicz Anna (1980?- )
(1)
Baj Marta
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Filella Luis
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Pérez Susana
(1)
Regner Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sher Barbara (1935- )
(1)
Trias Núria
(1)
Voss Angie
(1)
Waliś Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Kobieta
(5262)
Literatura polska
(4589)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Rodzina
(3683)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2130)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1878)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1565)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1303)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(987)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(859)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(845)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Policjanci
(796)
Sekrety rodzinne
(796)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(706)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(669)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(651)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(616)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
CZ. I. INTEGRACJA SENSORYCZNA I MÓZG: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia ; Rozwój integracji sensorycznej od środka. Działanie mózgu i waga bodźców: Część pierwsza. Działanie mózgu, Część druga. Waga bodźców. CZ. II. DYSFUNKCJA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy ; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności ; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom ; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci ; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem ; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą. CZ. III. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU STWIERDZENIA PROBLEMU: Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej ; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach [355]-376. Indeks.
R. I. OMÓWIENIE: Podstawy ; Podstawowe założenia ; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami ; Zasady rozwoju mózgu ; R. II. KILKA OGÓLNYCH ZASAD FUNKCJONOWANIA MÓZGU: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych ; Mechanizmy działania mózgu ; Plastyczność układu nerwowego ; Synapsa ; Stymulacja sensoryczna ; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem ; R. III. PROCES INTEGRACJI: Natura integracji ; Kojarzenie róznych modalności ; Oddziaływanie ośrodkowe ; Sensoryczne sprzężenie zwrotne ; Procesy hamowania ; Integracja przez ruch ; R. IV. POZIOMY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA UKŁADU NERWOWEGO: Rdzeń kręgowy ; Pień mózgu ; Móżdżek ; Jądra podstawowe ; Stara kora lub układ limbiczny ; Kora nowa ; Zasady związane z poziomem funkcjonowania ; R. V. MODALNOŚĆ SENSORYCZNA: Układ przedsionkowy ; Układ dotykowy ; Propriocepcja ; Układ słuchowy ; Węch ; Wzrok ; R. VI. REAKCJE POSTURALNE I FUNKCJE POKREWNE: Rola grawitacji ; Neuronalny poziom organizacji ; Sekwencja rozwojowa ; Mięśnie i ich główne receptory ; Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej ; Reakcja mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni ; R. VII. PARAMETRY, ZESPOŁY I UKŁADY NEURONALNE: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych ; Zespoły lub określone układy neuronalne ; R. VIII. KLINICZNA EWOLUCJA DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Prymitywne odruchy posturalne ; Współskurcze mięśni antagonistycznych ; Napięcie mięśniowe ; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej ; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego ; Integracja funkcji obu stron ciał a ; Ruchy plącowiczo-atetotyczne ; R. IX. OGÓLNE ZASADY I METODY INTERWENCJI: Oddziaływanie na bodźce i reakcje ; Stymulacja dotykowa ; Stymulacja przedsionkowa ; Inne bodźce proprioceptywne ; Reakcja przystosowawcza ; Środki ostrożności ; R. X. ZABURZENIA INTEGRACJI POSTURALNEJ I DWUSTRONNEJ: Opis zespołu ; Badania poświęcone układowi nerwowemu ; Program korekcyjny ; R. XI. APROKSJA ROZWOJOWA: Rozwój i natura praksji ; Opis zespołu ; Zagadnienia neurologiczne ; Plan i zasady terapii ; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksę: Ćwiczenia na deskorolce ; Ogólne zajęcia rozwijające praksję ; R. XII. PERCEPCJA KSZTAŁTU I PRZESTRZENI: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni ; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej ; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka ; Hipoteza dwoistego trybu widzenia ; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni ; R. XIII. OBRONNOŚĆ DOTYKOWA I POKREWNE REAKCJE BEHAWIORALNE: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne ; Kwestie rozwojowe ; Program terapeutyczny ; R. XIV. ZAEPÓŁ NIEUWAGI STRONNEJ I FUNKCJONOWANIE PRAWEJ PÓŁKULI MÓZGOWEJ: Definicja zespołu ; Kwestie teoretyczne ; Inne funkcje prawej półkuli ; Program interwencji ; R. XV. ZABURZENIA SŁUCHOWO-JĘZYKOWE: Natura zespołu ; Neuronalne podstawy słuchu i języka ; Program interwencji ; R. XVI. PREFERENCJA JEDNEJ RĘKI I LATARALIZACJA FUNKCJI MÓZGOWYCH: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy ; Nieustalenie preferencji ręki ; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej ; Studia przypadków ; R. XVII. SZTUKA TERAPII: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej ; Czynniki budujące samodzielność ; Poszukiwania z przewodnikiem ; Uporządkowane poszukiwania ; Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-612 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107752 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Karty Dzieciaki naśladują zwierzaki to zbiór fotografii zwierząt oraz dzieci przyjmujących ich pozy. Karty są doskonałym sposobem na zabawę własną i kierowaną. To swego rodzaju dziecięca joga lub zabawna gimnastyka, która zachęca do ruchu i tym samym poprawia świadomość ciała i zachowanie dziecka. Prezentowane materiały mogą być wykorzystane zarówno w trakcie indywidualnych zajęć terapeutycznych w ramach terapii SI, jak i zajęć grupowych oraz śródlekcyjnych w przedszkolu i szkole. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 207-212.
Dla specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, wszystkich zainteresowanych poszerzeniem wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka.
I. Receptory: 1. Rodzaje i lokalizacja receptorów ; II. Zmysły i ich rola: 1. Zmysł czucia ; 2. Układ przedsionkowy (zmysł równowagi) ; 3. Zmysł słuchu ; 4. Zmysł wzroku ; 5. Zmysł powonienia ; 6. Zmysł smaku ; 7. Synestezja ; III. Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii układu nerwowego: 1. Ośrodkowy układ nerwowy ; 2. Obwodowy układ nerwowy ; 3. Autonomiczny układ nerwowy ; IV. Rozwój wewnątrzłonowy. Rozwój układu nerwowego: 1. Początki rozwoju wewnątrzłonowego ; 2. Początkowe fazy rozwoju układu nerwowego ; 3. Dalszy rozwój układu nerwowego ; 5. Odruchy ; 6. Napięcie mięśni ; 7. Sensoryczny rozwój dziecka: 1. Geneza i koncepcja ruchu ; 2. Rozwój strategii ruchowej ; 3. Prawidłowy (typowy) sensoryczny rozwój dziecka ; VIII. Neuroplastyczność: 1. Pamięć ; 2. Uczenie się ; IX. Stres oraz jego wpływ na zdrowie człowieka i rozwój dziecka: 1. Definicja. Rodzaje stresu ; 2. Powstawanie reakcji stresowej. Drogi przebiegu odpowiedzi na działanie stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-107753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Wydanie 2. uaktualnione. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2022. - 207 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 23 cm.
(Integracja Sensoryczna)
Bibliografia na stronach 202-[203]. Indeks.
Nowe, uaktualnione wydanie książki o integracji sensorycznej skierowanej do rodziców najmłodszych dzieci. Pierwsze miesiące życia dziecka to szczególny czas dla rodziców. Poznają niemowlę, uczą się jego zachowań i reakcji. Często czują się bezradni: bo maluch płacze, nie chce spać lub jeść i trudno rozpoznać, o co mu chodzi. Często chodzi o nieodpowiednią ilość bodźców i problemy z samoregulacją. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. Przybliżają też sposoby wspierania rozwoju sensoryki. Wyjaśniają jak pracują poszczególne zmysły i co można zrobić, by zapewnić dziecku - poprzez codzienną zabawę - potrzebne mu doznania sensoryczne. To książka dla rodziców, którzy: chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka ; próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia ; pragną zapobiec przyszłym problemom rozwojowym dziecka i pomóc mu w pełni rozwinąć jego potencjał sensoryczny. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 270, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 23 cm.
(Integracja Sensoryczna)
Bibliografia na stronach 264-[265]. Indeks.
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, – pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka, Zaburzenia integracji sensorycznej u dziecka są zmartwieniem wielu rodziców. Mózg niemowlęcia nie zawsze jest w stanie prawidłowo przetworzyć docierające do niego bodźce, co może stać się przyczyną trudności w codziennym funkcjonowaniu, zarówno na etapie wczesnego dzieciństwa, jak i później. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. [Wydawnictwo Mamania, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Tyt. oryg.: "Understanding sensory dysfunction : learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder" 2005.
Czym jest integracja sensoryczna? ; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej? ; Zaburzenia towarzyszące ; Dysfunkcja sensoryczna w szkole ; Strategie działania w domu i szkole ; Więcej o zespole Aspergera ; Ellie i Dylan: Dziesięć lat później.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.[105]-106
Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.
Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką jest dogoterapia. Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej. Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, streszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt oraz o szczególnych właściwościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według prawidłowości rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do wykorzystania podczas zajęć. [IMPULS, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3dz-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [105]-106.
1. Psychoterapeutyczne wartości zajęć z udziałem zwierząt - rys historyczny ; 2. Pies terapeuta ; 3. Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; 4. Rytmy w rozwoju dziecka ; 5. Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[168].
1. Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka ; 2. Anatomia twarzoczaszki ; 3. Układ nerwowy głowy i twarzy ; 4. Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci ; 5. Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych ; 6. Rozwój mózgu a mowa ; 7. Zaburzenia mowy - terminologia i klasyfikacja ; 8. Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM) ; 9. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji R.Castillo Moralesa ; 10.Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej ; 11. Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa ; 12. Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych - wybrane studium przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-109701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Everyday Games for Sensory Processing Disorder" 2016.
Indeks.
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce znajdziesz: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dla dzieci od 3 lat.
Bogato ilustrowany zestaw 150 zabaw muzycznych idealnych do zaaranżowania w domu, na zajęciach przedszkolnych i szkolnych. Do książki dołączono płytę z muzyką, którą można wykorzystać przy poszczególnych ćwiczeniach. Zawarte w książce propozycje zostały inspirowane metodą Émileĺa Jaques-Dalcrozeĺa, twórcy rytmiki. Ich celem jest całościowy rozwój dziecka, a propozycje aktywności opierają się na słuchaniu muzyki, ekspresji ciała oraz użyciu instrumentów muzycznych. [www.empik.com, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Understanding your child's sensory signals" 2011.
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej. [Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej