Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(114)
Forma i typ
Książki
(109)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Proza
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(3)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(222)
wypożyczone
(35)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(47)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(49)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(11)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(10)
Filia 2 (Fredry 5)
(7)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(10)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(17)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(22)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(11)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(6)
Filia 9 (Czackiego 5)
(10)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(12)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(7)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(8)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(6)
Fonfara Andrzej
(4)
Kacmajor Anna
(4)
Kacmajor Magdalena
(4)
Malinow Anna
(4)
Rozwadowska Anna
(4)
Dambach Karl E. (1945- )
(3)
Herman Judith Lewis (1942- )
(3)
Madanes Cloé
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Walc Wiesława
(3)
Ackerman Robert J
(2)
Aguirre Ann (1970- )
(2)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(2)
Dziubińska Joanna (filolożka)
(2)
Feibel Thomas (1962- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Gebauer Karl (1939- )
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(2)
Hoover Colleen (1979- )
(2)
Kurlak Irena
(2)
Miller Alice (1923- )
(2)
Pickering Susan E
(2)
Pinker Steven (1954- )
(2)
Pochłódka-Wątorek Anna
(2)
Warda Małgorzata (1978- )
(2)
Ładecka Anna
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Avery Margaret (1944- )
(1)
Awolusi Danuta (1986- )
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Barea Consuelo (1949- )
(1)
Bartens Werner (1966- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białkowska Monika (1977- )
(1)
Biernacka Matylda
(1)
Bieroń Tomasz
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bloom Paul (1963- )
(1)
Boadella David
(1)
Bochenek Dorota (1962- )
(1)
Borowczyk Marta
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cackowska-Demirian Jolanta
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Conley Kevin (1960- )
(1)
Cori Jasmin Lee
(1)
Coyne Iain
(1)
Cutler Max (1990- )
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Czub Marta
(1)
Daviau Allen (1942- )
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Domalik Zofia (1995- )
(1)
Dutton Donald G. (1943- )
(1)
Dułak Katarzyna
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Fiedor Marian
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Georg Jutta
(1)
Glover Danny (1946- )
(1)
Goldberg Whoopi (1955- )
(1)
Goworowska-Adamska Hanna (1959- )
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Hall Julie L
(1)
Herman Judith Lewis
(1)
Hirigoyen Marie-France (1949- )
(1)
Imielska Małgorzata
(1)
Iwańska Katarzyna (tłumacz)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jansen Kamila
(1)
Jucewicz Agnieszka (1976- )
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Karpiuk Dawid
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Ketterman Grace
(1)
Kicińska Magdalena (1987- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kołyszko Piotr (1951- )
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Laska Malwina (1996- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001
(2)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(105)
angielski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele
(4)
14-17 lat
(2)
18+
(2)
Dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(4)
Film amerykański
(1)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Przemoc
(41)
Przemoc w rodzinie
(37)
Przemoc w szkole
(25)
Agresywność
(21)
Uczniowie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Manipulacja (psychologia)
(11)
Przemoc emocjonalna
(11)
Psychoterapia
(11)
Rodzina
(11)
Przemoc wobec kobiet
(10)
Młodzież
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Dziecko
(7)
Dziecko maltretowane
(7)
Kobieta
(7)
Mobbing
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Higiena psychiczna
(6)
Psychiatria
(6)
Terapia rodzinna
(6)
Asertywność
(5)
Krzywda (psychologia)
(5)
Miłość
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Toksyczne związki
(5)
Alkoholizm
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Małżeństwo
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rodzeństwo
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Eurosieroctwo
(3)
Internet
(3)
Praca
(3)
Przemoc wobec ludzi starych
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Samobójstwo
(3)
Sekty i nowe ruchy religijne
(3)
Studenci
(3)
Substancje uzależniające
(3)
Zaufanie
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Bezradność
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko zaniedbane
(2)
Dziewczęta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt międzynarodowy
(2)
Kształcenie
(2)
Macierzyństwo
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Ofiary gwałtu
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pornografia
(2)
Prostytucja
(2)
Przestępczość
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Tajemnica
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zazdrość
(2)
Zemsta
(2)
Znęcanie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Afroamerykanie
(1)
Applewhite, Marshall (1931-1997)
(1)
Arteterapia
(1)
Automatyka
(1)
Bartsch, Jürgen (1946-1977)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Byłe zakonnice
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Christiane F. (1962- )
(1)
Constanzo, Adolfo (1962-1989)
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Temat: dzieło
Kolor purpury
(1)
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
2001-0
(6)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Europa
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Georgia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Opracowanie
(8)
Powieść obyczajowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Gry komputerowe
(3)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki
(3)
Reportaż
(3)
Film fabularny
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Powieść
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Thriller
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dramat filmowy
(1)
Dramata filmowy
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Film obyczajowy
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Historia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The narcissist in your life : recognizing the patterns and learning to break free" 2019.
Bibliografia, filmografia na stronach 445-[448].
Rozpoznaj narcyza i uwolnij się z toksycznej relacji. Niezwykle pouczające studium narcystycznego zaburzenia osobowości (NPD) i jego traumatycznego wpływu na członków rodziny i partnerów. Wnikliwa, pełna współczucia i oferująca praktyczne strategie powrotu do zdrowia – lektura obowiązkowa zarówno dla tych, którzy doświadczyli przemocy narcystycznej, jak i dla klinicystów. Ta książka rzuca światło na niszczące doświadczenie przemocy narcystycznej w rodzinach i związkach, opisuje złożoną emocjonalną i fizyczną traumę, która z tego wynika, oraz wspiera ofiary praktycznymi, pełnymi współczucia radami do wykorzystania na ścieżce powrotu do zdrowia. Bez względu na to, czy dopiero uczysz się o NPD, masz narcystycznego rodzica lub innego członka rodziny, opuszczasz narcystyczny związek, czy zmagasz się z okołonarcystyczną traumą, książka Julie L. Hall pomoże ci rozpoznać i zrozumieć toksyczną relację, a także uwolnić się od niej. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109982 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zdefioniowanie problemu ; 2. Co sprzyja byciu ofiarą/prześladowcą ; 3. Czy moje dziecko jest ofiarą przemocy? ; 4. Co mogą zrobić rodzice ; 5. Dobry start ; 6. Przemoc w szkole i przedszkolu ; 7. Jak wspomóc szkołę w pomocy twojemu dziecki ; 8. Szkolna przemoc a prawo ; 9. Nauka samego siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Bibliogr. i netogr. s. 205-218.
Autorka zabiera czytelników w podróż po praktycznych sposobach obrazowania przemocy w filmie, które kino wykształciło w odpowiedzi na zmiany cywilizacyjne, polityczne, społeczne i obyczajowe oraz rozwój techniki i mediów. Wyjaśnia przy tym techniki estetyzacji przemocy, sięgając po przykłady z największych światowych hitów kinowych. Próbuje również rozstrzygnąć odwieczny spór między badaczami ludzkiej natury o to, czy filmowa przemoc zachęca do czynienia zła. [Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(2001-)
Na stronie redakcyjnej zapis ISBN bez łączników.
Alicja wyszła za mąż za socjopatę, który szybko osaczył ją zazdrością, stosował wobec niej przemoc oraz gwałcił ją, gdy była pod wpływem środków nasennych. Marta żyła z alkoholikiem. Rozwód był względnie szybki, ale dochodzenie do siebie już nie. Julia rozwodziła się z manipulatorem, który niemalże doprowadził ją do samobójstwa. Adela przeżyła rozwód jako osobistą klęskę, Diana wciąż usiłuje stanąć na nogi, choć od uzyskania decyzji sądu minęło dużo czasu, a Sylwia nadal spłaca kredyt zaciągnięty, by pokryć długi byłego męża. Trudne emocje, paraliżujący stres, potężna zmiana, a w oczach społeczeństwa – porażka. Cena, jaką przychodzi kobietom zapłacić za wolność, jest często zbyt wysoka, by od razu zacząć nowe, lepsze życie. Historie bohaterek tej książki to tak naprawdę opowieści wielu kobiet, które postanowiły odejść od mężów. Ta książka niczego Wam nie doradzi, ale być może zawarte w niej przykłady okażą się wsparciem, zmotywują do działania czy po prostu dodadzą siły. Mam już dość opowiada o tym, co spotyka rocznie ponad sześćdziesiąt tysięcy par małżeńskich w Polsce – o piekle rozwodu. O tym, jak to jest walczyć na sali sądowej i co dzieje się później, kiedy zapada wyrok, a rzeczywistość przypomina zgliszcza. [Wydawnictwo Sine Qua Non, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-36 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. pod rozdz.
1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe : a) współczesny rynek pracy ; b) szkolenia i kadra kierownicza ; c) motywacja, zadowolenie i stres w pracy ; d) "wypalenie" zawodowe i ożywienie kariery 2. Internet - szanse i zagrożenia : a) nowe możliwości komunikacji ; b) internetowa tożsamość i anonimowość ; c) atrakcyjność, sympatia i bliskość w Internecie ; d) Internet jako pułapka 3. Zachowania konsumenckie : a) człowiek w krainie zakupów ; b) stuyl życia, styl konsumpcji ; c) wybory konsumenckie ; d) kto decyduje o zakupach w rodzinie 4. W niewoli mass mediów : a) mechanizmy popularności mediów; b) media narzędziem manipulacji psychologicznej ; c) reklama - krwioobieg mediów ; d) potencjał mediów w tworzeniu dobra i zła 5. Agresja i przemoc - zło codzienne : a) istota i źródła agresji ; b) różne oblicza agresji i przemocy ; c) ofiary i ich prześladowcy ; d) molestowanie ; e) obrona przed agresją i przemocą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo biała wrona / Ewa Nowak. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 301, [1] strona ; 21 cm.
Stanowi cz. 10 cyklu "Seria miętowa".
Nagroda Literacka Polskiej Sekcji IBBY Książka Roku 2009.
Historia zaczyna się jak w bajce: Natalia poznaje wymarzonego chłopaka, który wydaje się delikatny, romantyczny i bezgranicznie w niej zakochany. Jednak na pozór idealny związek dwojga licealistów z każdym dniem staje się coraz bardziej mroczny. A Norbert powoli pokazuje prawdziwą twarz - zazdrosnego, zaborczego, porywczego i manipulującego (nie tylko Natalią) prześladowcy. Zakochana dziewczyna nie potrafi jednak odejść. Woli tłumaczyć sobie takie zachowania wielką miłością, o której on tak pięknie mówi… Ta przejmująca powieść (nie tylko dla nastolatków, ale i ich rodziców) znakomicie obrazuje mechanizmy uzależnienia i przemocy psychicznej. Wskazuje też trudną, ale konieczną drogę wyjścia z toksycznego związku i odbudowywania poczucia własnej wartości. Każe też zastanowić się, gdzie tkwi źródło zła. Czy trudne dzieciństwo usprawiedliwia wszystko? I co to jest właściwie "trudne dzieciństwo"? Może zbyt dobre też bywa trudne, czyniąc z nas ofiarę - manipulacji lub... własnej naiwności? [Prószyński Media, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. [184]-192. Indeksy.
OSOBOWOŚĆ A ZACHOWANIA AGRESYWNE: Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych: Osobowość w świetle teorii poznawczej ; Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji ; Agresywność a zachowania agresywne ; Zróżnicowanie agresji: Model przetwarzania informacji społecznych ; Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych ; WSPÓŁWYSTĘPOWANIE AGRESJI Z INNYMI ZACHOWANIAMI DEWIACYJNYMI. RELACJE RÓWIEŚNICZE A AGRESJA: Zachowania agresywne a depresja ; Emocje a rozwój zaburzeń zachowania ; Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych ; Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej ; Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym ; Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych: Założenia i argumenty modelu addytywnego ; ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE: Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym ; Istota odrzucenia rówieśniczego ; Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie ; Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń ; Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze ; Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników ; Chroniczne odrzucenie rówieśnicze ; Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe ; Cechy dzieci odrzuconych ; Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie ; Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze ; Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze ; Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze ; WRAŻLIWOŚĆ NA ODRZUCENIE I SKUTKI ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO: Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje ; Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze ; Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze ; Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie ; Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych ; Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień ; Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia ; POZNAWCZO-SPOŁECZNA TEORIA OSOBOWOŚCI A TERAPIA I RESOCJALIZACJA: Problematyka odporności psychicznej ; Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience ; Diagnoza konstruktów resilience ; Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska ; Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych ; Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej: .Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych ; Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych ; Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji ; Składniki (zawartość) programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
R. I. Definicja i rodzaje przemocy ; R. II. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinie ; R. III. Interwencja kryzysowa wobec kobiet - ofiar przemocy w rodzinie ; R. IV. Psychoterapia ofiar przemocy w rodzinie ; R.V. Kontrowersje wokół terapii rodzin w sytuacji przemocy ; R. VI. Problematyka leczenia sprawców przemocy w rodzinie ; R. VII. Dzieci jako świadkowie przemocy w rodzinie ; R. VIII. Przemoc wobec osób starszych ; R. IX. Przemoc w rodzinie a zaburzenia psychiczne sprawcy ; R. X. Alkohol a przemoc w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-89394 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The goodness paradox : the strange relationship between virtue and violence in human evolution", 2019.
Bibliografia na stronach 395-[424].
Wstęp. Cnota i przemoc w ewolucji człowieka ; R. 1. Paradoks ; R. II. Dwa typy agresji ; R. 3. Udomowienie człowieka ; R. 4. Hodowanie łagodności ; R. 5. Dzicy udomowieni ; R. 6. Reguła Bielajewa i ewolucja człowieka ; R. 7. Problemy tyranów ; R. 8. Kara główna ; R. 9. Do czego doprowadziła domestykacja ; R. 10. Ewolucja dobra i zła ; R. 11. Władza absolutna ; R. 12. Wojna ; R. 13. Paradoks rozwiązany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.183-187
1.Przemoc - jej istota i skutki 2.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych 3.Metodologia badań własnych 4.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób 5.Przemoc w ocenie badanej młodzieży 6.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodziecielskimi - wnioski z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.6-Czyt.316
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
(Bezpieczne Dziecko)
U góry okładki: Jak się bronić przed przemocą w szkole.
My wszyscy, Rodzice i Nauczyciele, jesteśmy zdumieni nasilającą się agresją wśród dzieci i zaskoczeni tym, do czego potrafią się posunąć w swoich zabawach. Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczniów w szkole? Jak zapobiegać przemocy w grupie i przerwać zmowę milczenia? "Dręczyciel w klasie" to obowiązkowa lektura, książka, która wyjaśnia, skąd się bierze siła dręczycieli, na czym polega mechanizm przemocy i jak mu przeciwdziałać. Zrozumienie i nazwanie tego mechanizmu pozbawia go jego ukrytej siły. Ta książka adresowana jest do dzieci, ich Rodziców, Wychowawców i Nauczycieli. Wspólne jej czytanie przyniesie najlepsze rezultaty i da dziecku oparcie w dorosłych. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 18 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11dz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15dz.-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
(Bezpieczne Dziecko)
U góry okładki: Jak się bronić przed przemocą w szkole.
My wszyscy, Rodzice i Nauczyciele, jesteśmy zdumieni nasilającą się agresją wśród dzieci i zaskoczeni tym, do czego potrafią się posunąć w swoich zabawach. Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczniów w szkole? Jak zapobiegać przemocy w grupie i przerwać zmowę milczenia? "Dręczyciel w klasie" to obowiązkowa lektura, książka, która wyjaśnia, skąd się bierze siła dręczycieli, na czym polega mechanizm przemocy i jak mu przeciwdziałać. Zrozumienie i nazwanie tego mechanizmu pozbawia go jego ukrytej siły. Ta książka adresowana jest do dzieci, ich Rodziców, Wychowawców i Nauczycieli. Wspólne jej czytanie przyniesie najlepsze rezultaty i da dziecku oparcie w dorosłych. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-86471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie? 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości 4. Dać czy nie dać klapsa? 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole? 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hodowla / Katarzyna Ryrych. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Adamada, [2019]. - 158, [1] strona ; 20 cm.
W porządnej szkole wszystko jest pod kontrolą. Uczą się w niej tylko ładni, grzeczni i wzorowi. Nie ma tam miejsca na myślenie, a czarne zawsze jest białe. W porządnej szkole bycie innym jest karane. Śmiercią. [Wydaw. Amanda, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice, Dzieci)
Na okładce podtytuł: jak radzić sobie z dziecięcą agresją i wychować asertywne dziecko.
Tytuł oryginału: "The schoolyard bully" 1994.
Gnębienie w szkole jest jednym z największych problemów, przed jakimi stają dzisiaj rodzice, nauczyciele i przede wszystkim uczniowie. Dlaczego niektóre dzieci są gnębicielami? Dlaczego inne dzieci stają się obiektami prześladowania? Kiedy i w jaki sposób trzeba interweniować? Co należy do obowiązków szkoły? - oto tylko kilka ważnych pytań, na które autorka odpowiada. Opierając się na własnych doświadczeniach z dzieciństwa, a także przeżyciach innych dzieci i rodziców, udziela praktycznych rad pozwalających przerwać cykl gnębienia. Uczy, jak wychować dziecko, które dzięki swej pewności siebie potrafi zmierzyć się z groźnymi dla niego sytuacjami i wie, jak wykazać się asertywnością w naszym coraz bardziej agresywnym świecie. [Rebis, 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej