Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(152)
Forma i typ
Książki
(151)
Proza
(12)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(215)
wypożyczone
(16)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(34)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(93)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(10)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(12)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(19)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(6)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(5)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(8)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Kielin Jacek
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Głowińska Anita
(3)
Głowińska Anita. Kicia Kocia
(3)
Leppert Leon
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Ostrowska Agnieszka
(3)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Dolata Elżbieta
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nawrot Jacek (1936- )
(2)
Nowicki Janusz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(2)
Pach Daniel
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Szabelski Wojciech
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Szyszko Mieczysław (?-2010)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Aly Monika (1945- )
(1)
Arusztowicz Barbara
(1)
Atys Paulina
(1)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłowska-Kuchar Monika
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Biela Adam (1947- )
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bożek Artur
(1)
Brightman Alan J
(1)
Brown Sandra (1948- )
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Burno-Nowakowa Helena
(1)
Buryn Urszula
(1)
Bąkowski Wojciech (psychologia)
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Cedro Andrzej (?-2009)
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Ciechanowska Alina
(1)
Cieśliński Arkadiusz
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drużyńska Monika
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Finnie Nancie R
(1)
Fornal Cezary
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gilbert Donald L
(1)
Ginalski Robert
(1)
Gonsales Gal'ego Ruben David (1968- )
(1)
Graczyk Anna
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Hayden Torey L
(1)
Horne Sarah (1979- )
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jagoda Małgorzata
(1)
Jankovic Joseph
(1)
Jankowska-Rachel Agnieszka
(1)
Janowska Katarzyna Maria
(1)
Jaroń Janina
(1)
Jaworski Janusz
(1)
Jelska Wacława
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kaczorowska Agnieszka (1992- )
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Karakiewicz Beata (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(136)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(134)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(11)
0-5 lat
(8)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura czeska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(62)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(58)
Pedagogika specjalna
(22)
Wychowanie w rodzinie
(21)
Dziecko
(15)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(15)
Rodzina
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Dziecko trudne
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Porażenie mózgowe dziecięce
(8)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(7)
Niedorozwój umysłowy
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Oligofrenopedagogika
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Rodzice
(6)
Biblioterapia
(5)
Młodzież niepełnosprawna
(5)
Osobowość
(5)
Przyjaźń
(5)
Czytanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Gry i zabawy
(4)
Głusi
(4)
Mowa
(4)
Muzyka
(4)
Psychologia kliniczna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dziecko chore
(3)
Gry w piłkę
(3)
Język migowy
(3)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(3)
Mózg
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Opieka społeczna
(3)
Padaczka
(3)
Pedagogika
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zabawa
(3)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chorzy
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dom dziecka
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Fizykoterapia dziecięca
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Harcerstwo
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język polski
(2)
Kalectwo
(2)
Kształcenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Medycyna
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawa ciała
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawa ucznia
(2)
Programy nauczania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psy
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychopatia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzeństwo
(2)
Schizofrenia
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Temat: dzieło
Druskieniki
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
1901-
(5)
1989-
(5)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(8)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradniki
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bibliografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Informator
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 174-[176].
Spis treści: * Przedmowa * Narodziny * Pierwsze pytania i wątpliwości * Od czego zacząć? * Życie rodziny z dzieckiem z zespołem Downa * Każdy dzień się liczy * Opieka medyczna i leczenie * Rozwój dziecka z zespołem Downa * Przyśpieszyć rozwój * Trudna sztuka integracji * Obszary wstydliwego milczenia * Czas dorastania * "Wieczne dzieci" jako dorośli * Póżne lata z zespołem Downa to podwójna starość * Teatr, wypoczynek, sport * List z Wiednia * Wiek matki a prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa * Historia zespołu Downa * Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa * Ośrodki i punkty wczesnej interwencji Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym * Poradnie genetyczne * Jak zdobyć orzeczenie o niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnictwa Specjalnego)
Bibliogr. przy pracach.
Kazimierz Kirejczyk - Przestępczość i moralne zaniedbanie wśród anormalnych ; Piotr Suchan - Systemy wychowawcze w instytucjach opieki nad moralnie zaniedbanymi ; Stanisław Rogalski - Analiza obecnej sytuacji w dziedzinie wychowania nieletnich ; Jean Ziolkowski - Opieka nad dzieckiem upośledzonym we Francji i problem jego rehabilitacji ; Józef Nowakowski - Z pobytu polskich pracowników pedagogicznych we Francji ; Stanisław Bendkowski - Dlaczego młodzież łączy się w bandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Podstawowe problemy rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 2. Toksyna botulinowa - wspomaganie procesu usprawniania. 3. Rola zaopatrzenia ortopedycznego w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: zalecenia, ocena skuteczności. 4. Ocena sposobu lokomocji w skali GMFCS dzieci urodzonych przedwcześnie w wieku 5-6 lat z mózgowym porażeniem dziecięcym a czynniki ryzyka z okresu perinatalnego i znaczenie wczesnej terapii neurorozwojowej. 5. Wpływ rehabilitacji na zmiany wydolności fizycznej i sposób lokomocji u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - badanie pilotażowe. 6. Zastosowanie laboratoryjnej analizy chodu opartej na systemach wideo w neurorehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 7. Problemy i możliwości leczenia dziecka spastycznego po urazie ośrodkowego układu nerwowego. 8. Neurofizjologiczne podstawy terapii u dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego według wrocławskiego modelu usprawniania (WMU). 9. Wiotkość pochodzenia ośrodkowego jako problem diagnostyczny i terapeutyczny. 10. Problemy rehabilitacji dzieci i młodzieży z przepukliną oponowo-rdzeniową. 11. Standardy rehabilitacji w dystrofii mięśniowej typu Duchenne'a.12. Programowanie procesu rehabilitacji w skoliozach idiopatycznych w zależności od wartości kątowej skrzywienia i stopnia sklinowania krążków międzykręgowych i trzonów kręgów. 13. Wartości obciążania kończyn dolnych u dzieci i młodocianych ze skoliozą idiomatyczną w zależności od lokalizacji i wartości kątowej skrzywienia. 14. Obiektywizacja oceny czynności układu ruchu w oparciu o powierzchniowe EMG. Weryfikacja aktywności mięśni brzucha podczas ćwiczeń z wykorzystaniem stabilnego i niestabilnego podłoża. Przegląd piśmiennictwa. 15.Wpływ poizometrycznej relaksacji, koncepcji kinetic control oraz treningu stabilizacyjnego na elastyczność wybranych mięśni. 16. Profilaktyka i leczenie zachowawcze stopy płasko-koślawej. 17. Zaburzenia metaboliczne (nadwaga, otyłość, cukrzyca typu 2) w wieku rozwojowym - nowym problemem społeczno-medycznym. 18. Diagnostyka, programowanie i kontrola aktywności fizycznej w nadwadze, otyłości i cukrzycy u dzieci i młodzieży. 19. Powysiłkowe zmiany glikemii u dzieci i młodzieży z cukrzycą typu 1 (DM1) obciążonych trzema wysiłkami fizycznymi o różnej intensywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-60652 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-[167].
Geneza ergoterapii ; Podstawy naukowe ergoterapii jako dziedziny rehabilitacji ; Ergoterapiaz punktu widzenia nauk medycznych i psychologiczno-pedagogicznych ; Praktyczne znaczenie różnic między ergoterapią dorosłych i ergoterapią dziecięcą ; Cel i zakres zagadnień tej pracy ; PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA ERGOTERAPII JAKO METODY REHABILITACJI PSYCHICZNEJ DZIECKA FIZYCZNIE UPOŚLEDZONEGO: Czynniki kształtujące psychikę dziecka fizycznie upośledzonego; rola najbliższego otoczenia i atmosfery wychowawczej ; Metody ergoterapii w normowaniu procesów psychicznych ; Terapia zabawowa, terapia zajęciowa, terapia pracy - sposób oddziaływania tych form aktywności ; Czynniki warunkujące dobór i ewolucję form aktywności ; Elementy twórcze w aktywności dziecka ; Zasady regulujące dobór metod postępowania z dzieckiem ; Gromadzenie wiadomości o dziecku jako podstawa indywidualizacji; możliwości w tym zakresie ; Dwutorowa realizacja założeń terapii zajęciowej: organizacja warunków pracy dziecka i osobisty wpływ wychowawczy ; Terapia zajęciowa lecznicza i wychowawcza jako jednolity kierunek oddziaływania ; ORGANIZACJA WARUNKÓW PRZCY DZIECKA JAKO METODA REWALIDACYJNEGO ODDZIAŁYWANIA TERAPII ZAJĘCIOWEJ: Organizacja warunków lokalowych ; Liczebność grup na zajęciach ; Regulacja ruchu dzieci w pracowniach - aspekty wychowawcze różnych rozwiązań ; Czas trwania zajęć ; Prace zespołowe w terapii zajęciowej ; Kontrola trudności dziecka w trakcie pracy ; Dziecko jako współgospodarz pracowni - możliwości i metody oddziaływania ; Dysponowanie pracami dzieci ; BEZPOŚREDNIE ODDZIAŁYWANIE NA DZIECKO NA TERENIE TERAPI ZAJĘCIOWEJ: Podstawa wychowawcza ergoterapeuty i ingerencje wychowawcze ; Rola ergoterapeuty w rozwoju twórczej aktywności dziecka ; PRZYKŁADY PRZEBIEGU USPRAWNIENIA DZIECI W TERAPII ZAJĘCIOWEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 40)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52899 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZĘŚĆ I RODZINA A DZIECKO NIEPELNOSPRAWNE: 1. Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych ; 2. Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych ; 3. Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych ; CZĘŚĆ II WYCHOWANIE DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH: 1. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo ; 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych sensorycznie ; 3. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo ; 4. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych somatycznie ; 5. Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy ; 6. Wychowanie dzieci o niesprawności sprzężonej ; 7. Pomoc rodzicom dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną ; Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej ; Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela ; Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych ; Samorzutna aktywność twórcza dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94857 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78449 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej